Eesti lennuvägi 1918 kuni 1940

Üksused, relvad, tehnika. Autasud ja vormid. Kõik teemasse puutuv.
Vasta
Kasutaja avatar
Siki
Liige
Postitusi: 748
Liitunud: 09 Juun, 2020 14:29
Kontakt:

Re: Eesti lennuvägi 1918 kuni 1940

Postitus Postitas Siki »

Aasta 1925..
Manused
Sontag1.jpg
Sontag1.jpg (210.89 KiB) Vaadatud 3196 korda
Kasutaja avatar
Siki
Liige
Postitusi: 748
Liitunud: 09 Juun, 2020 14:29
Kontakt:

Re: Eesti lennuvägi 1918 kuni 1940

Postitus Postitas Siki »

Aasta 1926

1926.png
1926.png (583.36 KiB) Vaadatud 2946 korda
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5378
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Eesti lennuvägi 1918 kuni 1940

Postitus Postitas toomas tyrk »

Sellel eelmise postituse fotol on selline eksitav allkiri
20. juuli 1919. a. on meie lennuväe asutamispäev


kuna see aastapäeva suvel tähistamise põhjus on segane veel tänaselgi päeval, siis selgituseks, et 20. juuli oli Eelia päev (vkj, ukj järgi jääb tegelikult juba augustisse). Eelias oli see pühak, kes tulisel vankril taeva läks ning seetõttu valisid tsaari-Venemaal lendurid omale kaitsepühakuks. Eesti lennuväeosade tegelikud sünnipäevad langesid sinna novembrisse/märtsi (lennurood/lennuväesalk) või heal juhul september ja jälle november (lennuväe loomine 1919. sügisel), kus ilmad olid kehvad. Seepärast otsustasid lennuväe ohvitserid millalgi seal kahekümnendatel hakata pidama lennuväe aastapäevapidustusi suvel. kui on hea ilm. Eeliapäev oli hea sobiv aeg selle jaoks.

Tänapäeval peetav suvine aastapäev on juba kaotanud sideme ka selle Eeliasega.
andrus
Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Eesti lennuvägi 1918 kuni 1940

Postitus Postitas andrus »

Võib-olla otsapidi seotud selle esimese lennukõlbliku lennukiga? Kalendri, geograafia ja lennukitüübi kohta allpool väidetu ei anna just palju lootust, et üksuse kohta käiv info võiks täpne olla :)
В конце сентября – октября 1918 г. 3-я авиагруппа реорганизуется в 5-й и 6-й отдельные разведывательные авиационные отряды. 6-й отдельный разведывательный авиаотряд получает два самолёта (Вуазен и Фарман) и остается в Гатчино.

Командует отрядом военный лётчик Скрынников, комиссаром назначен Лопухин Валентин Дмитриевич. Личный состав отряда составлял по одним данным 93 человека, по другим – 104. В отряде служили 4 лётчика (Скрынников, Турчанович, Кузменко и Цидулин), 3 лётчика-наблюдателя и 4 старших моториста.

В октябре 1918 г. из отряда выделяется боевое звено, под командованием военлёта Турчановича Евгения Анатольевича, в составе двух самолётов и 19-ти человек личного состава, которое направляется на эстонский фронт и перебрасывается на станцию Малосковичи (современное название Молосковицы).

При общем наступлении Красной Армии боевое звено перебрасывается в город Нарву, откуда и ведет боевую работу по разведке и бомбометанию.

В конце ноября, после прорыва фронта эстонцами, боевому звену путь на станцию Малосковичи был отрезан, эшелон с личным составом и имуществом отходит окружным путём через город Псков. В Нарве эстонцы захватили один самолёт Вуазен.

Получив в январе 1919 г. пополнение самолётами (Вуазен 3; Ньюпор 10, 17, 23 и Моран Парасоль: 1), отряд вновь перебрасывается на ст. Малосковичи, откуда и ведёт боевую работу на эстонском фронте, войдя в подчинение 6-й стрелковой дивизии 7-й армии. С февраля по май месяцы отряд работает в районе городов Ямбурга и Нарвы. В мае 1919 г. во время полётов разбит самолёт Моран Парасоль.

С июня по 9 августа 1919 г., при наступлении Юденича на Петроград, отряд под прикрытием бронепоезда отступает в Гатчино, а через двое суток в селение Тосно, откуда и продолжает боевую работу. В июне и июле разбиты два самолёта Ньюпор 10 и 23.

С новым наступлением Юденича, отряд под прикрытием бронепоезда отходит со станции Малосковичи в Гатчино, а затем в селение Колпино, самолёты перелетают на Комендантский аэродром (г. Петроград), где выделяется специальный отряд для охраны станции Колпино. В августе месяце разбит самолёт Ньюпор 17.

3 ноября 1919 г. по приказу Главоздухфлота эшелон с личным составом отряда эвакуируется в Петроград. Через 10 дней авиаотряд перебрасывается в Гатчино, а боезвено на ст. Малосковичи.

В январе 1920 г. отряд получает пять самолётов Ньюпор и один Сопвич и всего имел семь аппаратов: два Ньюпор 23, четыре Ньюпор 17 и один Сопвич.
Анастасия Туманова: Эскадрилья «Ультиматум»: от лорда Керзона до генерала Франко (Часть 1) https://tacticmedia.ru/news/eskadrilya- ... la-franko/
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist