Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Ja vajadusel saab kurjameid rammides eemale ajada.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 41843
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Need jäämurdjad tiksuvad nagunii tühjalt, vaevalt tänavu üldse mingt murdmist väärt jääd tekibki. Mõistlik.
Peaks ainult relvastama need, loodetavalt Soomes neid mereväe Sergeisid veel laos leidub.
Peaks ainult relvastama need, loodetavalt Soomes neid mereväe Sergeisid veel laos leidub.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Botnica hooaja kulu 5,4 miljonit. Huvitav kes jääd murrab vastavalt lepingule kui ta kablade peale istutatakse?
https://www.ts.ee/jaamurdja-botnica-osu ... diametile/
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Kolm Norra tankerit Porvoo ees.Eagle S kaardil üleval.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Oli mingi jutusaade, kus vist Saska andis ülevaate meie mereväe kasutada olevatest laevadest. Ja ütles, et ega meie (mereväe) laevad sellise ilmaga, nagu lõhkumine (gaasitoru-tõmme) toimus, merele välja minna ei kannataks. Et meil ei ole nii head merekindlad alused. Oli vist "Ringvaade".
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 41843
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Vaadake, mis laevadega NSVL piirivalve merepiiril meil toimetas - sellistesse "ei saa" juttudesse tuleb suhtuda tubli annuse kriitikameelega. Laev saab olla väiksem, aga kui ta on piisavalt kiirekäiguline, ei ole vaja päevade kaupa merel loksuda, vaid saab ka välja sõita vajaduse korral ja jõuda kiirelt kohale.
40 m pikkune kiirekäiguline (kuni 40 sõlme) järsupõhjaline kaater on kindlalt palju kehvem alus triivis loksumiseks merel kui tänased MeV alused. Oli üks vähe suurem alus ka nimega "Viktor Kingissepp", aga see oli üksainus. Põhitöö tegid ära need Stenka-klassi kaatrid. Need on sama suured kui Raju, kuid tunduvalt kiiremad. Kindel on ka see, et toonane merepiir ei olnud siin asi, mida olnuks arukas narrima tulla, neid patrullkaatreid oli siin käigus 20 ringis. Soome Turva-laev on tõesti pea 100 m, aga samas patrullitakse ka 50 m pikkuse Haminaga, kus meeskonna olme on pehmelt öelda lihtsakoeline ja tööd tehes istutakse õhkarmordiga istmetel, et päris sisikonda mitte välja oksendada.
Kindlasti on 100+ m alus parem ja mugavam, aga ajaloos on sama asja tehtud märksa kasinamate (meeskonna olme mõistes) alustega. Uute, soetatavate laevade suurus tuleneb pigem vajadusest miine veesata ja suuremaid miinikoguseid mahutada (miiniveeskajad on ka täna Soome mereväe suurimad alused oma 79 m pikkusega). Laeva suurusega kaasneb ka rida probleeme, peamiselt jõuväljadega seotud, rohkem müra, kõvem magnetväli, suurem radaripeegeldus, suurem soojusjälg laeva taga jne - "suurem on parem" alati ei kehti.
40 m pikkune kiirekäiguline (kuni 40 sõlme) järsupõhjaline kaater on kindlalt palju kehvem alus triivis loksumiseks merel kui tänased MeV alused. Oli üks vähe suurem alus ka nimega "Viktor Kingissepp", aga see oli üksainus. Põhitöö tegid ära need Stenka-klassi kaatrid. Need on sama suured kui Raju, kuid tunduvalt kiiremad. Kindel on ka see, et toonane merepiir ei olnud siin asi, mida olnuks arukas narrima tulla, neid patrullkaatreid oli siin käigus 20 ringis. Soome Turva-laev on tõesti pea 100 m, aga samas patrullitakse ka 50 m pikkuse Haminaga, kus meeskonna olme on pehmelt öelda lihtsakoeline ja tööd tehes istutakse õhkarmordiga istmetel, et päris sisikonda mitte välja oksendada.
Kindlasti on 100+ m alus parem ja mugavam, aga ajaloos on sama asja tehtud märksa kasinamate (meeskonna olme mõistes) alustega. Uute, soetatavate laevade suurus tuleneb pigem vajadusest miine veesata ja suuremaid miinikoguseid mahutada (miiniveeskajad on ka täna Soome mereväe suurimad alused oma 79 m pikkusega). Laeva suurusega kaasneb ka rida probleeme, peamiselt jõuväljadega seotud, rohkem müra, kõvem magnetväli, suurem radaripeegeldus, suurem soojusjälg laeva taga jne - "suurem on parem" alati ei kehti.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 41843
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
See aasta tekib mingi murdmist vääriv jää ilmselt ainult Soome rannikule, siin jää murdmiseks pidanuks juba detsembris kõvasti külmetama.Walter2 kirjutas: ↑09 Jaan, 2025 12:59Botnica hooaja kulu 5,4 miljonit. Huvitav kes jääd murrab vastavalt lepingule kui ta kablade peale istutatakse?
https://www.ts.ee/jaamurdja-botnica-osu ... diametile/
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Ootame ikka veebruari ära.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Kui igasugused kunstilised liialdused kõrvale jätta, siis Raju on 2x2000kw ja max 25kn, Stenka class oli kuni 3x3700kw, max kiirus 36kn. Järgmine küsimus on, et millistes oludes on need laevad võimelised kiiresti sõitma. Hetkel ei ole aga küsimus kellegi taga ajamises või tagantjärgi reageerimises, kui kaabel juba katki. Kui eesmärk on takistada lõhkumist, siis peabki vahtima seal laevatee ja kaablite ristumiskohas iga laeva(võta AIS lahti ja vaata, palju sealt laevu nädalas üle läheb), sonaritega kuulama ja visuaalselt jälgima, et kellelgi ankur ei lohiseks. Järgmine küsimus on, et mida teha laevaga, kellel see ankur vees. 200+m tankeri 40m patrull-laevaga kursilt kõrvale nügimine on kahtlane, samas suurema laeva puhul on sellel juba reaalne efekt ning vastutegevuse korral ei ole enam küsimust, kas kaptenisilla mulgustamine on vajadusel ok või mitte. Ma muidugi ei saa hetkel aru, et kas Botnia ja EVA 316 pannakse peale uus meeskond mereväelastest või politseinikest? Või mille alusel annab EVA316 kapten käsu tiblastani tankerile peatumiseks ja kursi muutmiseks? Mida arvab kindlustusselts sellest, kui EVA316 peaks järsku jäälõhkujast sõjalaevaks muutuma ja tankeri alla jääma mingi rammimise operatsiooni käigus? Ja lõpuks kas marinetrafficus ilmuvad EVA316 ja Botnica edaspidi kui "Warship"
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Keeran teema isikliku mälestuse / meenutuse rajale , kas teemaga kattub , teised teavad paremini : Tegin kollektiivis jahi / purjekaga kaugmatka Tallinn - Petrozavodsk , kuskil Vaindloo saare piirkonnas mis oli ka etteaimata , tulid meid kontrollima piirivalvurid , öösel muidugi , nende laeva käigutuled ei põlenud , nende laeva mootorite müra oli kosta vast 20 minutit varem , seega traditsiooniline nuss vene piirivalve poolt , kuigi seilasime mereväe jahtklubi lippu kandva jahiga . Ilm oli kõva ja kui nõuti dokumentide esitamist saatis me jahi kapten nad pikalt ja kaugele , et ei tule pardale ja te reod uputate meid ära oma teraskünaga , meil karjala seedrist laevuke , suhtlus käis ju nii , nemad läbi valjuhääldi , meie karjudes , kui nad oma laeval käigu ära võtsid , eks hakkas neid ka pilduma , igatahes pardale nad ei tulnud , läksid Vaindloo saare taha tormivarju tagasi .
Vene mereväelased on rääkinud kuidas komandörid kõva ilmaga on oma kajutis , sealt välja ei tule ning ollakse kuskil saare taga tormivarjus . Kas see tänasel päeval kehtib , ei tea , võimalik et meditsiin / keemiatööstus on leidnud vahendid merehaiguse vastu .
Vene mereväelased on rääkinud kuidas komandörid kõva ilmaga on oma kajutis , sealt välja ei tule ning ollakse kuskil saare taga tormivarjus . Kas see tänasel päeval kehtib , ei tea , võimalik et meditsiin / keemiatööstus on leidnud vahendid merehaiguse vastu .
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Vene ajal istus Hari kurgus Vormsi ja Hiiumaa vahel navigatsiooni hooajal kaater 24/7 mida Haapsalu piirivalvekailt teenindasid ~30-40m künad - viisid sinna varustust ja vahetusmeeskondi. Olen tatikapõlves koos isaga seal pograde kai juures korduvalt käinud - kui tahtsid Väinameres kalale minna tuli end registreerida. Praegu ei tea mis klass see kaater võis olla aga kui see teenindus talle kõrvale sõitis siis oli see paras päästepaat kaatriga võrreldes. Päris ligidale ei tohtinud kaatrile minna (selle eest hoiatati ekstra! kuid hoolimata selles toimus ka ekstsesse) aga juba Hobulaiu juurest hinnates oli tegu ikka meeletu kolakaga - kuskil 100+ meetrit ja enam - ilmselt pidigi olema kui see sai seal sitsida et salakavalad tšuhnaad paradiisist välja ei putkaks.Kapten Trumm kirjutas: ↑09 Jaan, 2025 16:23 Vaadake, mis laevadega NSVL piirivalve merepiiril meil toimetas ...
Teine samasugune kaater oli Hara lahes kus teadatuntud salapärane mereväebaas oli, ilmselt ka mujal.
Viimati muutis Walter2, 11 Jaan, 2025 12:03, muudetud 1 kord kokku.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Saksa rannikul Rügeni juures on orkide varilaevastiku tanker juhitamatult hulpimas. Sama kaabli (C-LION)piirkonnas, mis eelnevalt katki tehti Soome lahes EAGLE S-i poolt. Soomes on selle kaabli otsas siis ühe suure pilveteenuse pakkuja Hetzneri üks serveriparkidest.
https://x.com/nexta_tv/status/1877744182527508521
Tanker carrying Russian oil adrift off German coast
The oil tanker Eventin has lost control and is drifting north of Rügen Island in the Baltic Sea. The vessel is carrying approximately 99,000 tons of crude oil.
The tanker loaded its cargo at the Russian port of Ust-Luga and departed on January 6, bound for Port Said in Egypt.
The 18-year-old Eventin is part of Russia's so-called "shadow fleet," used to circumvent Western sanctions imposed due to the war in Ukraine. The shadow fleet comprises over 100 tankers and cargo vessels, often in poor technical condition, operating under foreign flags in the Baltic Sea with anonymous owners.
https://x.com/nexta_tv/status/1877744182527508521
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Moded ehk tõstavad mujale. Aga Hiinas on välja antud 2 patenti, selle kohta, kuidas merealuseid kaableid laevadelt lõhkuda-läbi lõigata. Newsweeki artiklist info.
https://x.com/P_Kallioniemi/status/1877666670220558711
https://www.newsweek.com/china-conflict ... an-2012396
Newsweek reporters have uncovered two Chinese patents, one from 2008 and another from 2020, detailing methods for severing underwater cables quickly and cost-effectively.
This suggests we may see more sabotage operations of this kind in the future.
https://x.com/P_Kallioniemi/status/1877666670220558711
https://www.newsweek.com/china-conflict ... an-2012396
https://x.com/nthusharon/status/1875793109256434087China's systematic undersea cable sabotage: patented as "Towed Undersea Cable Cutting Technology" by Lishui University, widely installed & used on China's private ships (including foreign registered vessels) with high likelihood the technology has been transferred to Russia.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
https://www.reuters.com/world/europe/oi ... 025-01-13/
Soomlased väidavad et oleks isegi rohkem lõhkunud.
Soomlased väidavad et oleks isegi rohkem lõhkunud.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist