Re: Autotehnikateema
Postitatud: 27 Okt, 2025 13:15
Vist küll. Mu Vivarol mootor 1,6.
Vist küll. Mu Vivarol mootor 1,6.
Oleks siis ökonoomsus kasvõi. Täna nt VW pakub TDI mootoritega autodele umbes analoogset ökonoomsust kui oli 25a tagasi TDI-del.rockrapdude kirjutas: ↑27 Okt, 2025 13:11 https://www.youtube.com/watch?v=3shGSLYjVuM
Tänapäeval autod lihtsalt liiga ökonoomseks aetud, seetõttu kõik need kondensi teemad tekivadki. Papp ette talveks ja asi vaska![]()
Mul kogenud praktik mehhaanik ütles, et hooaja lõpus vaheta igal juhul ära, kui ei taha riskida, et kas kevadeks sisu roostes...Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Okt, 2025 12:15Kasutan võimalust küsida. Kui sage on see probleem, et paadimootori veojalas olev õli on ühe suvega "majonees", st emulsiooniks muutunud?*paadimootorid erinevad kuni 40 hp
Meistrimees ütles mul selle peale pahase häälega, etretti kirjutas: ↑27 Okt, 2025 12:25Kui tihendid on terved ja vindivõll sirge ei juhtu isegi mitme hooajaga midagi. Aga - erand on.Siis kui vindivõlli ümber kerib ennast vette visatud tamiili või spinnanööri jupp mis stefast läbi ronibKapten Trumm kirjutas: ↑27 Okt, 2025 12:15Kasutan võimalust küsida. Kui sage on see probleem, et paadimootori veojalas olev õli on ühe suvega "majonees", st emulsiooniks muutunud?*paadimootorid erinevad kuni 40 hp
, aga teine teema sõltub ikkagi kasutamisest. Pealtnäha võib kõik kenasti korras olla, aga kui lahti võttad, siis vaatab "montana" vastu. Õli plägane ja sees kahjustused. Kaks märksõna: kavitatsioon ja teiseks liiga kiire aeglustumine. Teisel puhul siis näiteks sõit Võrtsul liiva. Liiv on nii petlik, et jah, alguses ei pruugi suurt midagi näha olla, aga ükshetk võivad üllatused käes olla. Võtad jala alt, siis vaatad kuidas võllile üles mootorisse on nuudipinnast alt poolt nt pool ringi peale keeranud. Asi see tihendki siis edasise kasutusega ära rikkuda. Näha võib olla alles siis, kui hoolde/remondimees lahti võtab, sinnamaani on "mängisin klaverit..." (see oli meil lihtsalt põhilause juba. Selle kategooria tunnuseks oli, kui mees astub sisse ja esimeseks lauseks on: panin ainult garaaži seisma, sõitnudki pole ja vaatan: näe õliloik all... samal ajal on kohe näha, et miski asi on toore jõuga lihtsalt pilbasteks... Tegelikult teavad kõik, mida nad tegid, aga esimene jutt on "mina ei ole teinud mitte midagi, ja ei tea mitte midagi")vint on sul oksa peal puu otsas, paadimootoril on sõukruvi
My toyotal on automaatsiiber külma ilmaga sõitmiseks. See võiks tänaba rohepöörastatud raua puhul kohustuslik olla. Mootorist väänab mingi max 90C õlitemperatuuri välja, aga samas mingit vee kogunemist karterisse ei ole täheldanud. Ilmselt seetõttu, et mootor on algusest peale disainitud hübriidi vedamiseks ja veest lahtisaamisega peab arvestama. Sama häda, mis vanale mootorile start-stop süsteemi külgearetamisel, kokkuvõttes rikub sõidumõnu ja hävitab ka mootori.Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Okt, 2025 13:47Oleks siis ökonoomsus kasvõi. Täna nt VW pakub TDI mootoritega autodele umbes analoogset ökonoomsust kui oli 25a tagasi TDI-del.rockrapdude kirjutas: ↑27 Okt, 2025 13:11 https://www.youtube.com/watch?v=3shGSLYjVuM
Tänapäeval autod lihtsalt liiga ökonoomseks aetud, seetõttu kõik need kondensi teemad tekivadki. Papp ette talveks ja asi vaska![]()
Vähemalt diislitel seda kohutavat efektiivsust, mille nimel võiks emulsiooniga ringi sõita, ei paista kuskilt. Eks muidugi rohekola võtab oma.
Ja noh, võiks siis esindus/autofirma olla aus ja tunnistada, et on probleem. Tegelikus elus tuleb eduraport rohe-eesmärkidest ja sellest, et emulsiooniga sõita on ok.
Ja nii ongi, midagi ikka tuleb hooaja jooksul.Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Okt, 2025 13:49 Ma vahetangi, ainult hooaja lõpus on majonees. Õnneks õige "marine gear oil" peaks olema selline, et teatud kogus vett õli omadusi eriti palju ei halvenda. Vahetasin tihendid-värgid, ikka tuleb.
"Tavalisel" mootoril piisab ka 80-st kraadist, et vesi aurama hakkaks, tingimusel, et kogu mootor on piisavalt kuum. Kui aga mootor on mingi paberõhukese alumiiniumist seinaga "high-tech", mis sõidutuules on külm, siis on vee ära auramiseks vaja palju kõrgemat õli temperatuuri (ja koos sellega ka soojemaid mootori seinu). Üks võimalus ökonoomsust saada on ju piirata sellise soojuse teket, mis ärajuhtimist vajab.My toyotal on automaatsiiber külma ilmaga sõitmiseks. See võiks tänaba rohepöörastatud raua puhul kohustuslik olla. Mootorist väänab mingi max 90C õlitemperatuuri välja, aga samas mingit vee kogunemist karterisse ei ole täheldanud. Ilmselt seetõttu, et mootor on algusest peale disainitud hübriidi vedamiseks ja veest lahtisaamisega peab arvestama. Sama häda, mis vanale mootorile start-stop süsteemi külgearetamisel, kokkuvõttes rikub sõidumõnu ja hävitab ka mootori.
Ei sõltu elektrilise roolivõimu korral, oleneb muidugi autost. Endal kogemus Golf 5ga, kui sellel rool? võim? kalibreerimata (raud oli OK) siis võimendus on olemas aga peale kurvi rattaid otseks ei keera. Sirgeks pidi ise keerama, väga kummaline oli nii sõita