F-35 olevikust ja tulevikust

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
karrvik
Liige
Postitusi: 312
Liitunud: 01 Veebr, 2007 12:43
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas karrvik »

Millist tuumarelva need fritsud peavad lennukiga vedama?
voina k voinu, a obeb-po rasparjadku!
kaupo51
Uudistaja
Postitusi: 18
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas kaupo51 »

Troll kirjutas: 30 Juul, 2022 9:44 Igal juhul on ostetavate lennukite arv Saksamaa suuruse ja rikkusega riigi jaoks naeruväärne. Sama ka ostetava relvastuse kogus (kolm AMRAAMi ja kaks Sidewinderit lennuki kohta). Muidugi saab kõike hiljem juurde osta, aga see on kopikaveeretamine võrreldes näiteks Soome-suuruse väikeriigi 64 lennukiga. Tellitavate lennukite arvul oleks pidanud vähemalt null lõpus olema.
Äkki on sakslastel see rahvusliku uhkuse teema. II MS ajal suutsid saksa insenerid välja mõelda oma aja kohta (tehnilises mõttes) tipptehnikat. Tänagi on saksa insenerimõte maailma tipp, mõelge Mercedese, Audi, Siemensi, Boschi ja paljude teiste suurfirmade peale. Äkki on neil soov omal maal kõike seda (tipptasemel) relvastust valmistada, mitte konkurendi (USA) käest osta?
zkaff
Liige
Postitusi: 119
Liitunud: 24 Veebr, 2011 18:30
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas zkaff »

Millist tuumarelva need fritsud peavad lennukiga vedama?
Eks neid samu B61, mis Tornado allagi käivad.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 3398
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

zkaff kirjutas: 26 Aug, 2022 21:50
Millist tuumarelva need fritsud peavad lennukiga vedama?
Eks neid samu B61, mis Tornado allagi käivad.
Tõsi, selle täpsustusega et pommid ise lähevad ka uuendusele. F-35'ga on sertifitseeritud ainult B61 Mod12. Ehk versioon mis langevarju asemel on juhitavate stabilisaatoritega ja uuendatud avioonikaga:

Pilt
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 3398
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Pole kõige muu maailmas toimuva kõrval hetkel võibolla kõige relevantsem, aga kirjutan siiski.

F-35 peale paigaldamiseks mõeldud General Electric'u kuuenda generatsiooni "kolme-joa" mootor XA100 läbis edukalt kolmandad ja viimased stendikatsetused (esimesed tehti 2020, teised 2021). Järgmine samm on ilmselt juba lennukisse integreerimine ja lennutestid.

https://blog.geaviation.com/product/ges ... -big-test/

Pilt

Tegu on siis täiesti uut tüüpi turboventilaator-mootoriga kus lisaks tavapärassele möödaviigule (bypass) on veel teine, mille möödaviigu-suhe (bypass-ratio) on reaalajas muudetav.

Näitlikustades võimaldab see "kruiisida" sama säästlikult kui reisilennukid, kuid kriitilises olukorras omada endiselt kõiki tipp-hävitaja mootori omadusi.

Jõudluse kasv on igatahes muljetavaldav:
It vastly improves upon legacy engines by delivering a 30% range increase — critical for Pacific theater readiness — via 25% better fuel efficiency, as well as a 10% boost to thrust, which translates to greater than 20% faster acceleration, for unprecedented tactical maneuverability.
Samuti kahekordistub jahutusvõimekus, mis kuluks väga marjaks ära kasvõi laserite paigaldamiseks lennukile:
Another big advantage designed to boost the tactical prowess of the F-35, now and in the future, is the XA100’s game-changing 100% increase in thermal management, or heat dissipation. Doubling the capacity for cooling is key in transforming the F-35 fleet into a far more versatile force. The “third stream” of the XA100 augments the core engine airstream and fan-bypass stream with an additional cooling stream surrounding the chassis, meaning the F-35 would be able to handle the higher heat generated as more and more powerful combat systems are brought online.
Kust tuleb kütusekokkuhoid:
And as an adaptive-cycle engine, the XA100 can, like commercial aircraft engines, burn much less fuel than legacy fighter engines on longer flights. Most jet engines are built to optimize either fuel efficiency and range (commercial) or thrust and performance (military); the XA100 does both, allowing pilots to engage in a wider range of missions.
Jutu järgi on mootor drop-in-replacement F-35A ja F-35C mudelite jaoks. Ehk vaheta lihtsalt mootor välja (B mudeli tõsteventilaator oaga tahab arvatavasti tublisti lisaarendusi)
It’s also designed to be easily swapped into most of the existing U.S. Armed Forces F-35 fleet — that majority being composed of the Air Force’s conventional F-35A and the Navy’s carrier-based F-35C — with no structural airframe modifications necessary.
Kui see 30% lennuulatuse kasv ei ole müüginumber siis see on küll karm.

Teatavate eeldustega (sisemise laadung, enamik lennust "tossutamine" optimaalse.kõrgusel ja kiirusel) on selle lennuki lennuulatus siis juba võrreldav F-15E ja Su-30 klassi masinatega. Seda siis (pikkuselt ja tiiva siruulatuselt) F-16ega võrreldavalt lennukilt, ilma lisakütusepaakideta :shock:
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist