Lamepööris on selle nähtuse nimi. Mitte tiirutamineruger kirjutas: ↑04 Nov, 2024 20:45 Indias tuli tiirutades alla õhuväe hävitaja MiG-29UPGhttps://x.com/clashreport/status/1853476454001947088Indian Air Force (IAF) MiG-29UPG jet in a flat-spin seconds before crashing.
Lamepööris
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10279
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Lamepööris
Re: Lennuõnnetused
Otse tõlkes lame tiirutamine. Spin= tiirutamine.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10279
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Ei leiuta uut lennunduskeelt! Pööris on pööris ja videol on selgelt lamepööris. Tiirutamine on pmst. see, kui lennuk teeb mingi punkti ümber tiire. Oluline on siinjuhul, et lennuk lendab. S.t. kandepinnad töötavad aerodünaamiliselt ja õhuvool on tagatud mõlema tiiva mõlemal tiiva. Pööris tekib siis, kui üks või mõlemad lennuki tiivad varisevad. Ehk siis lennuki tiib ei tööta enam normaalse kandepinnana, vaid lihtsustatult öeldes on õhuvool tiiva kohal rebenenud.
Toetan. Kriku
Re: Lennuõnnetused
Spin ei ole ka otsetõlkes tiirlemine, vaid just pöörlemine, näiteks: https://earthsky.org/earth/why-cant-we- ... rths-spin/ .
Teemat rohkem mitte solkida!
Teemat rohkem mitte solkida!
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44107
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Lennuõnnetused
Pöörise puhul on katapulteerumise reeglid üsna ranged, keegi ei oota maapinnani, kas tuleb välja või ei tule. Hävitaja puhul võib pöörisest väljumiseks kuluda kõrgust tuhandeid meetreid.
Eriti legendaarne "pööriselennuk" oli MiG-23, sellel alla 6000 m polnud lootustki. Probleem oli selles, et lennuki kere oli suhteliselt pikka ja peenike ning pöörises paindus niipalju, et painutas ka mootorit ja turbiinilabad hakkasid käima vastu mootori kesta ja lõpuks mootor seiskus. Kokkuvõttes oli ühe probleemi asemel kaks ning kui sa said lõpuks 1000 m kõigusel asja kontrolli alla, oli kohe järgmine probleem, kuhu teha seisva mootoriga hädamaandumine.
Loemaa kirjeldab oma raamatus, kuidas taoline masin tuli pöörises alla Lvovi linna kohal ja eraldunud katapultiste tabas täpselt linna sõjaväekomandandi lemmiklillepeenart, niiet edaspidi sai komandandist tuline lennuväelaste vihkaja.
Aga MiG-29 on heade K-36 istmetega, mida on praktikas demotud mitmel lennundusnäitusel. Muide pöörises alla tulev lennuk, kui seal suurt midagi plahvatamas pole, jääbki muljutud kujul, suht ühte tükki. Lihtsalt teha pole sellega muud kui vanarauda.
Eriti legendaarne "pööriselennuk" oli MiG-23, sellel alla 6000 m polnud lootustki. Probleem oli selles, et lennuki kere oli suhteliselt pikka ja peenike ning pöörises paindus niipalju, et painutas ka mootorit ja turbiinilabad hakkasid käima vastu mootori kesta ja lõpuks mootor seiskus. Kokkuvõttes oli ühe probleemi asemel kaks ning kui sa said lõpuks 1000 m kõigusel asja kontrolli alla, oli kohe järgmine probleem, kuhu teha seisva mootoriga hädamaandumine.
Loemaa kirjeldab oma raamatus, kuidas taoline masin tuli pöörises alla Lvovi linna kohal ja eraldunud katapultiste tabas täpselt linna sõjaväekomandandi lemmiklillepeenart, niiet edaspidi sai komandandist tuline lennuväelaste vihkaja.
Aga MiG-29 on heade K-36 istmetega, mida on praktikas demotud mitmel lennundusnäitusel. Muide pöörises alla tulev lennuk, kui seal suurt midagi plahvatamas pole, jääbki muljutud kujul, suht ühte tükki. Lihtsalt teha pole sellega muud kui vanarauda.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline