Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Selge, see seletab, miks meil mere veetase pidevalt tõuseb....
Re: Autotehnikateema
Vene ettevõte, mis otsustas ühel hetkel Läti omaks hakata.Illike kirjutas: ↑27 Okt, 2025 8:03Võib olla sobib siit midagi: https://www.autoterm.ee/
Läti ettevõte.
Kaliningradis/Königsbergis asutatud purjetamiselektroonika firma Yacht Devices otsustas näiteks Kanada ettevõtteks hakata. Aga kodulehel on omaniku purjekast ikka see pilt:

Ei maksa end eksitada lasta - ühed vantide firmad kõik.
Re: Autotehnikateema
Mul tekib praeguste temp. juures kaubiku sisselaskesse pidevalt kondentsi (konstruktsiooni tüüpviga mida ka esindus on tunnistanud) mis miinustega võib ära külmuda ja õhu etteande katkestada. Huvitaval kombel tekib see täiesti ilma põlemisprotsessideta..Auto mootoris on teatav osa kondents vett nagunii, ju siis ka õlis-kuna mis muud moodi teinekord külmaga karterituulutused jäässe lähevad. Kusagilt karterist peab see veeaur ju tulema.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44063
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Tõenäoline põhjus on kapotialuse liigne jahutamine külmade ilmadega. Proovi katta osad jahutusavad papi ja teibiga ajutiselt kinni ja vaata, mis juhtub. Oleks vaja tõsta mootoriosade temperatuuri.Walter2 kirjutas: ↑27 Okt, 2025 8:56Mul tekib praeguste temp. juures kaubiku sisselaskesse pidevalt kondentsi (konstruktsiooni tüüpviga mida ka esindus on tunnistanud) mis miinustega võib ära külmuda ja õhu etteande katkestada. Huvitaval kombel tekib see täiesti ilma põlemisprotsessideta..Auto mootoris on teatav osa kondents vett nagunii, ju siis ka õlis-kuna mis muud moodi teinekord külmaga karterituulutused jäässe lähevad. Kusagilt karterist peab see veeaur ju tulema.müstika..
Mina näiteks tundub, et saingi enda õlimajoneesist lahti - kui suurem oma kapotialust jahutavast avast sai alla +10 ilmadega kinni kaetud, tõusis õli temperatuur ka ökonoomsetel pööretel stabiilse 100 kraadini ja igasugune "ülitehnoloogilisest mootorist" tingitud vesi karterist kadus. Mootor soojeneb palju kiiremini ja õli püsib kuum ka ökonoomsetel pööretel töristades.
Sellest võis järeldada väikse mõttetöö tulemusena, et kuigi õli võis olla 80+ kraadi, oli raevuka kapotialuse tuulutamisega külma õhuga mootor ise väljaspoolt piisavalt jahe, et kondents tekiks ja õli temp liiga madal, et seda intensiivselt aurustada.
Enne seda oli kondentsi nii palju, et õlivarras suisa tilkus, kui välja tõmmata.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
*Rollerid 50-250ccm, nii 2t kui 4tAMvA kirjutas: ↑24 Okt, 2025 7:23 Noh, see isiklike kogemuste kirjeldus (kui sa viitsid oma jutu läbi lugeda uuesti) oli ikka VÄÄÄÄGA üldsõnaline.
Ei olnud aru saada, mis pillidega tegemist - 2 takti või 4 takti, mis töömahuga, rollerid või mootorrattad. Kogu aeg käis jutt mingitest nokatõmbajatest, ma ei saanudki, aru mis määratlus see selline on ja mis sellel mootori seisukorraga pistmist.
*ATV-d 50-750, 4t, nii õhk-, kui vesijahutusega
*Tsiklid 50-500, lisaks oma lähedalt ümbert kuni 700 (neid vähe)
*paadimootorid erinevad kuni 40 hp
NB! See ei tähenda, et me kõiki asju igatpidi tegime, vaid millises vahemikus erinevaid asju tegime oma ettevõtluse ajamiseks.
NB! Mina rääkisin aktiivsest või isegi agressiivsest kasutusest. Ma ei ole kuskil kasutanud AMvA väljendit nokatõmbajad.
Mida tähendab aktiivne või isegi agressiivne kasutamine, teen selgeks ühe reljeefse näitega. Üldiselt on väga palju erinevaid selliseid mälestusi, mida võiks käsitleda tundidekaupa, valisin praegu lihtsalt ühe sellise, mis omale eredalt meelde jäi kuna just ise selle mehega tegelesin:
Tuleb mees meie juurde, sõidab sihukese uhkema kallima autoga letti (Mersu), ja ütleb, et tahab ATV-d osta. Moodsas keeles valgekrae-silelõug. Nagu ikka, esitan selgitavaid küsimusi, et millist siis? Sest iial ei tea, kes mida või millist soovib. Sest senine müügikogemus ütleb, et uuri kes sellega mida tegema hakkab, et võimalikult sobivamat pilli pakkuda. No ütleb, et ikka omale. No okei. Aga millist kui suurt 300, 500, 750? Oieiei, ma ei tulnud nalja tegema, ikka 700 vähemalt, ära hakka üldse lasteasjadega naljagi tegema. No vaatame pilli siis ja küsin, et mida tegema hakkad. Tema vastu, et "no-nii-sama". Täpsustava küsimise peale, et "fun oleks noh". Küsin, noh et rendimasinaks või mis. Vastus "ei-ei, omale". Vaatab masinat sihukese üleoleva takseeriva pilguga, täpselt sellisega, millega "rockimehed" hindavad kas apastraat üldse nende käes vastu peab. No küsin, et aga mida ikkagi siis sa konkreetsemalt teha plaanid ja mida sa pillilt ootad. Vaatab mulle otsa a´la, et "mida sa juhm küsid": Noh et mets karjäär, soo, kraavid. Mina omakorda vaatan, et nonoh, järjekordne... Küsin, et mida siis kraavide all silmas pead, et mis mõttes. Tema et noh ikka ülehüpata noh, et ikka vähemalt 2 meetristest kraavidest hooga üle hüpata jne samas stiilis siis, et fun oleks. Et kas peab vastu? Näha oli, et see teema läheb sassi. Võtsin hõlmast kinni, ütlesin, et tule vaatame koos vedrustust, tule vaata neid esi- ja tagasilla õõtsasid, amorte, kinnitusi. Kusjuures need olid veel kobedad tükid, ikka 700-ne. Sul on Mersul täpselt sama silla ehitus. Ja vaata nüüd oma Mersu omi. Ütlesin, et vaata, kui sa nüüd lähed Silberisse ja tahad uut Mersut osta ja hakkad sellejuures esimese asjana seletama, et üritaksid Lõunakeskuse juures üle äärekivide hüpekaid teha ja siis näiteks taraanina otsejoones läbi Riia ringi põrutada ja Emajõe luhal soomudarallit teha jne jne ja kui selle juures õõtsad peaksid pooleks minema või amordipüstak läbi kapoti tulema, või ära uppuma, et siis on Mersu sita auto teinud ja Silber peab selle jama sulle kõik kinni maksma... Et kui sellise jutuga minna ükskõik millisesse sõidukeid müüvasse esindusse, siis naerdakse pika puuga välja, aga miks sa siin arvad, et mina peaks sulle seda tasuta pakkuma? Jah, jupid saad, külge võime kah panna, aga maksma pead selle eest. See, mida sina räägid ja kirjeldad, ei ole teps mitte tavakasutus, vaid ilmselgelt sport ja/või ekstreemkasutus. Ja sellisest kasutusest tingitud probleemid ei ole kuskil tasuta, sportvõistlustel osalemine või ekstreemturnimised on alati oma rahakoti peal olnud. Anna endale aru, mida sa teha tahad ja mida sa kellelt ootad. Vaatas otsa, sai aru.
Kusjuures, lisaseik on see, et meil oma tuttav tegeles just aktiivharrastajana võistlussõiduga oma mingi Yamuga. Kui temaga juttu oli, et kuidas hiinakas kestab võrreldes jaapanlasega, siis mees hakkas naerma: Ütles, et: "Sa ära kujuta asju ette! Peale igat nädalavahetusel olnud treeningut või võistlust läheb mul masin töösse ja midagi on kindlasti kuskilt jälle vaja teha. Ja siis kui järgmiseks nädalavahetuseks lapitakse kokku, siis lähen jälle uuesti ja nii edasi ringimööda. Ja igakord maksan. Ütles, et ainuke vahe on see, et kui sina tahad oma pulga eest 50-60 eeku, siis mina iga samasuguse Yamu jupi eest maksan 600. Lisaks töö."
Ja teine lisaseik: Me ju näeme kohe mida pilliga on tehtud (ka lauset "mängisin klaverit ja kell läks katki" tuleb osata kasutada) kui sa hooldesse tuled.
Selliseid erinevaid absurdseid näiteid võiks küllalt kirjeldada.
Aga lõpetuseks: kui ma kirjutan oma seikadest, ja ma kuskil netis migit blogi ei pea (ja ma ei kavatsegi pidada!), siis ma ka ei viita millelegi, kui ma omadest töödest ja kogemustest räägin, linkide ja viidetega vahendad ikkagi ju kellegi teise tehtud töid ja asju.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44063
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Üks võimalus veel, kui kapotialune on soojemaks saadud. Võta ära see plastmassist torujupp, mille kaudu õhufiltrisse tuleb külm välisõhk kusagilt auto ninast. Et mootor hakkaks võtma kapotialust, soojemat õhku. Kui sisselaskeõhk muutub nt 20 kraadi soojemaks, siis kaob ka kondents. Niiskus sisselaskesse tuleb karterituulutusest.Walter2 kirjutas: ↑27 Okt, 2025 8:56Mul tekib praeguste temp. juures kaubiku sisselaskesse pidevalt kondentsi (konstruktsiooni tüüpviga mida ka esindus on tunnistanud) mis miinustega võib ära külmuda ja õhu etteande katkestada. Huvitaval kombel tekib see täiesti ilma põlemisprotsessideta..Auto mootoris on teatav osa kondents vett nagunii, ju siis ka õlis-kuna mis muud moodi teinekord külmaga karterituulutused jäässe lähevad. Kusagilt karterist peab see veeaur ju tulema.müstika..
Ennevanasti olid sisselaskekollektorid alumiiniumist ja neid köeti tihtipeale jahutusvedelikuga. Täna on see harulduseks muutunud. Siis hoidis kuum sisselase selle veeauru kenasti gaasilises olekus ja sellisel kujul liikus see silindritesse.
Sellised vead viitavad sinna suunas, et on üritatud mingit öko pilli teha, samal ajal neid piiripealseid lahendusi põhjalikult katsetamata.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44063
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kasutan võimalust küsida. Kui sage on see probleem, et paadimootori veojalas olev õli on ühe suvega "majonees", st emulsiooniks muutunud?*paadimootorid erinevad kuni 40 hp
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Kui tihendid on terved ja vindivõll sirge ei juhtu isegi mitme hooajaga midagi. Aga - erand on.Siis kui vindivõlli ümber kerib ennast vette visatud tamiili või spinnanööri jupp mis stefast läbi ronibKapten Trumm kirjutas: ↑27 Okt, 2025 12:15Kasutan võimalust küsida. Kui sage on see probleem, et paadimootori veojalas olev õli on ühe suvega "majonees", st emulsiooniks muutunud?*paadimootorid erinevad kuni 40 hp
Re: Autotehnikateema
Unustasin lisada, et kondents koguneb vahejahutisse (süsteemi kõige madalam koht) peale turbot. Kui turbo soe, siis ei saa sinna mingit kondentsi tekkida sõidu ajal. Sõitu alustades mootor natuke nõksutab (esimeses kurvis), siis lendab kogunenud vesi läbi mootori ja edasi sõidab nagu kulda. Ilmselt sõidust tulles maha jahtudes jookseb vahejahutisse kondents sisse. Osad puurivad vahejahuti allossa paari mm augu sisse kuskaudu vesi välja saaks tilkuda - sõiduomadustele see ava suurt mõju ei avalda. Ma sellise asjaga ei hakka tegelema - panga auto ja 3 aastat kohe ka täis, saab uue.Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Okt, 2025 11:54 Üks võimalus veel, kui kapotialune on soojemaks saadud. Võta ära see plastmassist torujupp, mille kaudu õhufiltrisse tuleb külm välisõhk kusagilt auto ninast. Et mootor hakkaks võtma kapotialust, soojemat õhku. Kui sisselaskeõhk muutub nt 20 kraadi soojemaks, siis kaob ka kondents. Niiskus sisselaskesse tuleb karterituulutusest.
Ennevanasti olid sisselaskekollektorid alumiiniumist ja neid köeti tihtipeale jahutusvedelikuga. Täna on see harulduseks muutunud. Siis hoidis kuum sisselase selle veeauru kenasti gaasilises olekus ja sellisel kujul liikus see silindritesse.
Sellised vead viitavad sinna suunas, et on üritatud mingit öko pilli teha, samal ajal neid piiripealseid lahendusi põhjalikult katsetamata.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44063
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mis autoga kah tegu - teaks tulevikus eemale hoida.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
krossipart
- Liige
- Postitusi: 342
- Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Lõhnab nagu Vivaro. Mu Vivarol 2 garantiijuhtumit antud teemal ja olen tossava mootoriga teele jäänud.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44063
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ehk siis Renault "õnnetus neljal rattal" Traffic.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Master. 10 aastat e. umbes 4 autot tagasi sarnaseid probleeme ei olnud kuigi paberite järgi on tehnika läbivalt sama olnud.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- rockrapdude
- Liige
- Postitusi: 91
- Liitunud: 24 Mär, 2023 15:25
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
https://www.youtube.com/watch?v=3shGSLYjVuM
Tänapäeval autod lihtsalt liiga ökonoomseks aetud, seetõttu kõik need kondensi teemad tekivadki. Papp ette talveks ja asi vaska
Tänapäeval autod lihtsalt liiga ökonoomseks aetud, seetõttu kõik need kondensi teemad tekivadki. Papp ette talveks ja asi vaska
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist