Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
wolfgang
Liige
Postitusi: 721
Liitunud: 28 Dets, 2008 22:44
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas wolfgang »

Niiskuse vastu salongis, soovitavad auto kasutusjuhendid, sõita sisselülitatud kondiga, kevadel-sügisel. Nii külmade ilmadega kui praegu piisab ka lihtsalt, et salongiõhk soojaks läheb, AGA kliima ei tohi olla salongiõhu retsirgi peal! Antud välistemperatuuri(-20C) juures on 22 kraadini soojendatud õhk mingi 10% RH(kes koma k....da viitsib võib veeauru tabelitest täpse numbri järele vaadata. välisõhu RH, hetkel 63%) ja see kuivatab niiet ragin taga.
Kasutaja avatar
wolfgang
Liige
Postitusi: 721
Liitunud: 28 Dets, 2008 22:44
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas wolfgang »

:) ei andnud rahu, kontrollisin ise. Eksisin rohkem, kui 2 korda. Toodud tingimustel on RH 4,6%.
AMvA
Liige
Postitusi: 3489
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

wolfgang kirjutas: 09 Veebr, 2024 9:53 Niiskuse vastu salongis, soovitavad auto kasutusjuhendid, sõita sisselülitatud kondiga, kevadel-sügisel. Nii külmade ilmadega kui praegu piisab ka lihtsalt, et salongiõhk soojaks läheb, AGA kliima ei tohi olla salongiõhu retsirgi peal! Antud välistemperatuuri(-20C) juures on 22 kraadini soojendatud õhk mingi 10% RH(kes koma k....da viitsib võib veeauru tabelitest täpse numbri järele vaadata. välisõhu RH, hetkel 63%) ja see kuivatab niiet ragin taga.
Üldiselt kont välistemperatuuril alla +5 kraadi tööle ei hakka, isegi kui vastav lambike põleb. Põhjuseks on võimalik aurusti külmumine
Sten1111
Liige
Postitusi: 148
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

Krt ja ma mõtlen et kas leidu õhu niksutit autosse. Iga päev paarsada kilti sõitmist ja niiskuse tase kõigub seal 10-20% vahel.
Aga isikliku autoga teen vahest nii et leian mingi põhjuse kuskile kaugemale sõita, nii umbes 100km. Viskan üleriided kõik taha istmele, jalamatid võtan ära, panen soenduse põhja ja üritan selle sauna ära kannatada. Nii saab suht hästi kuivaks.
Vahest jätan ka mootori käima ja soenduse maksimumi peale kui kellegile külla lähen kellel oma aed. Las tiksub paar tundi
slider
Liige
Postitusi: 459
Liitunud: 02 Jaan, 2016 22:51
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas slider »

Mis selle liigniiskuse sümptom on? Hommikul aknad seest härmas? Too matid tuppa kuivama.
ahto42
Liige
Postitusi: 461
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Kui kliima automaatika peal on siis vbl liigutab ennast sise ja välisõhu vahel et soling siikemini soojaks saada. Äkki proovida manuaalseadeid?
Endal välisõhk puhur 3/4 peal, suund klaas+jalad 50/50, mõhikord ka klaas 40/jalad 60. Temp pidevalt 21, sest automaatika koguaeg reguleerib. Külmalt on nagunii põhjas, et see 21 saavutada, alles lähedal hakkab segusiiber ennast liigutama ja reguleerima. See peaks olema kõigil autokliimadel nii.
Seest udu ja niiskusega probleeme ei ole. Va, siis kui peale trenni saunast autosse.
Walter2
Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Yangon, Myanmar
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Lund ei tohi talvel salongi jalgadega vedada - see on põhiline niiskuse allikas. Tekkinud vee väljaviskamiseks sobivad hästi nn. kummist vahveljalamatid. Soovitus hoida kui võimalik kõik aknad ca. sent-poolteist avatuna paremaks tuulutamiseks.
Töötab kont ka talvel niiskuse eemaldajana, eriti hästi saab aru kui paned ilma kondita vendi esiklaasile puhuma ja udu kaob ära alles siis, kui kondi sisse lülitad.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
AMvA
Liige
Postitusi: 3489
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Walter2 kirjutas: 10 Veebr, 2024 13:11 Töötab kont ka talvel niiskuse eemaldajana, eriti hästi saab aru kui paned ilma kondita vendi esiklaasile puhuma ja udu kaob ära alles siis, kui kondi sisse lülitad.
ega ikka ei tööta küll
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39836
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Jalamattidest. Mitte need pehmest kummist "vahvelmatid", vaid kõvast, plastmassilaadsest kummist Rensi margipõhised matid. Piisavalt kõrgete servadega ja ja piisavalt kõvad, et saab koos veega autost välja tõsta ilma, et sellest pool matialusele vaibale valguks. Tehakse konkreetse margi tarbeks, istuvad paigas nagu valatud. Müüakse nt Automaailmas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1047
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Kapten Trumm kirjutas: 12 Veebr, 2024 12:59 ...saab koos veega autost välja tõsta ilma, et sellest pool matialusele vaibale valguks...
Kummimatilt talvel veeloigu eemaldamine on ülilihtne - tee lumepall ja aseta loiku. Lumi imab vee hetkega sisse.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39836
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vahvelmatt on selline, kus neid vett koguvaid ruute on oma paarsada tükki - kõigi kuivaks saamine eeldab vee välja raputamist. Kuna aga matt ise on vedel nagu lehma magu, siis enne uksest välja saamist jookseb pool sellest soolaveest põrandavaiba peale.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1047
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Kapten Trumm kirjutas: 12 Veebr, 2024 13:31 Vahvelmatt on selline, kus neid vett koguvaid ruute on oma paarsada tükki - kõigi kuivaks saamine eeldab vee välja raputamist.
Vahvelmatile viskad lihtsalt sahmaka lahtist lund peale ja klopid õues puhtaks. :)
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39836
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Rensi margipõhine matt on umbes selline

Pilt

See nn vahvelmatt on selline
Pilt

Esimene on suhteliselt kõva, teine on selline vedel kummist asjandus. Sel pole ka õigeid servasid, mistõttu lumiste jalatsite alt sulanud vesi läheb sealt üle ääre ja põrandavaip on märg.

Kummimattidega pole arukas sõita suvel, kuna auto vibratsiooni mõjul teevad need salongi tolmu, kasutage ikka vaibalaadseid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mart2
Liige
Postitusi: 4999
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mart2 »

Ma endale tellisin Subarusse sellised "vahvlid". töötavad suurepäraselt.
https://xlmotors.ee/wp-content/uploads/ ... 1645592956
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Walter2
Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Yangon, Myanmar
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Päeva lõpuks teevad oma töö ära misiganes ''vahvlid'' - nende tööpõhimõte ju kõigil sama. Ämbritäit vett põrandalt kätte saada selleks pole need ju mõeldud.
Vene autode ajast mäletavad vast kõik selliseid:
Lada matid.jpg
Töötasid ka kuna paremaid lihtsalt polnud võtta..
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Amazon [Bot], Bing [Bot] ja 2 külalist