Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Mere sügavus ei ole geoloogia.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12032 ... iia-kaunas
Hmmm... Oot, aga kas EL trahve ei tee kui projekt miskiks aastaks valmis pole? Päris kiire kohalik raudtee tekib Eestisse igatahes.Läti Televisiooni saate „De Facto“ andmetel kaaluvad lõunanaabrid praegu Rail Balticu ehitamist jupikaupa. Läti rahvusringhääling kirjutab, et Eesti prioriteet on Tallinn-Pärnu ühendus ning Pärnu-Riia lõigu välja ehitamine on keskkonnamurede tõttu ajagraafikust maas. Seega kaaluvat ka Läti enda plaanide muutmist.
„Kõige tõenäolisem on, et Rail Baltic alustab opereerimist lõikude kaupa. Esialgu võib see tähendada marsruute nagu Tallinn-Pärnu. Meie puhul loodame, et enne kogu trassi valmimist saaks rongiliikluse avada Riia lennujaama ja Kaunase vahel,“ sõnas minister.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Riia ümbersõiduga ka küsimusi
Kõik, mis on ehitatud või projekteeritud Rail Balticu raames Riia linnas, on mõeldud ainult reisijate ja kergete kaupade veoks. Kuid raskeid kaupu, nagu sõjaline varustus ja tankid, ei saa nendel rööbastel vedada — nende jaoks oli kavandatud marsruut läbi Salaspilsi.
https://www.err.ee/1609460204/lati-uued ... at-arengut
Kõik, mis on ehitatud või projekteeritud Rail Balticu raames Riia linnas, on mõeldud ainult reisijate ja kergete kaupade veoks. Kuid raskeid kaupu, nagu sõjaline varustus ja tankid, ei saa nendel rööbastel vedada — nende jaoks oli kavandatud marsruut läbi Salaspilsi.
https://www.err.ee/1609460204/lati-uued ... at-arengut
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Kahjumliku projekti algatanud poliitikud on nüüdseks juba raugastumas ja ei vastuta enam niikuinii mitte millegi eest.
Nagu Oskar Luts juba "Kevade"-s kirjutas: vanemate patud nuheldakse laste kaela.
Nagu Oskar Luts juba "Kevade"-s kirjutas: vanemate patud nuheldakse laste kaela.
Pioneer/TT Pioneeripataljon, Tapa 2004/05
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Seda, et veidi enam kui 100 aasta pärast piiblitsitaati enam ära ei tunta, ei osanud ta vist küll arvata: https://piibel.net/est_97/2ms-34.html .
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Pealkiri ERRi uudisteportaalist : Rail Baltic kuulutas välja miljardihanke raudtee Eesti osa ehitamiseks .
Mõni aeg tagasi oli samas kohas uudis kuidas lätlased Riiast siiapoole tulevat osa pidurdavad .
Mõni aeg tagasi oli samas kohas uudis kuidas lätlased Riiast siiapoole tulevat osa pidurdavad .
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Eks tehaksegi kuni Läti piirini valmis. Samas rong hakkab sõitma kuni Pärnuni. Muidugi kas Rail Parnu rongid ei peaks juba tellitud olema või saab ajutiselt kellegi vanu laenata?
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Mingist uudistenoppest nädal paar tagasi jäi silma et second-hand ronge ei välistata (Tln-Pärnu). ja IMHO, Pärnust saab Riiga bussiga ja sealt jälle rongiga edasi

EDIT
Kui ma tahaks praegu (kell 18:04) Riiga saada siis Luxekspress pakub täna 2230 bussi (21€) ja homme tervelt 12 väljumist alates 0700-st. Odavaim 14€, kallim 23... ja palju Lux seda dotatsiooni saabki? Kütuseaktsiisi tasub küll...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Ma maigutaks veel : kelle taskust minister svet selle miljardi leidis , ega mitte läbi ampritasu ja võrgutasu ning käibemaksu uuenduse .
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Mis miljard? See on ainult üks hange, tervikuna maksab Eesti osa pisut rohkem. Uudis maikuust.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12029 ... ordistunud
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12029 ... ordistunud
Kliimaminister esitas täna valitsusele iga-aastase Rail Balticu vahearuande, mille järgi on hiidprojekti Eesti osa maksumus kerkinud 3,8 miljardit euroni.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
olge mureta, kerkib veel ja mitte vähe.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Ma söön oma mütsi ära, kui lätlased on Ikla-Riia juppi ehitama hakanud sellel hetkel, kui meie osa piirini valmis on
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Eks need on need rahvusvaheliste projektide "rõõmud". Praegu Riias olles käib siin väga aktiivne uute vaksalite (keskvaksal + suur jaam ka lennujaama) kui ka uue Daugava raudteesilla ehitus. Seda siis RB rahade eest. Ehk prioritiseeritakse projekte, mis annavad kasu ka siseriiklikult (loe teevad rehepappi).
Vaatan ühtpidi toimuvat väikese kadedusega - lätlased tõmbadsid "kohalikust" vaatest kindlasti pikema õlekõrre. Nad saavad uue keskraudteejaama, uue trammiliini läbi linna, uue silla. Neist kõigist objetidest on kohalikele kasu mitte ainult RB võtmes. Samas vaksalis hakkavad paiknema ka kohalike rongide lõpppeatused, bussijaam jne.
Eestlased seevastu jätsid alles nii Balti Jaama + rajavad uue jaama ainult RB jaoks. Bussijaama ümberkolimise vastu on ka tuhat muud argumenti. Trammiliini rajati ainult mõne kilomeetri jagu ühendamaks olemasoleva trassiga - lennujaama trammiliin oleks pidanud minema otse linna, mitte tiirutama kuskil Majaka vahel pool tundi.
Ehk kokkuvõtvalt on suhteliselt suur oht, et meie RB rajatavas vaksalis hakkab enamus aega puhuma tühi-kõle tuul ning reaalseid kasutajad saab olema vähe ning kogu potensiaali ei saagi ära kasutatama. Millest on muidugi kahju ning pikas plaanis ei teki meil pealinna ühtset ühistranspordikeskust, kuhu kõik transpordiliigid kokku jookseksid.
Sellest võib olla ka meil siseriiklik vastuseis tugevam - on tunne, et RB ei paranda meie igapäevaelu, vaid ainult nende, kes RBd kasutama hakkavad.
-----
Kui rääkida RB trassi kasutamisest kohalikeks ühendusteks, siis selleks soetatakse eraldi veerem ning liikumiskiirus on tõenäoliselt madalam, kui rahvusvahelisel liinil.
Kuid Pärnu-Tallinna kaksiklinna teke on sellele vaatamata reaalsuseks saamas. Kui Pärnusse sõit hakkab aega võtma alla tunni, siis võivad inimesed rahulikult Pärnus elades nt Ülemiste Citys igapäevaselt tööl käia.
https://info.railbaltica.org/ee/luhidalt
----
Rahast rääkides - Eesti kasutab oma CO2 kvoodiraha praeguse omaosaluse finantseerimiseks (200 miljonit). Paari aasta pärast oleks vaja lisada veel 500-600 miljonit, mida kõige tõenäolisemalt läheme laenurahaga katma.
-
- Liige
- Postitusi: 2322
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Rõhk sõnal "kui", sest Hommiku tv-s RB esindaja ütles et vajalikust 3+ miljardist on olemas 1. Ja küsimusele, mis ülejäänust saab vastas, et hea küsimus ja et see küsimus ei ole talle

- sammal.habe
- Liige
- Postitusi: 881
- Liitunud: 30 Apr, 2004 19:49
- Asukoht: 58°22'N 26°43'E
- Kontakt:
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Lätlaste eneseirooniline nägemus RB trassist. üks sealne sõber saatis.
- Manused
-
- läti iroonia
- rb.jpg (156.53 KiB) Vaadatud 602 korda
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline