Olen pikalt hoogu võtnud, kuid viimased sündmused sunnivad mingit kokkuvõtet Ukrainas toimuvast tegema.
Eelmisel nädalal sai selgeks, et sellel aastal IMF Ukrainale rohkem laenu ei anna sellel aastal. Ametlik põhjus oli et Ukraina keeldub tõstmast tavatarbiate müüdavat gaasihinda, vist oli 18 prossa. ehk siis ei oleks riigi poolt mingit subsiteerimist. Mille peale rahvuspank tõstis kohe baasintressi 1 protsendipunkti võrra. Ma kahtlustan, et põhjuseid oli teisigi ja kõige esimene vist olla korruptsioonikohtute loomine. Ma ei ole nüüd mingi padu vandenõuteoreetik, kuid IMF võib mõista, nad on ikkagi pank ja nad tahaks oma raha millalgi tagasi saada. lihtne. Praegu neil selleks kindlust ei ole. Järgmise makse arutamine tuleb järgmise aasta alguses ja kui tingimused on täidetud, saab Ukraina esimese kvartali lõpus oma raha. Aga raha on Ukrainal hädasti vaja. Järmine aasta on vist vaja tagasi maksta üle 6 miljardi (järgmine kord parandan ja panen kohe vastavad viited) ja 2019 veel rohkem, vist pea 10 miljardit. Seda on palju. Praegu on keskpangal reserve umbes 20 miljardit, seega mitte kuidagi ei õnnestu niisama ära maksta. Reservile kehtib veel tingimus, et keskpangal peab olema 3 kuu impordi tagatis, see lihtsalt peab olema, et teha välismakseid jne. Miks ma arvan, et see IMF poolne käik on ka mingil määral survevahend, on see et kui augustus Jalta foorumil võttis Porosenko sõna, et kas on ikka korruptsioonikohtuid vaja, nendega läheb niikaua aega, teeme hoopis korruptsioonipalati, siis nüüd on jutt muutunud, seadus peaks olema vastu võetud veel sellel aastal. Kohtureformiseaduse parandus on läbinud juba Raada ja peaks olema Presidendi laual allkirjastamiseks. Aga et neid vajalike seadusi, mida nõuavad IMF ja muud Ukraina sõbrad, nende seaduste läbiviimiseks on vaja hääli. Mis viib meid viimaste sündmuste juurde. PPB on vaja Rahvusliku Rinde hääli, kuigi need kaks parteid peavad juba ammu kõnelusi ühinemiseks, ei ole see veel toimunud ja Avakov on arvestatav figuur seal. Mis on Avakovi häda, et ta ei pääsenud parlamenti, seega kui ta peaks kinga saama, kaotab ta poliitiliselt palju. Seega ei saa ta ka lubada oma vallandamist ja peaks minema järelandmistele. Ta ei saa minna tagasi Raadasse, nagu teised RR poliitikud esimesest Ukraina valitsusest. Lugu muidugi ise segane, et kes siis lõpuks susis, et see läbiotsimine toimuks, sest asi on üleval juba 2015 aastast, miks alles nüüd sellega tegelema hakati??
Panen siia lingi, kes tahab, see lugegu, annab suhtkoht selge pildi "mängiatest".
http://news.liga.net/articles/politics/ ... aetsya.htm
Seal toodud ühe variandina, et grusiinist NABu grusiinist juht on andnud asjale käigu, et kaht Sakasvili vastast omavahel tülli ajada. Elame näeme.
Muidugi on neil seal palju muud ka segast, kasvõi kivisöega, õigemini selle reservide puudumisega. Talvale minnakse vastu kõige väiksemate reservidega, miks, on paljudele Ukraina ekspertidele ka arusaamatu. Kogu asja riigi süüks ei aja, sest riigi omandis on vist ainult 5 elektrijaama, kus toodetakse ka soojust. Miks härra Ahmetovi firmadel nii väiksed varud on, ei osata seletada. Jäägu see teiseks korraks.