nii tiiviku nurk ja kalle ja tiivikulabad on eraldi juhitavad, nagu ikka helikopteril.Erureamees kirjutas: ↑04 Okt, 2025 16:28 Muide sedasama kallutusmehhanismi aka cyclicut seletab Wiki valesti lahti, väites et see kallutab tiivikut, mitte tiivikulabasid nagu tegelikult. Õigemini tekstis on õigesti, aga illustratsioonil valesti.
Lennuõnnetused
Re: Lennuõnnetused
-
- Liige
- Postitusi: 947
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
-
- Liige
- Postitusi: 931
- Liitunud: 09 Jaan, 2024 18:14
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Tiiviku nurk on juhitav üli harvadel õhusõidukitel (näiteks vertikaalstardiga lennuk Osprey, aga mõnedel gürokopteritel tõesti on).
Tavalise kopteri piloodil mingit rootori võlli kallutamist reeglina ei ole. On järgmised asjad:
- kollektiivne labanurk (collective pitch): tõstad või langetad kaldeautomaati, säilitades selle nurka
- tsükliline labanurk (cyclic pitch): tõstad (vastaspoolel langetad) labanurka tsükli ees või taga, paremal või vasakul küljel, kallutades kaldeautomaati
- sabarootori kollektiivne labanurk: saba kaldeautomaat on lihtsustatud, seal tsüklikat pole
- ja muidugi mootorid ja sidurid ja ülekanded, niipalju kui neid on (olen ainult elektriga käivaid kopteri mudeleid õhus hoidnud, ma ei tea)
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10256
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Sellest jutust ei saanud täpselt aru. Helikopter on kontsantsete rootori pööretega sõiduvahend, mille tõstejõudu reguleeritakse tiiviku labade kohtumisnurga muutmisega. Mida mõeldakse siinkohal tiiviku nurga all jääb segaseks. Tiivikut ei kallutata mitte ühelgi tootmises oleval lennuvahendil (gürokopterit on raske lennuvahendiks nimetada - see on pigem tapariist). Ospreyl kallutatakse tegelikult tervet jõuseadet. Bell V-280 Valor hakkab teatud mööndustega kallutama tiivikut.lennumudelist kirjutas: ↑05 Okt, 2025 20:52Tiiviku nurk on juhitav üli harvadel õhusõidukitel (näiteks vertikaalstardiga lennuk Osprey, aga mõnedel gürokopteritel tõesti on).
...
Usun, et räägime samast asjast lihtsalt erineva terminoloogiaga.
Re: Lennuõnnetused
panin natuke mööda jah, vabandust.
Re: Lennuõnnetused
Mõeldi tiiviku võlli kaldenurka, mitte tiiviku labade nurkaKilo Tango kirjutas: ↑05 Okt, 2025 21:25Sellest jutust ei saanud täpselt aru. Helikopter on kontsantsete rootori pööretega sõiduvahend, mille tõstejõudu reguleeritakse tiiviku labade kohtumisnurga muutmisega. Mida mõeldakse siinkohal tiiviku nurga all jääb segaseks. Tiivikut ei kallutata mitte ühelgi tootmises oleval lennuvahendil (gürokopterit on raske lennuvahendiks nimetada - see on pigem tapariist). Ospreyl kallutatakse tegelikult tervet jõuseadet. Bell V-280 Valor hakkab teatud mööndustega kallutama tiivikut.lennumudelist kirjutas: ↑05 Okt, 2025 20:52Tiiviku nurk on juhitav üli harvadel õhusõidukitel (näiteks vertikaalstardiga lennuk Osprey, aga mõnedel gürokopteritel tõesti on).
...
Usun, et räägime samast asjast lihtsalt erineva terminoloogiaga.
Re: Lennuõnnetused
ruger kirjutas: ↑02 Okt, 2025 20:19 USA-s põrkasid ruleerimisel kokku 2 Delta Airlines'i Bombardier CRJ reisilennukit. Ühel sai tiib viga ja teisel esiosa.
EDIT 06.10.2025
Video kahttps://x.com/Osint613/status/1975210365714870465Footage captures last week’s collision involving two Delta planes at New York’s LaGuardia Airport
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Lennuõnnetused
USAs tuli kiirabi kopter natuke järsult alla
https://x.com/nexta_tv/status/1975464695998906496
https://x.com/nexta_tv/status/1975464695998906496
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist