On vaja. Nii hoida!
Õhutõrje
Re: Õhutõrje
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Õhutõrje
Tänan akf Peetrit suurepäraste kirjutiste eest! Äärmiselt huvitav ja detailide rohke lugemine. Nii jätkata!
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Õhutõrje
Eks neid teoreetikuga vaidlevaid praktikuid ole siin peale akf Peetri teisigi...
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Õhutõrje
Akf Peeter - inimeste harimine ongi raske töö, eriti, kui seda teha vastu nende endi tahtmist ...
Antud juhul ei pea silmas kedagi üksikisikut, vaid nendin oma eelnevast elukogemusest.
(sellest ka minu signatuur)

Antud juhul ei pea silmas kedagi üksikisikut, vaid nendin oma eelnevast elukogemusest.
(sellest ka minu signatuur)
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Õhutõrje
Kõvad praktikud võiks enne läbi sirvida Patrioti käsiraamatu ja sealt saaks nad targemaks, et eri komponentide max vahekaugus ei lubagi ei osiseid üksteisest kuigi kaugele viia. Et asi ka pedagoogiline oleks, siis ei hakka seda kohta siia kopeerima, otsib ise. Tuleneb see raadiolingi levi piirangutest.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Õhutõrje
Ahah. Sama moodi nagu droon ei saa operaatorist liiga kaugele lennata aga ukrid, sunnikud, võtsid repiiterid kasutusele ja nüüd lendavad hoopis kaugemale.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Õhutõrje
Repiiterid ei muudaks siin asja. Patriot osad osised on omavahel kaablitega ühendatud ja peavad olema üsna lähestikku. Selleks, et rinde ligidale minna, tuleb minna vähemalt ühe laskeseadme, juhtimiskeskuse, generaatormasina ja radariga. Ehk enamvähem terve kompleksiga, mida ma julgen pidada ebatõenäoliseks. Patriot on suhteliselt väheliikuv üritus ja ei pea tõenäoliseks, et sellega ronitakse Lancetite ulatusse (40 km). Kui kompleks (patarei) asub rindest 40+km, siis tekib rinde kohal ja taga juba märkimisväärne radarihorisondi probleem, kuna suunamisradar asub praktiliselt maapinnal.
NATO AWACSi radaripildi edastamine oleks kindlasti võimalus, ainult selle UKR Patriotile kättesaadavaks tegemine pole kuigivõrd võimalik, kuna see eeldab NATO Link-16 andmeedastust, mida päris kindlasti ukrainlastel pole. Karta on, et nad peavad ikkagi lootma oma NSVL aegsetele radaritele, mis on veel sügavamal tagalas (reaktiivsuurtükiväe ulastusest väljas), seega on see radarihorisondi probleem veel suurem.
Seega, vastasvõistkond on lihtsalt nõrgal tasemel, see seletab ka nende lennuvahendite hiigelkaotusi kogu sõja jooksul.
NATO AWACSi radaripildi edastamine oleks kindlasti võimalus, ainult selle UKR Patriotile kättesaadavaks tegemine pole kuigivõrd võimalik, kuna see eeldab NATO Link-16 andmeedastust, mida päris kindlasti ukrainlastel pole. Karta on, et nad peavad ikkagi lootma oma NSVL aegsetele radaritele, mis on veel sügavamal tagalas (reaktiivsuurtükiväe ulastusest väljas), seega on see radarihorisondi probleem veel suurem.
Seega, vastasvõistkond on lihtsalt nõrgal tasemel, see seletab ka nende lennuvahendite hiigelkaotusi kogu sõja jooksul.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Õhutõrje
Just eile vaatasin läbi teleka YT videot, kus Svitan selgitas ukrainlaste nn "rändava Patrioti" toimimist rindel - tuuakse lähemale 1 (ÜKS) laskeseade ja 1(ÜKS) juhtimismasin. Sellest piisab, sest ülejäänu on seotud linkidega.
Selle järgi tundub, et saab vähemaga kui Kapteni-härra raudkindlalt teab!
PS. Sedasi olla allatoodud ka hiljutised 2xSu-34 + 1xSu-35.
Lennatakse kolmikuna ja Su-35 ülesanne on pakkuda pommitajatele õhutõrjerakettide vastast kaitset. Ülaltoodu oli väga õnnelik juhus, kuid kolmikust üksiku allatoomine on sagedasem.
Iga sellise lennuki tabamine on hea, sest hetkel pidavat kumbagi saada olema umbes saja ringis. Pilootidest on isegi suurem puudus ja väidetavalt saadetakse juba lahingulendudele ka ilma piisava tüübi-ettevalmistuseta koolipingist tulnud noori.
Disclaimer! Ma ei ole õhutõrjuja (nagu akf Peeter) ega endine hävituslendur-instruktor (nagu Roman Svitan).
Selle järgi tundub, et saab vähemaga kui Kapteni-härra raudkindlalt teab!

PS. Sedasi olla allatoodud ka hiljutised 2xSu-34 + 1xSu-35.
Lennatakse kolmikuna ja Su-35 ülesanne on pakkuda pommitajatele õhutõrjerakettide vastast kaitset. Ülaltoodu oli väga õnnelik juhus, kuid kolmikust üksiku allatoomine on sagedasem.
Iga sellise lennuki tabamine on hea, sest hetkel pidavat kumbagi saada olema umbes saja ringis. Pilootidest on isegi suurem puudus ja väidetavalt saadetakse juba lahingulendudele ka ilma piisava tüübi-ettevalmistuseta koolipingist tulnud noori.
Disclaimer! Ma ei ole õhutõrjuja (nagu akf Peeter) ega endine hävituslendur-instruktor (nagu Roman Svitan).

Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Õhutõrje
Ei vasta see selgitus kuigivõrd tegelikkusele ja oleks ka rumal mõelda, et ukrainlased avalikus meedias sedasi oma operatsioonide detailidega lehvitavad. Või levitatakse jama (venelaste OSINT-ile mõeldud).Just eile vaatasin läbi teleka YT videot, kus Svitan selgitas ukrainlaste nn "rändava Patrioti" toimimist rindel - tuuakse lähemale 1 (ÜKS) laskeseade ja 1(ÜKS) juhtimismasin. Sellest piisab, sest ülejäänu on seotud linkidega.
Selle järgi tundub, et saab vähemaga kui Kapteni-härra raudkindlalt teab!
Patrioti patareis on järgmised kriitilised masinad
1. juhtimiskeskus
2. liikuv elektrijaam (kaks suurt genekat masinal)
3. radar
4. rakettide laskeseadmed
1,2 ja 3 on omavahel kaablitega ühendatud. Nr 4 on ühendatud nr 1-ga raaadilingiga, kuid vähemalt see manuaal, mida mina lugesin, ütles, et laskeseade saab juhtimiskeskuse antennist olla kuni 1200 m kaugusel. Juhtmega ühendatud asjade kaugused olid veel väiksemad (sõltub kaabli pikkusest). Lisaks on veel teemaks Patrioti eksootiline juhtimissüsteem (track via missile), mis piirab laskeseadmete paigutamist (peaksid ideaalis olema ümber juhtimiskeskuse).
Ei ütle, et ma raudkindlalt tean, aga minu hangitud teadmised ütlevad midagi muud.

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Õhutõrje
Härrased, juhin tähelepanu, et Patriot ei ole mitte ainus piisava laskeulatusega ÕT süsteem Ukraina relvastuses.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Õhutõrje
Läbi aegade on täheldanud, et lennuki väljumiseks vastase radari "haardest" on efektiivne manööver kiire kõrguse vähendamine, seejuures XY koordinaate muutmata. Ehk 90 kraadine järsk pikeerimine. Pikeeritakse senikaua, kuni jõutakse allapoole radarihorisonti ja seejärel tekib tegevusvabadus, kuna vastane ei näe sind. Eriti tõhus selliste radarite puhul, mille vaateväli on kõrgust mööda jagatud sektoriteks ja radar vaatleb korraga ühte sektorit.
Nagu mart2 juba nimetas, siis pilootide puudusel kasutatakse seltskonda, kes on äsja lennukoolist pääsenud, siis arusaadavalt ei osata ka rünnaku alla sattudes õigesti tegutseda. Niipalju kui mina olen neid allatulistamise videoid näinud, siis raketitõrjemanöövrit ei teinud ükski lennuk, parimal juhul puistati peibutisi välja ja loodeti parimat. Raketitõrjemanööver näeb välja sedasi, et lennuk lendab võimalikult risti raketi lennusuunaga raketi eest läbi, kui nurkkiirus on piisavalt suur, siis rakett kaotab sihtmärgi. Seda saab muidugi teha siiis, kui sa tead, et rakett tuleb ja kuskohast tuleb. Ehk siis kui su selgatagant rakett lasti, siis pead elu eest rebima juhist, et tekiks vajalik rakurss.
Selles mõttes on eriti letaalsed AIM-120 raketid, mis lennu lõppfaasis ei jäta endast erilist jälge ning seda suht väikest raketti on keeruline märgata. Kui vaadata seda Türgi poolt alla lastud Su-24 juhtumit, siis seal paistis, et piloodid ei saanudki aru, et neid tulistatakse.
Üks NSVL "Top Gun'i" tarkus oli, et vastase raketi eest ära manööverdamine ei tähenda suurt midagi, kui sai ei suuda tema sensori eest ära minna, kui ei suuda, siis peagi tuleb lihtsalt järgmine rakett.
Nagu mart2 juba nimetas, siis pilootide puudusel kasutatakse seltskonda, kes on äsja lennukoolist pääsenud, siis arusaadavalt ei osata ka rünnaku alla sattudes õigesti tegutseda. Niipalju kui mina olen neid allatulistamise videoid näinud, siis raketitõrjemanöövrit ei teinud ükski lennuk, parimal juhul puistati peibutisi välja ja loodeti parimat. Raketitõrjemanööver näeb välja sedasi, et lennuk lendab võimalikult risti raketi lennusuunaga raketi eest läbi, kui nurkkiirus on piisavalt suur, siis rakett kaotab sihtmärgi. Seda saab muidugi teha siiis, kui sa tead, et rakett tuleb ja kuskohast tuleb. Ehk siis kui su selgatagant rakett lasti, siis pead elu eest rebima juhist, et tekiks vajalik rakurss.
Selles mõttes on eriti letaalsed AIM-120 raketid, mis lennu lõppfaasis ei jäta endast erilist jälge ning seda suht väikest raketti on keeruline märgata. Kui vaadata seda Türgi poolt alla lastud Su-24 juhtumit, siis seal paistis, et piloodid ei saanudki aru, et neid tulistatakse.
Üks NSVL "Top Gun'i" tarkus oli, et vastase raketi eest ära manööverdamine ei tähenda suurt midagi, kui sai ei suuda tema sensori eest ära minna, kui ei suuda, siis peagi tuleb lihtsalt järgmine rakett.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Õhutõrje
Raketivastane manööver - sedasi ühe või teise nüansiga kujutavad seda raamatud:

Väike lugemine ka
https://www.ausairpower.net/TE-Evading-Missiles.html
Väike lugemine ka
https://www.ausairpower.net/TE-Evading-Missiles.html
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Õhutõrje
Veel mälu järgi Svitanilt -
Su-34 on pommitajana täislaadungis suht kehva manööverdaja ning raketi signaali saamisel on põgenemiseks kaks varianti - kas kohe viskab pommid maha (omadele kaela
) või juba operatsioonile lähebki 6 asemel ainult 2 pommiga ... Sellest siis nende kergem tabamine ning vene poolt hea manööverdusega Su-35 kaasamine julgestuseks.
Palju effektiivsem on Su-25, millel on küll palju väiksem kasulik koorem, kuid lennuomadused annavad parema võimaluse ellujäämiseks. Sellel teises lõimes akf Ulfnedari postitatud videol on just paar Su-25-e.
Lihtsalt edastan info, ise spetsialist ei ole.
Su-34 on pommitajana täislaadungis suht kehva manööverdaja ning raketi signaali saamisel on põgenemiseks kaks varianti - kas kohe viskab pommid maha (omadele kaela

Palju effektiivsem on Su-25, millel on küll palju väiksem kasulik koorem, kuid lennuomadused annavad parema võimaluse ellujäämiseks. Sellel teises lõimes akf Ulfnedari postitatud videol on just paar Su-25-e.
Lihtsalt edastan info, ise spetsialist ei ole.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Õhutõrje
Igasuguse radarivärgi puhul on enamasti toimiv võte võtta madalale, 40 km eemal asuva radari korral võib seal mingi 100-200 m kõrguseni pime ala olla.
Kui seda suudetakse teha aegsasti, pole vajadust hakata rakettidega võidu manööverdama. Tõsi - kui vastane kasutab kantavaid rakette/kahureid, võib olla pääsuga vihma käest räästa alla. Muidugi pole see absoluutne - madalal kõrgusel Manpadsi ohu korral tuleb lennata kiiresti ja madalal juba algusest peale, vältimaks eelhoiatuse andmist (läbi radarite) samadele Manpadsidele, sest ega meeskonnad ei seisa kogu aeg rakett õlal, vaid nende valmis seadmine võtab teatud aja ja kui selle ajaga on lennukid juba kadunud, pole neist kasu.
Tõsi on, et selline ülimadalatel kõrgustel tegutsemine eeldab jälle pilootide teatud taset, eriti kui ilmaolud pole kiita, künkad, elektriliinid, korstnad jne muudab selle kõik ohtlikumaks.
Igasuguste raketivastaste tõmbluste eduks on peale manööverdusvõime veel vajalik nähtavus. Ei Su-24 ega Su-25 pole siin mingid edulood, raketivastase manöövri jaoks hädavajalik nähtavus üle õla on mõlemal masinal umbes null.
Kui vaatate eespool lingitud artiklit, siis seal on foto AIM-120 tabamusest - et ei mingeid pikki suitsusabasid või eriefekte, mis aitaks raketti märgata.
Kui seda suudetakse teha aegsasti, pole vajadust hakata rakettidega võidu manööverdama. Tõsi - kui vastane kasutab kantavaid rakette/kahureid, võib olla pääsuga vihma käest räästa alla. Muidugi pole see absoluutne - madalal kõrgusel Manpadsi ohu korral tuleb lennata kiiresti ja madalal juba algusest peale, vältimaks eelhoiatuse andmist (läbi radarite) samadele Manpadsidele, sest ega meeskonnad ei seisa kogu aeg rakett õlal, vaid nende valmis seadmine võtab teatud aja ja kui selle ajaga on lennukid juba kadunud, pole neist kasu.
Tõsi on, et selline ülimadalatel kõrgustel tegutsemine eeldab jälle pilootide teatud taset, eriti kui ilmaolud pole kiita, künkad, elektriliinid, korstnad jne muudab selle kõik ohtlikumaks.
Igasuguste raketivastaste tõmbluste eduks on peale manööverdusvõime veel vajalik nähtavus. Ei Su-24 ega Su-25 pole siin mingid edulood, raketivastase manöövri jaoks hädavajalik nähtavus üle õla on mõlemal masinal umbes null.
Kui vaatate eespool lingitud artiklit, siis seal on foto AIM-120 tabamusest - et ei mingeid pikki suitsusabasid või eriefekte, mis aitaks raketti märgata.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Õhutõrje
Manööver kiireks kõrguse vähendamiseks ehk nn split-S. Teemakohaselt on pildil siis Su hävitaja.

Selili on vaja keerata seepärast, et positiivne G on piloodile talutavam pluss seda pidi keerab lennuk paremini.
Sama manööver vastupid ehk kõrguse võtmisega on kasutusel tuumapommi heitmiseks. Pomm lastakse lahti positsioonis 2.
Kui kaevikust näete sellist manöövrit üksiku pommi heitmisega, soovitaks tõsiselt varjuda.

Selili on vaja keerata seepärast, et positiivne G on piloodile talutavam pluss seda pidi keerab lennuk paremini.
Sama manööver vastupid ehk kõrguse võtmisega on kasutusel tuumapommi heitmiseks. Pomm lastakse lahti positsioonis 2.
Kui kaevikust näete sellist manöövrit üksiku pommi heitmisega, soovitaks tõsiselt varjuda.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist