Lääne vs. idabloki lennukid

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
kalleb
Liige
Postitusi: 5343
Liitunud: 27 Mai, 2005 22:55
Kontakt:

Re: Küsimus MiG-29 kohta

Postitus Postitas kalleb »

ümmargused olid hoopis freooniga täidetud tulekustutid, mul preagugi mõned veel olemas , sellised jalgpallisuurused olid , punaseks värvitud, 250 atti freooni sees, avati püropadruniga , hapniku omad olid sinised ja hariliku balooni kujuga , mul mõned mustad kastid ka olemas (tegelikkused olid oranzi värvi hoopis)

http://postimg.org/gallery/1ecywjpoq/b9a73171/


eks vere mullitamise vastu oli spets ülikond mille sees sind pigistati niiet vähe pole , ikka vastavalt kiirendusele

hapnik oli muidugi maskis ikka olemas et kui vaja siis anti juurde
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4853
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

nimetu kirjutas:Selline uudis, et nüüdseks on klientidele üle antud 500 F-35 hävitajat. See on umbes sama palju kui Venemaal on hetkel teenistuses Su-27 ja selle tuletisi.
https://www.janes.com/article/94680/f-3 ... -milestone
Lisaks on kokku läbitud üle 268 000 lennutunni.

See vene lennukitet arv tuleb nii suur kui ka Su-34 sisse arvutada (mis minumeelest on ikka nati teist tüüpi lennuk)
~180 (Su-27, millest 22 moderniseeritud 10 a. jooksul)
114 (Su-30)
88 (Su-35)
127 (Su-34)
= ~509 lennukit

Kusjuures 2019.a. ehitati juurde ainult 10 Su-35 ja 8 Su-34. Samas jälle kui arvestada ka mahakantud ja müügi omad on Su-27 kogus ikka märgatavatl suurem.

Lisaks tõele au andes, on ka USAl käes ainult 353 F-35t, ülejäänud on partnerite omad. Sellegipoolest tootmistempo on juba 140+ lennukit aastas ja see on ennem ametlikku full-rate production'it, nii et eks möödutakse ruttu ka teistest verstapostidest.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9067
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kilo Tango »

nimetu kirjutas:Selline uudis, et nüüdseks on klientidele üle antud 500 F-35 hävitajat. See on umbes sama palju kui Venemaal on hetkel teenistuses Su-27 ja selle tuletisi.
https://www.janes.com/article/94680/f-3 ... -milestone
Võrdleme ikka õunu õuntega:

Su-27 derivatiivide vastu tuleks võtta 4 ja 4+ gen lennukid:

F-15 Eagle United States 235 tk
F-15E Strike Eagle 219 tk
F-16 Fighting Falcon 1017 tk

Ülevaatlikum tabel on siin:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_a ... e_aircraft
Xender
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 16 Mär, 2005 23:15
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Xender »

Vaatame veidi

Поставки боевых и учебно-боевых самолетов нового производства в Вооруженные Силы Российской Федерации в 2008-2019 годах

Pilt

Siit võib maha võtta Jak 130 (õppelennuk) ja Su 34 (rindepommitaja)

Seega saame 11 aasta peale kokku 310 hävitajat. Kui eeldada, et Su 27 lennuki eluiga on 5000 tundi ja aastas lennatakse 200 tundi ehk siis lennuk kestab 25 aastat siis sellise tempoga võiks venemaa hävituslennuvägi olla kusagil 700 lennukit. Hetkel ongi umbes niipalju hävitajaid relvastuses. Seega sellise tempoga on tasakaal saavutatud hetkeks.

Peamine probleem tuleb siis kui peab kolima üle uuematele lennukitele (post Su 27 erinevad versioonid) - kuid mis sellest kõik saab ja kas üldse midagi saab - näitab tulevik.
nimetu
Liige
Postitusi: 7570
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

Võrdleme ikka õunu õuntega:
Ma tegelikult just nimme võtsin sellise võrdluse, et demonstreerida vene lennuväe mahajäämust. 500 moodsaimat lennukit maailmas vs ~500 70-ndatel välja arendatud ja hiljem veidi moderniseeritud lennukit. No ei ole see Venemaa lennutööstus enam kuidagi konkurentsis.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39981
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Pigem võiks öelda, et enam on vene lennukitellimusi mõjutanud sanktsioonid ja naftahinna madalseis, muidu saaks nad täna lahingulennukeid kolmekohalise arvu igal aastal. On lausa piltlikult näha, kuidas tellimuste arv kuivab peale Ukraina kriisi kokku.

Alates Putini võimuletulekust on VF lahingulennukite hankimine nii kümnekordistunud ja kui Kreml poleks seda Ukraina afääri teinud, siis saaks nad täna igal aastal nii 200 uut lennukit.
Seega saame 11 aasta peale kokku 310 hävitajat.
Seda nimetatakse arvudega manipuleerimine, tulemus ei peegelda ei venelaste võimalikku tellimuste mahtu ega ka tootmisvõimsusi.
Sest tipuaastatel lähenes juba aastatoodang 100-le ning need tootmisarvud 20 piires iseloomustavad pigem Putini algusaegu, kui relvastumine alles algas.
Lihtsalt Kremli strateegilised valearvestused on sellele piduri pannud ja jätkata samas vaimus tähendab elanikele kartulikoorte söötmist nagu WWII ajal, mis tähendab mässu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Xender
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 16 Mär, 2005 23:15
Kontakt:

Re: Vene hävitajate võrdlustest

Postitus Postitas Xender »

See tellimusarvudega tõmblemine näitab tegelikult lihtsalt seda, et Venemaal puudub igasugune pikemaajalisem ja laiem plaan oma lennuväe arendamiseks.

Mis on enam vähem nii kõigis väeliikides - iidvana moderniseerimine - vananenud tehnika tootmine - uuema arendamine väikses mahus ning trummipõrina saatel. Kuna ressurss on nii laiali pillutud siis tegelikult pole erilisi edasiminekuid üheski valdkonnas eriti käegakatsutavad.

Nagunii on Venemaa lennukitootjad riigi omad ja kahjumid kannab riik. Seega kui istuvad enam vähem niisama, maksab see vene riigile (võib olla mõne teise eelarve rea pealt) enam vähem ikkagi sama palju kui nad midagi ka teevad. Arvatavasti on suuresti nii ka paljude allhankijatega. Alles just kandis Venemaa maha nende võlad. See asjaolu paneb mind kõige enam imestama terve venemaa sõjatööstuskompleksi juures (arvatavasti on vastus seotud kuidagi korruptsiooniga).
nimetu
Liige
Postitusi: 7570
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Vene hävitajate võrdlustest

Postitus Postitas nimetu »

Sest tipuaastatel lähenes juba aastatoodang 100-le
Selles väites ma küll kahtlen. Eriti ilma allikata. Kui see oleks tõesti nii, siis see kajastuks ka uute lennukite arvus. No ei ole venelastel mitmesadade jagu uusi lennukeid. Parimal juhul võis selline arv kehtida vanade lennukite moderniseerimise kohta (milles ma ka tegelikult kahtlen).
Seetõttu on mingi spekuleerimine vene tööstuse võimekuse kohta sellises koguses lennukeid toota paras udu. Hakkan uskuma seda siis kui oma silmaga näen.

EDIT: Võttes aluseks Xenderi poolt postitatud tabeli, siis Suhhoi suutis n-ö tippajal toota tervelt 71 lennukit. No ei ole sada. Vaata kuidas tahad.
Xender
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 16 Mär, 2005 23:15
Kontakt:

Re: Vene hävitajate võrdlustest

Postitus Postitas Xender »

nimetu kirjutas:
Sest tipuaastatel lähenes juba aastatoodang 100-le
Selles väites ma küll kahtlen. Eriti ilma allikata. Kui see oleks tõesti nii, siis see kajastuks ka uute lennukite arvus. No ei ole venelastel mitmesadade jagu uusi lennukeid. Parimal juhul võis selline arv kehtida vanade lennukite moderniseerimise kohta (milles ma ka tegelikult kahtlen).
Seetõttu on mingi spekuleerimine vene tööstuse võimekuse kohta sellises koguses lennukeid toota paras udu. Hakkan uskuma seda siis kui oma silmaga näen.

EDIT: Võttes aluseks Xenderi poolt postitatud tabeli, siis Suhhoi suutis n-ö tippajal toota tervelt 71 lennukit. No ei ole sada. Vaata kuidas tahad.
vene meedia/foorumite andmetel on kõik lennukid läinud tati ja traadiga koospüsivate lennukite väljavahetamiseks. Uusi lennukoondisi pole loodud. Üldse on 30 aasta jooksul venemaa saanud juurde umbes 350 hävitajat. Seega võib öelda, et üle poole praegu kasutusel olevast vene lennuväe 700 hävitajast (+ 100 merelennuväe) on põhimõtteliselt oma eluea lõpus.

Ega parem seis pole ka muude lennukitega. Seega võib öelda, et kui midagi kardinaalset ei juhtu - kukub lennukoosseis poole võrra lähiajal (kui muidugi pole juba omajagu kukkunud, sest mingeid reaalseid arve lennuvõimeliste hävitajate kohta venemaa muidugi ei anna).
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9067
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Vene hävitajate võrdlustest

Postitus Postitas Kilo Tango »

Siia juurde tasub veel tuua nüanss nimeg lahinguvõimekus. Ehk siis arvestades vene lennunduse eripärasid, on venelastel oluliselt suurem hulk lennukeid parajasti hoolduses. Seesama MiG-29 mootori vahetamine ei ole toiming, mida viiakse läbi lõunavaheaja järel.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19038
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Lääne vs. idabloki lennukid

Postitus Postitas ruger »

Selline skeem siis lennukite kill ratest
Pilt
https://twitter.com/pmakela1/status/1618288023803932672
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39981
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Sõjaline abi Ukrainale

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Moodsam F-16 oleks tõenäoliselt palju paremini kursis, et teda sihitakse, ja isegi kui lennuk oleks kaotatud oleks piloot palju suurema tõenäosusega elus ...
Arvestades, et UKR lennukid ei saa promeneerida oma baaslennuväljadel (Iskander, H-101 jne), siis F-16 probleem on tema kehv sobivus viletsates tingimustes kasutamiseks. "Tolmuimeja" tüüpi õhuvõtt (lennuki ninaette poetatud mutrivõti lendab mootorisse niuhti), kipakavõitu telik (väike rööbe ja vahekaugus esiratta ja põhiteliku vahel). Ühesõnaga, koos lennukiga paluks ka uued rajad ja õhuülemvõim....

MiG-29l seda probleemi pole. Õhuvõtt läheb maapeal kinni (õhku võetakse tiiva pealt), telik on lai ja suurte ratastega, masin on aeglasel kiirusel (maandumisel piiratud pikkusega improviseeritud radadele) hästi juhitav ja küllap need vene mootorid kannatavad ka rohkem sodi läbi ajada.

Kui see baseerumise probleem kõrvale jätta, siis taktikaliselt on F-16 palju parem. Parem ka kui Gripen, mis oleks "sissilennuväljade" järgmine kandidaat. Ja Poolal juhtus nende F-16tega igasugu lugusid slaavi töökultuuri teemal, kuvaldaga polte lahti tagudes võib lennuk katki minna.

USA lennundustehnika on üldiselt tehtud arvestusega, et USA-l on õhuülemvõim piirkonnas ja tema lennuvälju keegi ei ohusta - seepärast pole vaja muretseda rataste alt mootorisse lendava lehmasita või muu taolise pärast :) Ja USA on maailmameister personali koolitamises ja sellise töökultuuri peale, nagu võib UKR remondihallides näha, võetakse seal vist suhkruvett. Nõuka oma on tehtud arvestusega, et küllap USA lendab õhus vabalt ja pommitab lennuvälju ja Rootsi oma arvestusega, et kõrbehaisu tekkides tuleb lennuväljalt kaduda nii ruttu kui saab.

Muide "võsalennuväli" polnud ka NSVL ajal midagi kummalist, näiteks Haapsalus asunud MiG-23 polgu varulennuväli pidi olema kuskil Lihula kandis üks suur heinamaa, mis pidi kaetama perfoplaatidega ja ümbruskonna elanikele olid rahu ajal kätte antud juba teatud, et vile saamisel peate 24 tunniga oma kodudest kadunud olema. Vastav varulennuvälja kola asus ise veel kolmandas kohas, alates perfoplaatidest kuni Kraz tankurautodeni. Vähemalt seal mingeid laiu kilomeetrite pikkusi autobahni lõikusid polnud ja tee oli selline, et ka vene hävitajaga oleks seal maandumine pauguga lõppenud. Et venelased päris kindlasti arvestasid enda lennuväljade purustamise võimalusega ja lennukid ehitati sellised, mis said ka väljaspool asfalti hakkama.

See ongi ehk see saladus, miks need vene lennukid UKR meeste käes siiani lendavad ning venelaste katsed neid maapeal hävitada on suuresti ebaõnnestunud. Kui sa ei tea, kus lennukid asuvad, siis pole mõtet ka lennuvälju pommitada. Ja õhus ilmuvad UKR lennukid välja alati ootamatult ja üllatavast kohast, üllatus maksab aga palju.
Viimati muutis Kapten Trumm, 31 Jaan, 2023 16:33, muudetud 3 korda kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
olavsu1
Liige
Postitusi: 882
Liitunud: 26 Veebr, 2022 9:25
Kontakt:

Re: Sõjaline abi Ukrainale

Postitus Postitas olavsu1 »

WWII ajal käidi kõige salajasematel operatsioonidel sellisega: https://www.youtube.com/watch?v=TDZlMRVwxEY

oli kiire ja oli puust ning võis lennuväljana kasutada, mis iganes heinamaad (kus auto 100km/h sõita sai ja rattad alt ära ei tulnud)...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39981
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lääne vs. idabloki lennukid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Saladuskatte all võib öelda, et MiG-29 tõuseb standardses konfis lendu 240 m pikkuselt pinnaslennurajalt. Kiirusel ca 220 kmh.
Sellist kiirendust autoga eriti ei kohta, kui just vormeli või dragsteriga ei sõida. Võimsus on brutaalne ning tiiva mehhaniseerimine hästi arendatud.

Mosquito rada aga on tunduvalt pikem, kuna energiavarustus on reaktiivlennukist terve suurusjärgu lahjem. Õhkutõusu kiirus on võrreldav.
100 kmh ei tõuse, 100 kmh tõusid ehk 1920ndate moosiriiulid. WWII ajal oli see kuskil 200 tuuris.

Elektroonikat on seal vähevõitu, aga raud on jõhker. Saksa piloodid, kes F-4 pealt läksid MiG-29 peale, tarvitavad ülivõrdeid, mis puudutab "minekut". Eriti head olid näited, kui härga täis britid üritasid oma F-4dega õhulahingut pidada ja esimese ringiga MiG-29 neil sabas juba oli.

Negatiivsena meenutatakse kehvavõitu olukorrateadlikkust, juhiste suurt käiku (juhtkang käib üle kabiini ikka) ja mõningaid russisme, näiteks kahuri tulistamisel on müra selline, et ei kuule isegi kõrvaklappidest midagi. Kahur asub seal põhimõtteliselt piloodi kõrval ja müra summutamisele väga rõhku pole pandud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19908
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Lääne vs. idabloki lennukid

Postitus Postitas Lemet »

MiG-29 tõuseb standardses konfis lendu 240 m pikkuselt pinnaslennurajalt
Samasse auku jääb nii F-16 (paarkümmend meetrit vähem) kui ka Jas-39 (kümmekond meetrit rohkem)
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist