K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
- lamba-ants
- Liige
- Postitusi: 427
- Liitunud: 25 Juul, 2022 14:48
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Antud juhul leiti, et kogukulu tuleb vesinikurongil 80% suurem. Kuidas täpselt sellise tulemuseni jõuti, jäi ebaselgeks. Samas artiklis kirjutatakse, et Cuxhaven — Buxtehude liinist saab esimene 100% vesinikuraudtee 15 rongiga.
Akusid plaanitaksegi laadida umbes igas jaamas pluss regeneratiivne pidurdamine. Siemensi Mireo Plus B, mida asenduseks ostetakse, sõiduulatus ühe laadimisega on 80 km. Samas vesinikurong sõidab ühe "paagitäiega" 1000 km. Ei ole päris võrreldavad suurused.
Praegu vesinikutehnoloogia surma kuulutada on vara veel. Pikas plaanis tundub raskete, ebatõhusate ja defitsiitset ressurssi nõudvate akudega sõitmine aga kah tupiktee.
Akusid plaanitaksegi laadida umbes igas jaamas pluss regeneratiivne pidurdamine. Siemensi Mireo Plus B, mida asenduseks ostetakse, sõiduulatus ühe laadimisega on 80 km. Samas vesinikurong sõidab ühe "paagitäiega" 1000 km. Ei ole päris võrreldavad suurused.
Praegu vesinikutehnoloogia surma kuulutada on vara veel. Pikas plaanis tundub raskete, ebatõhusate ja defitsiitset ressurssi nõudvate akudega sõitmine aga kah tupiktee.
Tõlkeabi -> https://neurotolge.ee/ | https://www.deepl.com/translator
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Ega jah, need Alam-Saksimaa liiidn oli üsnagi lühikesed otsad. Vesinikul olekski rohkem püänti pikkade sõitude puhullamba-ants kirjutas: ↑09 Aug, 2023 9:28 Akusid plaanitaksegi laadida umbes igas jaamas pluss regeneratiivne pidurdamine. Siemensi Mireo Plus B, mida asenduseks ostetakse, sõiduulatus ühe laadimisega on 80 km. Samas vesinikurong sõidab ühe "paagitäiega" 1000 km. Ei ole päris võrreldavad suurused.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Kui elektri hind on negatiivne siis tasub vesiniku elektrolüüsimine ennast igal juhul ära, sõltumata mitu % raisku läheb.
Nood akurongid tunduvad tõesti veidrad. Kui iga 80km taga peavad laadima siis kaua see aega võtab? Liiklustihedus ei saa siis just ka eriti tihe olla. Või lihtsalt tõstetakse iga 80km kraanaga uus täislaetud aku asemele? Lihtsam olnuks tavalise kaablitega elektrirongi kasuks otsustada.
Nood akurongid tunduvad tõesti veidrad. Kui iga 80km taga peavad laadima siis kaua see aega võtab? Liiklustihedus ei saa siis just ka eriti tihe olla. Või lihtsalt tõstetakse iga 80km kraanaga uus täislaetud aku asemele? Lihtsam olnuks tavalise kaablitega elektrirongi kasuks otsustada.
- lamba-ants
- Liige
- Postitusi: 427
- Liitunud: 25 Juul, 2022 14:48
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Kujuta ette Tallinn — Paldiski liini, kus 47 km peale on koos lõppjaamadega 20 peatust. Akut laetakse enne igat peatust pidurdamisel, lisaks lükatakse jaamas seisu ajal vurtsu sisse nii palju kui jõuab. Tõenäoliselt saab selle 80 km läbisõiduga akuga niimoodi rahulikult kärutada edasi-tagasi terve päeva.
Täiendus: Vaatasin, et Nagoldtalbahn, mis on üks pikemaid planeeritavatest akurongiliinidest, on 56 km pikk lõik.
Tõlkeabi -> https://neurotolge.ee/ | https://www.deepl.com/translator
-
- Liige
- Postitusi: 4627
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
500tonnise rongi kineetiline energia ca 140kmh juures on 111kWh.
Arvestatav suurus, kui suudetakse kõik taaskasutada.
Linnalähirong peatuste vahel vist üle 90 ei lähe, siis on ca 40kWh. Pole kah ülemäära vähe.
Õhu ja veeretakistus - äkki 90kmh juures suurusjärgus 100kW ?
Seega tundub et võti on just pidurdusenergia salvestuses, seda on 20 sendise elektri korral iga peatuse kohta 20 euri eest. Päris kopsakas.
Kui liinivõrk on suur siis saab pidurduse ka liini tagasi anda, ilmselt on see efektiivsem kui akusse toppida.
Arvestatav suurus, kui suudetakse kõik taaskasutada.
Linnalähirong peatuste vahel vist üle 90 ei lähe, siis on ca 40kWh. Pole kah ülemäära vähe.
Õhu ja veeretakistus - äkki 90kmh juures suurusjärgus 100kW ?
Seega tundub et võti on just pidurdusenergia salvestuses, seda on 20 sendise elektri korral iga peatuse kohta 20 euri eest. Päris kopsakas.
Kui liinivõrk on suur siis saab pidurduse ka liini tagasi anda, ilmselt on see efektiivsem kui akusse toppida.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Kokkuvõttes jah võibolla igas peatuses mingid katusele vajuvad sarved, kus vurtsu saab akude laadimiseks tuleks kokkuvõttes soodsam isegi, kui seda tervel raudteetrassil olevat elektriliinide võrku hooldada ja üleval pidada.
Siis kui kaob vool!
Tulevikus võib mõnes kauge koha asukas elektriautoga poes käia ning osta koju leiba, piima ja elektrit. Kui aku mahutab paarsada kWh (https://auto.geenius.ee/rubriik/elektri ... ilomeetri/), hakkab mõttele elektriautost kui liikuvast akupangast juba mingi mõte tekkima. Erinevalt Õnnepalu peategelase elustiilist, kes käis seljakotiga tavalist autoakut küla raamatukogus laadimas (ehk siis sisuliselt voolu varastamas väga ebamugaval viisil).
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Siis kui kaob vool!
Autod milledega saab "metsa elektrit" viia on meil müügil juba mõned aastad.Kriku kirjutas: ↑10 Sept, 2023 9:23 Tulevikus võib mõnes kauge koha asukas elektriautoga poes käia ning osta koju leiba, piima ja elektrit. Kui aku mahutab paarsada kWh (https://auto.geenius.ee/rubriik/elektri ... ilomeetri/), hakkab mõttele elektriautost kui liikuvast akupangast juba mingi mõte tekkima. Erinevalt Õnnepalu peategelase elustiilist, kes käis seljakotiga tavalist autoakut küla raamatukogus laadimas (ehk siis sisuliselt voolu varastamas väga ebamugaval viisil).
Näiteks Hondal on 2kW pistikupesa armatuuri all ja Hundayl pagasnikus 2kW pesa jne.
Arenev teema on see, kus auto aku oleks maja elektrisüsteemi osa ja kus kõrge elektrihinna ajal saaks autoakust maja toiteks piisavalt elektrit võtta suuremas koguses (10-20kW).
Muidugi sellise e-auto kasutatavus meie külmas talves on küsitav, mille tehnilistes andmetes on kirjutatud min kasutustemperatuuriks -15C, nagu mõnel autol on antud.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Siis kui kaob vool!
Kui võtta keskmine auto aku ca 50A/h siis 50A/h*14V=700W/h ehk 0,7 kW/hKriku kirjutas: ↑10 Sept, 2023 9:23 Tulevikus võib mõnes kauge koha asukas elektriautoga poes käia ning osta koju leiba, piima ja elektrit. Kui aku mahutab paarsada kWh (https://auto.geenius.ee/rubriik/elektri ... ilomeetri/), hakkab mõttele elektriautost kui liikuvast akupangast juba mingi mõte tekkima. Erinevalt Õnnepalu peategelase elustiilist, kes käis seljakotiga tavalist autoakut küla raamatukogus laadimas (ehk siis sisuliselt voolu varastamas väga ebamugaval viisil).

Nii et too varas tekitas raamatukogule ca 20 senti kahju

[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Re: Siis kui kaob vool!
Jah, just seda ma pidasingi silmas "tuleviku" all.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Siis kui kaob vool!
Aku amorti tasuks ka sellise elektrianumana kasutamise juures arvutada. Ei tule nii odav midagi.
Re: Siis kui kaob vool!
Kui el.auto akut hakatakse lisaks sõitmisele ka statsionaarse vooluallikana kasutama ehk lisandub veel laadimis-tühjenemistsükleid palju see tema eluiga lühendab? Odavam kui autoaku väljavahetamine (isegi kui seda saab sektsioonide kaupa teha) oleks stats.akupanka ekspluateerida.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Siis kui kaob vool!
Just, statsionaarne aku saab olla odavama keemiaga ja taluda rohkem tsükleid. Autoaku peab olema kerge ja selle konstruktsioon on kallim. Lisaks veel jahutusmure, mida statsionaarsetel akudel nii hullusti pole.
Re: Siis kui kaob vool!
Nojah, aga elekter ei kasva põõsast välja ning päikesepaneelidest ei lae seda ka pooleks aastaks ette.
Kui käia näiteks kord kahe nädala tagant laadimas, siis 2000 tsükli korral kestaks aku 77 aastat. Enne lõppeb sel auto kõik muu kui aku.
Kui käia näiteks kord kahe nädala tagant laadimas, siis 2000 tsükli korral kestaks aku 77 aastat. Enne lõppeb sel auto kõik muu kui aku.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Siis kui kaob vool!
Tunduvalt varem, aku väsib ka siis kui teda ei kasutata. Lifepo4 aeglasemalt kui tavaline lipo, aga siiski. Üle 15 aasta eluiga sellele kupatusele ei annaks, elementide sisetakistus kipub kõrgeks minema ja hullem veel, et iga element ei pruugi ühtemoodi vananeda. Võib viia selleni, et akut on võimatu balanseerida.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist