678. leht 679-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Okt, 2025 9:49
Postitas Kapten Trumm
Inimesed meenutavad siin oma noorpõlveautosid, 20a tagasi oli aftermarket alarm üsna tavaline. Mäletan, mul oli 96 Opel Omega, sel käisid "standardis" uksed alles võtmest lahti. 1994 mersul samamoodi. Alles 2000 Volvol oli tehase alarm.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Okt, 2025 10:01
Postitas Walter2
AMvA kirjutas: 15 Okt, 2025 9:42 Tänapäeval panevad aftermarket alarmi vist 1% autoostjatest.
Tea midagi. Mul siiani kaubikutes olnud kõigil kohapeal siinses esinduses paigaldatud alarm (Meta), miskipärast lisade nimekirjas tehasealarmi ei pakutud?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Okt, 2025 10:06
Postitas Kapten Trumm
Kahtlustan, et paljudel "tehasealarmidel" pole ka pooli funktsioone, mida aftermarket pakub. Kuna autosid varastatakse vähe ja kasko maksab kinni, siis omanikud ei viitsi süveneda. Näiteks pole ma pea ühestki uuest autost leidnud neid ultraheli liikumisandureid, mida iga tõsisem aftermarketi komplekt sisaldab. Tihti pole võimalik alarmi osaliselt deaktiveerida, et kui nt jätad koera autosse. Osad tootjad ei raatsi eraldi pasunat panna ja kasutavad auto enda helisignaali jne. Nt 24 VW-l, kui jätad koera pagasnikusse, siis poest tulles sul alarm karjub, vastavat muudatust teha aga pole kasutajal võimalik.

Mingil Gemini alarmil olid taolised funktsioonid küll olemas ja ühe nupuvajutuse kaugusel.
2000 Volvo tehasealarmil on seevastu akusireeniga pasun (raskesti ligipääsetavas kohas) ja võimalus salongi andurid "vaigistada" kui keegi jääb autosse.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Okt, 2025 10:10
Postitas Kapten Trumm
Walter2 kirjutas: 15 Okt, 2025 10:01
AMvA kirjutas: 15 Okt, 2025 9:42 Tänapäeval panevad aftermarket alarmi vist 1% autoostjatest.
Tea midagi. Mul siiani kaubikutes olnud kõigil kohapeal siinses esinduses paigaldatud alarm (Meta), miskipärast lisade nimekirjas tehasealarmi ei pakutud?
Kaubikute (ka N1 sõiduautopõhised) varustus ongi pahatihti lahjem kui sama hinnaklassi sõiduautol (M1). Paljud asjad tuleb lisana tellida, mis sõiduautol on põhivarustuses.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Okt, 2025 10:15
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 15 Okt, 2025 10:06 Kahtlustan, et paljudel "tehasealarmidel" pole neid funktsioone, mida aftermarket pakub.
Näiteks pole ma ühestki autost leidnud neid ultraheli liikumisandureid, mida iga tõsisem aftermarketi komplekt sisaldab.
Tihti pole võimalik alarmi osaliselt deaktiveerida, et kui nt jätad koera autosse. Osad tootjad ei raatsi eraldi pasunat panna ja kasutavad auto enda helisignaali jne. Nt 24 VW-l, kui jätad koera pagasnikusse, siis poest tulles sul alarm karjub, vastavat muudatust teha aga pole kasutajal võimalik.
Paljude EL riikide reeglid keelavad mahuandurite kasutamise tegelikult, kuna tekitavad palju valehäireid. Sama rea alla käib ka lisapasuna paigaldus.

Samas on tänapäeval igasuguste aftermarket alarmide paigaldus mõttetu. Kui profid vargad (leedukad) tahavad su auto ära viia, siis nad seda ka teevad, vaatamata sellele, mis alarm seal peal on. Ja amatöörid ei saa tänapäevasest autost jagu. Ning kui sul on läpakas autosse unustatud, siis see viiakse ära vaatamata sellele kui kõva pasunaga alarm sul on.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Okt, 2025 12:17
Postitas Kapten Trumm
Leedulaste eest on auto kaitstav, küsimus on selles, et mainstream ohver piidubki selle "tehase alarmi ja immoga", mille kahjutuks tegemine on varastele perfektselt selge. Samuti ka autoga ära sõitmine, kui garderoobis jäetakse võtmed mantli taskusse. Mul õnneks taolisi autosid pole kah.

Küsimus on sellise tõkestuse loomises, mille lahti lammutamine on liiga aeganõudev ja sunnib loobuma. Keskmine varas on ikkagi 3 minuti mees, kui selle ajaga ei õnnestu tegu ära teha, siis pigem pannakse päkka. Tuttavatele olen soovitanud - pange kuskile teile teadaolevasse kohta lüliti, mis katkestab kütuse etteandepumba toite (parem kui põhi-, mitte relee ergutusahela) ja enamik vargaid lööb pimedas vihas jalaga ukse lömmi, kuid auto jääb paigale.

Läpaka teemal - ärge jätke istme peale. Tagumised klaasid võiks ka kõige tumedamaks kiletada, et igaüks ei näeks, mis sul seal tagaistuja jalgade kohapeal on.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Okt, 2025 12:23
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 15 Okt, 2025 12:17 Leedulaste eest on auto kaitstav, küsimus on selles, et mainstream ohver piidubki selle "tehase alarmi ja immoga", mille kahjutuks tegemine on varastele perfektselt selge. Samuti ka autoga ära sõitmine, kui garderoobis jäetakse võtmed mantli taskusse. Mul õnneks taolisi autosid pole kah.

Küsimus on sellise tõkestuse loomises, mille lahti lammutamine on liiga aeganõudev ja sunnib loobuma. Keskmine varas on ikkagi 3 minuti mees, kui selle ajaga ei õnnestu tegu ära teha, siis pigem pannakse päkka. Tuttavatele olen soovitanud - pange kuskile teile teadaolevasse kohta lüliti, mis katkestab kütuse etteandepumba toite (parem kui põhi-, mitte relee ergutusahela) ja enamik vargaid lööb pimedas vihas jalaga ukse lömmi, kuid auto jääb paigale.
Tänapäevase autoverguste taseme juures täiesti mõttetu teema. Kasko on niikuinii olemas.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Okt, 2025 12:32
Postitas Kapten Trumm
Sedand küll.
Lihtsalt tehniliselt luua käivitustõkestus, millest jagu saamine selle 3 minuti jooksul pole võimalik ja ainus võimalus on auto minema vedada, pole teab mis keerukas ega kallis, suurim töömaht tekib ilmselt salongi polstrite lammutamisega (et juhtmed viisakalt läbi vedada).

On muidugi erandeid, osadel autodel on veel paagiväline pump ja auto alt ligipääsetav, annad sinna pisikeste krokodillidega 12v peale ja töötab. Aga täna on enamasti paagisisesed ja selle juhtmetele ligipääsu saab jällegi oluliselt raskendada.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Okt, 2025 13:56
Postitas ahto42
korra veel klaaside juurde
Viskas ette autopesija video, et kuidas tema puhastab
https://www.youtube.com/watch?v=limFvEGcuZc

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Okt, 2025 19:59
Postitas maksipoiss
Kapten Trumm kirjutas: 15 Okt, 2025 8:53 Seda tuleks kontrollida, mitte loota tootja claimidele.
Hiluxil kontrollitud, kuuma ilmaga täiesti tuima järjekindlusega lülitub siseõhule :) .

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 16 Okt, 2025 15:12
Postitas Kapten Trumm
Seal võib muidugi olla natuke teine põhjus - mitte sinu heaolu, vaid kompressori ringiajamiseks kulub kütus ja tekib Co2 - ja ühte ja sama õhku jahutades on vaja kompressoril vähem töötunde teha :)

Meil täna topitakse mootorisse tõsimeeli mingeid 0W-20 vesiõlisid, et saada paar protsenti kütusesäästu (mootori ressursi arvelt). Kuigi kõik teavad hästi, mis probleeme see tekitab - ja peale garantiiaja lõppu hakkab iga teadlikum kasutaja nt 0W-30 või 5W-30 kasutama.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 16 Okt, 2025 17:09
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 16 Okt, 2025 15:12 Seal võib muidugi olla natuke teine põhjus - mitte sinu heaolu, vaid kompressori ringiajamiseks kulub kütus ja tekib Co2 - ja ühte ja sama õhku jahutades on vaja kompressoril vähem töötunde teha :)

Meil täna topitakse mootorisse tõsimeeli mingeid 0W-20 vesiõlisid, et saada paar protsenti kütusesäästu (mootori ressursi arvelt). Kuigi kõik teavad hästi, mis probleeme see tekitab - ja peale garantiiaja lõppu hakkab iga teadlikum kasutaja nt 0W-30 või 5W-30 kasutama.
Ja milliseid probleeme see 0W-20 siis põhjustab?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 16 Okt, 2025 17:26
Postitas MeelisV
maksipoiss kirjutas: 15 Okt, 2025 19:59
Kapten Trumm kirjutas: 15 Okt, 2025 8:53 Seda tuleks kontrollida, mitte loota tootja claimidele.
Hiluxil kontrollitud, kuuma ilmaga täiesti tuima järjekindlusega lülitub siseõhule :) .
Ford Transiti custom 2017 teeb seda samuti näiteks.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 16 Okt, 2025 18:51
Postitas Lemet
Ja milliseid probleeme see 0W-20 siis põhjustab?
Peugeot vahetas näiteks algselt Partnerile ette nähtud "vesiõli" lausa tootja tasemel viskoossema vastu välja.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 16 Okt, 2025 18:59
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: 16 Okt, 2025 18:51
Ja milliseid probleeme see 0W-20 siis põhjustab?
Peugeot vahetas näiteks algselt Partnerile ette nähtud "vesiõli" lausa tootja tasemel viskoossema vastu välja.
Täpsemalt siis vahetas 0W-30 5W-30-ne vastu, aga egas sellega probleemid ei kadunud :D. Need Partneri probleemid ei olnud üldse õli viskoossusega seotud.
Kui ma oma eelmise Volvo maha müüsin oli tal 280 000 km kellal ees ja kogu selle aja oli ta sõitnud 0W-20 õliga 20 000 km vahetusvälpadega. Mootor käis nagu kellavärk ja käib ilmselt ka järgmise omaniku käes.