Juri Gagarin

Väljapaistnud isikud -- sõjaväelased, riigitegelased jmt. Kellest iganes peate vajalikuks kõnelda sõjandusega seoses.
miller
Uudistaja
Postitusi: 6
Liitunud: 05 Aug, 2006 20:30
Kontakt:

viide

Postitus Postitas miller »

vähetuntud faktide osas ka viide:

http://www.informacia.ru/topsecret/news15.htm
Vandersell
Liige
Postitusi: 74
Liitunud: 08 Veebr, 2010 0:11
Asukoht: Internetis.
Kontakt:

Gagarin

Postitus Postitas Vandersell »

Et Gagarin valituks osutus, olevat palju kaasa aidanud tema proletaarlik päritolu ja väike kasv.
Andres
liivainimene
Liige
Postitusi: 34
Liitunud: 16 Mai, 2006 20:45
Kontakt:

Postitus Postitas liivainimene »

Maalehes toodud artikli väitel ei maandunud Gagarin kosmosekapslis vaid langevarjuga. http://www.maakodu.ee/index.php?old_rub ... ld_num=811
S-2
Liige
Postitusi: 174
Liitunud: 21 Apr, 2007 11:45
Kontakt:

Postitus Postitas S-2 »

Gagarin ei ole esimene kosmoselennu sooritaja. Gagarin on esimene teadaolev kosmoses viibinud või õigemini reisinud inimene.

Esimese kosmoselennu sooritas Shepard Freedom 7-ga 5.05.1961.
Kasutaja avatar
medal
Liige
Postitusi: 756
Liitunud: 16 Jaan, 2008 23:20
Kontakt:

Postitus Postitas medal »

Lemet kirjutas:Gagarin peaks ju olema nimeka aadlisuguvõsa järeltulija.
Venemaal anti talupoegadele sageli mõisniku perekonnanimi. Paljud tänapäevased Šeremetevid, Šuvalovid, Gagarinid jne. on talupäritolu.
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Kosmonautide päev jälle saabumas...

"Salajased arhiivimaterjalid toovad selgust Gagarini hukkumisse"

http://www.postimees.ee/?id=416203
Viimati muutis Lemet, 08 Apr, 2011 13:07, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Et siis juba kaks laialttuntud siniverelist, üks Tartu Vürst aka Peeter Volkonski ja teine meite palavaltarmastet corvus... :lol:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

Lemet kirjutas:Et siis juba kaks laialttuntud siniverelist, üks Tartu Vürst aka Peeter Volkonski ja teine meite palavaltarmastet corvus... :lol:

Kõik inimesed on omavahel mingil määral sugulased :roll:
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Aadama ja Eeva kaudu otse loomulikult. :wink: Aga mmm...kas mitte iga inimese vahel maailmas polnud maksimaalselt seitse astet, on mul kuskilt loetust meelde jäänud. S.t. sina tunned kedagi kes tunneb kedagi kes tunneb kedagi etc...Eestis elanike osas on see vist küll maksimaalselt kolm astet.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
karrvik
Liige
Postitusi: 350
Liitunud: 01 Veebr, 2007 12:43
Kontakt:

Postitus Postitas karrvik »

Arvestades paralleeli loomariigiga kus iga kümnes pesatäis pannakse ,,vasakult,, ja sama väidetavalt ka inimeste puhul-kui see protsent mitte suuremgi mitte pold siis ei tea keegi kurat kes siin tegelikult kelle sugulane on! Kindel võib olla vaid emaliini peale, isaliini puhul väidab statistika et suht varsti on ,,kägu,, vahele trüginud ja oma muna hakkama pannud.
voina k voinu, a obeb-po rasparjadku!
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Juri Gagarin

Postitus Postitas Lemet »

Aleksei Leonov on siis nüüd teada andnud Gagarini huku tõelise põhjuse- ränk lennueeskirjade rikkumine ja võõra Su-15 asumine seal, kus ta kuidagi ei oleks tohtinud asuda.
ЗВЕЗДНЫЙ ГОРОДОК (Московская область), 11 июн — РИА Новости, Александр Ковалев.

Moskvalähedaselt Žukovski lennuväljalt startinud püüdurhävitaja Su-15 asus sanktsioneerimata õppe-treeninghävitaja, mille meeskonnaks olid Seregin-Gagarin, treeninglennuks ette nähtud piirkonnas ning sooritas ettevaatamatult pilvisuse tingimustes manöövri, mis põhjustas Juri Gagarini lennuki sattumise pöörisesse," teatas ajakirjanikele kuulus kosmonaut Aleksei Leonov, vihjates salastatuse alt vabastatud andmetele.
Leonovi sõnul lubati ta planeedi esimese kosmonaudi hukku uuriva komisjoni salastatuse alt vabastatud dokumentidega tutvuma.

"Kakskümmend aastat võitlesin, et jutustada tõde Juri Gagarini hukkumisest. Ametlikult(otsuses hukkumise põhjuste kohta) kirjutati, et lennuk(Gagarini) sooritas järsu manöövri, sattus pöörisesse ja põrkus sealjuures kokku maapinnaga. Meeskond hukkus. Jama!" teatas Leonov, esinedes Tähelinnakus.
"Tegelikult oli kõik teisiti:27-ndal märtsil 1968 viibis lennuki piloteerimise ajal (meeskond Seregin-Gagarin) samas rajoonis sanktsioneerimata teine lennuk- Su-15, mis sooritas lendu Žukovski lennuväljalt. Sealjuures rikkus lendur režiimi, laskudes kõrguseni 450 meetrit- aga seda ma tean, sest vestlesin tunnistajatega- seejärel suundus forsaažil tagasi oma ešeloni ning distantsil 10-15 meetrit möödus pilvedes Gagarini lennukist, pööras selle ümber ja ajas pöörisesse, täpsemalt küll sügavasse spiraali kiirusel 750 km/h. Gagarini lennuk sooritas poolteist keerdu ja pöörisest väljaviimisel põrkus maapinnaga," jutustas Leonov. Tema sõnul pole tegu versiooni, vaid planeedi esimese kosmonaudi hukkumise tõelise põhjusega.

"Minu arutlused on kinnitatud salastatuse alt vabastatud ümbriku sisuga, milleks on komisjoni järeldused. Saladust selles pole, on vaid hoolimatus ja lennurežiimi rikkumine, kuid mind kurvastab muu- et inimesed, kes töötasid komisjonis, sealhulgas ka Kamanin(Nikolai Kamanin) teadsid tõtt, kuid tegid näo, et see polnud nii. Ma sooviksin, et Gagarinite pere teaks tõtt tema hukkumisest."
RIA "Novosti" küsimusele, kes nimelt piloteeris püüdurhävitajat Su-15 ja põhjustas ettevaatamatusest planeedi esimese kosmonaudi hukkumise, vastas Leonov:
"Mulle anti võimalus teatada tõeline põhjus vaid tingimusel, et ma ei nimeta lenduri nime, kellel on praegu vanust üle kaheksakümne ja kelle tervislik olukord on raske. Ma andsin sõna, et ei nimeta nime," lõpetas Aleksei Leonov.
http://www.ria.ru/science/20130611/942806941.html
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
krizz
Liige
Postitusi: 2075
Liitunud: 18 Mär, 2006 1:59
Asukoht: Eesti Kuningriik
Kontakt:

Re: Juri Gagarin

Postitus Postitas krizz »

Lihtsalt jäi silma selline Ungari mark 1961 aastast. Tol ajal oli ikka päris omapärane ettekujutus milline see rakett ja skafander olid. :)
96347506.jpg
* Otsin pilte ja infot Aegna merekindluses teeninutest, eriti aastatest 1930-34 *
* Meie peaülesanne olgu peatada eestlaste väljasuremine. Ukrainlased ei sure välja ka siis, kui nad kotavad (enamasti venelastega asustatud) Ida-Ukraina ja Krimmi! *
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Juri Gagarin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kosmonaudi varustus meenutab NSVL kõrglennuvarustust, nt see nööridega pingutatav kõrglennuülikond. Küllap siis juba Ungaril ka selliseid lennukeid oli. Või vähemalt olid näinud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Juri Gagarin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

"Kakskümmend aastat võitlesin, et jutustada tõde Juri Gagarini hukkumisest. Ametlikult(otsuses hukkumise põhjuste kohta) kirjutati, et lennuk(Gagarini) sooritas järsu manöövri, sattus pöörisesse ja põrkus sealjuures kokku maapinnaga. Meeskond hukkus. Jama!" teatas Leonov, esinedes Tähelinnakus.
"Tegelikult oli kõik teisiti:27-ndal märtsil 1968 viibis lennuki piloteerimise ajal (meeskond Seregin-Gagarin) samas rajoonis sanktsioneerimata teine lennuk- Su-15, mis sooritas lendu Žukovski lennuväljalt. Sealjuures rikkus lendur režiimi, laskudes kõrguseni 450 meetrit- aga seda ma tean, sest vestlesin tunnistajatega- seejärel suundus forsaažil tagasi oma ešeloni ning distantsil 10-15 meetrit möödus pilvedes Gagarini lennukist, pööras selle ümber ja ajas pöörisesse, täpsemalt küll sügavasse spiraali kiirusel 750 km/h. Gagarini lennuk sooritas poolteist keerdu ja pöörisest väljaviimisel põrkus maapinnaga," jutustas Leonov. Tema sõnul pole tegu versiooni, vaid planeedi esimese kosmonaudi hukkumise tõelise põhjusega.
Gagarini hukkumise kohta - tasub lugeda Stefanovski memuaare (100 tundmatut), selle lõpuosas kirjeldatakse detailselt, mis probleemid olid NSVL-s MiG-15 juhitavusega ja mis seal juhtus. MiG-15 (ja tema treeningversioon) läksid juhise "üle tõmbamisel" väga kergesti pöörisesse ja sellest väljatulemine oli trikiga, kuna masin sooritas tavalist (järsku) pöörist tavapärasest lamedama nurga all. See ajas lenduri segadusse, kes pidas seda lamepööriseks ja kuna väljumise võtted olid erinevad, siis vale liigutus viiski lennuki lamepöörisesse, millest väljumine enam nii lihtne polnud.

Selline käitumine oli paljuski omane nendele 40-50ndate aerodünaamikaga lennukitele, kus pärandusena propellerlennukitest oli stabilisaatorid tõstetud kõrgele, kuid propellermasinast palju võimsam mootor võimaldas teha järsemaid manöövreid ilma kiirust kaotamata. Kui vaatate hilisemaid reaktiive, siis seal on enamasti stabilisaator lastud isegi tiivast madalamale. See on selleks, et suure kohtumisnurgaga ei varjaks tiib stabilisaatorit (mis täidab kõrgustüüri ülesannet, sest reaktiividel on see täispööratav) eest ära õhuvoolu. Õhuvoolu varjamisel kaob stabilisaatori (kõrgustüüri) efekt ja lendur ei suuda kohtumisnurka enam kontrollida, kui lennuk omab kogemata omadust ise hakata kohtumisnurka suurendama, ongi hukatus käes. Üks selline jube lennuk oli olnud ka F-4, mis mingist kohtumisnurgast alates kaotas oma kõrgustüüride efekti ja lennukit tuli juhtida ainult eleroonide ja pöördetüüri abil. Vietnami dzunglisse sadas neid küllalt alla ilma NVA õhutõrjetagi.

Selle kohta on Tehnikamaailmas ilmunud põhjalik lugu, kus kokkuvõtlikult oli katastroofi põhjuseks pardakk igal pool. Vene propale iseloomulikult hakatakse probleemist tähelepanu kõrvalejuhtimiseks kasutama igasugu vandenõuversioone. Tegelt polnud Gagarin tükk aega lennanud, eks vilumus vähenes ja taolist lendu ei tohtinud teha nii keerulistes tingimustes (kahe pilvekihi vahel), ilmselt kaotas piloot orientatsiooni ja tollel lennukil piisas hukatuseks ühest valest liigutusest.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist