Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
LupusII
Liige
Postitusi: 736
Liitunud: 03 Veebr, 2015 22:06
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas LupusII »

Fucs kirjutas: 08 Mai, 2025 19:28
Fucs kirjutas: 24 Mai, 2024 12:58 Paar ebaolulist märkust.
Rail Baltic tuleb elektriraudtee.
Fossiilsed kütused (s.h. laevakütus) maksustatakse (lähi?)tulevikus ilmselt surnuks.
Fucs kirjutas: 14 Nov, 2024 15:09 Kui fossiilsed mootorikütused ja maanteetransport (teemaksud jms s.h. transpordivahendid ise - sõiduki/veoki maksud) maksustatakse surnuks.... ja elektriraudtee "toetatakse imeodavaks", siis hakkavad lühemaid otsi kusagil kohapeal/sihtpunktis ilmselt tegema mingid uued elektrkärud :twisted:
Fucs kirjutas: 17 Nov, 2024 14:40
Kas see TI arvestas raudteevedude hinda kalkuleerides seda, et tulevikus tahab EU viia kogu raudtee elektrile?
Kas see TI arvestas merevedude hinda kalkuleerides seda, et tulevikus tõusevad laevakütuste hinnad?

Kui ma neid rohepöörde visioone vaatan ja vastavaid dokumente loen, siis tundub tulevik üsna "tume" :scratch:
Erinevate transpordiliikide "kasutegurid" ja hinnad mängitakse ilmselgelt seal kusagil 2035 paiku ümber.
Kus mis suunas ja kui palju on hea küsimus.

Praegu juba käib (ehitamine käib) hoogsalt ka siseriikliku olemasoleva raudteevõrgu hoogne elektrifitseerimine.
Palju ja mis suunas see muudab tulevikus raudteetranspordi hindasid on selles mõttes muidugi hea küsimus, et meil on selle "odava elektriga" nii nagu ta on....
Ühesõnaga, juhiksin vahepeal jälle AKF-ide tähelepanu sellele, et EU lükkab nagunii varsti kõik transa elektri-, vesiniku-, biogaasi- vms überkütuste peale ja käsib sisepõlemismootoritega kärud kõigil ära põletada ja maha matta. Need võimalused mis praegu on, need me varsti unustame kõik ilusasti ära... :mrgreen:

Euroopa Liit soovib 2030. aastaks teedele 30 miljonit elektrisõidukit
https://digi.geenius.ee/blogi/tuleviku- ... isoidukit/

Euroopa liit: 2035. aastast võid osta mistahes uue auto… kui see on elektriline
https://auto.geenius.ee/rubriik/elektri ... ektriline/

EL tahab alates 2035. aastast keelustada sisepõlemismootoriga autode müügi
14.02.2023
https://www.err.ee/1608885089/el-tahab- ... tode-muugi

Euroopa Liit ei kavatse sisepõlemismootoriga autode keelustamise plaanist loobuda
17.10.2024
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12032 ... st-loobuda

CO₂ emission standards for heavy-duty vehicles
According to the Regulation on CO2 emission standards for HDVs, manufacturers will have to comply with targets for fleet-wide average CO2 emissions starting from 2025. These targets will apply to new HDVs registered in the reporting period of a given year, namely from 1 July of that year to 30 June of the following year.

The first-ever EU-wide CO2 emission standards for HDVs were established by Regulation (EU) 2019/1242

, which set a 15% reduction target by 2025. Adopted in 2019, these standards are applicable to heavy lorries over 16 tonnes with standard axle configurations, which account for approximately 70% of the CO2 emissions produced by all HDVs.

As part of the 'Fit for 55'
legislative package, the emission standards for HDVs set by Regulation (EU) 2019/1242

were revised. The amendments to the Regulation entered into force on 26 June 2024.

The amended Regulation has a wider scope, covering nearly all emissions from HDVs as it applies not only to heavy lorries but also to medium lorries, city buses, coaches, and trailers. As illustrated below, the revised targets are also more ambitious, aiming for increasing CO2 emission reductions in the coming decades:

45% by 2030
65% by 2035
90% by 2040

https://climate.ec.europa.eu/eu-action/ ... ehicles_en
CO2 emissions from trucks in the European Union
On February 14, 2023, the European Commission released a proposal to amend the existing CO2 standards for Europe's heavy-duty vehicles. The proposal increases the 2030 target to 45% and introduces targets of 65% in 2035 and 90% in 2040
https://theicct.org/wp-content/uploads/ ... -jul23.pdf
Euroopa Liit asub tõhustama ohtlike sõidukite vastast võitlust ja uuendama sõidukite registreerimise ja kontrolli eeskirju
08.05.2025
Lisaks ei ole praeguseid katsemeetodeid kohandatud uute tehnoloogiate, näiteks täiustatud juhiabifunktsioonide (ADAS) ja elektrisõidukite laialdasema kasutuselevõtuga. Samuti ei ole sõidukite õhusaasteainete ja müra heitkoguseid ikka veel piisavalt kontrollitud, kuna mõned praegused kaugseirega seotud katsed ei ole piisavalt tundlikud, et tuvastada heitkoguseid, mis ületavad sõidukite suhtes kohaldatavaid õiguslikke piirnorme, ning praegused katsemenetlused ei aita vähendada õhusaastet (lämmastikoksiidide (NOx) ja nanoosakesed) ja müra....
https://www.koda.ee/et/uudised/euroopa- ... -soidukite
Euroopa Liit kiidab heaks plaani paigaldada laadimispunktid: üks iga 60 km järel
20.10.2022
https://www.drivingeco.com/et/union-eur ... ada-60-km/

ELi toel rajatakse 122 uut elektrisõidukite laadimispunkti
22.09.2023
https://www.logistikauudised.ee/uudised ... imispunkti

Eestisse rajatakse Euroopa Liidu toel täiendavad sõidukite elektrilaadimispunktid
05.05.2024
https://kliimaministeerium.ee/uudised/e ... mispunktid

Eestisse rajatakse 214 uut elektrisõidukite laadimispunkti
14.02.2025
https://kliimaministeerium.ee/uudised/e ... imispunkti

Nullheitega sõidukite ostutoetus
https://kik.ee/et/toetatavad-tegevused/ ... ostutoetus

Euroopa Liit on võtnud kohustuse saavutada 2050. aastaks CO2-neutraalsus.
6. veebr 2024
https://ec.europa.eu/commission/pressco ... /ip_24_585

Rohkem ei viitsi :twisted:
https://www.err.ee/1609689218/autotootj ... leevenduse
AMvA
Liige
Postitusi: 4574
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

gooligan kirjutas: 09 Mai, 2025 15:14
Sama lähenemisega peaks üles võtma 2/3 meie olemasolevaid aslfaldteid, poole võrra vähendama 4-realist Tartu mnt'd, viima Peterburi tee 2realiseks jne.
Täna on suur enamus nõuka ajal rajatud maanteid alakasutatud ning seda kasutavad üksikud autod ei õigusta nende teede allesjätmist, talihooldust, aukude lappimisi, teekatte märgistustöid jne jne. Tasuvusarvestus näitab, et maksame neile teedele ebamõistlikult palju peale.

Tahaks seda tasuvusarvestust näha
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4693
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Some »

https://forte.delfi.ee/artikkel/1203757 ... reaktoriga
Tegelikkuses näeme aga hoopis, et kui 2022. aastal nähti teehoiuks ette 231 miljonit eurot, siis pärast automaksu kehtima hakkamist (ehk 2025. aastal) on vastav summa kahanenud 168 miljoni euroni. Olukorra teeb veelgi kurvemaks tõsiasi, et sellestki summast on 53 miljonit eurot välisrahastus ja Rail Baltica ehitamiseks vajaminevad vahendid.
Seejuures ei saa riik kuidagi vabanduseks tuua väidet, nagu raha teede korrashoiuks napiks: 2024. aastal laekus kütuseaktsiisist eelarvesse 516 miljonit eurot, mis oli 2023. aastaga võrreldes 4,9% võrra rohkem.

Lisaks üle poolele miljardile eurole, mida riik saab sel aastal kütuseaktsiisist, loodetakse juurde koguda ka 236 miljonit eurot automaksu. Seega maksab autoomanik riigieelarvesse kokku 750 miljonit eurot (millele lisandub veel kütuse ja uute autode eest tasutav käibemaks)
Ehk siis autoomanikud maksavad oma teedeehituse kümnekordselt tagasi.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2201
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas maksipoiss »

AMvA kirjutas: 09 Mai, 2025 17:12 Tahaks seda tasuvusarvestust näha
Seosetule lahmimisele ei saa sellist asja olemas olla.
Erureamees
Liige
Postitusi: 547
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Erureamees »

Sellel ülekaaluliste veoautode teemal olen üsna kindel, et lõviosa neist on kodumaised palgivedajad. Samad paljusillalised haagised, millega Rootsis ja Soomes suuremaid koormaid veetakse. Teele on siiski oluline teljekoormus, mitte kogumass. Aga üldiselt ei tea ma metsaveost suurt midagi ja ei hakka neile advokaati mängima. Mis keelatud, see keelatud, aga ma tean, et sel teemal käib peitusemängimine politsei ja vedajate vahel.
Muide vahemärkusena näide, kuidas veosilla kaal võib mahalaadimise, mitte pealelaadimise tagajärjel lõhki minna. Juhtus kolleegiga Austrias külmikhaagisega, millel juba loomu poolest on veosillale suurem koormus tänu eesseinas olevale külmutusagregaadile. Peale tagant mõne raske aluse mahavõtmist nii juhtuski ja "õnneks" oli politsei ka kohe juhtumisi kaalumas.
olevtoom
Liige
Postitusi: 307
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas olevtoom »

Fail Balticu arengutest:
https://majandus.postimees.ee/8247467/s ... ale-maksma

Sealt saame veel näiteks teada, et Läti parlamendi Rail Balticu uurimiskomisjoni esimees Kulbergs nentis, et kui alguses räägiti Rail Balticust kui Tallinna-Berliini kiirrongist, siis tema jaoks oli üllatus, et tegelikult peab ikkagi Varssavis rongi vahetama.

Ja et taristuminister Kuldar Leis ütles erikomisjonis, et uute rongide hange, mille maksumus on ajakirjanduse andmetel umbes 65 miljonit eurot, on ainult Eesti-siseste reisijateveo rongide jaoks, kuigi neil on võimekus Riiga sõita. (Vägev võimekus!)

Ja et FB esindaja ütles, et kui raudtee valmis saab ja äritulu teenima hakkab, siis on aastas kõigest 15 miljonit dotatsiooni vaja. Eeldusel, et lätlased oma jupi valmis teevad ja meie reisijatemassid ning kaubatonnid kõik Varssavini purjetada saavad. Lätlased on oma tegevuste suhtes aga pisut realistlikumal seisukohal.
Kremli troll.
LupusII
Liige
Postitusi: 736
Liitunud: 03 Veebr, 2015 22:06
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas LupusII »

Rõõm ,et lätlased panustavad edasi Via Balticasse näib ,et Eeesti on selle sootuks unustanud . Välja arvatud need paari kilomeetrised lõigud.
LupusII
Liige
Postitusi: 736
Liitunud: 03 Veebr, 2015 22:06
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas LupusII »

Lätlased ütlesid välja, et heal juhul 2035 hakkame ehitama Eesti poole. Häädemeeste saab rongiühenduse Tallinnasse ja juhuuu... Võimas!
mart2
Liige
Postitusi: 6243
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas mart2 »

olevtoom kirjutas: 12 Mai, 2025 16:26 ... Lätlased on oma tegevuste suhtes aga pisut realistlikumal seisukohal.
No lätlastel oleks asjad palju kaugemal, kui nad poleks hakanud kohe Riias uut raudteejaama nende rahadega ehitama, mis olid ettenähtud trassile. Sellel ajal, kui nad seda omapead tegid, ei olnud peale nende keegi planeerinud, et see Rail Baltic peaks üldse Riiga sisenema ...
Igasugune ühisprojekt lätlaste ja leedukatega on peavalu ja ebaõnnestumise risk on üle keskmise suur. Isiklik arvamus.
Olen veidi umbusklikum nende "realismis".
Siiski, hariduse läti keelde viimine on suur (ja ainuke) erand.

Kui vana on Via Baltica projekt, kui palju aega ja vältivaid vabandusi kulus selleni, et lõpuks hädaga hakata silda tegema? :mrgreen:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
nukkel
Liige
Postitusi: 1244
Liitunud: 30 Aug, 2014 15:03
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas nukkel »

Lätlased ei taha eriti eesti poole ehitada, muidu hakkavad jälle Riiat " vabastama " :mrgreen:
Kasutaja avatar
rockrapdude
Liige
Postitusi: 70
Liitunud: 24 Mär, 2023 15:25
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas rockrapdude »

mart2 kirjutas: 12 Mai, 2025 17:15
olevtoom kirjutas: 12 Mai, 2025 16:26 ... Lätlased on oma tegevuste suhtes aga pisut realistlikumal seisukohal.
No lätlastel oleks asjad palju kaugemal, kui nad poleks hakanud kohe Riias uut raudteejaama nende rahadega ehitama, mis olid ettenähtud trassile. Sellel ajal, kui nad seda omapead tegid, ei olnud peale nende keegi planeerinud, et see Rail Baltic peaks üldse Riiga sisenema ...
Igasugune ühisprojekt lätlaste ja leedukatega on peavalu ja ebaõnnestumise risk on üle keskmise suur. Isiklik arvamus.
Olen veidi umbusklikum nende "realismis".
Siiski, hariduse läti keelde viimine on suur (ja ainuke) erand.

Kui vana on Via Baltica projekt, kui palju aega ja vältivaid vabandusi kulus selleni, et lõpuks hädaga hakata silda tegema? :mrgreen:
Salacgriva silda hakati remontima samal põhjusel, miks Saue viaduktigi - et tanke jaksaks üle vedada. Vähemalt niipalju kui ma tean ei ole seal Via Balticaga miskit pistmist, pigem NATO rahastus :)
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2201
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas maksipoiss »

LupusII kirjutas: 12 Mai, 2025 17:08 Lätlased ütlesid välja, et heal juhul 2035 hakkame ehitama Eesti poole. Häädemeeste saab rongiühenduse Tallinnasse ja juhuuu... Võimas!
Meil jõuab selle aja peale RB operaator koos poole vabariigiga pankrotti minna :(
Vetu
Liige
Postitusi: 47
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Vetu »

rockrapdude kirjutas: 12 Mai, 2025 19:10
mart2 kirjutas: 12 Mai, 2025 17:15
olevtoom kirjutas: 12 Mai, 2025 16:26 ... Lätlased on oma tegevuste suhtes aga pisut realistlikumal seisukohal.
No lätlastel oleks asjad palju kaugemal, kui nad poleks hakanud kohe Riias uut raudteejaama nende rahadega ehitama, mis olid ettenähtud trassile. Sellel ajal, kui nad seda omapead tegid, ei olnud peale nende keegi planeerinud, et see Rail Baltic peaks üldse Riiga sisenema ...
Igasugune ühisprojekt lätlaste ja leedukatega on peavalu ja ebaõnnestumise risk on üle keskmise suur. Isiklik arvamus.
Olen veidi umbusklikum nende "realismis".
Siiski, hariduse läti keelde viimine on suur (ja ainuke) erand.

Kui vana on Via Baltica projekt, kui palju aega ja vältivaid vabandusi kulus selleni, et lõpuks hädaga hakata silda tegema? :mrgreen:
Salacgriva silda hakati remontima samal põhjusel, miks Saue viaduktigi - et tanke jaksaks üle vedada. Vähemalt niipalju kui ma tean ei ole seal Via Balticaga miskit pistmist, pigem NATO rahastus :)

Salaci sild ei kandnud enam veoautosid ka normaalselt. Aga ma ei saa aru mida nad seal nii saamatult teevad. Krt see nii väike jõgi,et pangu paar truupi sisse ja ajagu kruusa peale :D
Aga jah, Leedu möllab ka Euroopa poole hoolega aga "kodu" poole ei toimu midagi. Keegi tark eestlane rääkis,et tuleb uus tee Panevezys-Kaunas aga leedukad ise ei tea asjast midagi veel :)
Pärnus ehitavad ka jube üle aasta uut "ümbersõitu".Reaalsuses liigub autode rivi ühelt ristmikult 200m Riia poole järgmisele ristmikule. Aga reaalset pudelikaela, ehk "Riia-Haapsalu" suuna liiklust ei muuda see kuidagi paremaks.
AMvA
Liige
Postitusi: 4574
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

olevtoom kirjutas: 12 Mai, 2025 16:26 Fail Balticu arengutest:
https://majandus.postimees.ee/8247467/s ... ale-maksma

Sealt saame veel näiteks teada, et Läti parlamendi Rail Balticu uurimiskomisjoni esimees Kulbergs nentis, et kui alguses räägiti Rail Balticust kui Tallinna-Berliini kiirrongist, siis tema jaoks oli üllatus, et tegelikult peab ikkagi Varssavis rongi vahetama.

Ja et taristuminister Kuldar Leis ütles erikomisjonis, et uute rongide hange, mille maksumus on ajakirjanduse andmetel umbes 65 miljonit eurot, on ainult Eesti-siseste reisijateveo rongide jaoks, kuigi neil on võimekus Riiga sõita. (Vägev võimekus!)

Ja et FB esindaja ütles, et kui raudtee valmis saab ja äritulu teenima hakkab, siis on aastas kõigest 15 miljonit dotatsiooni vaja. Eeldusel, et lätlased oma jupi valmis teevad ja meie reisijatemassid ning kaubatonnid kõik Varssavini purjetada saavad. Lätlased on oma tegevuste suhtes aga pisut realistlikumal seisukohal.
No ma pakkusin kohe algusest peale, et Pärnu saab eesti kõige kallima ja uhkema transpordiühenduse (Käru, Lelle ja Kehra kah)
AMvA
Liige
Postitusi: 4574
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

rockrapdude kirjutas: 12 Mai, 2025 19:10
mart2 kirjutas: 12 Mai, 2025 17:15
olevtoom kirjutas: 12 Mai, 2025 16:26 ... Lätlased on oma tegevuste suhtes aga pisut realistlikumal seisukohal.
No lätlastel oleks asjad palju kaugemal, kui nad poleks hakanud kohe Riias uut raudteejaama nende rahadega ehitama, mis olid ettenähtud trassile. Sellel ajal, kui nad seda omapead tegid, ei olnud peale nende keegi planeerinud, et see Rail Baltic peaks üldse Riiga sisenema ...
Igasugune ühisprojekt lätlaste ja leedukatega on peavalu ja ebaõnnestumise risk on üle keskmise suur. Isiklik arvamus.
Olen veidi umbusklikum nende "realismis".
Siiski, hariduse läti keelde viimine on suur (ja ainuke) erand.

Kui vana on Via Baltica projekt, kui palju aega ja vältivaid vabandusi kulus selleni, et lõpuks hädaga hakata silda tegema? :mrgreen:
Salacgriva silda hakati remontima samal põhjusel, miks Saue viaduktigi - et tanke jaksaks üle vedada. Vähemalt niipalju kui ma tean ei ole seal Via Balticaga miskit pistmist, pigem NATO rahastus :)
Lätlastel on sellest tankide vedamisest suht poogen, põhjus siiski lihtne võimalus rahastust saada.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline