Re: Jõelaevad Emajõel
Postitatud: 29 Sept, 2018 19:31
Pilt on aastast 1966.smr kirjutas:
Kogu Emajõgi pildilt https://drive.google.com/open?id=1H-tC1 ... VX2hYFP7i- (u 350 mb)
Pilt on aastast 1966.smr kirjutas:
Kogu Emajõgi pildilt https://drive.google.com/open?id=1H-tC1 ... VX2hYFP7i- (u 350 mb)
Täpsustusid 60-te esimese poole reisijateveo näitajadaurik kirjutas: Reisijate arvust. 60-d ongi sovetiaja tipp. Muidugi kuuma suvega rohkem, jahedaga vähem.
1963.a. olla Tartu jõesadama laevad vedanud kokku 237 tuh. reisijat.(ajaleht Edasi mingi sügisnumber) Arvata, et ca 200000 siis kahel ülesvoolu linna(lähi)liinil.
1968 veeti 204,8 tuh reisijat (vana ENE II kd)
1969 sõitis 195 tuh. reisijat (Tartu ajalugu 1980.a.) Sel aastal muide ei sõitnud enam Turist/Uku, väiksed raketad ja vist ka Lauristin. Praaga liini ka enam polnud. Nii et algas väike kokkutõmbamine.
Vaatasin viidet, langeb kokku lk 51 olevate ksf Zoigi poolt riputatugasmr kirjutas:02. oktoober 1965 USA luuresatelliidi pilt Tartumaast. Pildil Emajõgi Tartust lõunas. Puksiir vedamas kolme parve. Kas on võimalik järeldada puksiiri nimi?
Kokku lugesin Emajõel 8 alust
Kogu Emajõgi pildilt https://drive.google.com/open?id=1H-tC1 ... VX2hYFP7i- (u 350 mb)
Muud USA luuresati fotod Eestist https://drive.google.com/open?id=0B3opZ ... UlIYzJucU0
Minu versioon ongi hüpotees, mingit kindlat faktilist alust tal ei ole.retti kirjutas:Mina kahtlen et sellest tuli "Tasuja".Liiga erinevad on laevade vöörid.Ja tekk veeliinistaurik kirjutas:
Uut pilti on võimalik hästi suurendada ja ma ei kahtle üldse, et kai ääres olevast valgest aurikust aretati "Tasuja" Aga tema varasem elulugu on endiselt suur küsimärk
-----
Pilt siis uuesti Puksiirlaev "Trud"aurik kirjutas: Aastaid tagasi riputati üles selline pilt, vahepeal oli aeg ta meilt ära kustutanud http://russrivership.ru/public/files/doc1037.pdfMis asi seal peal on? Ühes Tartu näoraamatus andis keegi asja hästi tundev proua mõni aasta tagasi vastuse ära. Lisan otseviite projektile
Tegu oli siis küllalt uue laevaga. Veepaiskuriga ja seetõttu väga madala süvisega puksiiralus sai kenasti liikuda Tartust ülesvoolu. Üldiselt on teada, et veel 50-tel mingit kaupa sealtpoolt Tartusse toodi, Ulila turvast kohe kindlasti.
Projekti omapäraks on see, et vajadusel võib olla ka reisilaev 25-30 inimese jaoks. Kas ta Tartus seda funktsiooni täitis, on muidugi küsimärk.
Kuhu suht uus laev kadus, ei tea mitte. Võib-olla pärast seda, kui suur Jõetranspordi Valitsus organisatsiooniliselt laiali löödi, läks Narva jõe ülemjooksule.
Brosüüris "Emajõgi" mainiti vist aastat 1958.Ma ei ole päris kindel, millal palgiparvede vedu Tartusse lõppes, aga ajakirjandusest annab välja lugeda, et kindlasti 1962 a. seda enam ei toimunud.
Õnnekombel sattus silma alla üks Edasi- lehe 1960.a. kevadnumber. Seal siiski märgiti, et järjest kasvava liiva-kruusa kõrval on veel mets ja Ulila turvas sees. Aga jääb mulje, et viimast aastat. Eks ma ükskord täiendan kaubavedude oopust, üht-teist teavet on lisandunud.Rügaja kirjutas:Brosüüris "Emajõgi" mainiti vist aastat 1958.Ma ei ole päris kindel, millal palgiparvede vedu Tartusse lõppes, aga ajakirjandusest annab välja lugeda, et kindlasti 1962 a. seda enam ei toimunud.
Järgmisel Moskva-tüüpi laeval on see viga parandatud ja mootor viidud ahtrisse, roolikamber aga nihutatud vööri poole. Kauaaegne Tartu laevamees ja praegune merekooli õppejõud Lembit Põld rääkis, et ka Tartusse taheti selline uuem laev tuua, ent kuna vanemad, needsamad 544-tüüpi laevad olid olemas, siis ei jõutudki plaanidest kaugemale, ehkki Moskva tehas olnuvat meile laeva eraldamisega päri
Pidasin „Tartu” all silmas Kostromitš tüüpi töölaeva, kuid nüüd olen kindel, et teda sel aastal veel olemas polnud. Sama nime all tegutses siis üks vähe vanem ja väiksem puksiir.aurik kirjutas:Puksiiri nime ei tõmba välja ühegi valemiga. Kuna paistab olema pikem alus, siis ehk „Tartu” või mootorlaevaks ümber ehitatud vana „Omedu”. Ei välista, et ka „Tormilind” (ex-Komsomol) töötas sel ajal puksiirina.smr kirjutas:02. oktoober 1965 USA luuresatelliidi pilt Tartumaast. Pildil Emajõgi Tartust lõunas. Puksiir vedamas kolme parve. Kas on võimalik järeldada puksiiri nimi?
„Aino” sama foto lk 58 täitsa olemas. Aga ilmsesti seisab kusagil Vabaduse pst ääres.skulmars kirjutas:aurik kirjutas:„Aino“ https://www.muis.ee/museaalview/545121
Ta on tõesti suurem, kui 544-tüüpi laevad, samas Tartus lausa toodeti tollal liivaveopraame, mille mõõtmed (pikkus 34,3, laius 7,7 meetrit) olid samalaadsed kui uuemal Moskva jõetrammil. (Praeguseks on neist ainsana alles praam "Koit" Ropka sadamas, mis oli enne Koidulat ühendusepidajaks Piirissaare-Laaksaare vahel.) Nii et kava sellise laeva omandamiseks ei pruukinud olla põhimõtteliselt võimatu.Info Moskva- tüüpi jõetrammi toomisest tundub kuidagi kahtlasevõitu... ta on Emajõe jaoks ikka paras mürakas.http://fleetphoto.ru/projects/6/ http://russrivership.ru/public/files/doc512.pdf Samuti polnud tema jaoks kusagilt vastavaid reisijatevoogusid võtta
Hea Rügaja, Sa ei suuda mind veenda... Üks kena pilt jäi ette, huvitav, mis kuu sees Moskva tüüpi laev Võidu ja kaarsilla alt üldse läbi mahuks? Sellel fotol oleva Moskvitši roolikambri katus on muide kõrgem kui „Pegasusel”.Rügaja kirjutas:Ta on tõesti suurem, kui 544-tüüpi laevad, samas Tartus lausa toodeti tollal liivaveopraame, mille mõõtmed (pikkus 34,3, laius 7,7 meetrit) olid samalaadsed kui uuemal Moskva jõetrammil. Nii et kava sellise laeva omandamiseks ei pruukinud olla põhimõtteliselt võimatu.Info Moskva- tüüpi jõetrammi toomisest tundub kuidagi kahtlasevõitu... ta on Emajõe jaoks ikka paras mürakas.http://fleetphoto.ru/projects/6/ http://russrivership.ru/public/files/doc512.pdf Samuti polnud tema jaoks kusagilt vastavaid reisijatevoogusid võtta
Mis puudutab reisijatevoogu, siis kindlasti ei pruugitud arvestada maksimaalse täituvusega - mugava reisimise pakub see laev tõenäoliselt umbes sajakonnale reisijale (nagu praegu "Pegasus" umbes 50 reisija jaoks) ning kasumlikuks peaks ta muutuma juba 40-50 reisija puhul.
Ma saan aru, et Sa mõtled Eesti poole laevu, aga... taasesitlen „Vambolat”Rügaja kirjutas: (Praeguseks on neist ainsana alles praam "Koit" Ropka sadamas, mis oli enne Koidulat ühendusepidajaks Piirissaare-Laaksaare vahel.)
Ju tehti praamid Saksamaal tehases muus osas valmis, aga raudteel veeti siia sobivates suurustes moodulitena ja kokku keevitati-monteeriti siin. Muud varianti nagu ei näe - vähe sellest, et nii laiale koormale oleks kõiksugu postid-mastid-semaforid ette jäänud, see poleks ka raudteesildadest ja -tunnelitest läbi mahtunud. Võimalik, et siia jäid ka mingid praamide joonised või montaažijuhendid maha ja edasi oli liivapraami loomine suurelt jaolt lihtsalt vormistamise küsimus, kus kõikvõimalikele Saksa vidinatele (alustades mootorist ja lõpetades ukselingiga) vaid Nõukogude analoog leida oli tarvis. Või saadi äkki midagi isegi Saksamaalt peale sõda reparatsioonide käigus?Rügaja kirjutas: 1944 kevadel toodi neid praame raudteel Tartusse koguni 24 tükki (tekitab küsimusi, kuidas 7,7 m laiust objekti sai tollasel raudteel vedada nii, et semafore ja muid poste-maste maha ei niitnud, aga ju pole mul piisavalt kujutlusvõimet).
Nostalgilises Tartus ujus välja viide aurikule Lindaaurik kirjutas:
EW aegsetest on pildina puudu vähemalt kolm reisualust. „Eha“ sai juba nimetatud. „Lindasid“ oli sõitmas tegelikult mitu. Üks oli kindlalt reisilaev, arvatavasti mõnest tsaariaegsest aurupaadist aretatud. Tõsi, ta oli lõpuks ümber ehitatud mootorpaadiks ja sellisel kujul on ta nime all „Linda II“ ühel slaidil olemas.