Lennuõnnetused

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Sults
Liige
Postitusi: 127
Liitunud: 29 Mai, 2013 0:45
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Sults »

Blancolirio kajastab ka Vilniuse DHL 737 lennuõnnetuse esialgset raportit:
https://www.youtube.com/watch?v=WLWcNoSqwvY
Peeter
Liige
Postitusi: 3357
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Peeter »

Et siis Vilniuse lennuõnnetusest: Sideprobleemid ja sellest tulenenud "Actual Flaps 0" kuni allakukkumiseni. Kapteni eksimus.
https://maailm.postimees.ee/8224642/vil ... opusirgele
pwn13
Liige
Postitusi: 787
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas pwn13 »

Kopter kukkus Hudsoni jõkke.
https://www.airnavradar.com/blog/helico ... klmURvBdnw
15192274155558185955.jpg
15192274155558185955.jpg (14.68 KiB) Vaadatud 1270 korda
490319237_29419310464326698_1970172117057768005_n.jpg
Erureamees
Liige
Postitusi: 444
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Erureamees »

Osa "eksperte" on veebis pookinud Robinsoni tõved Bellile. Vaevalt küll ta ise saba ära lõikas. Seal ei toimunud mingit äkilist manöövrit- horisontaalne lend ilma mingeid parameetreid muutmata ja momentaalne purunemine, ülekande ja tiiviku eraldumine ja kivina allatulek. Peatiivik lõi saba küljest ilmselt just sel hetkel kui ta kerest eraldus.
pwn13
Liige
Postitusi: 787
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas pwn13 »

seal tuli ikka rohkem küljest ära kui paljas "jeesus nut "
Erureamees
Liige
Postitusi: 444
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Erureamees »

Eks me näe, nagu pime ütles. Kui jupid kokku korjatakse ja raport välja tuleb. Ja ülekanne aka reduktor ja tiivik on rohkem kui "jesus nut"
Sults
Liige
Postitusi: 127
Liitunud: 29 Mai, 2013 0:45
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Sults »

Siemensi Hispaania bossi pere hukuga lõppenud New Yorki kopteriõnnetuse puhul on kummaline, et kopter viskas vahetult enne alla kukkumist väga järsult külje ette. Nagu oleks pearootor järsult kinni kiilunud ja tiiviku inertsiga järsult pööranud kogu kopterit. Sabarootori rike nii järsku pööret minu teada ei suuda korraldada. Vähemalt nendel juhtudel, mida ma video vahendusel olen näinud, on sabarootori rike pannud kopteri algul üsna aeglaselt, kuid üha kiirenevalt pöörlema, aga mitte tekitanud järsku 90 kraadist pööret, nagu New Yorki hiljutise õnnetuse puhul.
Kasutaja avatar
wk2
Liige
Postitusi: 3111
Liitunud: 22 Aug, 2014 17:16
Asukoht: Võromaa
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas wk2 »

Bertel Gripenberg: See lõhe on sügavam surmast, on sünge, pime ja lai - ta lahutab inimest sellest, kes punaseks kiskjaks sai.
lennumudelist
Liige
Postitusi: 554
Liitunud: 09 Jaan, 2024 18:14
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas lennumudelist »

See tükkide pilv, mis kopteri järel mõnda aega õhus allapoole parvleb, need on ilmselt pearootori labade tükid. :(

Mina pole sellist sorti õnnetust enne näinud. Reduktori (käigukasti) purunemine ja kinni jooksmine tundub tõesti mõeldav.
otsija86
Liige
Postitusi: 115
Liitunud: 13 Mär, 2014 18:54
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas otsija86 »

lennumudelist kirjutas: 14 Apr, 2025 21:41 See tükkide pilv, mis kopteri järel mõnda aega õhus allapoole parvleb, need on ilmselt pearootori labade tükid. :(

Mina pole sellist sorti õnnetust enne näinud. Reduktori (käigukasti) purunemine ja kinni jooksmine tundub tõesti mõeldav.
https://www.youtube.com/shorts/gJk-DuyHoVE SIin mingi video, kus pearootor ühes tükis seal pööreldes alla tuleb veidi hiljem peale kopterit.
slider
Liige
Postitusi: 574
Liitunud: 02 Jaan, 2016 22:51
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas slider »

Sabarootori rike nii järsku pööret minu teada ei suuda korraldada
Nii ta on, olenevat kopterist ja koormusest kannatab isegi mootori jõul pisut edasi lennata, saba hoiab tuulelipuna asja enamvähem kontrolli all kui kiirust on a üldiselt on kohe minek autorotatsiooni. Sattusin lugema juhustest kus sabarootor erinevate riketega on ka pea pool kopterit ära lõhkunud, tjah vb seal ka... õnnetu juhusega oli tulemuseks terve saba lagunemine. Redditis oli pilt kus see pearootor oma reduktoriga tõsteti juba veest välja.
Walter2
Liige
Postitusi: 4557
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Tangier
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Walter2 »

Sellise õnnetuse puhul tekib kohe esimene mõte kas kopteril ei võiks olla miskine langevari/varjud, mis vähemalt aeglustaks allakukkumist ning annaks elulootust? Tegu on ju piisavalt väikese ja suht kerge objektiga lennunduse mõistes.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
pwn13
Liige
Postitusi: 787
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas pwn13 »

See eeldab et rootor peab eralduma. Mida juhtub ikka üsna harva.
Lennukitel seda lihtsam kasutada ja eks kasutatakse ka
Lemet
Liige
Postitusi: 20587
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Lemet »

Walter2 kirjutas: 15 Apr, 2025 8:03 Sellise õnnetuse puhul tekib kohe esimene mõte kas kopteril ei võiks olla miskine langevari/varjud, mis vähemalt aeglustaks allakukkumist ning annaks elulootust? Tegu on ju piisavalt väikese ja suht kerge objektiga lennunduse mõistes.
Venelaste Ka-52 on pilootidel katapulteerumisvõimalus täiesti olemas. Esmalt tulistatakse pearootorite labad minema ja seejärel veetakse piloodid nattipidi õue.

https://youtu.be/r5fV2m5hNMU?si=U9GlOEXwixcnDqns
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
gooligan
Liige
Postitusi: 1366
Liitunud: 23 Veebr, 2012 14:25
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas gooligan »

Lemet kirjutas: 15 Apr, 2025 11:02
Walter2 kirjutas: 15 Apr, 2025 8:03 Sellise õnnetuse puhul tekib kohe esimene mõte kas kopteril ei võiks olla miskine langevari/varjud, mis vähemalt aeglustaks allakukkumist ning annaks elulootust? Tegu on ju piisavalt väikese ja suht kerge objektiga lennunduse mõistes.
Venelaste Ka-52 on pilootidel katapulteerumisvõimalus täiesti olemas. Esmalt tulistatakse pearootorite labad minema ja seejärel veetakse piloodid nattipidi õue.

https://youtu.be/r5fV2m5hNMU?si=U9GlOEXwixcnDqns
Neid Ka-52 on Ukraina allatulistanud suurel kiirusel ja hulgakaupa ning paljud neist on jäänud ka kaadrisse. Miskipärast neid analooge mitteomavaid katapulte väga kasutatud pole.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist