Paralleelimport tõi Venemaale 500 mudelit 85 margilt, ametlikult müüme aga agentuuri Avtostat andmetel vaid 68 erinevat autot 17 tootjalt.
Tõepoolest, sellist mitmekesisust pole meie tänavatel olnud alates üheksakümnendatest aastatest. Seletus on üsna lihtne: LADA Vesta hinnaga saate edasimüüjalt osta huvitava välismaise auto. Kuid mitte igaüks ei saa seda osta. Paralleelimport on ju kolmel juhul neljast seotud sularaha või tarbijakrediitiga, mis, tuletan meelde, on tänavu tõsiselt kallinenud.
Puuduvad patenteeritud programmid (remonditarkvara), liising ja muud juba tuttavad tööriistad ning neid pole oodata, seega peate uue auto eest maksma korraga. Ja vähesed inimesed saavad seda endale lubada. Veelgi enam, "paralleel" galaktikast pärit autodele ei kehti tehasegarantii, sageli on raskusi varuosadega - noh, kust leiate nüüd Mitsubishi Xpanderi kaitseraua või esitule? Taimaal? Kuidas sinna raha üle kanda? Küsimusi on rohkem kui vastuseid.
Enam ei saa lihtsalt tulla edasimüüja juurde ja lükata kõiki muresid tema õlule, andes võti. Isegi kindlustusfirmad ei aita: kuigi nad on valmis imporditud autosid kindlustusse võtma, on nende parandamise tõenäosus äärmiselt illusoorne - katkised autod ootavad varuosi mitu kuud.
Paralleelimport suutis osaliselt turu augu toppida, tarnides "riiulitele" maksimaalselt 200 autot päevas, kuid see ei suutnud täielikult katta tohutu riigi tehnoloogiavajadust . Ja ta ei saagi: turu täielikuks toimimiseks on vaja stabiilseid ja korrapäraseid tarneid, mida on võimalik saavutada ainult ühel viisil: lepinguliste suhete taaselustamine tootjaga.
https://www.avtovzglyad.ru/avto/avtopro ... =inarticle
Kuna varuosi olemasolevate mootorite remondiks napib, siis on levinud katkise mootori asendamine Hiina mootoriga.
Mitsubishi mootorid - 4G15s ja 4G18 paigaldati Hiina kaubamärgi BYD autodele. Need erinevad pisut - visuaalselt näiteks klapikaanega - klassikalistest Mitsu mootoritest, kuid tegelikult on 4G18 ehk DA4G18 seesama 4G16, mis meil nõutud on - vaatamata indeksile on selle töömaht 1584 cm3 . Erinevus, nagu tavaliselt, on ainult numbrites dokumentides ja tähtedes klapikaanel. Müüjad seda aga ei varja – Hiina indeksiga Hiina paberid on fotodel selgelt näha.
Lisame hinnale paigalduse (alates 12 000 rubla) ja kulumaterjalid õli ja filtrite näol: voilaa, saame uue mootoriga auto. Hoolimata asjaolust, et remont, kui teete seda kvaliteetselt ja enda jaoks, mitte müügiks, ei maksa see mingil juhul alla 150 000 rubla - varuosad on praegu liiga kallid. Muide, Hiina kuulsaimal kirbuturul maksab mootor umbes 110 000 rubla, aga kui pilgud Kasahstani suunata, siis alates 1400 dollarist ehk umbes 96 600 rubla.
Samamoodi müüakse mootoreid ka ülipopulaarsetele "riigitöötajatele" Hyundai Solarisele, Kia Riole ja Volkswagen Polole. "Sakslaste" mootorid on pisut kallimad, kuid sisepõlemismootori asendamine "korealasega" maksab veelgi vähem: juba Moskvasse tarnitud 1,6-liitrise G4FC saab leida 90 000 rubla eest.
https://www.avtovzglyad.ru/sovety/kupi- ... -motorami/
Parempoolse rooliga kasutatud autode müük veresse tõuseb.
Reaalsuse ninna pannud venelased üle riigi on muutnud oma suhtumist “roolisse kindalaekas”: kohanemine võtab paar päeva, aga “heade” hulk on üleüldse millegagi võrreldamatu. Interjööri ümberkujundamine, valikud, mugavus, vaikus , kütusesäästlikkus – see kõik puudutab tõusva päikese maa autotööstust. Kuid kõige tähtsam on koletu, sada korda rohkem kui ükski "euroopalik" ressurss. Jaapanlased "tehavad asju" seni ja ei kavatse oma jälitamisega peatuda. Eriti kui me räägime siseturust, kust tegelikult tulevad meile arvukad “paremakäelised”.
Honda väikebussid, tillukesed Toyota ja Suzuki kei-autod, uued Markid ja nende kaasmaalased täitsid lihtsalt Moskva tänavad. Lõppude lõpuks on need lahedamad, mugavamad ja mis kõige tähtsam - odavamad kui kõik nende konkurendid. Jaapani jeen tegi tänavu sellise salto, et isegi ilma rubla “täägirünnakuta” dollari vastu pakkus see “järelturule” väga tulusat pakkumist. Meie saarelt pärit peamisse kasutatud autode sadamasse Vladivostokki tuli 2022 aastal üle 170 000 auto ja legendaarne Green Corner, riigi kuulsaim paremkäeline turg, ei kogenud isegi mitte uuestisündi, vaid midagi enamat.
https://www.avtovzglyad.ru/avto/avtopro ... =inarticle