Autoteema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
seenior
Liige
Postitusi: 54
Liitunud: 03 Nov, 2020 11:58
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas seenior »

Pildil on täiesti tavaline made in Koeru Gaz 24. Keegi viskas õhku mõttekillu , et Gorkist poolikult komplekteeritud Volgasid välja ei saadetud. See tarkuse tera küll tõele ei vasta. Ühel päeval aastal 1976-1977 seisan oma veokaga Saaremaale sõitval praamil. Juhuse tahtel märkan lähedal seisva kalurikolhoosi embleemiga veoka kastis " Volgat" (24-02 ? ? ) .Auto on ilma ratasteta ja ainult kruntvärviga värvitud. Mõned aastad varem töötasin ma Tartu Autode Remondi Katsetehases varustus osakonna autojuhina. Gorki sõitu oli üsna tihti, samuti mitmesuguseid jutte kohalikega. Siis ma kuulsin esimest korda sellisest " Volgast" mida nüüd oli võimalik oma silmaga näha. Venemaal oli sel ajal toiduainetega väga kitsas käes ja tõenäoliselt toimus ametlik tehing põhimõttel - koorem sproti konserve tehasele ja " Volga " meile.Vanemad Saaremaa mehed peaksid veel mäletama, mis kolhoosi saabus sel ajal mainitud "Volga".Aga miks ilma ratasteta ? Lihtsalt lääne maailm ei olnud huvitatud vene rehvidest ja vene värvist.
retti
Liige
Postitusi: 1168
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas retti »

Värvisin esimest korda elus autot.
Krt.
Välja tuligi Koeru Volga.
Vaat mis teeb vari(katus).
Srry.
Värvitud muis_XfcUDzZ.jpg
Värvitud muis_XfcUDzZ.jpg (70.12 KiB) Vaadatud 985 korda
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 35702
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Pildil on täiesti tavaline made in Koeru Gaz 24. Keegi viskas õhku mõttekillu , et Gorkist poolikult komplekteeritud Volgasid välja ei saadetud. See tarkuse tera küll tõele ei vasta. Ühel päeval aastal 1976-1977 seisan oma veokaga Saaremaale sõitval praamil. Juhuse tahtel märkan lähedal seisva kalurikolhoosi embleemiga veoka kastis " Volgat" (24-02 ? ? ) .Auto on ilma ratasteta ja ainult kruntvärviga värvitud. Mõned aastad varem töötasin ma Tartu Autode Remondi Katsetehases varustus osakonna autojuhina. Gorki sõitu oli üsna tihti, samuti mitmesuguseid jutte kohalikega. Siis ma kuulsin esimest korda sellisest " Volgast" mida nüüd oli võimalik oma silmaga näha. Venemaal oli sel ajal toiduainetega väga kitsas käes ja tõenäoliselt toimus ametlik tehing põhimõttel - koorem sproti konserve tehasele ja " Volga " meile.Vanemad Saaremaa mehed peaksid veel mäletama, mis kolhoosi saabus sel ajal mainitud "Volga".Aga miks ilma ratasteta ? Lihtsalt lääne maailm ei olnud huvitatud vene rehvidest ja vene värvist.
Üks võimalus on veel "mittekonditsiooniline toodang". Et oli krundi all - keerati seal midagi kihva (selgus alles kruntimise järel) ja lükati liinilt kõrvale, hiljem vaatame, mis saab. Teadsin ühte meest, kes vene ajal teenis lisaraha plekitööga ja tema garaaz oli täis kõikvõimalike vene sõiduautode kereosi, sh lonseroonid, sisemised esikoopad, põrandad jne, mida päris kindlasti vabamüügis polnud.

Neid käidi naturaalmajanduse korras ärimas otse Togliattist (või muust vene tehasest), detailil võis olla mingi viga, mistõttu visati see praagi hulka ja toodangu arvestuses ei kajastunud - sina viisid tehase sööklasse (või mõnele jupijumalale tehases) koorma kartulit ja pärast laeti su auto taolisi kerejuppe (või muud vajalikku) täis.

Olevat just 80ndate teisel poolel levinud meetod olnud, kui Gorba segadused juba toiduainete saadavust mõjutasid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
seenior
Liige
Postitusi: 54
Liitunud: 03 Nov, 2020 11:58
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas seenior »

See Saaremaal nähtud "Volga" oli kindlasti lepingu alusel Belgiale mõeldud diiselauto toorik, ilma mootorita, ilma ratasteta ja kruntvärviga. Belgia saatis vastu kvaliteetset terasplekki pidevalt juba hulka aastaid. Togliattis oli " nekonditsija" ostmiseks suur kauplus äärelinnas . Ilma krundita haljast plekist poritiib maksis umbes 4-5 rubla. Kartuli pakkumine tehasele oli vast natuke lahja mõte. Tean, et üks metsamajand valmistas tehasele suures koguses puidust tööriiete kappe. Nemad olid küll suured sõbrad.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 35702
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tundub nii olevat, antud vennikese kerejuppide tagavara oli nähtavalt põlve otsas mingi punase krundiga üle tuisatud, et rooste ei läheks. Küllap nad siis haljalt tulid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 890
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 21 Juun, 2022 15:09 Tundub nii olevat, antud vennikese kerejuppide tagavara oli nähtavalt põlve otsas mingi punase krundiga üle tuisatud, et rooste ei läheks. Küllap nad siis haljalt tulid.
Nõuka ajal olid kõik poes müüdavad kereplekid kas haljad või punakas-pruuni krundiga, siis ei torkanud transpordivigastustele tekkinud rooste kohe silma.
08 plekid tulid juba musta krundiga.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 35702
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No põlve otsas lastud krunt erineb natukene kvaliteedilt tehase omast. Tehase omal ikka jooksukohti või pintsli jälgi polnud :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 1339
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Peeter »

OLAVI kirjutas: 21 Juun, 2022 16:14
Kapten Trumm kirjutas: 21 Juun, 2022 15:09 Tundub nii olevat, antud vennikese kerejuppide tagavara oli nähtavalt põlve otsas mingi punase krundiga üle tuisatud, et rooste ei läheks. Küllap nad siis haljalt tulid.
Nõuka ajal olid kõik poes müüdavad kereplekid kas haljad või punakas-pruuni krundiga, siis ei torkanud transpordivigastustele tekkinud rooste kohe silma.
08 plekid tulid juba musta krundiga.
Musta krundiga tuli varem ka asju, aga must krunt oli tehase korrektse varuosadetaili krunt. Kõik need muud krundid ja/või haljad plekid olid "nekondiitsija"-prahihunnikust detailid. Õnnestus millalgi rääkida ühe vanema mehega, kel õnnestus Tallina TPI mingi(d) praktika(d) läbi tehtud saada Togljattis. Rääkis toona ka keredetailide kategooriatest, no neidki oli karjakaupa suisa :scratch: tähtsuse-hierarhia järgi:
*eksporti tumedale autole
*eksporti heledale autole
*eksporti varuosaks
*siseriiklik (nomenklatuurile) tume
*siseriiklik (nomenklatuurile) hele
*siseriiklik (nomenklatuurile) varuosa (sigulli serviste kaudu )
*siseriiklik tavaline auto külge
*siseriiklik tavaline varuosa
*nekondiitsija ("käib kah veel")
*nekondiitsija ("enam ei käi kah", st üle 5mm (vmt) mõõdust väljas)
Nekondiitsijaid ei värvitud, need olid haljad, aga säilitamise huvides tõmmati (mitte enam tehase kulu ja kirjadega) neid pruunika krundiga ise pärast üle, mõningaid suisa pintsliga.
Enam 100% ei julge kätt südamele panna, et oli nii või mitte, aga umbes selline loetelu oli. Samas ei tähendanud see haljas plekk kohe praaki, kellel kuidas kätt oli, aga nii toodi tootmisest välja ka täiesti korralikke detaile, lihtsalt löödi lipakas külge, et praak ja nii ta vasakule lükati. Meil siin Eestiski oli igas piirkonnas miskisugune "oma mees" kes Togljatti või muidu Venemaa vahet uhas ja muudkui defkasid juppe tõi, nii kerele kui mootorile, kui salongile. Pandi nii musti kui haljaid külge ja istusid kenasti, aga oli ka juhtumeid, kus haljast tuli päris korralikult üle lüüa mõõtu, oli see siis (kõvera) auto, või uue halja pleki pärast.
Tol ajal kui tahtsid pidevalt sõita, siis tuli kõik "huvitavad asjad" ära osta, justkui naturaalmajanduse valuuta oli. Nt ostsin Piiterist niimoodi ära ühe 2108-koodiga julla (termoandur kahe väljavõttetoruga millele ei osanud otstarvet leida ka tervest 2108 kataloogist, ei mina, ega ka keegi teine). Alles aastaid hiljem selgus, et tegemist oli eksport-versiooni mingise termovaakumklapiga, millel polnud ei sisemaise ega 1500-se ega ühegi teise tolleaegse siinse kataloogiga pistmist. See oli siis näide milliseid asju eksporti võis minna.
Viimati muutis Peeter, 21 Juun, 2022 19:55, muudetud 1 kord kokku.
Peeter
Liige
Postitusi: 1339
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Peeter »

seenior kirjutas: 20 Juun, 2022 18:43 See Saaremaal nähtud "Volga" oli kindlasti lepingu alusel Belgiale mõeldud diiselauto toorik, ilma mootorita, ilma ratasteta ja kruntvärviga. Belgia saatis vastu kvaliteetset terasplekki pidevalt juba hulka aastaid. Togliattis oli " nekonditsija" ostmiseks suur kauplus äärelinnas . Ilma krundita haljast plekist poritiib maksis umbes 4-5 rubla. Kartuli pakkumine tehasele oli vast natuke lahja mõte. Tean, et üks metsamajand valmistas tehasele suures koguses puidust tööriiete kappe. Nemad olid küll suured sõbrad.
Mis toorik see kastis olnud Volga oli, seda ei võta enam ükski kurat kinni. Tehasest või tehase kõrvalt kui kurat-seda-teab-kust-ja-kuidas toodi Venemaalt igatsugu asju ära. Oli nii ametlikke komplektkeresid, kui samuti "toorik-komplektkeresid", samuti olid komplektsed mootorid, aga samas oli võimalik ära tuua ka "osaliselt komplektseid mootoreid" ja ka suisa tervet mootorit, aga ainult detailidena. Kõik oli võimalik, st kõiksuguses komplektsuses ja konditsioonis asju oli võimalik müügist leida, sest kõik oli defka. Eraldi teema siia juurde oli kas kere või mootor on ka mingite paberitega mis võimaldavad registreerimist. Näiteks: võisid saada korralike ametlike registreerimist võimaldavate paberitega uue tehase plekk-kere, ja samas võidi pakkuda täiskomplektset uut keret, millel oli ainult numbriline detail ja/või paberid puudu. Ühele oma 09-le tõin uue täieliku tehase nina komplektiringi mustast plekist kuni salongini ja jäigi passi "bez nomera", kah oli võimalik. Teisele, 08-le (õigem oleks öelda 083-passile) olen omal ajal Tartus vormistanud üheaegse lükkega nii kere kui mootorivahetuse 08-st 09-ks.
Ise näiteks otsustasin, et oma 2109-l peale värvimist topin pruuni asemel tumehalli sisu sisse, pruuni enam ei pane (pruun oli esimene ots, edasi 89-ndast tulid juba ainult tumehalli sisuga masinad). Ja enne värvi läheb pikk nina ette lühikese asemel. Enamus asju tuli lihtsalt välja, must salong Piiterist kahe korra käimisega, tiivad&kapotiplekk (haljad nekondiitsijad, mis sobisid korrektselt) ja kannel kah hetkega. Ainuke asi, mis jalutama jäi, oli pikk komplektne raamiga kapott, vat seda ei leidnud/leitud. Lõpuks läks kiireks, ja käiku läks seesama kohe saadud haljas pikanina kapotiplekk mis pandi pleku poolt ühele ilutibadefektsele põksuga originaalraamile. Tahtsin lihtsalt seda öelda, et kui oli ettevõtlikust raha ja soovi, siis toodi Venest ära uute paberitega (või ka paberiteta) kere ja tõsteti oma vana pann nii füüsiliselt kui ka dokumentaalselt ringi. P.S. Ma ei ole mitte kuskilt lugenud ega kuulnud jutte, et Nõukogude Liit eksportis kruntvärviga keresid. Autod ja kered olid kõik ikka värvitud ja komplekteeritud, lihtsalt sõltuvalt tellimusest agregaadid (mootor, käigukast, vmt) ei olnud paigaldatud.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 35702
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Musta krundiga tuli varem ka asju, aga must krunt oli tehase korrektse varuosadetaili krunt. Kõik need muud krundid ja/või haljad plekid olid "nekondiitsija"-prahihunnikust detailid. Õnnestus millalgi rääkida ühe vanema mehega, kel õnnestus Tallina TPI mingi(d)
Mina ka mäletan, et Lada ja Mosse poritiivad-kapotid olid musta värvi. Mitte punased.

https://www.kuldnebors.ee/search/search ... g=poritiib
Kontrollisin, Kuldses Börsis otsing "poritiib" näitas, et kõik müügil olevad vene autode poritiivad ongi mustad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist