Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
2korda2
Liige
Postitusi: 1633
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas 2korda2 »

Lemet kirjutas: 06 Juun, 2024 9:32 Hetkel on Leedu poolel Poola piirile lähenedes päris lustiline kaeda, millise amplituudiga juhtide suu liigub. Kabiinis olles õpiks vaieldamatult päris palju uusi sõnu juurde. Ja seda lusti pole seal mitte kilomeeter-kaks, vaid ikka pikemalt.
Hetkel liigub RB rong kui kiiresti? Vot just - selleks ajaks kui RB-l päriselt ka lõpuks kaubarongid liikuma hakkavad (kui hakkavad), on Poola ja Leedu teedeehitused lõpetanud ja maanteel liiklus sujub.
Õigupoolest on minu jaoks müstiline, et keegi kelle jaoks on probleemiks Saksamaale 3 aluse saatmine*, näeb lahendust kaubarongis. Seal läheb ühe vaguni täis saamisele veel rohkem aega ja seejärel ei saa ka kohe minema panna, sest see konkreetne vagun peab lisaks veel õige koosseisu leidma.

Mis puudutab RB militaarset eesmärki, siis ma olen skeptliline kasu osas Eestile. Õigemini - rahuajal annab RB kindlasti võimaluse suuri koosseise kiiremini liigutada. Kui aga juba on asi kehva, siis ... Meenutame Kertši silda. Venelased teadsid, et tegemist on kriitilise sõlmega. See asus rindejoonest oluliselt kaugemal kui meil RB VF või Valgevene piirist on ja ikkagi läks nagu läks. Seejuures on RB niidil lugematu arv sildu/viadukte millest igaühe ära laskmine niidi katkestab - pmst ei ole võimalik kogu ulatuses kvaliteetse õhutõrjega katta (või vältida "eksinud talumehe" väetisekoormaga õnnestust).

Ma olen juba vähemalt 10 aastat öelnud - RB peaks olema lahendatud "vene laiusel", valdavalt ühe rööpapaarina, 160km/h standardi järgi. Oluliselt odavam ehitada ja seob oluliselt paremini kogu ülejäänud Baltikumi olemasolevat raudteevõrku (ja nagu Fucsi laetud viimasest reklaamjutust selgub - ega kahe asemel ühe rööpapaari rajamine mahtusid tegelikult piirama hakkagi). Ümberlaadimise jaam Kaunases juba on.

* - ma töötan võib öelda suures logistikafirmas - kui su alused ootavad päevi edasiliikumist ja see on sulle probleemiks, siis kasuta suuremat operaatorit või ole valmis kiirema tarne eest rohkem maksma. Raudteel maksaks sellised saatjad selliste koguste sama tähtajaga tarnimise eest päris kindlasti oluliselt rohkem.
Lemet
Liige
Postitusi: 20039
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

Õigupoolest on minu jaoks müstiline, et keegi kelle jaoks on probleemiks Saksamaale 3 aluse saatmine*, näeb lahendust kaubarongis
Kes lasi tõde nüüd jälle sedapidi paista? Minu point oli ju hoopis selles, et need kolm probleemset alust löövad jalad alt väitel, nagu oleks autotransport kiirem raudtee omast. Täpselt samuti, nagu tuleks raudteeterminali kaubad kokku korjata, tuleb seda teha ka autotranspordis. No ei ole nii, et raudtee korjab kaupa kokku, aga minu kolme aluse järel tuleb suure haakega auto, tõstab need endale peale ja vurab otseteed minu antud aadressil. Mitte kuskil pole ma väitnud, nagu oleks raudtee konkreetselt minu puhul eelistatavam. Küll aga kindlasti keskonnasõbralikum. Sest seda kiputakse millegipärast kogu aeg vaidlustuhinas ära unustama. Ja vahe on ju kordades, mitte protsentides.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
vanahalb
Liige
Postitusi: 2691
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas vanahalb »

2korda2 kirjutas: 10 Juun, 2024 19:05 Ma olen juba vähemalt 10 aastat öelnud - RB peaks olema lahendatud "vene laiusel", valdavalt ühe rööpapaarina, 160km/h standardi järgi.
See ei oleks abikõlbulik sest muteada saab euroraha ainult Euroopa laiusega raudteede ehitamiseks.
Akf Lemeti jutul on kiiruse osas mõte sees kui kasutada sellist rongi nagu oli Operaili planeeritud "Merevaiguekspress". Või mis ta nimi oli mis pidi hakkama sõitma Eesti Ja Leedu vahel. Konteinerite asemel tõstetakse terved poolhaaked (spets tõstuk) raudteevagunile ja niipalju kui neid enne plaanilist väljumist koguneb. Maha samuti poolhaakena ja sihtpunkti kohalik auto venitab edasi.
Sellestsamast "Merevaiguekspressit" ei saanudki asja sest igal juhul on selline lahendus nii lühikese vahemaa puhul kallim kui kohe autoga viia. Saksamaale võib-olla oleks mõtet?

Neid orienteeruvaid hindasid/täituvust saab vaadata naaberriikidest. Soomes sõitis Helsinki ja Peterburi vahet Allegro nimeline kiirrong, natuke üle 200 km/t ehk selline nagu RB unistus. Sellega minnes tuli kõige suurem võit piiriületuselt. Hind oli selline kirves et tavaliselt kohti ikka leidus ja paralleelselt sõitis vähemalt 10 autobussi mis kõik niisuguste reisijatega olid kellele rongisõit üle jõu käis. Autorong sõidab teistpidi ehk põhja suunas ja mumeelest suvel on ta üldse käigust ära. Pilet on kallis ja ööd valged. Kellel tervis vähegi kannatab sõidab autoga. Või kui pagasit eriti pole siis lennukiga.

Kui jätta maanteed ehitamata ja autotransporti kõvasti maksustada siis meri on ikka kõrval ja see on nagunii kõigist variantidest odavaim. RB riigid Läänemerd ikka kinni ei pane küll põhjendusega et nüüd on raudtee valmis ehitatud :) Soome poolele on pea iga 100 km taga konteinerivõimekusega sadam ja need pole sugugi üle koormatud. Vastupidi, võideldakse iga kliendi pärast ja muidugi klient vaatab ka et millisesse sadamasse tal kõige odavam vedada oleks.

Keskkonnasõbralikkusega oleks jah vaja vaatada veetavat kogust, vedaja mootori võimsust ja aega mis tee läbimiseks kulub. Seesama Allegro-rong oli 5500 KW mootoriga ja võttis peale umbes 350 inimest. Mõnel juhul võib lennukiga minek keskonnasõbralikum olla sest kütust läheb küll tunnis mehe moodi aga lennuaeg on ainult 30 minutit. Sellised laevad mis keskmise rongi koguse võtavad on vahel ainult 1000 KW mootoriga ja mõni vana pargas veel jõuetum. Samas pole merele iseloomulikult mõtet kiirusi suureks ajada sest veetakistuse ületamine läheb siis liiga kalliks.
2korda2
Liige
Postitusi: 1633
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas 2korda2 »

RB olla avaldanud järjekordse suurt tulu lubava uuringu. Kust lugeda saab? Ei tea. Otsisin siit, ei leidnud. Kui keegi teab, anna viita.
ERR-i nupust jäid silma järgmised arvandmed:
1. maksumus 15,3miljardit;
2. Hinnanguliselt teenindab Rail Baltica 2046. aastaks 51,7 miljonit reisi;
3. reisijatevedu genereerib 80 protsenti kogu Rail Balticu eeldatavast kasust.

80% 15,3miljardist on 12,24miljardit. Selle reisidele ära jagades saame ühe reisi kasuks (so. 1 inimese 1 sõit) ~237EUR. Usutav?
Loomulikult võib öelda, et 2046-aastaks pole ju RB taristu 100% amortiseerunud... Aga samas ei sisalda see arvutus mitte sendi eestki opereerimiskulusid: rongikoosseisud, palgad, energia jne. Nagu mujal näha, siis ka oluliselt suuremate keskuste vahel liiklevad kiired reisirongid (loe: hulga rohkem kliente) on hädas jooksvate kulude katmisega.

Lemet, kas sa sellest saad aru, et kui su 3 alust ootavad kuskil terminalis rekkat 2 päeva, siis rongi puhul oleks ooteajad nädalates?! Kas sinu arvates Merevaigu-nimeline üritus jäi katki puhtalt logistikute kiusu tõttu? Saa palun aru - kui rongiga oleks mõistlik 3 aluse haaval kaupu liigutada, siis liiguksid need juba praegu rongiga. Raudtee-ühendus on olemas. Kiiruse osas aga pole siin midagi rääkida - raudtee on konkurentsis ainult väga kitsas logistika vahemikus: kui mahud on suured ja ühetaolised (näiteks puistematerjal või suure terasetehase toodang vms) ning vahemaad on 500-2000 kilomeetrit. Lühemal distantsil teeb tänapäeva LEAN-lähenemine rekkade abil tuule alla ja pikemal distantsil on laev lihtsalt nii palju odavam.
gorilla
Liige
Postitusi: 689
Liitunud: 29 Veebr, 2012 18:47
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas gorilla »

Ärge jaurake.

RB probleemid ei ole Eestis.
-he not to go to war, she not to go to a dance.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15651
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Fucs »

RB olla avaldanud järjekordse suurt tulu lubava uuringu. Kust lugeda saab? Ei tea. Otsisin siit, ei leidnud. Kui keegi teab, anna viita.
Ma arvan, et seda pole veel jõutud kusagile täies mahus üles laadida.
https://www.baltictimes.com/rail_baltic ... _analysis/
https://www.railbaltica.org/wp-content/ ... n_2024.pdf
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 37144
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kriku »

2korda2 kirjutas: 10 Juun, 2024 22:0580% 15,3miljardist on 12,24miljardit. Selle reisidele ära jagades saame ühe reisi kasuks (so. 1 inimese 1 sõit) ~237EUR. Usutav?
Ju nad ikka arvestavad kaubaveo ka sisse.
olevtoom
Liige
Postitusi: 95
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas olevtoom »

Kriku kirjutas: 11 Juun, 2024 8:49
2korda2 kirjutas: 10 Juun, 2024 22:0580% 15,3miljardist on 12,24miljardit. Selle reisidele ära jagades saame ühe reisi kasuks (so. 1 inimese 1 sõit) ~237EUR. Usutav?
Ju nad ikka arvestavad kaubaveo ka sisse.
Akf 2korda2 võttis kaubaveo juba välja: "80% 15,3miljardist on 12,24miljardit". FB ise ütleb (nüüd), et 80 % rahast hakkavad nad reisijatelt saama.
Kremli troll.
parkija
Liige
Postitusi: 1136
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas parkija »

Postimehest : Kolme Balti riigi riigikontrollid avastasid, et Rail Balticuga on suur jama: viis aastat ollakse plaanist maas ja projekt on vahepeal neli korda kallimaks läinud, sest asjaosalised on aega kasutanud hoogsalt «menetlemiseks».
parkija
Liige
Postitusi: 1136
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas parkija »

Vikerraadio "Uudis +" saates äärmiselt hea intervjuu Madis Hindrelt riigikontrolör Janar Holm iga , soovitan .
olevtoom
Liige
Postitusi: 95
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas olevtoom »

mb kirjutas: 12 Juun, 2024 12:54 Riigikontroll RBst https://www.err.ee/1609368815/janar-hol ... t-raudteed
Viimane lause on tabav. Koos eelneva lõiguga.
Kremli troll.
kummikomm
Liige
Postitusi: 84
Liitunud: 05 Mär, 2024 14:10
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas kummikomm »

Soovitan lugeda auditit täies ulatuses, ei ole väga pikk dokument, sisulist teksti umbes 16 lk.
https://www.riigikontroll.ee/DesktopMod ... leId=19456

Lavale on hüpanud ka poliitiline huumoriklubi.
Võrklaeva sõnul on võimalik osa puuduolevast summast katta Euroopa Liidu vahenditega. Sel juhul on katteta veel 900 miljonit eurot, mille võiks Võrklaeva sõnul katta trassil opereerima hakkav ettevõte. Lahendustena pakkus ta ettevõttele välja laenu võtmise ja börsile minemisega eraraha kaasamise.
https://www.err.ee/1609369202/michal-ja ... ti-eraraha

Siit teemast käis hiljuti läbi kellegi absurdihõnguline arvutus, kuidas rongitäis soomustehnikat 40 km/h Poolast Tartusse sõidab. Tuletan igaks juhuks meelde, et RB ei läbi Tartut ja igasugune soomustehnika rongiga Tartusse sõidutamine tähendab kusagil ümberlaadimist. Tehakse seda siis Riias või Muugal või juba Leedu-Poola piiril.
Üldse poogiti julgeolekuaspekt ja jutud militaatranspordist RB projektile külge suhteliselt hiljuti, 2017 ei olnud sellest juttu. Tänane militaarlogistika Eestis on peamiselt Paldiski-Tapa(-Jõhvi) ja midagi ka Tartu-Valga-Võru liinil, mis kõik on vene laiusega raudteed ja ümbertegemist pole kellelgi plaanis. Et tulevikus võib ešelon tankidega sõita Poolast otse Pärnusse või Muugale on kindlasti lõbus lisavõimalus.
Illustreerimaks RB julgeolekurolli suhtumist toon väljavõtte EL-i Military Mobility programmi 2021. aasta rahaeraldustest.
Enhancing multimodal military mobility in Estonia and improving dual-use transport links to Tapa Army base 31,164,733.50 €
Development of Via Baltica road section from Marijampolė to the Lithuanian-Polish border (design and reconstruction of road A5 Kaunas – Marijampolė – Suwalki section from 56.83 to 72.50 km) 60,000,000.00 €
Integration of the Military Mobility requirements in the Latvian part of the Rail Baltica Project (Part1) 4,922,567.50 €
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9255
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kilo Tango »

kummikomm kirjutas: 12 Juun, 2024 17:46 ...
Üldse poogiti julgeolekuaspekt ja jutud militaatranspordist RB projektile külge suhteliselt hiljuti, 2017 ei olnud sellest juttu. ...
See jutt on nüüd väga selektiivse mäletamise tulemus. Tuletan meelde, et kogu RB käivitav intsident oli Eyjafjallajökulli vulkaanipurse, mille tagajärjel seiskus meie kandis suur osa lennuliiklusest. Sellest tulenevalt tekkis esimest korda kõvahäälne jutt kiire raudteeühenduse vajadusest Euroopaga. Majandusjulgeolek on osa julgeolekust ja pmst. räägiti militaartranspordist kohe RB alguses.
croman40
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 10 Okt, 2020 21:42
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas croman40 »

Kilo Tango kirjutas: 12 Juun, 2024 19:40 Tuletan meelde, et kogu RB käivitav intsident oli Eyjafjallajökulli vulkaanipurse
Kahtlane, et juba 1990-tel nähti ette seda vulkaanipurset https://www.railbaltica.org/about-rail-baltica/history/

Mis puudutab militaar -või kaubavedude aspekti, siis olles muidugi väga oluline, jäänuks selleks vajaliku üheniidilise 120 km/h võimaldava rdt investeering 10% juurde praeguse RB kuludest. Ülejäänud 90% tuleb 250 km/h võimaldavast trassist ja übertasemel jaamahoonetest, mis paraku on seotud vaid reisiliiklusega.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist