
Lääne vs. idabloki lennukid
Re: Sõjaline abi Ukrainale
Asjapulgad ei kommenteerigi, aga ajakirjandus topib ju sõnu suhu ja interpreteerib...Tannu tahab teada nii nagu asjad on! 

Re: Sõjaline abi Ukrainale
Siiani on "juhtunud" nii, et HIMARS, ATACMS, Patriot ja SCALP/Storm Shadow tegid juba ennem oma esimesed paugud kui kuskilt ametlikult piuksatati ...
Lihtsalt meenutus.

Lihtsalt meenutus.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Re: Sõjaline abi Ukrainale
Mulle jäi meelde kuskilt selline infokild, et F-16 väljaõppele lähevad pigem uued ja kogenematumad piloodid. Ilmselt on nad nooremad (oskavad inglise keelt paremini või suudavad seda kiiremini omandada), neil pole välja kujunenud harjumuste mustreid sovjeti aegsete hävitajatega ja kogenud piloote on Ukrainal pigem igapäevasel enda riigi kaitsmisel vaja.Taaniel Tina kirjutas: ↑14 Mai, 2024 17:30 Kummastav on, et riik, kellel oleks neid hävitajaid kõige kergem anda ja kel on neid kõige rohkem, on selle koha pealt vait kui sukk.
Teine asi on nende lennukite üleandmise kuupäev. Käib üks hämamine ja keerutamine. Kui piloodid pole valmis, siis võiks ka nii otse välja öelda. Kui lennukid pole veel valmis, siis sama moodi võiks öelda. Kuigi kui lennukid pole valmis, siis selle peale sügaks ikka korralikult kukalt. Sest hetkel on lennukeid lubanud 4 riiki (minu teada), igaüks mingi 10+ lennukit. Ja kui 10+ lennuki valmis seadmine kestab ühele riigile mingi aasta, siis mul paneb see küll kulme kergitama.
Lihtsalt minu (täielik võhik lennunduse alal) mõtted
USA kulutab iga F-16 pilood väljakoolitamiseks miljoneid dollareid (2018.a. oli see 5.6 mln*) ja seda ei tehta nädalate ega kuudega. Ilmselgelt ei taha NATO Euroopa liitlased saata vattidega õhus mõõtu võtma ainult baastreeningu läbinud piloote.
* https://www.forbes.com/sites/niallmccar ... fographic/
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43994
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
õhusõda
Võibolla on selline lihtne põhjus nagu UKR pilootide/maapealse personali nõrk ettevalmistus (eriti kui jutt noortest tõsi on) ja kuna lääs ei anna relvi nii, et veeretame lennuki kohale ja edasi vaadake ise?Taaniel Tina kirjutas: ↑14 Mai, 2024 17:30 Teine asi on nende lennukite üleandmise kuupäev. Käib üks hämamine ja keerutamine. Kui piloodid pole valmis, siis võiks ka nii otse välja öelda. Kui lennukid pole veel valmis, siis sama moodi võiks öelda. Kuigi kui lennukid pole valmis, siis selle peale sügaks ikka korralikult kukalt. Sest hetkel on lennukeid lubanud 4 riiki (minu teada), igaüks mingi 10+ lennukit. Ja kui 10+ lennuki valmis seadmine kestab ühele riigile mingi aasta, siis mul paneb see küll kulme kergitama.
Lihtsalt minu (täielik võhik lennunduse alal) mõtted
Kirjasõna põhjal oli nõuka süsteemis lennukooli lõpetamine umbes 250 lennutunni järel (suurem osa tunde õppelennukitel), piloot oskas kasutada põhilisi relvi ja tõusta-maanduda hea nähtavuse/lihtsate ilmaoludega. Lahingusse saatmise lootus tekkis peale 2-3 a teenistust tegevpolgu kolmandas eskadrillis, kus saadi veel 250-300 lennutundi juurde.
Need netis saada olevad päevad ja kuud, mis kuluvad piloodil konversiooniks nt F-15 pealt F-16 peale, on antud eeldusel, et baasväljaõpe on korralik ja arvestusega lääne masinalt lääne masinale. Vene ja lääne ettevalmistus on põhimõtteliselt erinev- vene süsteemis oli vaja kabiini kedagi, kes täidaks maapeal tehtud otsuseid, läänes oli vaja tarka pilooti, kes teeks kabiinis ise reaalajalisi otsuseid.
Kahtlustan, et venimise taga on just taolised probleemid. Bravuursed slaavlased lendaks muidugi lahingusse kohe esimesel päeval.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Sõjaline abi Ukrainale
Miks peab kuskil ajakirjanduses või meedias maha hõigatama mis kuupäev ja kes kuipalju midagi annab? Anname siis juba ka lennuväljade asukohad kus need teenistusse asuvad. Mida vähem asjadest pasundatakse seda parem. Siin võiks eeskuju võtta nt. Soomest, kes pidevalt midagi annab samas sellest kõvasti tuututamata.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43994
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Sõjaline abi Ukrainale
Rainer Saks teadis mõned kuud tagasi rääkida, et F-16 ootuses on sagenenud venelaste rünnakud UKR lennuradade kahjustamiseks - mida varem ei tehtud, taibates, et vene lennukite vastu pole sellest suuremat kasu. Ju nad siis ikka tulemas on.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- PaganHorde
- Liige
- Postitusi: 4436
- Liitunud: 26 Jaan, 2014 9:00
- Asukoht: www
- Kontakt:
Re: Sõjaline abi Ukrainale
Tundub suht mõttetu tegevus olema, need rajad saab kiiresti ära lappida
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43994
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Sõjaline abi Ukrainale
Kui vatnik sul riigi peale mingi 50 raketti öösel nagunii laseb, siis pole ju ka väga suur probleem neist mõned teadaolevatele lennuradadele kukutada, et ukrainlased neid terve järgmise päeva lapiks ja lendurid taskupiljardit mängiks.PaganHorde kirjutas: ↑15 Mai, 2024 12:28 Tundub suht mõttetu tegevus olema, need rajad saab kiiresti ära lappida
"Off road" MiG-id viidi kohe sõja alguses teadaolevatelt sõjaväe lennuväljadelt minema ja venelased said ka ise aru, et neid radasid pole mõtet pommitama asuda.
Üks anti F-16 jõuõlg kindlasti saab olema lennuväljade radade süsteemne purustamine (MiG-29 ja Su-25 puhul sellel väga pointi poleks). Su-27 nii väga off road pole, aga netist leiab kaadreid, kuidas ukrainlased ka neid õppustel maanteedelt jooksutasid. Sellele aitab siis kaasa F-16 suhteline kapriissus radade suhtes.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Sõjaline abi Ukrainale
Mul on raske uskuda, et F-16 hooldusi/relvastamist/tankimist jms on pikaajaliselt võimalik kuskil sealaudas varjatult teha. Soomlased on sel teemal meistrid, kuid neil lennukeid kordi vähem ja aastatepikkune kogemus.Kapten Trumm kirjutas: ↑16 Mai, 2024 8:41Kui vatnik sul riigi peale mingi 50 raketti öösel nagunii laseb, siis pole ju ka väga suur probleem neist mõned teadaolevatele lennuradadele kukutada, et ukrainlased neid terve järgmise päeva lapiks ja lendurid taskupiljardit mängiks.PaganHorde kirjutas: ↑15 Mai, 2024 12:28 Tundub suht mõttetu tegevus olema, need rajad saab kiiresti ära lappida
"Off road" MiG-id viidi kohe sõja alguses teadaolevatelt sõjaväe lennuväljadelt minema ja venelased said ka ise aru, et neid radasid pole mõtet pommitama asuda.
Üks anti F-16 jõuõlg kindlasti saab olema lennuväljade radade süsteemne purustamine (MiG-29 ja Su-25 puhul sellel väga pointi poleks). Su-27 nii väga off road pole, aga netist leiab kaadreid, kuidas ukrainlased ka neid õppustel maanteedelt jooksutasid. Sellele aitab siis kaasa F-16 suhteline kapriissus radade suhtes.
Selge, et ilma Patrioti jt õhutõrje kihtideta on F-16 baasid ikkagi suhteliselt lihtne (ja atraktiivne!) sihtmärk. Belbek peaks olema üks enim turvatud Vene sõjalennuvälju. Ukrainlased käivad seda suht vanade ATACMsitega kollitamas, kuidas hing ihkab - puruks on lastud nii lennukid, moonabaasid kui ka õhutõrje.
Pole põhjust arvata, et venelased ei püüaks sedasama teha.
Mul on tunne, et täna koguvad ja hoiavad venelased tiibrakette just F-16 baaside tarvis. Nt pole praktiliselt ühtegi Kalibrit viimastel kuudel kasutatud.
Re: Sõjaline abi Ukrainale
Sihitakse lennuvälja toetushooneid, kui täpsus on ebapiisav, küll siis rada kahjustab...PaganHorde kirjutas: ↑15 Mai, 2024 12:28 Tundub suht mõttetu tegevus olema, need rajad saab kiiresti ära lappida
Lappida saab kiirelt, kui vaid rada pommitataks.
Eks esimesed kuud ole nende F16 tõeline põrgu U. jaoks. Kui on õhus, üritatakse koheselt vene hävitajatega neid maha võtta (iga lennuki vastu saadetakse mitu korda rohkem), maismaal aga lennuvälja pommitada. Igal juhul peab õhutõrje eelnevalt olema piisavas koguses laskemoonas siis on lootus punakotkaste rünnak tagasi lüüa.
Re: Sõjaline abi Ukrainale
Siin pooldan Lääne arvamust. VF teab kui ohtlik on F16, seega teeb kohe kõik et neid hävitada. Baastreening jääb väheseks esimesteks lendudeks. Peab kohe olema oskus õhusõja parimaid võtteid osutada. Seega olgu koolitus pigem kauem ja põhjalikum. F16 on kasutatuna sedagi kallis pill, et nende kaotust ei saa Ukraina endale lubada.
Viivituse põhjuseks ei pea F16 mitte valmis olekut. Piloodid on usutavamad. Samuti on usutav sobiva lennuvälja ettevalmistuse puudulikkus. Mitte rajas vaid õhutõrje ja lennukite kaitstus. Neljandaks võib olla puuduv relvastus... Keegi peab ka F16 raketid annetama....
Re: Sõjaline abi Ukrainale
Suht juhuslikus loba saates väitis, kas UK või USA militaarspetsialist, et täna on F-16 tarned kinni piisava arvu ja võimekusega õhutõrje puudumise tõttu..
Amide üleskutse Riikidele, et nad eraldaksid enda "jõude seisvaid" õhutõrjepatareisid Ukrainale olevat olnud 50/50 seotud F turvamisega.
Tõde / vale - ei tea. Oli usutav.
Re: Sõjaline abi Ukrainale
Vastava võimekusega neil ehk ei olegi.On kiiremad ja parema manööverdusega SU-27 ja selle arendused. Elektroonika ei ole ka enam päris kiviaegne. Saab huvitav olema mida suudab 80lõpu 90alguse lääne tehnoloogia Vene tänapäevase vastu.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43994
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Sõjaline abi Ukrainale
Probleem on seal selles, et venelased kasutavad õhuülekaalu saavutamiseks klass raskemaid hävitajaid nagu Su-27 ja Su-35, mille pardal on tunduvalt suurem ja võimsam radar - see tasalülitab mõnevõrra arvatavat F-16 tehnoloogilist eelist. Lisaks kasutavad venelased kaugmaarakette, UKR peab piirduma keskmaaga. Ja mingil hetkel tuleb mängu ka radariväli, VF kasutab A-50, UKR kasutab maapealseid radareid (korralik pime ala madalal) ja NATO AWACS ja RC-135 lendavad liiga kaugel, et aidata.
F-16 taolise arvukuse ja tehnoloogiaga, nagu üleandmisel on, õhuülekaalu seal ei saavuta. Pigem surutakse vene lennukeid kaugemale ja vene ÕT peab hoidma madalamat profiili (HARM oht suur).
UKR F-16d saavad ka tulevikus lendama ülimadalatel kõrgustel, seal aga peab lennuk hästi käes olema, sest üks vale liigutus sedavõrd kiiresti reageerival masinal tähendab hunnikusse sõitmist.
F-16 taolise arvukuse ja tehnoloogiaga, nagu üleandmisel on, õhuülekaalu seal ei saavuta. Pigem surutakse vene lennukeid kaugemale ja vene ÕT peab hoidma madalamat profiili (HARM oht suur).
UKR F-16d saavad ka tulevikus lendama ülimadalatel kõrgustel, seal aga peab lennuk hästi käes olema, sest üks vale liigutus sedavõrd kiiresti reageerival masinal tähendab hunnikusse sõitmist.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43994
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Õhusõda
Selle arvu, mis reaalselt saab järgmise poole aastaga rindel olema, kaaluvad venelased massiga üles erilise kahtluseta. Siit edagi tulevad nüansid, et kui edukalt UKR suudab venelastest taktikas parem olla.
Lisaks on venelastel jõukordisti nimega A-50, millega on võimalik vähendada madalate kõrguste eelist. Kokkuvõtvalt muidugi tulemus saab sõltuma sellest, kes on edukam ühendrelvaliikide lahingus õhus - kui VF hakkab taas pidama oma relvaliikide vahelist lahingut, tekib UKR võimalus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Gideonic, Google [Bot] ja 1 külaline