Kaitseliidu sõidukid
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44016
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Ain vaatab kuskilt osta.ee oksjonitelt, et müüakse (näiliselt) täitsa siledaid autosid võiku hinnata, no on kahjurid.
Eriti kui Aini üksus on mõne nõgestes seisnud vraki üles putitanud ja kasutab aktiivselt.
KV/KL vaade on aga selline, et kui mõne auto käigushoidmseks kuluv summa muutub liiga suureks, siis läheb see käigust maha ja oksjonile. Neile ei anneta Ainid raha ja seni, kuni on platsilt võtta, on otstarbekas liiga romusid mitte parandada.
Ma ei tea praegu mis seis on täna, aga kui ma viimati KL Tallinna maleva sõidukite eelarvet nägin, oli seal number alla 50 tuhande. Arvestades, et autosid oli paarisaja ringis, siis rasketehnika korrashoiuks on (oli) see täitsa kommiraha ju. Vaata ainuüksi, mis jooks rehve maksab. Sellest on muidugi aastaid möödas, äkki täna on olukord vähe parem.
Eks siin see tõde kuskil kahevahel on - osad oksjonil müüdavad autod teeks vabatahtlikud korda küll, kuid tõde on ka selles, et nende vabast ajast ja omast rahast remonditud autode põrumine ülevaatustel on üsna sage, näiteks põhjusel, et kallimate/keerukamate tööde tegemiseks pole raha või oskusi. Ja sugugi mitte kõik neist putitatutest pole lahinguvalmis.
Eriti kui Aini üksus on mõne nõgestes seisnud vraki üles putitanud ja kasutab aktiivselt.
KV/KL vaade on aga selline, et kui mõne auto käigushoidmseks kuluv summa muutub liiga suureks, siis läheb see käigust maha ja oksjonile. Neile ei anneta Ainid raha ja seni, kuni on platsilt võtta, on otstarbekas liiga romusid mitte parandada.
Ma ei tea praegu mis seis on täna, aga kui ma viimati KL Tallinna maleva sõidukite eelarvet nägin, oli seal number alla 50 tuhande. Arvestades, et autosid oli paarisaja ringis, siis rasketehnika korrashoiuks on (oli) see täitsa kommiraha ju. Vaata ainuüksi, mis jooks rehve maksab. Sellest on muidugi aastaid möödas, äkki täna on olukord vähe parem.
Eks siin see tõde kuskil kahevahel on - osad oksjonil müüdavad autod teeks vabatahtlikud korda küll, kuid tõde on ka selles, et nende vabast ajast ja omast rahast remonditud autode põrumine ülevaatustel on üsna sage, näiteks põhjusel, et kallimate/keerukamate tööde tegemiseks pole raha või oskusi. Ja sugugi mitte kõik neist putitatutest pole lahinguvalmis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Kõige suurema lugupidamise juures siiski inimeseloom on üks väga teadmishimuline olevus ja kasutab igasugu võimalusi oma teadmisjänu rahuldada ja kasutab selleks kättejuhtud võimalusi.Martin Herem kirjutas: ↑26 Mai, 2023 10:56 Mnjaaa ... tõesti huvitav, kuidas on meil nii läinud, et need küsimused KVJni jõuavad ja enne keegi vastust ei anna.
Tegelikult ma tean, et päris tihti on antud, aga ikka tahetakse KVJ seisukohta ...
Kui Teie teate, et teavet on antud siis kahjuks igaühele keda vastav teema väga puudutab see info pole jõudnud.
kraal
Nagu me teame siis KL-is on üks jalaväepataljon mis kuulub 1. brigaadi kooseisu. 5 aastaga
Jah minu viga, nii on.Martin Herem kirjutas: ↑26 Mai, 2023 10:56 See pataljon ei kuulu 1.brigaadi alla, vaid PõMKR alla ning opereerib selle territooriumil. Õppusteks võib ta ju kuskile viia aga SA ülesanne on Harju- ja Rapla maakond + Tallinna linn.
-... 5 aastaga ei ole meil rühmas autodega midagi muutunud
Ja olles näinud KL-i territoorjumil lisanduvat tehnika hulka ja muutunud relvastust siis edasiminek on olnud märkimisväärne.Martin Herem kirjutas: ↑26 Mai, 2023 10:56 teeme nüüd nii, et mina kontrollin a)milline on komplekteeritus selles pataljonis ja b)millal on pataljoni midagi juurde antud.
Selles olen ma päris kindel, et KLile antud SA üksuste transpordivahendite olukord on 5 aasta jooksul märkimisväärselt paranenud. Nii kvantiteedis kui kvaliteedis. Teie aga palun öelge a)mis pidi paremaks mine ja b)mida te tahaksite et paremaks läheb.
Ei hakka kirjutama isikliku varustuse puudusest (ei ole kiivreid välja arvatud igivanad Rootsi kiivrid ja killu/kuulivestid. Võitlejad põrkavad vanade USA või siniste politsei killuvestidega), kõike korraga ei saa ja küll ka võitlejad saavad mida vaja. Viimasel ajal on KL-i liikmeid tormiliselt juurde tulnud.
Nüüd Teie küsimuste juurde.
a) ja b) Olen seda juba kirjutanud aga kordame. Meil kompaniis pole piisavalt masinaid. Minu arvates see ei ole normaalne, et terve rühma peab ära mahutama kahte veokisse. Kusjuures koos rühma ja isikliku varustusega. Näiteks 2 jagu ühte masinasse ja teine jagu koos rühma juhtkonnaga ja rühma varustusega teise autosse. No ei kipu eriti mahtuma ja ka pole turvaline.
Ei tahagi mõelda mis juhtub kui peaks rühmavarustuse masin koos 10-15 võitlejaga "eurokraavi" sõitma ja seda mitte juhi süül võid teise liikle tõttu. Selge see, et kui kastis kirkad, kirved kangid "ringi lendma" hakkavad on tagajärjed rängad.
Võimalus on jah vajalikud masinad teistelt üksustelt laenata. Noh sellega on ka probleeme. 2017 aasta Kevadtormil oli täiesti tõsine probleem. Lepiti isegi sellega, et renditakse bussid, et võitlejad saaksid õppuste alale sõita. Õnneks saadi teisest malevast veokad. Seda muidugi teisest Eesti otsast.
Selle aasta õppusel HUNT õnneks või kahjuks lisa masinaid ei olnud aga saadi hakkama sest kõik võitlejad ei saanud õppustele ilmuda.
On ka olnud õppustel variante, et osad rühma võitlejad on liikunud teiste üksustega koos.
Selle aasta Kevadtormil olid 10 võitlejad eraautodes, neisse kahte veokasse nad lihtsalt ei ole normaalselt mahtunud. Jah koti hunniku otsas kõõludes või kellegi süles istudes oleks hakkama saanud aga kas see on normaalne?
Jah meil on kruusateed ja need tolmavad ja need ei kao ka kuhugi. Kas austatud KVJ jaoks on normaalne kui kastitäis võitlejaid sõidab tolmus nii, et pooli võitlejaid ei ole tolmu tõttu näha ja riik ei suvatse isegi selleks isikukaitse vahendeid jagada. Las rikuvad oma tervist. Kuigi selle vastu on vahendid täitsa olemas. Niigi kaitseliitlane panustab oma elust väga palju aega ja ka raha toimetamistele kaitseliidus. Samas riigi poolt ei ole mingeid hüvesid ette nähtud vaid on arusaamine, et kaitseliitlane on prunt mida saab iga augu ette toppida. Sellise suhtumisega hakkab moraal paraku kärisema ja ka motiivid muutuvad.Kurb, paraku ei ole mina nõus liikuma masinaga kus õnnetuse hetkel suure tõenäosusega võib kirvega pähe saada. KV ja KL võiksid mõelda kas võitlejate tervisele. Sealhulgas ka kaitsevahenditele, et veoka kastis kruusateedel tohutus tolmus ringi sõites hingamiselundeid ei rikuks.kas te olete ikka kindel oma KLi kuulumise motiivides? Ja palun näidake mulle KVs "tolmuvaba transpordiga allüksus".
Minu KL-i kuuluvuse motiivid on vägagi aatelised ja isamaalised aga kas on ikkagi õigustatud riskida õppustel tervisega kui selle vältimiseks on olemas tegelikult odavad lahendused?
Kõik need küsimused muidugi tuleks esitada oma ülematele aga paraku selle 5 aastaga ei ole mitte midagi muutunud. Teades, et ülemad on nende probleemidega tegelenud aga tulemusi pole veel näha.
Vot selliseid suure masinavärgi väikese mutrikese väikesed mured ja heietused.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Kahjuks pean akf. kraaliga nõustuma...
Lisaks enda heaolule/tervisele mõjutab tolm ka muid detaile (optikad/relvad/tehniline varustus). Täiesti enda kogemusest: mingil Kevadtormil kupatati autokasti ja sõit läks Läti piiri äärde. Relvur oli andnud relva mis nõretas õlist ja kohale jõudes, otse varitsusse sõites ei teinud püss piuksugi enam sest õli ja tolm on sõbrad isekeskis. Omaenda kallist optikat/vaatlusseadmeid/tehnikat autokasti sellisel juhul kaasa ei võtaks, aga näiteks pooljaole antud MRAP-i... why not!
Kindlasti räägitakse ka kuskil KL- i koosolekutel tehnika ja varustuse olukorrast, tulevikuplaanidest ja tegevuskavadest, aga mehe/naiseni kes korralikult õppustel käib kuid staabis istumise asemel kantseldab lapsi/värvib maja, see info ei jõua. Nii tekibki tunne et iseenesest on isamaalisus minus ju olemas aga uus info minuni ei jõua, masinad on samad (krt mingi Orkaan tuli autokastis 14h Saaremale -4 C sõita! Isegi vanad hundid kiristasid hambaid ja vandusid tuld ja tõrva, rääkimata mingist võitlusvõimest) ja TL-na ma käsirelvadest üldse ei hakka rääkimagi, siis sorry aga motti tuleks kuidagi tõsta v...!? Kuidas - see on juba juhtide nuputada.
Seoses HLT-ga on jagude (rõhk sõnal jagude) liikuvus hüppeliselt kasvanud ja enam pole niisama lihtne ühe rühma kastikaga logistikat teha. Meie kasutame nüüd suuremas osas isiklikke sõiduvahendeid aga kas see peakski nii olema
Edu ja jaksu soovides,
M.R
Lisaks enda heaolule/tervisele mõjutab tolm ka muid detaile (optikad/relvad/tehniline varustus). Täiesti enda kogemusest: mingil Kevadtormil kupatati autokasti ja sõit läks Läti piiri äärde. Relvur oli andnud relva mis nõretas õlist ja kohale jõudes, otse varitsusse sõites ei teinud püss piuksugi enam sest õli ja tolm on sõbrad isekeskis. Omaenda kallist optikat/vaatlusseadmeid/tehnikat autokasti sellisel juhul kaasa ei võtaks, aga näiteks pooljaole antud MRAP-i... why not!
Kindlasti räägitakse ka kuskil KL- i koosolekutel tehnika ja varustuse olukorrast, tulevikuplaanidest ja tegevuskavadest, aga mehe/naiseni kes korralikult õppustel käib kuid staabis istumise asemel kantseldab lapsi/värvib maja, see info ei jõua. Nii tekibki tunne et iseenesest on isamaalisus minus ju olemas aga uus info minuni ei jõua, masinad on samad (krt mingi Orkaan tuli autokastis 14h Saaremale -4 C sõita! Isegi vanad hundid kiristasid hambaid ja vandusid tuld ja tõrva, rääkimata mingist võitlusvõimest) ja TL-na ma käsirelvadest üldse ei hakka rääkimagi, siis sorry aga motti tuleks kuidagi tõsta v...!? Kuidas - see on juba juhtide nuputada.
Seoses HLT-ga on jagude (rõhk sõnal jagude) liikuvus hüppeliselt kasvanud ja enam pole niisama lihtne ühe rühma kastikaga logistikat teha. Meie kasutame nüüd suuremas osas isiklikke sõiduvahendeid aga kas see peakski nii olema

Edu ja jaksu soovides,
M.R
-
- Liige
- Postitusi: 2495
- Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
- Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Kordan siis üle - KL on vabatahtlik organisatsioon.
Kui vabatahtliku motivatsiooni hakkab "tervistkahjustav autokastisõit" segama, siis on tal erinevalt reservväelasest täiendavad võimalused lahenduseks.
Maakaitse üksuste varustuse olukord järgmiste aastate jooksul märkimisväärselt ei muutu.
Individuaalvarustus muutub järgmiseks aastaks kõigil. Kõik peaksid saama 3-1s kandesüsteemi. Viimne kui üks 43000st võitlejast. Et iga kaitseliitlasest maakaitseväelane selle saaks, kulub üle 30 miljoni EURi.
AK4 vahetatakse täielikult välja tõenäoliselt pärast 2027.
Uued KPd aasta lõpuks.
Uued Kustid peaks käes olema.
Juurde tuleb Spike SR ja Instalaza. Veel hangime suundlaenguid.
Öövaatlust ja termokaameraid tuleb ka mingil määral.
Ja siis laskemoona. Ja siis veel laskemoona. Ja siis veel laskemoona.
Täiendavaid autosid aga ei tule.
Olemasoleva maismaa transpordivahendite pargi hooldus maksab aastas umbes 40 miljonit.
Minul on täna valik, kas VEEL laskemoona või VEEL laskemoona.
Kui vabatahtliku motivatsiooni hakkab "tervistkahjustav autokastisõit" segama, siis on tal erinevalt reservväelasest täiendavad võimalused lahenduseks.
Maakaitse üksuste varustuse olukord järgmiste aastate jooksul märkimisväärselt ei muutu.
Individuaalvarustus muutub järgmiseks aastaks kõigil. Kõik peaksid saama 3-1s kandesüsteemi. Viimne kui üks 43000st võitlejast. Et iga kaitseliitlasest maakaitseväelane selle saaks, kulub üle 30 miljoni EURi.
AK4 vahetatakse täielikult välja tõenäoliselt pärast 2027.
Uued KPd aasta lõpuks.
Uued Kustid peaks käes olema.
Juurde tuleb Spike SR ja Instalaza. Veel hangime suundlaenguid.
Öövaatlust ja termokaameraid tuleb ka mingil määral.
Ja siis laskemoona. Ja siis veel laskemoona. Ja siis veel laskemoona.
Täiendavaid autosid aga ei tule.
Olemasoleva maismaa transpordivahendite pargi hooldus maksab aastas umbes 40 miljonit.
Minul on täna valik, kas VEEL laskemoona või VEEL laskemoona.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Oot, st kui ei meeldi, istu kodus?Martin Herem kirjutas: ↑04 Juun, 2023 11:48 Kordan siis üle - KL on vabatahtlik organisatsioon.
Kui vabatahtliku motivatsiooni hakkab "tervistkahjustav autokastisõit" segama, siis on tal erinevalt reservväelasest täiendavad võimalused lahenduseks.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Sain aru. Kui oled vabatahtlik siis sajaga. Riiki ei huvita kas vabatahtlikke on 10 tuhat või tuhat.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Ma ei saa küll riigi nimel kõneleda, aga olen kindel(loodan), et huvitab.
Lihtsalt antud ajastul on prioriteedid nats teised ja kuigi ma ei ole eelarvetega kursis, arvan et põhjendatult.
Austatud Ksf, mina käin kah küll Unna kuudis või Mersu tendiall kolistades õppustel, ausalt.

Austatud Ksf, mina käin kah küll Unna kuudis või Mersu tendiall kolistades õppustel, ausalt.
Viimati muutis Mudakoon, 04 Juun, 2023 14:18, muudetud 1 kord kokku.
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
-
- Liige
- Postitusi: 1696
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Dziisas mehed... Tolmumaski jõuab vast igaüks endale ise osta?
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Ega kuulmiskaitsmed, kaitseprillid, põlvekaitsmed ka suurt miskit ei maksa.davidsoniharald kirjutas: ↑04 Juun, 2023 14:18 Dziisas mehed... Tolmumaski jõuab vast igaüks endale ise osta?
Noh kiivri raha saab ka mõne kuu palgast säästa ja ...
Asi ei ole üldse ostmises asi on põhimõttes. Kui on suhtumine, et kui vabatahtlik las siis vadaku ise ja kui ei meeldi astugu minema.
Paraku on nii, et õnnetus lausa karjub kui tuleb, miks me sellest siis välja ei tee?
-
- Liige
- Postitusi: 2495
- Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
- Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Loomulikult huvitab riiki, et oleks vabatahtlikud.
Aga see pole ka normaalne, et vabatahtlikud teades kuhu on astunud, hakkavad järsku nõudma asju mida ei peaks nõudma. Tolmuvaba transpordivahend on üks nendest asjadest.
Kas te mehed arvate, et kellelgi on kahju vabatahtlikele paremat varustust anda? Kandesüsteemide otsus on puhtalt vabatahtlike motivatsiooni silmas pidades tehtud.
Kogu see varustus, üksused, ametikohad jms tuleb mingitest konkreetsetest ja piiratud ressurssidest.
Maakaitse tegutseb kohalikus keskkonnas. Üle Eestilisi liikumisi põhimõtteliselt ei ole. Tegemist on kergejalaväe üksustega. Selle põhjal on koostatud varustuse tabelid.
Tegelikult ei ole tavalisel JP-l rohkem transpordivahendeid.
Jaanuar - märts käisin kõik malevad läbi ja ütlesin sama mis varemgi: Kõik mida sõjaajal saab hankida, rentida, laenata, võtta, on teisejärguline ja pigem jääb täna hankimata. Eelkõige hangime seda mida külapoest ei saa - relvad ja laskemoon.
Ma tean, et et vaid väga väikese hulga laskemoona asemel saaks transpordipargi palju paremaks. Aga mina jään selle põhimõtte juurde.
Nii et minu poolest tehke kaks ringi, ostke tolmusallid, laenake üksuste vahel transpordivahendeid aga täna on prioriteet kõik mis vaenlast tapab.
Tuleviku mõttes ei lähe midagi ilusamaks.
See kõik ei tähenda, et vabatahtlik ei tohiks teha ettepanekuid. Kuid alati on mõistlik meeles pidada, et enamasti saab uusi või paremaid asju teha tänaste asjade arvelt. Sh kellegi teise arvelt.
Aga see pole ka normaalne, et vabatahtlikud teades kuhu on astunud, hakkavad järsku nõudma asju mida ei peaks nõudma. Tolmuvaba transpordivahend on üks nendest asjadest.
Kas te mehed arvate, et kellelgi on kahju vabatahtlikele paremat varustust anda? Kandesüsteemide otsus on puhtalt vabatahtlike motivatsiooni silmas pidades tehtud.
Kogu see varustus, üksused, ametikohad jms tuleb mingitest konkreetsetest ja piiratud ressurssidest.
Maakaitse tegutseb kohalikus keskkonnas. Üle Eestilisi liikumisi põhimõtteliselt ei ole. Tegemist on kergejalaväe üksustega. Selle põhjal on koostatud varustuse tabelid.
Tegelikult ei ole tavalisel JP-l rohkem transpordivahendeid.
Jaanuar - märts käisin kõik malevad läbi ja ütlesin sama mis varemgi: Kõik mida sõjaajal saab hankida, rentida, laenata, võtta, on teisejärguline ja pigem jääb täna hankimata. Eelkõige hangime seda mida külapoest ei saa - relvad ja laskemoon.
Ma tean, et et vaid väga väikese hulga laskemoona asemel saaks transpordipargi palju paremaks. Aga mina jään selle põhimõtte juurde.
Nii et minu poolest tehke kaks ringi, ostke tolmusallid, laenake üksuste vahel transpordivahendeid aga täna on prioriteet kõik mis vaenlast tapab.
Tuleviku mõttes ei lähe midagi ilusamaks.
See kõik ei tähenda, et vabatahtlik ei tohiks teha ettepanekuid. Kuid alati on mõistlik meeles pidada, et enamasti saab uusi või paremaid asju teha tänaste asjade arvelt. Sh kellegi teise arvelt.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Vaatame natuke mida seadusandlik pool on kirja pannud.
Kaitseväe ja Kaitseliidu sõitjate ning veose veo kord https://www.riigiteataja.ee/akt/121122016029
Mõningad nopped antud määrusest:
2. peatükk Sõitjate vedu
§ 3. Sõitjate veo üldnõuded
(1) Sõitjat võib sõidukis vedada selleks valmistaja poolt ettenähtud kohal ja viisil.
(2) Sõitjat võib lisaks sõitjate veoks ettenähtud sõidukile vedada:
1) N2- ja N3-kategooria sõiduki kinnitatud istmetega veokastis, kus igale sõitjale on ette nähtud vähemalt 0,50 meetri laiune koht istmel;
2) N2- ja N3-kategooria sõiduki veokastis, kus igale sõitjale on allpool luukide ülemist serva ette nähtud vähemalt 0,55 ruutmeetrit istumiseks sobivat, selja toetamist võimaldavat ja ohutut pinda;
§ 7. Nõuded sõitjate veoks kohandatud veoautole
(1) Sõitjate veoks kohandatud veoauto veokast peab olema varustatud selja toetamist võimaldatavate istmetega. Seljatoe kõrgus istelavatsist peab olema vähemalt 500 mm. Veokasti tagumise luugi kõrgus peab olema vähemalt 600 mm, millest vähemalt 300 mm on ülalpool istekohta. Kui tagumise luugi kõrgus on vähem kui 600 mm või istelavatsist ülalpool olev osa on vähem kui 300 mm, siis peab tagumise luugi kohal olema turvakett või vöö, katkemisjõuga vähemalt 8000 N. Veoseruumis sõitjale kättesaadavas kohas peab olema vähemalt üks tulekustuti, mille vähim kogumaht on kaks kilogrammi kuiva pulbrit või samaväärset kustutusainet ja esmaabipakend. Istekohad võivad olla varustatud turvavöödega.
(2) Veoauto on kohandatud sõitjate veoks, kui veokast on varustatud tendiga, veoseruumis sõitjatele kättesaadavas kohas on vähemalt üks tulekustuti, mille vähim kogumaht on kaks kilogrammi kuiva pulbrit või samaväärset kustutusainet ja esmaabipakend, ning kui juhiruumis asuvale juhile või sõidukivanemale saab edastada mänguandeid.
Kaitseväes levinud veoki MB 1017 kohta leidsin netist, et kastis 4 inimest pingi kohta ja +-16 inimest.
Mis tehnilises passis kirjas ei tea.
Ei ole meil rühmas kasutusel olevatel unimogil ega DAF-il pinke kastis ja 0,55 ruutmeetrit istumiseks sobivast, selja toetamist võimaldavat ja ohutust pinnast võib vaid unistada.
See unimog on päris tilluke ja DAF on ka "kümnekast" jupi lühem.
Järelikult tuleb hakata ülematele pinda käima, et nõuded oleks tagatud. Las vaatavad kuidas vastavalt normidele võitlejad liikvele saavad.
Kaitseväe ja Kaitseliidu sõitjate ning veose veo kord https://www.riigiteataja.ee/akt/121122016029
Mõningad nopped antud määrusest:
2. peatükk Sõitjate vedu
§ 3. Sõitjate veo üldnõuded
(1) Sõitjat võib sõidukis vedada selleks valmistaja poolt ettenähtud kohal ja viisil.
(2) Sõitjat võib lisaks sõitjate veoks ettenähtud sõidukile vedada:
1) N2- ja N3-kategooria sõiduki kinnitatud istmetega veokastis, kus igale sõitjale on ette nähtud vähemalt 0,50 meetri laiune koht istmel;
2) N2- ja N3-kategooria sõiduki veokastis, kus igale sõitjale on allpool luukide ülemist serva ette nähtud vähemalt 0,55 ruutmeetrit istumiseks sobivat, selja toetamist võimaldavat ja ohutut pinda;
§ 7. Nõuded sõitjate veoks kohandatud veoautole
(1) Sõitjate veoks kohandatud veoauto veokast peab olema varustatud selja toetamist võimaldatavate istmetega. Seljatoe kõrgus istelavatsist peab olema vähemalt 500 mm. Veokasti tagumise luugi kõrgus peab olema vähemalt 600 mm, millest vähemalt 300 mm on ülalpool istekohta. Kui tagumise luugi kõrgus on vähem kui 600 mm või istelavatsist ülalpool olev osa on vähem kui 300 mm, siis peab tagumise luugi kohal olema turvakett või vöö, katkemisjõuga vähemalt 8000 N. Veoseruumis sõitjale kättesaadavas kohas peab olema vähemalt üks tulekustuti, mille vähim kogumaht on kaks kilogrammi kuiva pulbrit või samaväärset kustutusainet ja esmaabipakend. Istekohad võivad olla varustatud turvavöödega.
(2) Veoauto on kohandatud sõitjate veoks, kui veokast on varustatud tendiga, veoseruumis sõitjatele kättesaadavas kohas on vähemalt üks tulekustuti, mille vähim kogumaht on kaks kilogrammi kuiva pulbrit või samaväärset kustutusainet ja esmaabipakend, ning kui juhiruumis asuvale juhile või sõidukivanemale saab edastada mänguandeid.
Kaitseväes levinud veoki MB 1017 kohta leidsin netist, et kastis 4 inimest pingi kohta ja +-16 inimest.
Mis tehnilises passis kirjas ei tea.
Ei ole meil rühmas kasutusel olevatel unimogil ega DAF-il pinke kastis ja 0,55 ruutmeetrit istumiseks sobivast, selja toetamist võimaldavat ja ohutust pinnast võib vaid unistada.
See unimog on päris tilluke ja DAF on ka "kümnekast" jupi lühem.
Järelikult tuleb hakata ülematele pinda käima, et nõuded oleks tagatud. Las vaatavad kuidas vastavalt normidele võitlejad liikvele saavad.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
§ 34. Sõitjate- ja veosevedu
......
(3) Kaitseväes ja Kaitseliidus tohib sõitjaid vedada inimeste veoks kohandatud veoautodega, kusjuures suurim lubatud sõidukiirus ei tohi ületada 60 kilomeetrit tunnis.
(4) Kaitseväes ja Kaitseliidus tohib sõitjaid vedada veoautodega vähemalt 18-aastane C- ja C1-kategooria auto juhtimisõigusega juht, kes on saanud sellekohase koolituse ja kellel on vähemalt 6-kuune veoauto juhtimise kogemus.
(5) Kaitseväe ja Kaitseliidu sõitjate ja veose veo korra kehtestab kaitseminister määrusega.
......
(3) Kaitseväes ja Kaitseliidus tohib sõitjaid vedada inimeste veoks kohandatud veoautodega, kusjuures suurim lubatud sõidukiirus ei tohi ületada 60 kilomeetrit tunnis.
(4) Kaitseväes ja Kaitseliidus tohib sõitjaid vedada veoautodega vähemalt 18-aastane C- ja C1-kategooria auto juhtimisõigusega juht, kes on saanud sellekohase koolituse ja kellel on vähemalt 6-kuune veoauto juhtimise kogemus.
(5) Kaitseväe ja Kaitseliidu sõitjate ja veose veo korra kehtestab kaitseminister määrusega.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Chupacabra
- Liige
- Postitusi: 3910
- Liitunud: 25 Juun, 2014 15:25
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Siit siis ei tilgu KLile midagi?
https://www.postimees.ee/7448542/hiigel ... -soidukeid
https://www.postimees.ee/7448542/hiigel ... -soidukeid
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Viimasel ajal on rohkem kuulda olnud hüüdlauset - train as you fight. Kui nüüd tabelis ette nähtud veoautod jäävadki ainult paberile ja reaalselt nendega arvestada ei saa siis tuleks ju rahuajal samuti harjutada pigem selliste masinatega, mida on lootust sõjaajal ka kasutada? Ford Sierra ja Unimogi maastikuläbivus ning kandevõime on mõneti erinev - hea oleks juba rahuajal selgeks saada, et mida sõiduautodel liikuva kompanii rännak ja paiknemine erineval maastikul endast kujutab... Samal ajal Kevadtormil öeldi, et tsiviilmasinate kasutamine taktikalises tegevuses pole lubatud. Võimalik, et see korraldus oli üksuseti erinev, ei tea, aga kui see on üldine suunis siis on siin teatav vastuolu selle "vaadake ise kuidas saate" transpordipoliitikaga.Martin Herem kirjutas: ↑04 Juun, 2023 15:05 Jaanuar - märts käisin kõik malevad läbi ja ütlesin sama mis varemgi: Kõik mida sõjaajal saab hankida, rentida, laenata, võtta, on teisejärguline ja pigem jääb täna hankimata. Eelkõige hangime seda mida külapoest ei saa - relvad ja laskemoon.
Ma tean, et et vaid väga väikese hulga laskemoona asemel saaks transpordipargi palju paremaks. Aga mina jään selle põhimõtte juurde.
Nii et minu poolest tehke kaks ringi, ostke tolmusallid, laenake üksuste vahel transpordivahendeid aga täna on prioriteet kõik mis vaenlast tapab.
Tuleviku mõttes ei lähe midagi ilusamaks.
Teisest küljest oleks huvitav teada, et juhul kui lubatakse kasutada omi transpordivahendeid siis kas on mingeid erisusi õnnetusjuhtumite korral? Kütusekulu kompensatsiooni küsimus kerkib ilmselt ka kui suuremas mahus oma masinatega liikuda.
PS! Mul ei ole otseselt midagi selle vastu, et kõik vabad vahendid lähevad relvastuse ja moona alla aga selle juures natuke häirib, et Tallinna Malev leiab samal ajal endiselt, et lausa hädavajalik on igaks suurõppuseks selle vähese raha eest mingit prügi hankida (käepaelad ja muu mõttetu pudi-padi). Iseenesest väike kulu aga ikkagi kriibib hinge - mida selle prügi laiali jagamine väljaõppele juurde annab?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist