Autotehnikateema
Re: Autoteema
Ei tea, pole siiani petta saanud. Rattad ei vibreeri ja rehvirõhuandurid näitavad ühtlast rõhku. Veab mul?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40193
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Kes ise tahab teha, siis üks sobiv tungraud eramaja garaazi.
https://xn--triistamarket-imba.ee/tungr ... madal.html
Muidu peaks olema Hiinas tehtud, mul on selliseid garaazis 2 tk ja töötavad pikki aastaid, kodukasutajale käib küll.
Neid 30 euroseid ei soovita, liiga kipakad ja selle suurega saab terve auto külje korraga üles tõsta ja 2 ratast korraga teha.
Samast ka pika sabaga 1/2 tolli padrunvõti, üks pikendus ja enamlevinud padrunid (on müüa ka ühekaupa).
https://xn--triistamarket-imba.ee/tungr ... madal.html
Muidu peaks olema Hiinas tehtud, mul on selliseid garaazis 2 tk ja töötavad pikki aastaid, kodukasutajale käib küll.
Neid 30 euroseid ei soovita, liiga kipakad ja selle suurega saab terve auto külje korraga üles tõsta ja 2 ratast korraga teha.
Samast ka pika sabaga 1/2 tolli padrunvõti, üks pikendus ja enamlevinud padrunid (on müüa ka ühekaupa).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
See on kindlasti ka üks põhjustest.
Paljudel uutel automudelitel pole tagavararatastki, samuti mitte tungrauda ega rattavõtit. Ja milleks, kui terve liisinguperioodi on paljudel puhkudel "tasuta" autoabi 24/ saadaval. Ja seda isegi mitte ainult uutel autodel. Mu teise ringi autule pakuti sedasama 2-ks aastaks. Selle sees on ka tasuta kütuse toomine. Tõsi, paaki täis ei panda, umbes niipalju antakse, et lähima tanklani jõuaks. Spetsiaalselt küsisin müügimehelt üle.
Kõige suurem põhjus mu meelest on hoopis see, et inimesed on mugavad, raha on, ja miks mitte, selmet rattapolte kruttida hoopis tass kohvi võtta ja sarvesaia süüa.
Paljudel magalate elanikel paraku pole ka alati mõistlikku kohta selle töö tegemiseks, ega kohta teise rattajooksu hoidmiseks.
Muidugi on ka selliseid, kel puuduvad oskused või nt füüsiline võimekus selle töö tegemiseks.
Pärapõrgus elajatel paraku pole väga valikuid. Tuleb oma asjadega ise hakkama saada. Teistele lootmine võib sitasti lõppeda.
Re: Autoteema
Sest seni pole tehtud toimivat rattavahetuse äppi.
Ning Trummi vastuseisu kohta suruõhukeerajate suhtes. Kui veel ei teata siis mutrikeerajatel on võimalus reguleerida kinnikeeramismomenti (tavaliselt astmeliselt, täpsemalt saab timmida tööriista suruõhu trassi regulaatorist). Esimesed korrad kontrollid nm võtmega üle, edaspidi lased poldid kinni kindlas seades ning eksimine on marginaalne. Hooajapalgalised turuvarblased rehvivahetuses seda ei tee ja nii need miljonid nm-id ka tulevad.
Värvilised met.vardad-momendi piirajad on ka eduliselt kasutatavad, töötavad päris täpselt.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autoteema
Täna päeval sõitsin Mustamäe 24h rehvi putka juurest mööda ja seal ei olnud mitte ühtegi autot järjekorras.
Rehvivahetusega meenus üks lugu. Olin kunagi värske praktikant ühes Tallinnaa esinduses. Panin siis ratta alla, mutrid käsitsi keermesse ja siis püssiga õrnalt vastu et seejärel õige jõuga kinni keerata. Juhendaja siis nägi seda ja ütles et lase ikka korralikult kinni. Ma siis sellepeale et miks peaks kui ma pärast nagunii õige jõuga kinni keeran? Pole ju mõtet 200nm kinni keerata ja pärast 120nega üle katsuda. Selle juttu peale juhendaja ärritus, võttis püssi käest ära ja lasi siis "korralikult" kinni.
Rehvivahetusega meenus üks lugu. Olin kunagi värske praktikant ühes Tallinnaa esinduses. Panin siis ratta alla, mutrid käsitsi keermesse ja siis püssiga õrnalt vastu et seejärel õige jõuga kinni keerata. Juhendaja siis nägi seda ja ütles et lase ikka korralikult kinni. Ma siis sellepeale et miks peaks kui ma pärast nagunii õige jõuga kinni keeran? Pole ju mõtet 200nm kinni keerata ja pärast 120nega üle katsuda. Selle juttu peale juhendaja ärritus, võttis püssi käest ära ja lasi siis "korralikult" kinni.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40193
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Teame, teame, kuid miskipärast on poldid kole kõvasti kinni.Walter2 kirjutas: ↑25 Nov, 2022 18:51 Ning Trummi vastuseisu kohta suruõhukeerajate suhtes. Kui veel ei teata siis mutrikeerajatel on võimalus reguleerida kinnikeeramismomenti (tavaliselt astmeliselt, täpsemalt saab timmida tööriista suruõhu trassi regulaatorist). Esimesed korrad kontrollid nm võtmega üle, edaspidi lased poldid kinni kindlas seades ning eksimine on marginaalne. Hooajapalgalised turuvarblased rehvivahetuses seda ei tee ja nii need miljonid nm-id ka tulevad.
Värvilised met.vardad-momendi piirajad on ka eduliselt kasutatavad, töötavad päris täpselt.
Samas, ma ise keeran akukeerajaga ja olen tähele pannud, et selles astmes, kus peaks keerama "poolkinni", jäävad päris kõvasti.
Ise mõtestasin lahti nii, et moment sõltub, kui kergesti polt keerab. Määritud poldi annab rohkem pöördeid keerata kui määrimata, sest keeramise jõudu mõjutab ka hõõrdumine.
Aga eks töökojas valitakse see "loogika", et peaasi, et ratas alt ei tuleks, küll pärast poldid lahti saab.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Miks peaks. Ma ei kasvata ka rukist, ei vii veskile, ei küpseta ise leiba. Kingad lasen kingsepal parandada ja naelad ostan poest, mitte ei tee neid ise traadist.Kapten Trumm kirjutas: ↑25 Nov, 2022 13:35 Olen mõelnud, et mis probleem on need neli lisavelge hankida ja vajaduse tekkimisel ise need kodus ära vahetada?
Mina vahetan rehvid siis, kui püsivalt on alla 5 kraadi sooja, alla selle suvekad lihtsalt ei tööta. Teha lasen seda töökojas, kus on inimesed keda tunnen ja ise olen vahetuse ajal auto kõrval. Kui keegi hakkaks mu auto velgi terasharjaga töötlema ja spreiga värvima, siis annaksin talle vastu kaela. Muidugi ei kasuta ma ka lausroostes plekkvelgi.Kapten Trumm kirjutas: ↑25 Nov, 2022 13:35Viimati hankisin naise koreakale, seal oli jooks 14 tolliseid plekkvelgesid, mis vajasid tiba terasharja ja värvi, 50 eurot jooks.
Bonis nocet, quisquis pepercerit malis.
- ugandiklubi
- Liige
- Postitusi: 1114
- Liitunud: 10 Juun, 2004 15:02
- Asukoht: Tartu või Sinimäe
- Kontakt:
Re: Autoteema
Tegelikult nii ongi kõige mõnusam teha , Suvel nagu nii kasutad korralikumaid ja kallemaid velgi . Talvel saab hakkama ka odavama valuveljega ja kodus ju ikka nii palju ruumi on kus rehve ja velgi hoida .Kapten Trumm kirjutas: ↑25 Nov 2022 1:35 pm
Olen mõelnud, et mis probleem on need neli lisavelge hankida ja vajaduse tekkimisel ise need kodus ära vahetada?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40193
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Lisaks talveks ei ole enamasti vaja 18- või 20-tolliseid velgi, talvel lumepudru jaoks on soovitatavad suht kitsad rattad. Erandi moodustavad need autod, millel on väga suured esipidurisüsteemid, kuhu väiksemad rattad ei mahu (akf Some Kia Stinger on nt selline). Ja miskid 10-15 mm erinevad ET-d pole tavaliselt probleem, mahuvad alla küll. Ja levinud autod kasutavad tegelikult üllatavalt väheseid poldivalemeid. Näiteks Kia, Hyundai ja Mazda väikeautode rattad on vahetatavad 1:1.
Talvel sõita mingite vähe roosteste plekkvelgedega pole suur patt, suveks saab ju ilusad valuveljed panna. Eesti sool muide rikub originaalvelgede pulbervärvi paari talvega. Ja terasharjaga nühitakse ka uuemaid valuvelgi, kvaliteetne vahetus eeldabki istepinna puhtaks löömist kummi ja liimaine jääkidest, mida harilikult terasharjaga siis tehakse. Kui ei tehta, siis pole kvaliteetne paigaldus (on väikeste lekete risk rehvi ja velje serva vahelt). Sama puhastamine aga on ka üks valuvelgede talve rikkumise põhjusi-rehvi istepinda terasharjaga nühkides kriibitakse ka rehvi serva pulbervärvi pluss sinna vahele montaazil topitakse ka heeblit. Kahjustatud pulbervärvi alla pääseb korrosioon ja varsti on veljeservadelt värv kadunud.
Muidugi on võimalik ka teha korda seda, mida rehvivahetuse "profid" seal ära on rikkunud, eelmisel talvel tehti mul korda üks jooks 17 tolliseid valuvelgi (ilma sirgestamiise ka keevitamisega), tagasihoidlik 350 eurot, happevann+pulbervärv+pulberlakk.
Talvel sõita mingite vähe roosteste plekkvelgedega pole suur patt, suveks saab ju ilusad valuveljed panna. Eesti sool muide rikub originaalvelgede pulbervärvi paari talvega. Ja terasharjaga nühitakse ka uuemaid valuvelgi, kvaliteetne vahetus eeldabki istepinna puhtaks löömist kummi ja liimaine jääkidest, mida harilikult terasharjaga siis tehakse. Kui ei tehta, siis pole kvaliteetne paigaldus (on väikeste lekete risk rehvi ja velje serva vahelt). Sama puhastamine aga on ka üks valuvelgede talve rikkumise põhjusi-rehvi istepinda terasharjaga nühkides kriibitakse ka rehvi serva pulbervärvi pluss sinna vahele montaazil topitakse ka heeblit. Kahjustatud pulbervärvi alla pääseb korrosioon ja varsti on veljeservadelt värv kadunud.
Muidugi on võimalik ka teha korda seda, mida rehvivahetuse "profid" seal ära on rikkunud, eelmisel talvel tehti mul korda üks jooks 17 tolliseid valuvelgi (ilma sirgestamiise ka keevitamisega), tagasihoidlik 350 eurot, happevann+pulbervärv+pulberlakk.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Kui Sul on dünovõti ja sa need "miljoni Nm" poldid lahti keerasid, siis järsku avaldad, palju see moment reaalselt oli. Minu autol tuleb aluvelje poldid kinni keerata 180 Nm-ga, kui leiaks kuskilt terasveljed, siis 200 Nm-ga. Ristvõtmega pole lootustki neid lahti saada (Mersul on ka jube sügavad koonusad avadel), selleks on mul u. 80 cm sabaga võti.Kapten Trumm kirjutas: ↑25 Nov, 2022 17:30 Need "profid" on üldjuhul hooajaks odava palgaga tööle võetud mingid suvalised tondid, kellega juhtub mõndagi (kurvad kogemused).
Kui kogu aeg käia vahetamas, jäävad ka taolised patud avalikuks tulemata, nagu näiteks miljoni Nm-ga kinni lastud poldid (pole viitsitud käsitsi lõpp-pingutust teha). Kui aga sellega juhtub nt rehv katki minema öösel kuskil metsavaheteel, siis tuleb kas maanteeabi kutsuda või autos ööbida.
Kuna Sinuga satuvad suhtlema alati lollid, saamatud ja pahatahtlikud inimesed, siis keegi ei keela Sul nõuda (auto kättesaamisel) dünovõtmega kontrolli Sinu juuresolekul, Sa ju maksad selle töö eest.Kapten Trumm kirjutas: ↑25 Nov, 2022 17:30Ja sellised patud pole sugugi vaid nurgataguste urgaste probleem, vaid selliseid sigadusi teevad ka esindused, mis peaks usaldusväärsed olema. Minu tööauto oli suvel suuremas hoolduses, mis sisaldas ka pidureid ja rattaid vahetades sain jällegi vanakooli trikke kasutada, et neid mustmiljoni njuutonmeetriga suruõhukeerajaga kinni vägistatud polte tervelt kätte saada.
Bonis nocet, quisquis pepercerit malis.
Re: Autoteema
Miskipärast VAG grupi poldid jäävad rohkem kinni kui teiste markide mutrid.
2019 civikus oli ainult kompressor+vaht kaasas.
Ja paljuded magalarajoonides tõesti ei ole kohta. Kmpl 17/18 tolliseid rattaid võtab päris arvestatava ruumi niigi väikesest keldriboksist.
Uutes majades ei olegi keldreid. Pakutakse ka hoiustamise teenust, aga vahetuseks tuleb ikka aeg bronnida.
2019 civikus oli ainult kompressor+vaht kaasas.
Ja paljuded magalarajoonides tõesti ei ole kohta. Kmpl 17/18 tolliseid rattaid võtab päris arvestatava ruumi niigi väikesest keldriboksist.
Uutes majades ei olegi keldreid. Pakutakse ka hoiustamise teenust, aga vahetuseks tuleb ikka aeg bronnida.
- Sam Beaver
- Liige
- Postitusi: 826
- Liitunud: 09 Aug, 2017 19:54
- Asukoht: Siin & seal, põhiliselt tööl
- Kontakt:
Re: Autoteema
Hr. Kapten, kui sa oleksid rehvivahetaja ja minu valuvelgedele terasharjaga kallale läheksid... noh, ilmselt leiaksid sa selle terasharja hiljem sealt kus pärdik pähkleid hoiab...Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Nov, 2022 7:59 Ja terasharjaga nühitakse ka uuemaid valuvelgi, kvaliteetne vahetus eeldabki istepinna puhtaks löömist kummi ja liimaine jääkidest, mida harilikult terasharjaga siis tehakse.
Traatharjaga võib roostes plekkvelge puhastada, valuvelje servade puhastamise jaoks on sihuke suht pehmest kummist ketas mis käib drelli või turbiini otsa ja mis ei kahjusta pulbervärvi mingilgi moel.
Putin destroyed the pro-Russian lobby in the world with his own hands. Now acting in Putin's interests would mean admitting that you fucked a goat
Re: Autoteema
Selle traatharja ja vasepasta kummardamine küll minu jaoks mingi elutõde ei ole. Kui pinnad on juba visuaalsel vaatlusel puhtad, piisab lihtsalt puhta palja käe, kindaga või lapiga üle libistada, et ei jääks velje ja rummu vahele lahtist sodi. Veljepoldi keermele ükskõik millist määret peale ( kui on kuivad, roostes ) ja ei tule ükski ratas alt, ega jää poldid kinni.
Re: Autoteema
Kui Sa tabelist vaatad, siis momendid on üsna erinevad. Audil 120 - 160 Nm, Volkaril 120 - 180 vs. Fiat 98 ja Mazdal 103 Nm.
https://blobs.continental-tires.com/www ... s-data.pdf
Bonis nocet, quisquis pepercerit malis.
Re: Autoteema
Kui siin mõni aeg tagasi küsisin, et: "MIKS tuleb plekkvelje polte kinnikeerata ettenähtud jõuga?"
Siis ka käesolevas seltskonnas ei "tõusnud mitte ükski käsi", ütlemaks "Mina tean".
Ehk ka sellist lihtsat toimingut nagu rattavahetus, tehakse enamuses "usu ja arvamise" alusel aga mitte omandatud teadmiste alusel.
Lihtsalt konstanteerin sündinud fakti ja see ei ole mõeldud enam vastamist vajava küsimusena.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 26 külalist