Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 2643
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas OLAVI »

Gideonic kirjutas: 03 Mär, 2025 11:24 Gotlandil magevee pumpi saboteeritud. Tulemus et saarel kraanivett ei ole:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vz ... r-incident

https://bsky.app/profile/akihheikkinen. ... hkwstzrs2v
Selline kaabli lõhkumine metsas on vist nagu märguanne, et: "Me teame, kus teile vajaliku taristu mõjutamise punktid asuvad"?
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
NAFO ep
Liige
Postitusi: 287
Liitunud: 11 Nov, 2023 0:20
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas NAFO ep »

Kanada eestvedamisega plaan G7 tasemel vene varilaevastikku blokeerima hakata ebaõnnestus USA veto tõttu.

https://bsky.app/profile/militarynewsua ... wivqt7522b

https://www.bloomberg.com/news/articles ... ore-change

Edit. Eesti keeles ka: https://www.delfi.ee/artikkel/120362182 ... -ohjeldada
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Postitusi: 6537
Liitunud: 26 Juul, 2005 12:09
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas kaur3 »

Google tõlge.
Üks Euroopa ametnikest ütles väljaandele Recorded Future News, et see ei olnud alati nii, selgitades, et neile on teatatud, et mõnikord ei taha ebakompetentsed laevakaptenid lihtsalt meeskonnaga tülitseda, et halva ilmaga ankru heiskamiseks laeva vööri minna.

Halb meresõiduoskus on märkimisväärne probleem. Selle kuu alguses esitati Põhjamerel USA sõjaväele lennukikütust vedanud naftatankeri kahjustanud laeva Vene kaptenile süüdistus raskes hooletuses toimunud tapmises. Selle kapteni kodakondsus ja kannatanud laeva lasti põhjustasid spekulatsioone selle üle, kas juhtum oli tahtlik, kuigi Briti ametnikud on väitnud, et see polnud nii. Laev Solong oli varem Iirimaal seadmete ohutuse kontrollimisel läbi kukkunud.

Üks Euroopa ametnik märkis väljaandele Recorded Future News, et Suurbritannias asuva mittetulundusühingu Rahvusvahelise Kaablikaitsekomitee (ICPC) veebruaris avaldatud seisukohtadest leiti avalikus omandis, et kaablikahjustused on palju tavalisemad, kui uudiste põhjal võiks arvata, ning need on sageli põhjustatud halvast meresõidust ja halvasti hooldatud seadmetest.

Dokumendis märgiti, et kuigi ülemaailmset mereliiklust silmas pidades on see haruldane, esineb ka juhuslikke ankrute kasutuselevõttu – mõnikord seetõttu, et ankrud ei ole suurtel laevadel kasutatavate mitme kinnitusmehhanismi abil täielikult kinnitatud või seadmete halva hoolduse tõttu.

"Suurtel laevadel, eriti nendel, mille sild asub kaugel taga, ei pruugi sügavasse vette kukkunud ankrut kohe tuvastada, kuna see ei pruugi mõjutada laeva juhtimist ega jõudlust," seisab ICPC dokumendis.

Need ankrud ei ole mõeldud lihtsalt "merepõhjas kinni hoidmiseks", selgitas ICPC, kes märgib, et karmi ilmaga liigub laev koos ankruga. Veealused ankrud moodustavad ligikaudu 30% juhtudest, mille käigus saavad aastased veealused kaablid kahjustada, ning ICPC tõi seitse jõhkrat näidet, sealhulgas ühe 2008. aastal, kui laev lohistas oma ankrut umbes 180 miili, kahjustades sellega kuut veealust kaablit.
https://therecord.media/european-offici ... accidental
Lemet
Liige
Postitusi: 20735
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Lemet »

Vana väitluse lisaks- kuidas kohe üleüldse pole vööridekilt võimalik näha, kas ankur on alla antud või.mitte.

https://www.facebook.com/share/r/1KNHr8KU2J/
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
lennumudelist
Liige
Postitusi: 754
Liitunud: 09 Jaan, 2024 18:14
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas lennumudelist »

Laeva "Newnew Polar Bear" kapten vahistati Hong Kongi kohtu poolt. Küll võttis aega.
Kohalik prokuratuur süüdistab nüüd Mandri-Hiinast pärit kaptenit kahju tekitamises Balticconnectorile ja selle lähedal olnud sidekaablile. Samuti süüdistavad võimud Wani ohutusreeglite rikkumises, sest ta ei kontrollinud laeva ankruid.

South China Morning Post kirjutab, et järgmine kohtuistung peaks toimuma juuli alguses.
https://www.err.ee/1609689056/hongkongi ... va-kapteni
Erureamees
Liige
Postitusi: 714
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Erureamees »

Lemet, aga selleks peab ju kõmpima vööri ja kummardama üle reelingu. Kes see ikka viitsib?! :D
teeline35
Liige
Postitusi: 1806
Liitunud: 11 Apr, 2010 9:21
Asukoht: LÄÄNEMAA
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas teeline35 »

Värsekmat materjali;
https://www.err.ee/1609700679/poola-ven ... manoovreid
Poola peaminister Donald Tusk teatas kolmapäeval, et Vene varilaevastiku alus tegi Poola ja Rootsi vahelise elektrikaabli lähedal kahtlaseid manöövreid.
"Pärast meie sõjaväelaste tõhusat sekkumist sõitis laev ühte Vene sadamasse," kirjutas Tusk sotsiaalmeedias.
Katsetavad reaktsioone?
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
Kasutaja avatar
Sander17
Liige
Postitusi: 485
Liitunud: 18 Aug, 2024 10:06
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Sander17 »

https://majandus.postimees.ee/8256313/v ... ud-eskordi

Venemaa on alustanud oma varilaevastiku naftatankerite saatmist läbi Soome lahe relvastatud sõjalaevade ja hävitajate eskordiga, kinnitas Soome kaitseminister Antti Häkkänan nädalavahetusel Yle saates «Ykkösaamu».
Tankeritel hea turvaline kaablite kallal sigatseda.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10093
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Kilo Tango »

Sander17 kirjutas: 26 Mai, 2025 18:27 https://majandus.postimees.ee/8256313/v ... ud-eskordi

Venemaa on alustanud oma varilaevastiku naftatankerite saatmist läbi Soome lahe relvastatud sõjalaevade ja hävitajate eskordiga, kinnitas Soome kaitseminister Antti Häkkänan nädalavahetusel Yle saates «Ykkösaamu».
Tankeritel hea turvaline kaablite kallal sigatseda.
See on positiivne. Kui nafta vedamiseks tuleb kasutada lisaks tankerile ka korvetti vms sõjalist alust, on see topeltkulu. Lisaks kaob ära igasugune võimalus plausible deniability etendamiseks.
lennumudelist
Liige
Postitusi: 754
Liitunud: 09 Jaan, 2024 18:14
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas lennumudelist »

Sellega saan ainult nõustuda. Ja kui ebaõnnestunud pardale minemine andis selle tulemuse, siis kokkuvõttes saab toda lugeda õnnestunud mittepardalepääsemiseks. :)
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 41829
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Kriku »

Soome keskkriminaalpolitsei (KRP) on lõpetanud eeluurimise naftatankeri Eagle S rolli kohta Soome lahe merekaablite purunemistes. Politsei hinnangul kahjustas Eagle S jõulude ajal ankruketti mööda merepõhja lohistades riikidevahelist elektrikaablit Estlink 2 ja mitut andmesidekaablit.

Soome politsei kahtlustab kuritegudes kolme inimest. Kahtlusaluste seas on kapten, vanemtüürimees ja tüürimees, kes vastutavad aluse ohutu liikumise, navigatsiooni ja toimimise eest, ütles Soome keskkriminaalpolitsei (KRP) uurimisosakonna juht Sami Liimatainen. Eagle S-i ohvitserid eitavad süüdistusi.

Politsei analüüsis uurimise käigus näiteks ohvitseride vastutust laeva seisukorra eest. Samuti kas ohvitserid oleksid pidanud märkama ankru väidetavat merre kukkumist. Politsei teatel on isikutele endiselt kehtestatud reisikeeld ja nad viibivad Soomes.
https://www.err.ee/1609721358/soome-pol ... uritegudes
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 22725
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas ruger »

Pikem artikkel 2022 aastal 3 päeva peale orkide sissetungi Ukraina, Bornholmi lähedal elektrikaabli lõhkunud Taani laevast. Omanik on Taani miljardär, kes teeb diili kõikidega, kus raha haiseb.
3 days after Russia invaded Ukraine a DK tanker ripped the power cable to strategic island Bornholm.
Owner once breached sanctions by shipping jet fuel to Syria. Ship dragged anchor for 35h but captain refused to investigate, ran engines at full throttle for 2h without moving.
https://x.com/auonsson/status/1941229098296115448
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2025-07- ... -regningen
Viimati muutis ruger, 05 Juul, 2025 9:18, muudetud 1 kord kokku.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Walter2
Liige
Postitusi: 4692
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Walter2 »

Balticconnectori lõhkunud laeva kapten astus kohtu ette
https://www.err.ee/1609737873/balticcon ... kohtu-ette
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist