Lennuõnnetused

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
pwn13
Liige
Postitusi: 1032
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas pwn13 »

Erureamees kirjutas: 04 Okt, 2025 16:28 Muide sedasama kallutusmehhanismi aka cyclicut seletab Wiki valesti lahti, väites et see kallutab tiivikut, mitte tiivikulabasid nagu tegelikult. Õigemini tekstis on õigesti, aga illustratsioonil valesti.
nii tiiviku nurk ja kalle ja tiivikulabad on eraldi juhitavad, nagu ikka helikopteril.
lennumudelist
Liige
Postitusi: 931
Liitunud: 09 Jaan, 2024 18:14
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas lennumudelist »

pwn13 kirjutas: 04 Okt, 2025 18:49 nii tiiviku nurk ja kalle ja tiivikulabad on eraldi juhitavad, nagu ikka helikopteril.
Tiiviku nurk on juhitav üli harvadel õhusõidukitel (näiteks vertikaalstardiga lennuk Osprey, aga mõnedel gürokopteritel tõesti on).

Tavalise kopteri piloodil mingit rootori võlli kallutamist reeglina ei ole. On järgmised asjad:

- kollektiivne labanurk (collective pitch): tõstad või langetad kaldeautomaati, säilitades selle nurka
- tsükliline labanurk (cyclic pitch): tõstad (vastaspoolel langetad) labanurka tsükli ees või taga, paremal või vasakul küljel, kallutades kaldeautomaati
- sabarootori kollektiivne labanurk: saba kaldeautomaat on lihtsustatud, seal tsüklikat pole
- ja muidugi mootorid ja sidurid ja ülekanded, niipalju kui neid on (olen ainult elektriga käivaid kopteri mudeleid õhus hoidnud, ma ei tea)
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10256
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kilo Tango »

lennumudelist kirjutas: 05 Okt, 2025 20:52
pwn13 kirjutas: 04 Okt, 2025 18:49 nii tiiviku nurk ja kalle ja tiivikulabad on eraldi juhitavad, nagu ikka helikopteril.
Tiiviku nurk on juhitav üli harvadel õhusõidukitel (näiteks vertikaalstardiga lennuk Osprey, aga mõnedel gürokopteritel tõesti on).

...
Sellest jutust ei saanud täpselt aru. Helikopter on kontsantsete rootori pööretega sõiduvahend, mille tõstejõudu reguleeritakse tiiviku labade kohtumisnurga muutmisega. Mida mõeldakse siinkohal tiiviku nurga all jääb segaseks. Tiivikut ei kallutata mitte ühelgi tootmises oleval lennuvahendil (gürokopterit on raske lennuvahendiks nimetada - see on pigem tapariist). Ospreyl kallutatakse tegelikult tervet jõuseadet. Bell V-280 Valor hakkab teatud mööndustega kallutama tiivikut.

Usun, et räägime samast asjast lihtsalt erineva terminoloogiaga.
pwn13
Liige
Postitusi: 1032
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas pwn13 »

panin natuke mööda jah, vabandust.
AMvA
Liige
Postitusi: 5178
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas AMvA »

Kilo Tango kirjutas: 05 Okt, 2025 21:25
lennumudelist kirjutas: 05 Okt, 2025 20:52
pwn13 kirjutas: 04 Okt, 2025 18:49 nii tiiviku nurk ja kalle ja tiivikulabad on eraldi juhitavad, nagu ikka helikopteril.
Tiiviku nurk on juhitav üli harvadel õhusõidukitel (näiteks vertikaalstardiga lennuk Osprey, aga mõnedel gürokopteritel tõesti on).

...
Sellest jutust ei saanud täpselt aru. Helikopter on kontsantsete rootori pööretega sõiduvahend, mille tõstejõudu reguleeritakse tiiviku labade kohtumisnurga muutmisega. Mida mõeldakse siinkohal tiiviku nurga all jääb segaseks. Tiivikut ei kallutata mitte ühelgi tootmises oleval lennuvahendil (gürokopterit on raske lennuvahendiks nimetada - see on pigem tapariist). Ospreyl kallutatakse tegelikult tervet jõuseadet. Bell V-280 Valor hakkab teatud mööndustega kallutama tiivikut.

Usun, et räägime samast asjast lihtsalt erineva terminoloogiaga.
Mõeldi tiiviku võlli kaldenurka, mitte tiiviku labade nurka
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23342
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas ruger »

ruger kirjutas: 02 Okt, 2025 20:19 USA-s põrkasid ruleerimisel kokku 2 Delta Airlines'i Bombardier CRJ reisilennukit. Ühel sai tiib viga ja teisel esiosa.

EDIT 06.10.2025
Video ka
Footage captures last week’s collision involving two Delta planes at New York’s LaGuardia Airport
https://x.com/Osint613/status/1975210365714870465
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
pwn13
Liige
Postitusi: 1032
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas pwn13 »

USAs tuli kiirabi kopter natuke järsult alla
https://x.com/nexta_tv/status/1975464695998906496
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist