Maastiku kujundamine sõjalisi vajadusi arvestades
-
- Liige
- Postitusi: 1027
- Liitunud: 10 Okt, 2014 9:23
- Kontakt:
Re: Maastiku kujundamine sõjalisi vajadusi arvestades
Hästi põnev teema, olen lugenud ja mõelnud. Pigem olen nõus Borjaga - väga raske on maastiku sihipärast kujundamist (ja eriti strateegilisel tasandil) ette kujutada. Ja veel märksõnu - tänapäeval ja Eestis.
Puhtteoreetiliselt arusaadav konstruktsioon. Puhtteoreetiliselt on ka võimalik aru saada, kuidas ka taktikalise tasandi ülekuhjamine mingil hetkel loob operatsioonilisele ja isegi strateegilisele tasandile suure tõkke. Punni ette. Aga ainult puhtteoreetiliselt. Noh, muidugi on ka praktikas näiteid olemas, alates kasvõi P-Korea hiiglaslikest miiniväljadest, kuid raske on ette kujutada sellise riigi ohuhinnangut ja käsuahelat.
Puhtpraktiliselt on suured elektriliinid, 4-realised teed ja kõik muu säärane, normaalsele avatud ja demokraatlikule riigile niivõrd iseenesest mõistetav ja ka vajalik, et see kaalub üles ükskõik millised sõjalise riigikaitse vajadused. Ja kui isegi suudetakse vahetevahel demonstratiivselt midagi otsustada (stiilis - ärgem kuivenda piirilähedast sood), siis selle muudab koheselt nulliks kõrval kulgev magistraal.
Ja mulle meeldib siin see mulli-filosoofia, nii tulebki mõelda.
Ja viimaseks - ega see kaitse-asi pole ainult füüsiline ja füüsilises keskkonnas. Meie riiki oleks küberohtude vastu puhtteoreetiliselt hästi lihtne kaitsta. Tuleb vaid kiirest internetist loobuda.
Puhtteoreetiliselt arusaadav konstruktsioon. Puhtteoreetiliselt on ka võimalik aru saada, kuidas ka taktikalise tasandi ülekuhjamine mingil hetkel loob operatsioonilisele ja isegi strateegilisele tasandile suure tõkke. Punni ette. Aga ainult puhtteoreetiliselt. Noh, muidugi on ka praktikas näiteid olemas, alates kasvõi P-Korea hiiglaslikest miiniväljadest, kuid raske on ette kujutada sellise riigi ohuhinnangut ja käsuahelat.
Puhtpraktiliselt on suured elektriliinid, 4-realised teed ja kõik muu säärane, normaalsele avatud ja demokraatlikule riigile niivõrd iseenesest mõistetav ja ka vajalik, et see kaalub üles ükskõik millised sõjalise riigikaitse vajadused. Ja kui isegi suudetakse vahetevahel demonstratiivselt midagi otsustada (stiilis - ärgem kuivenda piirilähedast sood), siis selle muudab koheselt nulliks kõrval kulgev magistraal.
Ja mulle meeldib siin see mulli-filosoofia, nii tulebki mõelda.
Ja viimaseks - ega see kaitse-asi pole ainult füüsiline ja füüsilises keskkonnas. Meie riiki oleks küberohtude vastu puhtteoreetiliselt hästi lihtne kaitsta. Tuleb vaid kiirest internetist loobuda.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 41196
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Maastiku kujundamine sõjalisi vajadusi arvestades
VVP, pigem on küsimus selles, kuidas me nende neljarealiste teedega KV poolelt kohandume?
Lahendusteks võib siin olla kohustus kooskõlastada teatud projektid nt Kaminaga ja Kamin treib ehitusseadustiku muudatuse (nt analoogne erisäte mürakaitsealas olevate ja kõrgete ehitiste kooskõlastamiseks, mis on KV huvides, seal täna juba on), alusel riigikaitselised erinõuded. 4 rajaliste teede puhul on selleks siis meetmed nende kiireks purustamiseks. 4-realise tee 60 m laiuses lagedas koridoris saab selleks olla nt nõue paigaldada tee konstruktsiooni truubid teatud vahemaade tagant (saab edukalt ühildada kuivendusega).
Lahenduseks võib muidugi olla ka rohkem lagedatel aladel tegutsemiseks kohandatud (mehhaniseeritud) üksusi, aga see on vist veel ulmelisem kui eelmine punkt.
Praegu (erinevalt Soomest nt) me siiski ehitame neid liikluskoridore puhtalt rahalisest (odavuse) ja liiklusohutuse kriteeriumist lähtudes, mis tähendab seda, et seal tõkestamine on vaevaline ja ressursimahukas. Ja selleks ei pruugi meil aega ollagi. Liiklusohutuse mõttes on 5 km pikkused otsenähtavusega sirged vägagi head, aga kas ka vastase relvastusega konkureerimiseks?
Lahendusteks võib siin olla kohustus kooskõlastada teatud projektid nt Kaminaga ja Kamin treib ehitusseadustiku muudatuse (nt analoogne erisäte mürakaitsealas olevate ja kõrgete ehitiste kooskõlastamiseks, mis on KV huvides, seal täna juba on), alusel riigikaitselised erinõuded. 4 rajaliste teede puhul on selleks siis meetmed nende kiireks purustamiseks. 4-realise tee 60 m laiuses lagedas koridoris saab selleks olla nt nõue paigaldada tee konstruktsiooni truubid teatud vahemaade tagant (saab edukalt ühildada kuivendusega).
Lahenduseks võib muidugi olla ka rohkem lagedatel aladel tegutsemiseks kohandatud (mehhaniseeritud) üksusi, aga see on vist veel ulmelisem kui eelmine punkt.
Praegu (erinevalt Soomest nt) me siiski ehitame neid liikluskoridore puhtalt rahalisest (odavuse) ja liiklusohutuse kriteeriumist lähtudes, mis tähendab seda, et seal tõkestamine on vaevaline ja ressursimahukas. Ja selleks ei pruugi meil aega ollagi. Liiklusohutuse mõttes on 5 km pikkused otsenähtavusega sirged vägagi head, aga kas ka vastase relvastusega konkureerimiseks?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 41196
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Maastiku kujundamine sõjalisi vajadusi arvestades
Roamless kirjutas:Mina jälle mõtlen, et vaata, kui tore, et need neljarealised teed on. Luurel lihtsam vastast avastda ja NATO õhuväel ka hea lihtne laial maanteel olevat vastase kolonni pommitada. Ei pea väga lähedale ronima ega midagi.
Nähtavus on paraku kahesuunaline. NATO õhuväel on hea lagedal pommitada, aga seda on ka vastasel. Ja vastasel on üle nende lagedate hea kütta oma 2500+ m mõjuulatusega maaväerelvastusest, mida meil on näpuotsaga. Ütlete, et sõdige siis seal kus nähtavus 300 m on? Kõik õige, ainult mida aeg edasi, seda vähem taolisi kohti alles jääb. 4 realine tee Narvast Tallinna ongi ju üks suur lagendik.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Maastiku kujundamine sõjalisi vajadusi arvestades
Loominguliselt kohandud, kasutades ära olemasoleva ja tehnoloogiliselt kujundatud maastiku eripärasid.Kapten Trumm kirjutas:VVP, pigem on küsimus selles, kuidas me nende neljarealiste teedega KV poolelt kohandume?
Esimene lambist pähe kukkunud näide neljarealisel - Jägala liiklussõlm. Narva suunas jääb Jägala sild (komposiitkonstruktsioon, kergesti õhitav või alla lastav ka elektrirelakaga), edasi massiivne muldkeha viaduktiga, mille õhkimine teele koos purustatud sillaga muudab vaenlase kiire liikumise üksjagu aeglasemaks. Lisaks on veel mõlemal pool teed arvestavas koguses metsa alles jäänud.
Samamoodi on keskkonnakaitse abiks - kõik need ökoduktid millest küll põder endiselt üle ei taha minna, on konstruktsioonilt 50+ m pikad tunnelid... päris Roki mõõtu välja ei anna aga alla kukutamiseks piisab jällegi relakast ja ennast ohverdavast töömehest kui ta ohutustehnikat ei jaga...
- von Kaerahelves
- Liige
- Postitusi: 64
- Liitunud: 12 Apr, 2018 13:32
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Maastiku kujundamine sõjalisi vajadusi arvestades
Dr.Sci kirjutas:Loominguliselt kohandud, kasutades ära olemasoleva ja tehnoloogiliselt kujundatud maastiku eripärasid.Kapten Trumm kirjutas:VVP, pigem on küsimus selles, kuidas me nende neljarealiste teedega KV poolelt kohandume?
Esimene lambist pähe kukkunud näide neljarealisel - Jägala liiklussõlm. Narva suunas jääb Jägala sild (komposiitkonstruktsioon, kergesti õhitav või alla lastav ka elektrirelakaga), edasi massiivne muldkeha viaduktiga, mille õhkimine teele koos purustatud sillaga muudab vaenlase kiire liikumise üksjagu aeglasemaks. Lisaks on veel mõlemal pool teed arvestavas koguses metsa alles jäänud.
Samamoodi on keskkonnakaitse abiks - kõik need ökoduktid millest küll põder endiselt üle ei taha minna, on konstruktsioonilt 50+ m pikad tunnelid... päris Roki mõõtu välja ei anna aga alla kukutamiseks piisab jällegi relakast ja ennast ohverdavast töömehest kui ta ohutustehnikat ei jaga...
Kogu see teetõkete teema ju väga aktuaalne, aga vaid juhul, kui vaenlane just seda teed pidi läheb. Oluline ju on mis, jätta vastane peata, selleks võtta üle staabid, ministeeriumid, lennuväljad, elektrijaamad, optiliste kommunikatsioonikaablite sõlmpunktid, sadamad, ehk siis Eestis on selleks kohaks Tallinn. Ja milleks minna mööda maanteed, kus veel mingit vastupanu võidakse kohata? Maabumisdessant õhutõrje ja mehitamata kaitseta Tallinna lennujaamale ja meredessant Tlna sadamasse ja edasi on juhuse küsimus, suure tõenäosusega pole Vene eriväelased sama käpardlikud kui 1924a 1. detsembri mässukatse korraldajad.
Re: Maastiku kujundamine sõjalisi vajadusi arvestades
Teemaväline metsanduse arutelu kärbitud.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline