Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Kõik käimasolevast sõjast
Vasta
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42980
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Kriku »

Uue poliitikaga tegi otsa lahti Prantsusmaa, arestides eelmisel nädalal oma majandusvööndis ehk väljaspool territoriaalvett naftatankeri Boracay, mis on Euroopa vetes tiirutanud ka Kiwala ja Pušpa nime all. Ehkki Taanis on laeva seostatud viimase aja droonijuhtumitega, piisas Prantsusmaa võimude jaoks arestimiseks kahtlusest, et meeskond on valetanud oma ametliku lipuriigi kohta. Sellisel juhul võivad riigid peatada laevu seaduslikult ka oma majandusvööndis.

Ent varilaevastiku puhul on seda võimalust vähe kasutatud. Varem on seda teinud ainult Eesti ning just Boracay/Kiwala puhul, mis peeti tänavu aprillis Läänemerel kinni lipuriigi kohta valeandmete esitamise ja teiste puuduste eest. Laev pääses aresti alt alles mõni nädal hiljem, kui dokumendid ja muud probleemid olid korda tehtud. Pärast laeva taaskordset arestimist ja kohtumist teiste Euroopa liidritega lubas Prantsusmaa president Emmanuel Macron neljapäeval, et selliseid uudiseid on oodata veel. „Oleme otsustanud teha sammu kaugemale ja jõustada poliitikat, mis lubaks meil enda vetes kahtlaste laevade liikumist takistada,“ teatas Macron detaile täpsustamata. Edasisi samme arutatakse tema sõnul lähiajal Euroopa kaitsejõudude staabiülemate ringis ja plaane koordineeritakse ka NATO-ga.

Paar päeva hiljem teatas Ukraina presidendi büroo juht Andri Jermak, et tema andmeil otsitakse Euroopa Liidus juriidilisi aluseid, et varilaevu kinni pidada. Boracay sai reedel siiski loa Prantsusmaa sadamast lahkuda, ent hiinlastest meeskonnaga laeva kapten ja esimene tüürimees on endiselt kriminaaluurimise all.

Plaane kinnitas pühapäeval ka Taani valitsus, kes lubas karmistada läbi Taani väinade sõitvate tankerite kontrolli ja keskenduda eriti vanematele laevadele, mis võivad kujutada endast keskkonnaohtu. Samas ei tee Taani saladust, et selle tegevuse eesmärkide seas on Vene naftaäri takistamine ning luure- ja sabotaažitegevuse ennetamine. „[Venemaa presidendi Vladimir] Putini sõjamasin tuleb seisma panna ja me kasutame selleks kõiki meetmeid, mis meil on,“ teatas ettevõtlusminister Morten Bødskov. Keskkonnaohtlike laevade kinnipidamine ei rikuks seejuures rahvusvahelist õigust ning ülejäänute puhul tähendaks põhjalik kontrollimine vähemasti ajalist viivitust ja seeläbi lisakulutusi eksportijale. Ning kuna läbi Taani väinade liigub üle poole Venemaa eksporditavast naftast, võiks lisakulu teoreetiliselt olla märkimisväärne.
https://www.delfi.ee/artikkel/120408458 ... pohjenduse

Nagu teemaski juba tõdetud - õiguslik alus saastlaevu kinni pidada on olemas juba praegu.
EnnR
Liige
Postitusi: 175
Liitunud: 26 Okt, 2023 9:22
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas EnnR »

Kriku kirjutas: 07 Okt, 2025 8:46

Plaane kinnitas pühapäeval ka Taani valitsus, kes lubas karmistada läbi Taani väinade sõitvate tankerite kontrolli ja keskenduda eriti vanematele laevadele, mis võivad kujutada endast keskkonnaohtu. Samas ei tee Taani saladust, et selle tegevuse eesmärkide seas on Vene naftaäri takistamine ning luure- ja sabotaažitegevuse ennetamine. „[Venemaa presidendi Vladimir] Putini sõjamasin tuleb seisma panna ja me kasutame selleks kõiki meetmeid, mis meil on,“ teatas ettevõtlusminister Morten Bødskov. Keskkonnaohtlike laevade kinnipidamine ei rikuks seejuures rahvusvahelist õigust ning ülejäänute puhul tähendaks põhjalik kontrollimine vähemasti ajalist viivitust ja seeläbi lisakulutusi eksportijale. Ning kuna läbi Taani väinade liigub üle poole Venemaa eksporditavast naftast, võiks lisakulu teoreetiliselt olla märkimisväärne.
https://www.delfi.ee/artikkel/120408458 ... pohjenduse

Nagu teemaski juba tõdetud - õiguslik alus saastlaevu kinni pidada on olemas juba praegu.
See legaalne võime keskkonnaohtlikke laevu Taani väinades kinni pidada on seaduslikult Taanil juba ammu - aastast 1992! Nüüd siis alles ärkasid. 1875. aastal kehtestatud Copenhagen Treaty, mis sätestab vaba pääsu läbi Taani väinade, lubab sealt läbida ka sõjalaevu, mis "käituvad rahumeelselt". Aga nagu venelased viimasel ajal on näidanud, on nende sõjalaevad seal "mitterahumeelsed", lukustades oma relvastust/radareid Taani seireseadmetel jne. Tegelikult peaks nüüd juba NATO ikka väga otsustavalt tegutsema, aga kui Taani
suudaks neid saast-tankereid seisma panna, oleks ka juba suur asi... nagu öeldakse: "Parem Hilja kui mitte keegi!"
lootsik
Liige
Postitusi: 388
Liitunud: 18 Nov, 2010 22:27
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas lootsik »

Donetskis lasti küttesüsteemi mingi roheline ollus, et veepuudused elanikud radikatest vett ei varastaks.
https://news.dialog.ua/321784_1759856667
KaruMaru
Uudistaja
Postitusi: 11
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:38
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas KaruMaru »

lootsik kirjutas: 07 Okt, 2025 19:52 Donetskis lasti küttesüsteemi mingi roheline ollus, et veepuudused elanikud radikatest vett ei varastaks.
https://news.dialog.ua/321784_1759856667
Sama asi ka meil siin endal juhtunud
https://parnu.postimees.ee/850726/ulejo ... eline-vesi
ja
https://parnu.postimees.ee/3980285/pilt ... vee-lisand
Runkel
Liige
Postitusi: 3603
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Runkel »

EnnR kirjutas: 07 Okt, 2025 12:29
Kriku kirjutas: 07 Okt, 2025 8:46

Plaane kinnitas pühapäeval ka Taani valitsus, kes lubas karmistada läbi Taani väinade sõitvate tankerite kontrolli ja keskenduda eriti vanematele laevadele, mis võivad kujutada endast keskkonnaohtu. Samas ei tee Taani saladust, et selle tegevuse eesmärkide seas on Vene naftaäri takistamine ning luure- ja sabotaažitegevuse ennetamine. „[Venemaa presidendi Vladimir] Putini sõjamasin tuleb seisma panna ja me kasutame selleks kõiki meetmeid, mis meil on,“ teatas ettevõtlusminister Morten Bødskov. Keskkonnaohtlike laevade kinnipidamine ei rikuks seejuures rahvusvahelist õigust ning ülejäänute puhul tähendaks põhjalik kontrollimine vähemasti ajalist viivitust ja seeläbi lisakulutusi eksportijale. Ning kuna läbi Taani väinade liigub üle poole Venemaa eksporditavast naftast, võiks lisakulu teoreetiliselt olla märkimisväärne.
https://www.delfi.ee/artikkel/120408458 ... pohjenduse

Nagu teemaski juba tõdetud - õiguslik alus saastlaevu kinni pidada on olemas juba praegu.
See legaalne võime keskkonnaohtlikke laevu Taani väinades kinni pidada on seaduslikult Taanil juba ammu - aastast 1992! Nüüd siis alles ärkasid. 1875. aastal kehtestatud Copenhagen Treaty, mis sätestab vaba pääsu läbi Taani väinade, lubab sealt läbida ka sõjalaevu, mis "käituvad rahumeelselt". Aga nagu venelased viimasel ajal on näidanud, on nende sõjalaevad seal "mitterahumeelsed", lukustades oma relvastust/radareid Taani seireseadmetel jne. Tegelikult peaks nüüd juba NATO ikka väga otsustavalt tegutsema, aga kui Taani
suudaks neid saast-tankereid seisma panna, oleks ka juba suur asi... nagu öeldakse: "Parem Hilja kui mitte keegi!"
See, kuidas mereõigus huijarite õigusi hästi teenib, näitlikustab Soome kohus - olulise infra kahjustamise eest tuleb kahju põhjustajale veel peale maksta. Varilaevastikku väga motiveeriv otsus, sest India, Aafrika riikide ja Hiinaga hämara äri kulude kandmises pannakse osalema ka ELi riik, kes söandab aluseid kinni pidada. Pigem loota Ukraina droonistidele, sissidele ja eriüksuslastele, kes Ust-Luga sadamat, aluseid ja piirkonna naftatehaseid hävitavad, kui rõõsa näoga mereõiguslastele.
goga66
Liige
Postitusi: 915
Liitunud: 15 Mär, 2006 8:09
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas goga66 »

Ei tea millega ork nüüd Kasahstani ära pahandas :google:

säutsu tõlge:
Üks Venemaa peamisi varustusteid Hiinast on suletud. Alates tänasest on piir Kasahstaniga täielikult suletud. Üle 5000 veoauto on kinni jäänud, kontrollid käivad ja kaupu konfiskeeritakse. Droonid, elektroonikaseadmete varustus, akud, komponendid – miski ei pääse läbi.
https://x.com/NOELreports/status/1975820170670318071
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23338
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas ruger »

Austria nõuab riigi suurpanga Reiffeiseni kahjude kinni maksmist, kui see peaks orkistanist välja tõmbuma-enne ei lubata ka EL-i uusi sanktsioone orkidele kehtestada. 2 miljardit eurot ei suuda see pank vastu võtta??? Aastaid on orkide nisa otsas oldud ja raha miljardites teenitud-eriti nüüd, kus ollakse sisuliselt ainuke lääne pank seal.
This is just too rich. Austria is blocking sanctions on Russia unless it is compensated for Raiffeisenbank losses in Russia.

The SAME bank that A) offered special loans to Russian soldiers fighting in Ukraine, and B) provides services to Russian defence companies producing weapons used against Ukraine.

Such utter sleaze. Nothing has changed since 2011 when Austria went out of its way to release KGB mass murder Golovatov, wanted by Interpol for killing 13 Lithuanians.
https://x.com/IlvesToomas/status/1975827304715587870
Austria told the EU on Friday it would not support the bloc's latest sanctions package against Russia unless the EU unfroze some Russian assets to compensate Austria's Raiffeisen Bank for penalties imposed by Russia, diplomats said.
But other EU governments said they could not accept such a move because it would legitimise Russian courts that have retaliated against EU sanctions by ordering the confiscation of Western assets. They fear it could encourage other oligarchs to take this approach.
The clash between Austria and other EU countries took place at a closed-door meeting of ambassadors of EU countries in Brussels, devoted to finalising the EU's 19th sanctions package against Moscow for its invasion of Ukraine.
In January, a Russian court ordered Raiffeisen Bank International (RBIV.VI) to pay 2 billion euros in damages following a lawsuit brought by a company previously owned by Russian oligarch Oleg Deripaska.
The court said the bank could recover that fine by taking over its equivalent in shares in Austrian construction company Strabag (STRV.VI) previously part-owned by Deripaska. Raiffeisen has so far been unable to do, because they are immobilised under EU sanctions.
Vienna wants to use the 19th sanctions package to unfreeze the 2 billion euros worth of Strabag shares so that Raiffeisen can take them.
"Austria said they can't agree with the package if Raiffeisen is not included," one EU diplomat said. Two others confirmed that was the Austrian position in the meeting.
"Of course Austria is defending the interests of Austrian companies in Brussels and seeking to ensure that the Russian aggressor does not profit twice," Austria's foreign ministry said in a statement, apparently referring to the damages and eventually recouping Strabag shares.
Shares in Raiffeisen closed 7.4% higher on Friday, before the end of the ambassadors' discussions.
https://www.reuters.com/business/financ ... 025-10-03/
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
nukkel
Liige
Postitusi: 1688
Liitunud: 30 Aug, 2014 15:03
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas nukkel »

Iirimaal kohtu saaga ,nende venemaa poolt varastatud lennukite ümber jätkub. Ehk mõni targem oskab selle lihtsalt kokkuvõtta. https://www.independent.ie/business/rus ... 70693.html
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23338
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas ruger »

orkid tõstavad oligarhidele maksusid
Putin has run out of money.
Imposing a 60% income tax rate on oligarchs isn't exactly making friends.
We've said it, Putin will destroy himself, and the countdown has begun.
Pilt
https://x.com/RafaMorgan64/status/1976032973196755211
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Puurija
Liige
Postitusi: 1692
Liitunud: 01 Mai, 2014 11:20
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Puurija »

Laevandusfirma Raduga Shippingu töötajad: "Meie tööandja, eesotsas omaniku Deniss Turõginiga, on rikkunud süstemaatiliselt Euroopa Liidu sanktsioonirežiimi, toimetades Venemaale keelatud kaupa. Tegemist on läbimõeldud skeemiga, mille abil on toimetatud Soome tootja Ruduse graniidikillustikku Inkoo sadamast Kaliningradi oblastisse. Raduga laevadele laaditakse killustik Soomes peale ja algseks sihtpunktiks seatakse Tallinna või Bekkeri sadam, ent reisi käigus muudetakse dokumente ja marsruuti. Näiteks Raduga Electroni 2025. aasta jaanuari reis: laev laadis killustiku peale Inkoos, muutis kursiks Tallinna asemel Bekkeri sadama, suundus sealt edasi Ventspilsi ja jõudis lõpuks Kaliningradi, kus kaup maha laaditi. Kaliningradi sadamasse sisenemise ettekäändeks toovad Raduga laevad pisiremondi ning punkerdamise. 2025. aasta veebruaris ja märtsis toimusid sarnased reisid Raduga Altairi ja Raduga Siriusega koos pargastega Quanta ja Carbon. Kõiki neid operatsioone koordineerib ettevõtte omanik Turõgin. Kaup jõuab lõpuks (sanktsioonide all) Venemaa ettevõtteni АО VAD (üks suurimaid Venemaa teedeehitusettevõtteid)."
Turõgin: "Minu töötajad ei saanud seda öelda, sest me ei tee midagi sellist. See on täielik jama. Me ei toimeta, me transpordime. Teeme kõike kehtivate seaduste alusel. Kes on väidete allikas? Kui keegi seda väidab, siis ma esitan politseile avalduse ja algatan kriminaalasja. Kui teie ajakirjanikuna seda levitate, kutsutakse ka teid politseisse. Tegemist on laimuga. Kavatsen kasutada kõiki võimalusi, et kaitsta oma nime ja ettevõtet. See (laevade dokumentides sihtsadamate korduvalt muutmine) on tavaline praktika. Laev läks esialgu bunkerdamiseks, hiljem muudeti sihtkohta, kaupa laaditi ümber või müüdi edasi. Raduga Shipping ei ole kunagi midagi VAD-ile tarninud ega nendega kontaktis olnud. Viimane, väga kaudne kontakt selle ettevõttega pärineb veel 2014. aastast. Ma tean, et nad on sanktsioonide all. Ma tean neid inimesi varasemast ja nad on mulle inimestena vastumeelsed. Raduga Shipping tegutseb seaduslikult ja läbipaistvalt. Meie laevad sõidavad ainult Läänemerel, mistõttu toimub osa vedudest, näiteks Kasahstani kivisöe transiit, paratamatult läbi Venemaa. Kogu meie tegevus on jälgitav. MarineTrafficust näeb täpselt, kuhu me sõidame. Sanktsioonide rikkumine ei tule kõne allagi. Kogu see jutt, et meie töötajad midagi sellist rääkisid, on vale või provokatsioon."
Vandeadvokaat Tõnis Loorits Triniti advokaadibüroost: "Esindan Deniss Turõginit. Soovin, et saadaksite kõik küsimused minu edastatavale e-posti aadressile, et klient saaks neile kirjalikult vastata."
Delfi: "Miks seda vaja on, arvestades, et Turõgin just äsja kõigile küsimustele suuliselt juba vastas?"
Loorits: "Saatke küsimused. Me soovime vastata kirjalikult. See on vajalik selleks, et me ei peaks hiljem kohtus asju klaarima."
Delfi: "Mis võiks olla aluseks Delfi või ajakirjanike kohtusse kaebamisele?"
Loorits: "Saatke küsimused."
Delfi: "Kas teil endal või Turõginil on infot, millega artikli sisu võiks täpsustada või ümber lükata?".
Loorits: "Palun esitage küsimused kirjalikult.".
Delfi: "Turõgin juba vastas kõikidele küsimustele telefoni teel."
Loorits: "Soovime neilesamadele küsimustele veel kord vastata, seekord kirjalikult."
Kui kätte on jõudnud vestluse viies ring, katkestab Delfi kõne. Mõne aja pärast saabubki telefonile SMS: Loorits saadab meiliaadressi.
Merendusekspert Arvo Veskimets: "Raduga Shipping on rahvusvaheliselt tegutsev ettevõte, mille laevastikus on seitse puksiiri ja seitse pargast. Alused kannavad peamiselt Saint Kitts ja Nevise, Küprose või Portugali lippu. Eesti lipu all sõidab pargas Silur, mille omanik on Barge Silur OÜ. Raduga Shippingu tegevust juhitakse ametlikult Küproselt, kuid ettevõttel on endiselt seoseid Eestiga. Minu hinnangul ei ole kaubanduslike merevedude puhul haruldane, et tooraine – näiteks naftasaadused – müüakse reisi ajal ja muudetakse lasti sihtsadamat. Naftasaaduste veol võib seda juhtuda isegi mitu korda ühe reisi jooksul. Sihtsadama muutmisest teavitatakse vastavaid ametiasutusi ja aruanded esitatakse Euroopa Liidu instantsidele. Kuid killustikulasti puhul on sihtsadama muutmine pigem erandlik. Eesti ametivõimud saavad kontrollida laevade esitatud deklaratsioonide ja dokumentide seaduslikkust, teha järelevalvet Eesti territoriaalmerel ja majandusvööndis ning kontrollida Eesti lipu all seilavaid laevu välisriikide sadamates. Kui on tuvastatud rikkumine, selgitatakse välja vastutajad. Kuid olukorda, kus laev väljub Soome sadamast ja deklareerib sihtkohaks Eesti, kuid muudab marsruuti hiljem, ei ole Eesti ametkondadel võimalik ennetada. Kui Eesti lipu all sõitvad laevad või Eestiga seotud merendusettevõtted osalevad Euroopa Liidu määruste rikkumises, kahjustab see otseselt Eesti kui EL-i liikmesriigi ja mereriigi mainet. Minu hinnangul on Raduga Shippingu töötajate väited võimalikust sanktsioonirežiimi rikkumisest tõsised ja neid on vaja uurida. Et olla kindel rikkumises, tuleks pöörduda Soome ametiasutuste – näiteks tolli ja Supo – poole ning selgitada välja, milliste laevade ja lastidega tegemist oli. Kui kahtluse alla sattunud ettevõte on seotud Eestiga, vastutab ta selle eest, et ei kontrollinud piisavalt, millist kaupa ja kuhu tema alused vedasid."
https://forte.delfi.ee/artikkel/1204089 ... -advokaadi
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: ruger ja 5 külalist