BMP

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
AMvA
Liige
Postitusi: 3517
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Uued relvasüsteemid EKV-le

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:Lisasoomusega mudel BMP-2D sündis A-stani sõja kogemuste põhjal ja seal ei tugevdatud küll midagi.
Tunneb ära selle järgi, et kuna lisasoomus asus masina esiosas, siis masin seisab nina maas.
Ja ujuda see enam ei suuda.
See BMP ujuvus on siiski teoreetilist laadi rohkem, minu teada pole praktikas üheski relvakonfliktis seda kunagi kasutatud. Õppustel igal juhul oli sellega tavaline teema, et kuigi miljon korda kontrolliti üle ... ikka uputati mõni masin ära. Kuna ma ise sellega "ujunud" ja tean kui lihtne on seda uputada, siis ei kujuta ette, et keegi tervemõistuslik hakkaks seda sõjatingimustes kasutama.
Ilmselt sinu teenistus ei möödunud just Ida-Saksamaal või Poolas, kuis olid parimad nõuka väed.
Kus sina teenisid?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39981
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Uued relvasüsteemid EKV-le

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No ma ilmselt ei hakkaks oma KL teenistuse põhjal järeldusi tegema parimate armeede kohta.
Oma kohta peab ikka teadma :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Xender
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 16 Mär, 2005 23:15
Kontakt:

Re: BMP

Postitus Postitas Xender »

Mis puutub BMP2D siis Afganistanis sai nende veermike lausa oma kättega parandatud - ütleks mälu järgi, et ehk tuhatkond kilomeetrit pidasid vastu (ehk siis paar pikemat sõitu), enne kui pidi tegema veermikule korraliku hoolduse ja eespoolse osa välja vahetama.

Soomust said need masinad aga juurde ainult 500 kg. Üheks põhjuseks oli ka paigast liikunud raskuskese ja esimesed rullikud said tänu sellele suurt vatti. Mida on siit hästi näha.

Pilt

Trumm vaadaku youtube veidi. Kui ta arvab ära miks see masin uppus ... siis saab ta ka ehk aru, miks sellega ujuma minek on suht riskantne tegevus isegi ideaaloludes.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39981
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: BMP

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Igasugu roomiktehnikale (ka lääne omale) on 1000 km sõitu kolossaalne vahemaa (kuigi autole tundub see kukepea).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Xender
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 16 Mär, 2005 23:15
Kontakt:

Re: BMP

Postitus Postitas Xender »

Ehk tood mõne näite roomiktehnikast mis vajab peale 1000 km läbimist teedel veermiku pea kõigi liikuvosade väljavahetust ja/või kapitaalremonti? Mis on enamikele masinatele umbes 2 paagitäit kütust. Ma ei pea siin muidugi silmas roomikuid.

Võrdluseks võib tuua, et näiteks T62 puhul sai üldjuhul hakkama tavalise hooldusega (loe : tavotipüssiga, ning väiksemate kuluosade vahetusega) ... tõsi küll, korra vahetasime ka tagumised hüdroamordid välja.

Mitte keegi pole kusagil tõsiselt üritanud BMPsid soomustada ja põhjuseks pole mitte ujuvuse kaotus (mida ta nagunii teeb väga küsitavalt) vaid nõrk veermik mis hakkab lagunema kui raskust hakkata juurde riputama.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9067
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: BMP

Postitus Postitas Kilo Tango »

Xender kirjutas:...

Mitte keegi pole kusagil tõsiselt üritanud BMPsid soomustada ja põhjuseks pole mitte ujuvuse kaotus (mida ta nagunii teeb väga küsitavalt) vaid nõrk veermik mis hakkab lagunema kui raskust hakkata juurde riputama.
Mis seal täpsemalt läks siis? Torsioonvardad või rattad või miski muu?
Lemet
Liige
Postitusi: 19908
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: BMP

Postitus Postitas Lemet »

Siin tankiteemas oli juttu- peale mitut töötundi see Leopard tehasehooldust vajaski? Üllatavalt väike oli see nummõr.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Xender
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 16 Mär, 2005 23:15
Kontakt:

Re: BMP

Postitus Postitas Xender »

Vardad, rullikud, rullikute hoidikud ja muu liikuv kraam - kulus kiiremini (eriti eespool) või lihtsalt läks katki väga väikese kasutamise järel. Muidugi ka käigukastile ja peaülekandele oli oma mõju (kuigi noh, need olid üldse kehva ehitusega, näiteks kulumise korral võis üks stoppervedru ära lenneta ... millega lendas koos ka terve käigukast + muud jamad).

Muidugi on raske öelda, kas põhjuseks oli kasvanud kaal või muutunud raskuskese, mis pani esiosale kõvasti rohkem koormust juurde. Arvatavasti mõlemat, sest BMPd lisasoomustada pole eriti keegi proovinud, eriti olukorras, kus tänapäeva mõistes pole tegemist isegi kuulikindla masinaga.

Muidugi vajab igasune linttehnika pidevat hooldust. Igal juhul BMP2D olid kõige enam hooldust nõudvad masinad ning nagu ütlesin, lisasoomust oli ainult 500 kg ja veermiku hoolduse vajadus tõusis kordades. Lisaks peale Afganistani venelased loobusid BMPde soomustamisest, vaevalt, et selle pärast, et näiteks tsetseenias oli vaja ujuda ...

Arvatavasti tänapäeval, kus loetakse ka raha, pole selline tegevus kuigi rentaalne enam.
Xender
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 16 Mär, 2005 23:15
Kontakt:

Re: BMP

Postitus Postitas Xender »

Venelased on otsustanud siis täiendada oma BMP 3mesid uue versiooniga "Манул" (ka eesti keeles Manul, paks metsik kass, kesk aasia steppidest).

Peaks tulema 3 aasta pärast ning sisaldama siis kõiki "erioperatsioonist" saadavaid kogemusi. Nii palju kui vene vastavast meedias on sellest juttu olnud (jutt nagu tavaliselt osaliselt vasturääkiv) tundub, et tegemist on BMP3mega, millele lisatud Boomerang-BM torn (annab selle, et laskemoon ei asu enam meeskonnaruumis) ning külgedele lisatud soomust.

Pole täpsemalt lahti seletatud, kas alusmasinaks on võetud BMP 3 või "Драгун" versioon. Viimasel on mootor nihutatud ette ja taga on normaalne jalaväeramp. Eelduste kohaselt vast ikka viimane.

Sealjuures jääb see veidi arusaamatuks - Драгун on olemas enam vähem 2017 aastast ning sisaldab suuremas jaos kõiki varemnimetatud uuendusi (parem kaitse, uus torn) ... seega võiks seda nagu toota.

Arvestades, et BMP 3 on Venemaa tootnud kusagil 600 tk (iseküsimus on, kui palju neid alles on) ning seda siis aastast 87 ehk 35 aasta jooksul. Kurganets-25 kohta pole üldse midagi kuulda olnud. Võib üsna kindlalt öelda, et peamiseks Venemaa IFVks jäävad ka järgmised +10 aastat BMP1 ja BMP2.
vaad
Liige
Postitusi: 249
Liitunud: 22 Juul, 2019 15:08
Kontakt:

Re: BMP

Postitus Postitas vaad »

Hiljuti oli ka ERRis uudis selle kohta, kui alla käinud on venkude sõjatööstuse võimekus, mille taustal julgen arvata, et akfi ennustus peab paika. Mingit massilist moderniseerimist nad sanktsioonide püsimise ajal kindlasti ette võtta ei suuda ning Ukraina näitel on näha, et ka enne sanktsioone ei suutnud nad sisuliselt midagi moderniseerida skaalal, mis oleks rohkem kui käputäis. Suur moderniseerimise programm on neil käinud Gruusia sõjast saati, so 14 aastat. Tulemuseks on täna ikkagi see, et juba sõja esimese paari nädalaga oli lahinguväljal võitlejatel seljas varustus, mille kohta võib julgelt kasutada sõna "täis pask" ja valdav enamus tehnikapargist jääb külmasõja aega. Julgen arvata, et isegi järgmised 15+ aastat on enamus VF IFVsid BMP1/2.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4853
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: BMP

Postitus Postitas Gideonic »

Moderniseerimise osas hämmastas mind enim see, kui vähe on nõuka-ajast saadik tegeletud kulunud raudade asendamisega (sisuliselt mitte üldse) rääkimata siis uute liikurite tootmisest. Eks neil polnud vaja sellega tegeleda, kuna vana kola oli kõvasti. Samas hiljemalt peale Ukraina sõda, kui mitte jubasõja jooksul saab see päris suureks probleemiks.

Ladudes konserveeritud tehnika raudade seisukord võib olla väga seinast seina. Kindlasti kõik ei tee seda ettenähtud 1000-1500 pauku ja isegi kui teevad, saab see praeguse mürsukoguse korral väga ruttu täis.
Xender
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 16 Mär, 2005 23:15
Kontakt:

Re: BMP

Postitus Postitas Xender »

Pigem paneb imestama see, et BMP1/2/3 vead on konspektsioonilised, mida annab ka parimal juhul parandada ainult veidi moderniseerimistega ja see saab olla ainult ka ülikallis moderniseerimine. Nende peamine viga on, et soomus on üliõhuke ujuvuse pärast - mida pole mitte keegi, mitte kusagil sõjaolukorras kasutanud ning ka ei kavatse kasutada ning veermikud on sellised, et lisasoomust saaks riputada ainult mõned tonnid (muidu ei pea enam käiguosa vastu) Seega see soomus peab olema eksootilisemat laadi, et üldse mingi mõte tekkiks.

Võiks nad võtta MT-LB teha kõrgemaks ja normaalne tagaluuk, lisada normaalse soomusepaksuse, tänapäevane mootor, käigukast, panna näiteks "Malahhiit" kuubikud ning BTR 82A torni. Lihtne, odav ning mis peamine oluliselt asisem IFV kui ükskõik milline BMP seeria oma. Venemaa tööstus oleks seda suuteline ka tootma ilma lääne "know howta" Midagi eriti leiutada vaja poleks ...
mart2
Liige
Postitusi: 5085
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Re: BMP

Postitus Postitas mart2 »

Xender kirjutas: 17 Aug, 2022 18:43 ... Võiks nad võtta MT-LB teha kõrgemaks ja normaalne tagaluuk, lisada normaalse soomusepaksuse, tänapäevane mootor, käigukast, panna näiteks "Malahhiit" kuubikud ning BTR 82A torni. Lihtne, odav ning mis peamine oluliselt asisem IFV kui ükskõik milline BMP seeria oma. Venemaa tööstus oleks seda suuteline ka tootma ilma lääne "know howta" Midagi eriti leiutada vaja poleks ...
Arvan, et sellega ollakse juba hiljaks jäänud, sest vajalike seadmete park vananeb või juba ongi väsinud ning uusi masinaid/-tagavaraosi läänest ei tule.
Juba praegu ollakse hädas lihtsamate ettevõtetega, sest omal suurte tööpinkide tootmine on jäänud ajaloo osaks ...

Sellised mõtted.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36333
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: BMP

Postitus Postitas Kriku »

Xender
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 16 Mär, 2005 23:15
Kontakt:

Re: BMP

Postitus Postitas Xender »

Inglise keelne video, mis lahkab BMP ujuvust mille üle ka selles teemas on paar korda piike ristatud. Tasub lugeda ka kommentaare.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist