Kliimamuutustest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
MadMan
Liige
Postitusi: 1969
Liitunud: 23 Veebr, 2005 19:33
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas MadMan »

Kriku kirjutas: 30 Jaan, 2023 9:57 Lõpeta demagoogia. Nagu öeldud, globaalse emissiooniga võrreldes on iga jaama oma tühine, üksikust sõiduautost rääkimata. See ei ole argument.
Kui sa graafikut vaatad, siis peaks Hiina vähendama CO2 emissiooni 3x (või Euroopa suurendama 3x), et kogused oleksid võrreldavad. Kui me tahame, siin mingit rohepööret teha, siis tuleb lõpetada kaupade import Hiinast, aga seda kindlasti ei luba Saksamaa, kelle majandus suuremalt jaolt toetub Hiina allhankele. Kordan varasemalt öeldut, et Euroopa kliimapööre on pakasuhha, mille käigus viiakse CO2 emiteerimine Aasiasse, kus see mitmekordistub.
Vihkad Eestit? Vali Reformierakond.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kriku »

Aga miks peaksid kogused võrreldavad olema? See, et Hiina saastab meist rohkem, ei muuda meie saasta ega selle mõju olematuks.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1635
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas OLAVI »

croman40 kirjutas: 29 Jaan, 2023 21:30 Tootmine ja müük ei ole küsimuseks, aga alates 2035. a keelatakse EU-s uute sisepõlemismootoritega sõidukite registreerimine. Viimane regulatsiooni täpsustus https://data.consilium.europa.eu/doc/do ... NIT/en/pdf
Viidatud dokumendimuudatus ei ole veel vastu võetud, vaid on suunatud hetkel esimesele lugemisele.
https://eur-lex.europa.eu/procedure/EN/ ... 7#R1CONSIL

Ja selles muudetud variandis ei ole mitte "sisepõlemismootorid on keelatud" vaid on kirjas, et "tuleb arendada ka süsinikuneutraalseid kütuseid".

Et kui suudetakse toota sisepõlemismootorile sobilik 0 emissiooniga kütus, siis see paistab selle dokumendi järgi olema soositud.
(Ehk bioloogilisest toormest "keedetud" biobensiin/puskar peaks igati roheline kütus olema ja mahtuma eesmärgis seatud piiresse aga teiste seadustega on keelatud ebaseaduslikult muuta auto kütuseliiki ning teedel liikuda aktsiisivaba kütusega.)

Kusjuures autode tootmise saastepiirangud sõltuvad konkreetse tootja poolt toodetud autode aastakogusest.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 3321
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Madis Reivik »

Saastamine per kärss - see on oluline number. Aga Madmani leierdused ei sõltu faktidest vaid jätkuvad ikka samamoodi, kusagil on mingid "roheröökurid" jne. Kus, ma ei tea, ehkki loen uudiseid.
croman40
Liige
Postitusi: 802
Liitunud: 10 Okt, 2020 21:42
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas croman40 »

OLAVI kirjutas: 30 Jaan, 2023 10:47 Viidatud dokumendimuudatus ei ole veel vastu võetud, vaid on suunatud hetkel esimesele lugemisele.
Kuna tegemist on püha kliimateemaga, võite arvestada, et liigub parlamendist läbi ilma takistusteta.
OLAVI kirjutas: 30 Jaan, 2023 10:47 Ja selles muudetud variandis ei ole mitte "sisepõlemismootorid on keelatud" vaid on kirjas, et "tuleb arendada ka süsinikuneutraalseid kütuseid".
Kirjutasin nimelt sisepõlemismootorite keelustamisest (ei pretendeeri selle esmamainimisele, kindlasti leiate vastav otsinguga teisigi artikleid), sest paraku selline sisuline tulemus saab olema. Täpne sõnastus "registering after 2035 vehicles running exclusively on CO2 neutral fuels..." tähendab siiski, et aktsepteeritakse sõidukeid, mis töötavad ainult 0-emissiooniga kütustega. Nüüd tehnikaga lähedalt tuttava isikuna, proovige ette kujutada sisepõlemismootorit, mida ei oleks võimalik tööle panna ühegi fossiilse kütusega.

Kui veel kahtlete, siis tegevuskavas on üheselt välja toodud:
"To speed up the reduction of emissions from the existing fleet and to accelerate the transition to zero-emission transport it is of the utmost importance to encourage the conversion of internal combustion engine vehicles to battery or fuel cell electric drive..."
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kriku »

Jah, ükskõik millise orgaanilise aine põletamisel vabaneb süsinik(di)oksiid ja vesi.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1635
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas OLAVI »

Kriku kirjutas: 30 Jaan, 2023 19:31 Jah, ükskõik millise orgaanilise aine põletamisel vabaneb süsinik(di)oksiid ja vesi.
Taimset päritolu piirituse (biokütuse) põletamisel mootoris eralduv CO2 on sama roheline nagu katlamajas põletatud hakkepuidust tekkinud CO2 või limonaadipudelist lenduv CO2 ja seega täiesti 0 emissiooniga taastuvenergia.

Kui hakkepuidu põletamine on roheline, siis peaks ka puugaasigeneraatoriga automootor ja auruauto ka olema tehniliselt vaadates rohelised.

Mingi kütuse arvestuslik emissioonitegur ei sõltu mitte niivõrd loodusseadustest vaid poliitilisest tahtest, mida näitab ka tuumaenergeetika taasroheliseks kuulutamine ja maagaasi mittearvestamine fossiilkütusena.

Näiteks Neste MY™ taastuvtoorainetest diislikütus on väidetavalt täitsa BIO ja 100% roheline.
https://www.neste.ee/ee/nestemy#:~:text ... %C3%A4tmed.

Olen oma 95a Golfiga ka sama katset teinud ja tulemus hämmastas ülevaatajat nii, et see läks auto alla vaatama, et kas on paigaldatud kübemefilter.
https://www.neste.ee/ee/neste-my-renewa ... 5%20aastat.

Enamik inimesi seostab sõnaga süsihappegaas mitmesuguseid globaalseid nähtusi, nagu kliima soojenemist, energeetika arengut, süsiniku ringet looduses ja muud sellist. Kuid süsihappegaasil on kindel koht nii meie igapäevases elus kui ka organismis.

https://www.postimees.ee/2519981/igapae ... 0saamiseks.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kriku »

OLAVI kirjutas: 30 Jaan, 2023 22:44
Kriku kirjutas: 30 Jaan, 2023 19:31 Jah, ükskõik millise orgaanilise aine põletamisel vabaneb süsinik(di)oksiid ja vesi.
Taimset päritolu piirituse (biokütuse) põletamisel mootoris eralduv CO2 on sama roheline nagu katlamajas põletatud hakkepuidust tekkinud CO2 või limonaadipudelist lenduv CO2 ja seega täiesti 0 emissiooniga taastuvenergia.
Nii kivisüsi, nafta kui turvas on taimset päritolu.

"Roheline" on lähiminevikus kasvatatud taimede põletamisel saadud energia, sest sellega ei lisata süsinikuringesse varem maa alla ladestunud süsinikku. Fossiilkütuste asendamine põllul kasvatatutega pole aga realistlik või kui ongi, siis toidutootmise languse hinnaga. Nii et realistlikult võttes ei ole "roheliste" sisepõlemismootorite jaoks kuskilt kütust võtta ning paratamatult on lähitulevikus ees üleminek elektriautodele.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Manurhin »

croman40 kirjutas: 29 Jaan, 2023 21:30 Tootmine ja müük ei ole küsimuseks, aga alates 2035. a keelatakse EU-s uute sisepõlemismootoritega sõidukite registreerimine. Viimane regulatsiooni täpsustus https://data.consilium.europa.eu/doc/do ... NIT/en/pdf
Niisiis seega ka elektriveokid, elektritraktorid ja -kombainid tulekul? Vaatasin kiirelt lingil viidatud hunniku ingliskeelset kantseliiti läbi, aga vähemasti otsingusõnad "agricultural" ja "tractor" seal ei sisaldu.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kriku »

Ei, see käib sõiduautode kohta.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Manurhin »

Kriku kirjutas: 31 Jaan, 2023 10:55 Ei, see käib sõiduautode kohta.
Ühesõnaga, see nõukaaegne anekdoot, mis lõpeb sellega, kus vanemad lubavad oma pojakesele ka bussi osta (kuna kõik teised käivad kooli bussiga, ainult tema üksi oma autoga), hakkab tõeks saama :lol: .
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 3321
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Madis Reivik »

Lisan ühe proportsionaalse arvutuse:

Eesti aastane kütusetarbimine (kui arvestada jämedalt diisliks ka bens) on 1 miljon tonni.

45MJ/kg -> 45GJ/tonn = 45 miljonit gigajouli.

Ütleme et efektiivsus on 50% (osa diisli soojusest kasutatakse ju ära, ka sõiduauto vajab salongisoojendamist talvel)

Saame ca 23 miljonit GJ = 6.4 miljardit kWh

See on pidevalt ühtlast 800MW tarbimist kuid kas õnnestub ühtlustada ? Autode laadimine on ikkagi perioodiline, st tipukoormus võib kasvada 2GW võrra.

Aga juba praegu on meil suured problad tipukoormustega (Eesti tarbimine ongi ca 1GW kanti).

Lisame veel elektrirongid jms..
Kasutaja avatar
wolfgang
Liige
Postitusi: 737
Liitunud: 28 Dets, 2008 22:44
Kontakt:

K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas wolfgang »

Samas, kui el. sõiduk nii tore, öko ja nunnu on, võrreldes sisepõlemismootoriga sõidukiga siis jumala eest, ostke, sõitke, nautige! A ei, ÄRA ON VAJA KEELATA, ülejäänud! Keelamine on läbiv motiiv kogu ses planeedipääste ilas - keelame sisepõlemismootorid ära, keelame liha ära, keelame soojuselektrijaamad ära, keelame traditsiooniliselt ehitatud(ilma kilede ja teipideta, päikesepaneelideta) majad ära jne jne. Terminid muidugi on veids teised. Keelamise asemel on kasutuses ka maksustame.
Kusjuures ma leian, et nt. elektri krossikas/atv võiks olla päris muhe riist maja ümber tiirutamiseks, aga hetkel veel on tegemist sügavalt nišši tootega. Sama on elektriautodega, millega tõesti on saavutatud, ideaaloludes, sadu kilomeetreid sõiduulatust, ent nende massilisest kasutusest olema kindlasti kaugemal, kui 2035, kuna lahendamata on nii massiline koduslaadimine, kui teelolles laadimine. Kui sa pead akut laadima tunde, mitte minuteid siis peab laadimiskohti olema kaks suurusjärku enam, kui tankimiskohti, kuna see võtab kaks suurusjärku rohkem aega. jne jne.
Paistab, et sellest on aru saamas ka nt. Saksa, kui ka Jaapani autotöösturid niiet pigem siin tekib ikka "linnuke ekselis" tüüpi lahendus, kus mingi kütuseliik kuulutatakse "süsinikuneutraalseks" või millekski muuks, mis parajasti popp termin on ja elu läheb edasi. Muidu ei lähe see edasi!
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kriku »

wolfgang kirjutas: 31 Jaan, 2023 12:41Samas, kui el. sõiduk nii tore, öko ja nunnu on, võrreldes sisepõlemismootoriga sõidukiga siis jumala eest, ostke, sõitke, nautige! A ei, ÄRA ON VAJA KEELATA, ülejäänud! [...] Keelamise asemel on kasutuses ka maksustame.
Aga kuidas muudmoodi saavutada CO2 heitmete vähenemine?
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kilo Tango »

wolfgang kirjutas: 31 Jaan, 2023 12:41 Samas, kui el. sõiduk nii tore, öko ja nunnu on, võrreldes sisepõlemismootoriga sõidukiga siis jumala eest, ostke, sõitke, nautige! A ei, ÄRA ON VAJA KEELATA, ülejäänud! ...
Vaat keelamine ei ole ka minu maitse järele. Tahate asju surnuks maksustada - palun. Aga ärge, kurat, keelake. CO2 vaatevinklist oleks tulemus sama, kuid inimestele jääks siiski mingi valikuvõimalus. Ehkki kallis. On rakendusi, kus sisepõlemismootor on veel mõnda aega asendamatu (rekkad pole ainsad, kes teevad otsi tuhandetes kilomeetrites).
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 21 külalist