mongol kirjutas: ↑01 Okt, 2024 19:32
... on õigel spetsialistil alati entusiasm selgitada ka kõige lollimale asjade sisu ja mõtet.
Jah, aga see entusiasm võib ka otsa saada... Milleks seletada ja oma aega kulutada? Nagu Kriku mulle millalgi kirjutas kui ma mõlgutasin talle mõtteid, et ma enam ei viitsi ÕT-alasele lambajutule tegelikke asjaolusid kirjeldavaid postitusi kirjutada:
Ega inimestele millegi selgitamine ja asjade valgustamine ongi raske (ja tihti ka tänamatu) töö.(Edastasin siin Kriku mõtte, mitte täpse tsitaadi). Ega mina ka eriti ei viitsi enam selgitada "Õhutõrje"-teemas, et kuidas ja miks ja mis siis võiks, või peaks juhtuma. Nüüd mulle piisab juba täiesti lihtsalt kirjutamisest
"kuidas miski asi tegelikult on". Milleks? Kui leiti, et jutt läheb liiga kuivaks ja tehniliseks. Aga faktid ja teadmised ehk kokku siis füüsika ongi kuivad ja konkreetsed ja seal ei ole ruumi "mina arvan" taolistele mõtetele. Ja vähemalt ÕT-teemas iga
"Sõdurilehe"-lugeja enam plõksima ei tule. Ja need, kes veel vähem selle tehnikasegmendiga on kokku puutunud, need vähemalt küsivad infot viisakalt.
Mitte nagu siin selles teemas praegu... See on ikka pead vangutama panev, kuidas juba aastatuhande alguses töösse läinud protokolli millega ka ECM-i ja pingeregulaatori omavahelise kahepoolse koostöö lahendus toimib (ja veel läbi ühe juhtmekiu infovahetusprotseduuri ja protokolli!) kohta ei ole enda sõnul diplomeeritud ja pädevusega inimesel veel 2024 aastal ülevaadet ega aimugi ja ta küsib, et
"Mis andmeid see üks juhe siis kahesuunaliselt liigutab... aga mida genekal öelda on?"
Järgmine tsitaat:
Ja akut laetakse ikka maksimaalselt nii 14 voldiga, muidu keerabki aku pekki. Töötava mootoriga autol kui selle generaator korras on, ei lange pinge kunagi alla 13,2 voldi. Kui olete selliseid näitusid kohanud, visake ära mõõduriist või uurige milles jama on. Laual seisval laetud akul on näit kuskil 12,8 ehk...aga, peab arvestama, et odava mõõduriista täpsus võib olla ka plusssmiinus 10prossa, seega ei tasu neid näite südamesse võtta. Ka see on juba ajast ja arust jutt. Soovitan ise tundide ja päevade pikkuselt jälgida ja monitoorida voltmeetriga uuemate sõidukite pardapinget. See käitubki teistmoodi. Mitte mingisugune kunagine postulaat
Töötava mootoriga autol kui selle generaator korras on, ei lange pinge kunagi alla 13,2 voldi ei kehti sellisel kujul
põhjapaneva teadmisena enam. Lihtsalt kontrollige ise ja veendute, siis enam sellist juttu ei kirjuta. (Ja siis hakake ise otsima&küsima lisainfot isikutelt, kes asjaga kursis on, mitte aga suvaliselt "kildu rebima"). Süsteem mängib pardapingega tehes iseseisvalt mingeid "akukoormamise mänge". Tehnilises specis ametlikku infot, milliste parameetrite alusel auto ECM seda tegema hakkab, tootjad ei avalda. Lihtsalt faktid on olemas, et pardas toimuvad mingid imelikud pingekõikumised ja protsessid, seejuures mingeid vigu süsteemides ei kajastu. Mul on treilavennad tuttavad, kes räägivad, kuidas uute garantiiliste autode väljakutsetel on tihti põhjuseks kutu aku, panevad akupanga-täkuga käima ja ütlevad kliendile, et las käib nüüd paarkümmend minutit ja laeb akut. Mul poisil uue Škodaga on juba kaks korda sama jama olnud, lihtsalt kui ECU on otsustanud panna aku tühjenemisfaasi ja siis selline auto seisma jätta, siis halval juhtumil juba poole päeva pärast on
alert püsti. Ja kui sul õnnestus just sel ajal auto seisma jätta, siis võibki pulli saada. Kaks korda on poisil seistes jalapealt aku kutuks läinud. Auto on peale seda garantiis käinud ja Tauf on kinnitanud, et sõiduk vastab nõuetele ja mingeid kõrvalekaldeid ei ole. Ja ka aku on korras. Ja kõik ongi jälle korras. Ja tema juhtum ei ole erand. Võtke usaldusväärne mõõteriist ja jälgige ja monitoorige ja mõõtke ise ja vaadake mis toimub. Ja varuge ikka monitoorimiseks aega, mitte, et 5 sekundit ja kärab küll.
Ma ei taha minna isiklikuks ja kedagi solvata, aga kurb on selle juures siin praegu see, et sellist ohkama panevat ja/või aegunud ja/või praktikaga kokku mitte klappivat juttu räägivad siin isikud, kes nimetavad ennast just
"diplomiga" ja
"pädevustega" olema. Kui juba diplomeeritud isikud ei tea
üle 10 aasta vanuse "start-stop-süsteemi" eripärasid, ei tea
üle 25 aasta vanust kahepoolse suhtlusega laadimisprotseduuri olemust ja tööks seatud eesmärke (
"... aga mida genekal öelda on?"), mis siis veel kaasaegsematest tehnoloogiatest tahta? Ja mida siis veel tahta nendest, kes ennast veel "teadja/teadma-meheks" ei kvalifitseeri?
Ja siis hakkatakse "rebima kildu" isiku suunas, kellel on tootjapoolsetel koolitustel omandatud pädevus nii varasematele, kui ka kaasaegsetele tehnoloogiatele ja see on praktikas ka kontrollitud ja fikseeritud... sest (tsitaat):
Ma nagu kah ei vaja kutsetunnistust, diplomist piisab.
Mehed võtke ennast kokku. Kui ei tea, siis ei tea, see pole häbiasi, nagu juba varem olen selgitanud, aga ärge rumalusi kah postitage.
P.S. Tsitaat:
Ma nagu kah ei vaja kutsetunnistust, diplomist piisab.
Täiendan ja selgitan veel kord. Poiss mul lõpetas inseneriõppe. Magister. Lõputunnistuse lisatingimuseks oli kõigil neil märge, et võib elektriasjadega töötada (st diplomi väljastamiseks vajalikud algteadmised on omandatud) aga spetsiifilisemate teadmiste ja sellega kaasneva
pädevuse kinnitamiseks peab töötama antud valdkonnas pädevust omavas ettevõttes pädevust omava isiku käe all vastavalt ette määratud aja, ja alles seejärel peale lisandunud ja
pädevuseks vajalike teadmiste omandamise tõestamist avaneb õigus taotleda ja fikseerida pädevus.
Niipalju siis jutust
....Ma nagu kah ei vaja kutsetunnistust, diplomist piisab.... ja paljast diplomist.