Merelennuvägi
Re: Merelennuvägi
URMAS SELIRAND: Kõrgessaare merelennusadamast
http://www.hiiuleht.ee/2021/11/korgessa ... usadamast/
URMAS SELIRAND: Veel Kõrgessaare merelennusadamast
http://www.hiiuleht.ee/2021/12/veel-kor ... usadamast/
saksakeelne artikkel arvatavasti see: https://ppvmedien.de/mediafiles/PDF/FRX ... eprobe.pdf
Huvitavatest nimedest paistab siin Lt.z.s.d.R. Theodor Rowehl.
http://www.hiiuleht.ee/2021/11/korgessa ... usadamast/
URMAS SELIRAND: Veel Kõrgessaare merelennusadamast
http://www.hiiuleht.ee/2021/12/veel-kor ... usadamast/
saksakeelne artikkel arvatavasti see: https://ppvmedien.de/mediafiles/PDF/FRX ... eprobe.pdf
Huvitavatest nimedest paistab siin Lt.z.s.d.R. Theodor Rowehl.
Re: Merelennuvägi
Feldflugplkatz Windau 1915 – 1918
- Manused
-
- image001 (1).jpg (23.63 KiB) Vaadatud 2129 korda
Re: Merelennuvägi
Александр Бырихин: «Первый день – сегодня»
https://warspot.ru/21469-pervyy-den-segodnya
Merelennuväe tegevusest 1916.a. suvel Riia lahe ümbruses, torpeedolennukid
https://warspot.ru/21469-pervyy-den-segodnya
Merelennuväe tegevusest 1916.a. suvel Riia lahe ümbruses, torpeedolennukid
Re: Merelennuvägi
Väga huvitav artikkel...
Vesilennukitelt torpeedode loopimine oli 1MS ajal midagi uut.. kas keegi teab, milline laev seda moodi esimest korda uputati?
"Slava" ajaloost veebis raamat üleval:
https://coollib.com/b/261571-sergey-evg ... -moonzunda
Mingi nurga alt saab selle lugemiseks ette võtta ja google translator aitab inglise keelt valdavaid inimesi.
Sakslased loopisid Irbesse ja Mõntu ette Teka miine lennukitelt. Vbla siit teemadest mulle märkamata jäänud, milline üksus ja millistelt lennukitelt.
Need miinid mõeldud allveelaeva torpeedo torust veeskamiseks algupäraselt. Elavhõbedaga turvalüliti kaval detail.. allveepaadis need ju horisontaalselt ja tööasendis vertikaalselt.
Nendel miinidel uppus "Ohotnik".
Miini jooniseid ei saa kahjuks lisada, sest pdf ei ole lubatud.
Ülihuvitav raamat miini-torpeedo laevade arendamisest:
https://coollib.com/b/290043/read
Ajalugu ikka kordub.. Vene Jaapani sõda tõi kaasa sanktsioone, mis esimeste laevade relvastamist segas.. aga sellele probleemile leiti lahendus.
Meie vetes: "Ohotnik", "Kazanets", kuskil "Dobrovolets" ja osa "Donski Kasakust", "Grom" lammutati eelmise vabariigi ajal Soelas,
"Karl Marxi" jäänused Loksa ees ja midagi läks ka Jumindas 41esel.
Vesilennukitelt torpeedode loopimine oli 1MS ajal midagi uut.. kas keegi teab, milline laev seda moodi esimest korda uputati?
"Slava" ajaloost veebis raamat üleval:
https://coollib.com/b/261571-sergey-evg ... -moonzunda
Mingi nurga alt saab selle lugemiseks ette võtta ja google translator aitab inglise keelt valdavaid inimesi.
Sakslased loopisid Irbesse ja Mõntu ette Teka miine lennukitelt. Vbla siit teemadest mulle märkamata jäänud, milline üksus ja millistelt lennukitelt.
Need miinid mõeldud allveelaeva torpeedo torust veeskamiseks algupäraselt. Elavhõbedaga turvalüliti kaval detail.. allveepaadis need ju horisontaalselt ja tööasendis vertikaalselt.
Nendel miinidel uppus "Ohotnik".
Miini jooniseid ei saa kahjuks lisada, sest pdf ei ole lubatud.
Ülihuvitav raamat miini-torpeedo laevade arendamisest:
https://coollib.com/b/290043/read
Ajalugu ikka kordub.. Vene Jaapani sõda tõi kaasa sanktsioone, mis esimeste laevade relvastamist segas.. aga sellele probleemile leiti lahendus.
Meie vetes: "Ohotnik", "Kazanets", kuskil "Dobrovolets" ja osa "Donski Kasakust", "Grom" lammutati eelmise vabariigi ajal Soelas,
"Karl Marxi" jäänused Loksa ees ja midagi läks ka Jumindas 41esel.
-
- Site Admin
- Postitusi: 5514
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: Merelennuvägi
Mõned päevad tagasi andis akf Mart Orav näoraamatus viite ühele RGAVMF säilikule book-olds.ru saidil. See dokument tegelikult minu jaoks huvi ei pakkunud, aga kui ma seal vähe ringi vaatasin, siis selgus, et seal on päris posu RGAVMF'i, RGAVIA ning ka mõned TsAMO säilikud tervikuna allalaadimiseks. Sikutasin sealt peamiselt oma huvidest lähtudes, aga ehk keegi teine leiab midagi muud huvitavat. Näiteks laevastiku arhiivis oli päris palju I ms allveelaevandusest saadaval.
https://book-olds.ru/
Архив: Российский Государственный архив Военно-морского флота
Фонд: №418, Морской Генеральный штаб г. Петроград (1906-1918)
Опись: №1, Оперативный отдел (1906-1917 г.г.)
Номер дела: 553 Описание, планы и чертежи порта Ревель. 1917.
Üsna põhjalik ülevaade Tallinnas 1917. aastal olnud ladudest, töökodadest, ja kõigest muust sadama juurde kuulunust. Muuhulgas oli seal ka info 3. merelennujaama kasutamiseks tehtud rendilepingutest. Kahjuks puudus lepingute alguskuupäev, samuti asendiplaan jms, aga...
olid sõlmitud rendilepingud 3. merelennujaama jaoks maade ja hoonete rentimiseks.
a. Eestimaa spordiühinguga Kalev (2200 rbl aastas) – kuni 12. oktoobrini 1917
b. L T Tensoniga (415 rbl aastas) – kuni 1. septembrini 1917
c. J J Abergiga (165 rbl aastas) – kuni 1 septembrini 1917
d. L I Karfeldt’iga (400 rbl aastas) – kuni 1. novembrini 1917
e. Carolina M Shotlander’iga (150 rbl aastas) – kuni 1. septembrini 1917
f. Tallinna linnavalitsusega (1100 rbl aastas) - kuni 1. septembrini 1917
Lepinguid kavatseti pikendada.
Kuigi kaarti pole, ilmselt põhjalikult kaevates leiab enamuse neist kinnistutest üles ja saab vähemalt kaardile jooned vedada.
Palju paremini oli 1. lennuväe brigaadi juhatusega. Oli olemas asendiplaan, hoonete kirjeldused ja staabi hoonetest ka enamuse joonised. Seega 3. merelennujaama esialgne paiknemiskoht oli 1917. aastal brigaadi juhatuse käes ning seal oli endiselt kolm angaari: kirjelduse järgi puitsõrestiku ning purjeriidest kattega. Angaaride jooniseid pole. Sellel plaanil - angaarid kohe naftatünni kõrval.
Staabi hoonestiku kohta on olemas ka legend. Kes luubi viitsib otsida saab numbrid nimetustega asendada. Plaanil on see linnak naftatünnist lõunas.
Nr 1 tähistab staabiametnike kasarmut
Nr 2 – köök
Nr. 3 – WC (tegelikult ilmselt peldik)
Nr 4 – autogaraaž
Nr 5 – staabi kantselei
Nr 6 – pesumaja
Kõik hooned olid puidust, ühekordsed, ja elektrifitseeritud (peale peldiku ja pesumaja). Kirjelduses on ka toodud mitu lampi mingis toas asus.
Üldiselt - kogu see ülevaade on päris põhjalik ning sadama ümbruskonnas asunud hoonete ja asutuste kohta saab päris OK ülevaate.
https://book-olds.ru/
Siia teemasse sobivalt.toomas tyrk kirjutas: ↑30 Aug, 2019 21:17 Nr. 3 - Tallinn - 1914
Liibavi lennubaasi evakueerimisel toodi suur osa selle varustusest Tallinna, kus loodi nn tagalabaas. Esialgu ilmselt ei kandnud see numbrit 3, sest varastes dokumentides räägitakse ka baasi nr 1 asumisest Tallinnas. Kuigi tegelikult loeti see "ajutiselt suletuks" ning ilmselt on nr 1 kasutamine Tallinna kontekstis ikkagi viga. Nr. 3 saab kindlasti rääkida alates 10. augustist 1915, mil lennusadam koliti Piritale. Kuna aga nr. 4 oli selleks ajaks juba tegevuse lõpetanud, siis tegelikult anti see nr. 3 Tallinna baasile ikkagi juba 1914. aastal.
Архив: Российский Государственный архив Военно-морского флота
Фонд: №418, Морской Генеральный штаб г. Петроград (1906-1918)
Опись: №1, Оперативный отдел (1906-1917 г.г.)
Номер дела: 553 Описание, планы и чертежи порта Ревель. 1917.
Üsna põhjalik ülevaade Tallinnas 1917. aastal olnud ladudest, töökodadest, ja kõigest muust sadama juurde kuulunust. Muuhulgas oli seal ka info 3. merelennujaama kasutamiseks tehtud rendilepingutest. Kahjuks puudus lepingute alguskuupäev, samuti asendiplaan jms, aga...
olid sõlmitud rendilepingud 3. merelennujaama jaoks maade ja hoonete rentimiseks.
a. Eestimaa spordiühinguga Kalev (2200 rbl aastas) – kuni 12. oktoobrini 1917
b. L T Tensoniga (415 rbl aastas) – kuni 1. septembrini 1917
c. J J Abergiga (165 rbl aastas) – kuni 1 septembrini 1917
d. L I Karfeldt’iga (400 rbl aastas) – kuni 1. novembrini 1917
e. Carolina M Shotlander’iga (150 rbl aastas) – kuni 1. septembrini 1917
f. Tallinna linnavalitsusega (1100 rbl aastas) - kuni 1. septembrini 1917
Lepinguid kavatseti pikendada.
Kuigi kaarti pole, ilmselt põhjalikult kaevates leiab enamuse neist kinnistutest üles ja saab vähemalt kaardile jooned vedada.
Palju paremini oli 1. lennuväe brigaadi juhatusega. Oli olemas asendiplaan, hoonete kirjeldused ja staabi hoonetest ka enamuse joonised. Seega 3. merelennujaama esialgne paiknemiskoht oli 1917. aastal brigaadi juhatuse käes ning seal oli endiselt kolm angaari: kirjelduse järgi puitsõrestiku ning purjeriidest kattega. Angaaride jooniseid pole. Sellel plaanil - angaarid kohe naftatünni kõrval.
Staabi hoonestiku kohta on olemas ka legend. Kes luubi viitsib otsida saab numbrid nimetustega asendada. Plaanil on see linnak naftatünnist lõunas.
Nr 1 tähistab staabiametnike kasarmut
Nr 2 – köök
Nr. 3 – WC (tegelikult ilmselt peldik)
Nr 4 – autogaraaž
Nr 5 – staabi kantselei
Nr 6 – pesumaja
Kõik hooned olid puidust, ühekordsed, ja elektrifitseeritud (peale peldiku ja pesumaja). Kirjelduses on ka toodud mitu lampi mingis toas asus.
Üldiselt - kogu see ülevaade on päris põhjalik ning sadama ümbruskonnas asunud hoonete ja asutuste kohta saab päris OK ülevaate.
Re: Merelennuvägi
Kõige väljapaistvam sellest kompleksist on muidugi seltsimaja ise:toomas tyrk kirjutas: ↑16 Aug, 2022 19:18olid sõlmitud rendilepingud 3. merelennujaama jaoks maade ja hoonete rentimiseks.
a. Eestimaa spordiühinguga Kalev (2200 rbl aastas) – kuni 12. oktoobrini 1917
https://www.muis.ee/museaalview/2629533
https://www.muis.ee/museaalview/21146
Milline oli krundi piir, praegu ei tea
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Re: Merelennuvägi
Merelennujaamade algusest:
Д.Ю. Литинский, Ю.В. Слесарев, М.Ю. Гаршин: «СЛУЖБА АВИАЦИИ... МОЖЕТ БЫТЬ УПОТРЕБИМА И ДЛЯ АКТИВНЫХ БОЕВЫХ ДЕЙСТВИЙ»
Роль капитана 2 ранга Б.П. Дудорова в создании отечественной морской авиации // VIZ 6/2023
https://cyberleninka.ru/article/n/sluzh ... hestvennoy
Osa esmaseid allikaid on ka otse loetavad, näiteks viide 11 on arvatavasti see: https://gwar.mil.ru/documents/view/?id=64323274
Д.Ю. Литинский, Ю.В. Слесарев, М.Ю. Гаршин: «СЛУЖБА АВИАЦИИ... МОЖЕТ БЫТЬ УПОТРЕБИМА И ДЛЯ АКТИВНЫХ БОЕВЫХ ДЕЙСТВИЙ»
Роль капитана 2 ранга Б.П. Дудорова в создании отечественной морской авиации // VIZ 6/2023
https://cyberleninka.ru/article/n/sluzh ... hestvennoy
Osa esmaseid allikaid on ka otse loetavad, näiteks viide 11 on arvatavasti see: https://gwar.mil.ru/documents/view/?id=64323274
-
- Site Admin
- Postitusi: 5514
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: Merelennuvägi
Omapärane artikkel. Üldiselt on muidugi õigus, et Dudorov oli Baltimere laevastiku lennuüksuste loomisel otsustav tegelane. Aga et teda kuskil üldse ei mainitaks - ei vasta tõele. Tsiteeritud ja viidatud teosed on ka muidugi valikulised. Aleksandrovi (kes minu arust on kõige põhjalikumalt valgustanud tsaari-vene merelennunduse ajalugu) teostest on viidatud ainult ühele Tsitadelli artiklile.
Ja vale on ka artikli lõpus toodud väide, et Baltimere merelennujaamade ehituse finantseerimine algas alles 1914. a kevadel vastuvõetud lennuteenistuse seaduse järel. Tegelikult võeti 23. juuni 1913 (vkj) vastu seadus I järgu lennujaamade ehitamise kohta Liibavis (Liepaja) ja Kihelkonnas Saaremaal. Ja kuigi kumbki neist polnud maailmasõja puhkemise ajaks valmis - Kihelkonna oma võeti kasutusele.
Ja vale on ka artikli lõpus toodud väide, et Baltimere merelennujaamade ehituse finantseerimine algas alles 1914. a kevadel vastuvõetud lennuteenistuse seaduse järel. Tegelikult võeti 23. juuni 1913 (vkj) vastu seadus I järgu lennujaamade ehitamise kohta Liibavis (Liepaja) ja Kihelkonnas Saaremaal. Ja kuigi kumbki neist polnud maailmasõja puhkemise ajaks valmis - Kihelkonna oma võeti kasutusele.
Re: Merelennuvägi
Kas lihtsalt pealiskaudne/haltuura või kallutatud?
Aleksandrovi raamatud/artiklid on üldselt vähekättesaadavad, pole neid vist kusagil eriti müügis/raamatukogus/internetis. See on mul isiklik tunne
Ja kui kirjutada artiklit VIZ-i üle jala, siis jäävadki need raamatud otsimata ja https://gwar.mil.ru läbi kammimata...
Aleksandrovi raamatud/artiklid on üldselt vähekättesaadavad, pole neid vist kusagil eriti müügis/raamatukogus/internetis. See on mul isiklik tunne

Ja kui kirjutada artiklit VIZ-i üle jala, siis jäävadki need raamatud otsimata ja https://gwar.mil.ru läbi kammimata...
-
- Site Admin
- Postitusi: 5514
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: Merelennuvägi
Mul esimene mõte oli, et on "ametkondlik". Artemjev on ka selline ametlik sõjaajaloo kirjutaja, kelle artikleid võib leida ametlikest häälekandjatest ja raamatud kirjastatud sõjaväe kirjastuse poolt. Grigorjevi ei tea, Gerassimov paistab viidatud artiklite järgi sama masti mees olevat.
Kui avastasin, et korra on ikka Aleksandrovit ka viidatud, siis mõtlesin, et äkki on haltuura.
Aga miks seal kolm meest vaja läks, et see paar lehekülge ajakirjas ära täita - lihtsalt paneb imestama...
Kui avastasin, et korra on ikka Aleksandrovit ka viidatud, siis mõtlesin, et äkki on haltuura.
Aga miks seal kolm meest vaja läks, et see paar lehekülge ajakirjas ära täita - lihtsalt paneb imestama...
-
- Site Admin
- Postitusi: 5514
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: Merelennuvägi
Материалы о разработке положений об управлении морской авиацией; об учреждении постоянной комиссии для испытаний и приемки самолетов для морского ведомства; об организации Бригады особого назначения; об оборудовании на Ижорском заводе мастерской для произ
https://gwar.mil.ru/documents/view/6401 ... z=64610571
See link vist viib ainult õigesse kausta. Lk 25 algab Dudorovi ettekanne. 1915. aastast aga lühike tagasivaade ajalukku
https://gwar.mil.ru/documents/view/6401 ... z=64610571
See link vist viib ainult õigesse kausta. Lk 25 algab Dudorovi ettekanne. 1915. aastast aga lühike tagasivaade ajalukku
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline