Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Uued Ladad on parajad roimad
https://x.com/visegrad24/status/1973759178654015581
https://x.com/visegrad24/status/1973759178654015581
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Kui need nüüd just puugaasi peal ei tööta siis statistiliselt peaks õnnetuste arv drastiliselt vähenemapwn13 kirjutas: ↑02 Okt, 2025 17:05 Uued Ladad on parajad roimad
https://x.com/visegrad24/status/1973759178654015581

Uudishimulik loll on ikka huvitavam olla kui ignorantne loll.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Eeldusel et juht elab esimese õnnetuse üle?loomake kirjutas: ↑02 Okt, 2025 21:28Kui need nüüd just puugaasi peal ei tööta siis statistiliselt peaks õnnetuste arv drastiliselt vähenemapwn13 kirjutas: ↑02 Okt, 2025 17:05 Uued Ladad on parajad roimad
https://x.com/visegrad24/status/1973759178654015581
![]()
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Pole benssu,pole sõitu,pole sõitum,pole probleemi.............ohutus on taivas nummer 7!
voina k voinu, a obeb-po rasparjadku!
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Eilne NV oma lobasaates väitis, et orkidel on Hiina rafineerimisetehastega kokkulepe/leping bensiini tarneteks orkistani.
Kõrge kvaliteediga bensiini olevat Hiinast märksa soodsam osta kui ise toota. "Omamaist" diiselkütust, õlisid, pidavat olema piisavalt.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Kasahstan alustas orkide Hiinast tulevate kaupade masskontrolli
https://x.com/Beefeater_Fella/status/19 ... 5292408129Kazakhstan has started mass inspections of sanctioned goods in shipments from China to Russia
Kazakh customs have begun inspecting 99% of freight trucks traveling from China to Russia with potentially sanctioned goods.
As a result, since mid-September, a multi-kilometer queue has formed at the Kazakh-Russian border, market participants in freight transportation told Kommersant.
Carriers see this as a sign of Kazakhstan's policy shift towards more scrupulous compliance with Western sanctions and predict a diversion of some cargo to the China-Russia or China-Mongolia-Russia checkpoints, which will also lead to slower transit.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Naftast eraldatakse ikka kõik fraktsioonid - bensiin, diisel, õlid jne.
Kui ühega on probleem, siis ilmselt ka teistega.
On mitmel korral kõlanud, et tehastes on ukrainlased sihtinud just neid rafineerimise seadmeid, mida on väga raske asendada.
Kui lugeda, siis kirjutatakse ju nafta töötlemise võime langusest, mitte bensiini tootmise langusest!
Kütusehoidlate ründamine on juba eraldi teema.

Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
https://www.err.ee/1609819443/macron-va ... estamiseksPrantsusmaa võimude otsus pidada kinni Vene varilaevastiku tanker Boracay on osa Euroopa uuest strateegiast, mille eesmärk on sulgeda rahastamiskraanid Venemaa jaoks, mis peab Ukrainas täiemahulist agressioonisõda, ütles Prantsusmaa president Emmanuel Macron neljapäeval. "Me tahame suurendada survet Venemaale, et veenda teda läbirääkimiste laua taha naasma," ütles Macron. "Oleme nüüd otsustanud astuda sammu edasi, liikudes takistamispoliitika jõustamise suunas, kui meie vetes on kahtlaseid laevu, mis on seotud selle salakaubaveoga," lisas ta.
Prantsusmaa riigipea ütles, et NATO liikmed käivitavad lähipäevil konkreetsemad meetmed, et tõhustada tegevust Venemaa varilaevastiku vastu, mille suuruseks ta hindas 800–1000 laeva. Venemaad süüdistatakse mugavuslipuriikide juurde registreeritud vanade tankerite kasutamises sanktsioonidest kõrvalehoidmiseks ja nafta tarnimise jätkamiseks oma klientidele, et teenida sõajapidamiseks vajalikke vahendeid.
Macron lisas, et pole veel kindlaks tehtud, kas Boracay osales eelmisel nädalal Taanis toimunud drooniintsidentides, mis sundisid sulgema sealseid lennujaamu. Laev teekond Läänemerest Põhjamerre möödus intsidentide ajal just neist paigust, kus tundmatut päritolu droonid lendasid. Kopenhaagenis toimunud Euroopa riikide kohtumisel kõnelenud Macron ütles, et ta ei saa välistada seost laeva ja droonirünnakute vahel, kuid seni puuduvad selle kohta tõendid.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Soome kohus oli seda meelt, et Eagel-S laevalt kukkus ankur tahtmatult vette. Soome riik peab maksma 200 000 eurot kohtukäimis kulusid. Vot nii.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011535008.html
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011535008.html
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Rainer Saks sellel teemal Päevalehes: Soome kohus otsustas eile, et Soome riigil puudub jurisdiktsioon mõista kohut Soome ja Eesti vahel Soome majandusvööndis merekaableid lõhkunud laeva meeskonna üle. Vastav jurisdiktsioon on Soome kohtu hinnangul kas sellise laeva lipuriigil (Cooki saared) või meeskonnaliikmetele kodakondsuse andnud riigil. See otsus ennustab keeruliste probleemide kasvu Euroopa julgeolekule, hiljem aga ka mujal maailmas.
https://epl.delfi.ee/artikkel/120408026 ... gu-venemaa
https://epl.delfi.ee/artikkel/120408026 ... gu-venemaa
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
M. Krutihhin kommenteeris kütusekriisi.
NB! Vene keeles!
https://www.youtube.com/watch?v=O4L_7arP2yo
* Tõi välja, et nafatöötlemise mahtude vähenemine on toimunud eelkõige Venemaa Euroopa osas, st selle regiooni jaoks on see vähenemise % kõvasti suurem.
* Need tanklaketid, mis tegelavd ainult müügiga, st puudub oma tootmine, ongi ennast kinni pannud. Hulgihinnad on ropult kõrged ja riiklikust kompensatsioonist jaehinna lae hoidmiseks ei piisa. Palju kütust enam börsile ei jõuagi.
* Naftajuhtmete tümitamine jätab tehased kuivale. Vähemalt mõneks ajaks.
* UKR tümitab eelkõige nafta eeltöötlusseadmeid, ilma milleta kogu sellele järgnev tehas seisab.
* Oli suhelnud kellegi tuttavaga kuskil tehases ses osas, et millal remonditud saavad. Niipea ei saagi. Venemaiseid teadaolevalt seadmeid pole, Läänest ei saa ja hiinlased olid teinud pakkumise, et 2.a. pärast on asi korras.
Eks osad jutupunktid on varemgi läbi käinud.
NB! Vene keeles!
https://www.youtube.com/watch?v=O4L_7arP2yo
* Tõi välja, et nafatöötlemise mahtude vähenemine on toimunud eelkõige Venemaa Euroopa osas, st selle regiooni jaoks on see vähenemise % kõvasti suurem.
* Need tanklaketid, mis tegelavd ainult müügiga, st puudub oma tootmine, ongi ennast kinni pannud. Hulgihinnad on ropult kõrged ja riiklikust kompensatsioonist jaehinna lae hoidmiseks ei piisa. Palju kütust enam börsile ei jõuagi.
* Naftajuhtmete tümitamine jätab tehased kuivale. Vähemalt mõneks ajaks.
* UKR tümitab eelkõige nafta eeltöötlusseadmeid, ilma milleta kogu sellele järgnev tehas seisab.
* Oli suhelnud kellegi tuttavaga kuskil tehases ses osas, et millal remonditud saavad. Niipea ei saagi. Venemaiseid teadaolevalt seadmeid pole, Läänest ei saa ja hiinlased olid teinud pakkumise, et 2.a. pärast on asi korras.
Eks osad jutupunktid on varemgi läbi käinud.
Viimati muutis Jura, 05 Okt, 2025 17:43, muudetud 1 kord kokku.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Aga palju põnevat seoses naftatehaste mahapõletamisega seisab mu meelest tuleval talvel veel ees.
1. Inflatsioon?
2. Kütusemahukate majandusharude toimimine ja hinnastamine? Põllumajandus, transport, küttemajandus, lennukikütus.
3. Talvele vastu vähimagi teadmiseta, et mis hinnaga ja kas üldse saab olema masuuti katlamajades?
4. UKR jätab gaasitaristu puutumata? No vaevalt... Pigem oodatakse sobivat külma ilma.
5. Toornafta eksport muutub pehmelt öeldes ebaregulaarseks, kui UKR vähegi suudab sadamaid varustavaid naftajuhtmeid käigust välja hoida.
6. Kui nafta töötlemine ja eksport on vähenenud, siis mis teevad leiukohad väljapumbatud naftaga? kunagi saavad kõik varumahutid ja torud täis.Kunagi oli juttu, et kui jätavad kuskil leiukohas pumpamise pausile, siis jätkamiseks on vaja uuesti puurida. Vist pidada maa seest tulev toru igikeltsa tõttu kinni külmuma või midagi sellist.
Kindlasti palju ägedaid arenguid veel, milleni mu piiratud fantaasia ilmselgelt ei ulatu
Kui kõik kokku võtta, siis suures pildis juhtub ilmselt naftast sõltuvate tootmise
1. mahtude tugev vähenemine
2. tarnekindluse märgatav vähenemine
3. hindade x kordne tõus
Kas ja kuidas see muudab sõjaks vajaliku tootmist ja sõja pidamist?
Ilmselt mõnevõrra, aga pakun, et mitte väga oluliselt.
Sest need ettevõtted vähemalt peaksid saama kõike vajalikku esmajärjekorras jne.
Kuidas see mõjutab elu sõjamajanduse väliselt?
Ilmselt palju. Venelaste vajadus kohaneda ja taluda igasugust jama liigub ikka mitu astet kõrgemale tasemele.
Jätkuvalt ootan huviga, et millal ilmuvad meediasse teated Eestist - Venesse bensiini vedamise või selle katsete kohta Koidulas/Luhamaal. Vahet pole, et vanade Passatite paagitäite kaupa, autotsisterniga või terve rongikoosseisuga.
1. Inflatsioon?
2. Kütusemahukate majandusharude toimimine ja hinnastamine? Põllumajandus, transport, küttemajandus, lennukikütus.
3. Talvele vastu vähimagi teadmiseta, et mis hinnaga ja kas üldse saab olema masuuti katlamajades?
4. UKR jätab gaasitaristu puutumata? No vaevalt... Pigem oodatakse sobivat külma ilma.
5. Toornafta eksport muutub pehmelt öeldes ebaregulaarseks, kui UKR vähegi suudab sadamaid varustavaid naftajuhtmeid käigust välja hoida.
6. Kui nafta töötlemine ja eksport on vähenenud, siis mis teevad leiukohad väljapumbatud naftaga? kunagi saavad kõik varumahutid ja torud täis.Kunagi oli juttu, et kui jätavad kuskil leiukohas pumpamise pausile, siis jätkamiseks on vaja uuesti puurida. Vist pidada maa seest tulev toru igikeltsa tõttu kinni külmuma või midagi sellist.
Kindlasti palju ägedaid arenguid veel, milleni mu piiratud fantaasia ilmselgelt ei ulatu

Kui kõik kokku võtta, siis suures pildis juhtub ilmselt naftast sõltuvate tootmise
1. mahtude tugev vähenemine
2. tarnekindluse märgatav vähenemine
3. hindade x kordne tõus
Kas ja kuidas see muudab sõjaks vajaliku tootmist ja sõja pidamist?
Ilmselt mõnevõrra, aga pakun, et mitte väga oluliselt.
Sest need ettevõtted vähemalt peaksid saama kõike vajalikku esmajärjekorras jne.
Kuidas see mõjutab elu sõjamajanduse väliselt?
Ilmselt palju. Venelaste vajadus kohaneda ja taluda igasugust jama liigub ikka mitu astet kõrgemale tasemele.
Jätkuvalt ootan huviga, et millal ilmuvad meediasse teated Eestist - Venesse bensiini vedamise või selle katsete kohta Koidulas/Luhamaal. Vahet pole, et vanade Passatite paagitäite kaupa, autotsisterniga või terve rongikoosseisuga.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Kremli pühendumine jätkuvale sõjale Ukrainas sattus taas teravdatud tähelepanu alla möödunud esmaspäeval, kui rahandusministeerium avalikustas 2026. aasta eelarve eelnõu. Kulude plaanidest nähtub, et riigikaitsekulutused jääksid eelmise aasta tasemele, kuid neid toetatakse maksutõusudega ajal, mil majanduskasvu prognoosid on üha pessimistlikumad.
Eelarve esitlusel teatas rahandusministeerium, et „kaitse ja julgeoleku rahastamiseks“ kavandatakse mitmeid maksutõuse. Need olevat alternatiiviks laenukoormuse kasvatamisele ning on võimalus vähendada eelarvedefitsiiti, milleks prognoositakse 2026. aastal 1,6% SKP-st. Kõige märkimisväärsem oli ministeeriumi jutt, et plaanib tõsta käibemaksu 20%-lt 22%-le ning langetada piirmäära, millest alates väikeettevõtted peavad hakkama käibemaksu maksma — 60 miljonilt rublalt (~621 000 eurot) 10 miljonile rublale (~103 000 eurot). Samuti tehti ettepanek kehtestada uus 5% hasartmängumaks.
Maksutõusud tulevad ajal, mil oodatav majanduskasv 2026. aastal on kõigest 1,3%, teatas valitsus — suur langus võrreldes 2024. aasta 4,1% kasvuga ning tunduvalt väiksem kui varasem prognoos 2,5% (2025) ja 2,4% (2024).
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12040 ... ti-kallaleCarnegie Venemaa-Euraasia keskuse teadur Alexandra Prokopenko [tõdes] kolmapäeval avaldatud analüüsis: „Vene rahvas maksab sõja eest.“ Ta märkis, et 2026. aasta eelarve paistab olevat üha enam kompromiss „sõjapooldajate ja majandusteadlaste“ vahel. „Aga arve maksavad vene inimesed, keda ootavad ees uued maksutõusud.“ Ta rõhutas, et kaitsekulutuste nominaalne vähenemine 2026. aastal ei tähenda sugugi, et Kremlil oleks plaan sõda lõpetada. „Kuigi eelarvekulud rahvusliku kaitse valdkonnas vähenevad 13,4 triljonilt rublalt (2024) 12,6 triljonile (2026) — langus 4,2% —, siis naaberkategooria ehk riikliku julgeoleku ja õiguskaitse kulud kasvavad 3,46 triljonilt 3,91 triljonile rublale — kasv 13%,“ märkis Prokopenko.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
neljandik jälle läinudKriku kirjutas: ↑06 Okt, 2025 12:23Kremli pühendumine jätkuvale sõjale Ukrainas sattus taas teravdatud tähelepanu alla möödunud esmaspäeval, kui rahandusministeerium avalikustas 2026. aasta eelarve eelnõu. Kulude plaanidest nähtub, et riigikaitsekulutused jääksid eelmise aasta tasemele, kuid neid toetatakse maksutõusudega ajal, mil majanduskasvu prognoosid on üha pessimistlikumad.
Eelarve esitlusel teatas rahandusministeerium, et „kaitse ja julgeoleku rahastamiseks“ kavandatakse mitmeid maksutõuse. Need olevat alternatiiviks laenukoormuse kasvatamisele ning on võimalus vähendada eelarvedefitsiiti, milleks prognoositakse 2026. aastal 1,6% SKP-st. Kõige märkimisväärsem oli ministeeriumi jutt, et plaanib tõsta käibemaksu 20%-lt 22%-le ning langetada piirmäära, millest alates väikeettevõtted peavad hakkama käibemaksu maksma — 60 miljonilt rublalt (~621 000 eurot) 10 miljonile rublale (~103 000 eurot). Samuti tehti ettepanek kehtestada uus 5% hasartmängumaks.
Maksutõusud tulevad ajal, mil oodatav majanduskasv 2026. aastal on kõigest 1,3%, teatas valitsus — suur langus võrreldes 2024. aasta 4,1% kasvuga ning tunduvalt väiksem kui varasem prognoos 2,5% (2025) ja 2,4% (2024).https://arileht.delfi.ee/artikkel/12040 ... ti-kallaleCarnegie Venemaa-Euraasia keskuse teadur Alexandra Prokopenko [tõdes] kolmapäeval avaldatud analüüsis: „Vene rahvas maksab sõja eest.“ Ta märkis, et 2026. aasta eelarve paistab olevat üha enam kompromiss „sõjapooldajate ja majandusteadlaste“ vahel. „Aga arve maksavad vene inimesed, keda ootavad ees uued maksutõusud.“ Ta rõhutas, et kaitsekulutuste nominaalne vähenemine 2026. aastal ei tähenda sugugi, et Kremlil oleks plaan sõda lõpetada. „Kuigi eelarvekulud rahvusliku kaitse valdkonnas vähenevad 13,4 triljonilt rublalt (2024) 12,6 triljonile (2026) — langus 4,2% —, siis naaberkategooria ehk riikliku julgeoleku ja õiguskaitse kulud kasvavad 3,46 triljonilt 3,91 triljonile rublale — kasv 13%,“ märkis Prokopenko.
Võrreldes eelmise aasta septembriga langesid nafta- ja gaasitulud eelmisel kuul 25%. Põhjused on teada ja on aasta jooksul samaks jäänud: langevad ülemaailmsed naftahinnad tugeva rubla taustal.
Nafta- ja gaasitulude üldine langus 2025. aasta esimese üheksa kuu jooksul (koguti 6,61 triljonit rubla) võrreldes eelmise aasta sama perioodiga oli 21%.
Vaatamata väikesele lisatuludele septembris jätkab rahandusministeerium välisvaluuta müüki oktoobris (võttes arvesse eelmiste kuude tulemusi). https://www.kommersant.ru/doc/8097259
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
orkid lõpetasid Poola SIM kaartide roamingu toimimise riigi territooriumil-riigiasutuse käsk
https://wyborcza.pl/7,75399,32304812,po ... 6-L.1.duzyPoola SIM-kaardid Vene Föderatsioonis ei tööta enam.
Meie andmetel lakkas Poola mobiilsidevõrkude klientide rändlus Vene Föderatsioonis 5.-6. oktoobri öösel töötamast.
Teavet kinnitas Orange'i pressiesindaja Wojciech Jabczyński intervjuus väljaandele "Wyborcza":
„Praegu saan vaid kinnitada, et Venemaal viibivatele ja rändlusteenuses töötavatele inimestele kuuluvad Poola SIM-kaardid on blokeeritud. Ma ei saa midagi rohkemat öelda, kuna analüüsime olukorda ise,“ ütles Jabczyński.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist