8. leht 12-st

Postitatud: 18 Apr, 2009 18:00
Postitas T-62
Sai see masin täna oma isikliku silmaga ära nähtud.
Jutt masina detailide väkestest mõõtmetest ja ülimast täpsusest, mida siin teemas aetakse, on puhas jama - tegelikkuses on kõik palju väiksem ja täpsem, kui fotodel paistab. :shock:
Üks probleem võib ju tulla, peale värvimist on väiksemad osad mõõdust väljas. :roll:
Igastahes jõudu ja jaksu.

Postitatud: 18 Apr, 2009 18:27
Postitas Joss Metsast
Arvatavasti on fosiil "värvipaisumise" ikka ilusasti sisse arvutanud, nii et pole hullu ühti :D

Postitatud: 02 Juul, 2009 13:02
Postitas fossiil
Puhhh... tahaks kohe öelda..., kohe mitu korda, kuna vahepeal olen nii mõnegi töövõiduga hakkama saanud: nimelt sain lõpuks tagavararataste kronsa

Pilt

Pilt

ja summuti valmis:

Pilt

Summi katteplekki tegin kaks korda, esimene tuli veidi napivõitu, rataste kronsteini ei ole (veel) ümber tegema hakanud, kuigi tundub teine tibakese kõrge olevat, nii et eks vaatame, kaua mu närv sellisele asjale vastu peab...
No ja laterna master on kah piltidel omal kohal, laternatki sai kaks korda tehtud - iseehitamise rõõmud on ikka vägevad küll.. :wink:

Pilt

Hetkel on laterna vormid valmimisel, nii et mõne päeva pärast peaksin nendega ühele poole saama.
Nüüd tuleb muud kribu-krabud ette võtta: antenni värgendus, tungraud ja siis juba labidad-kirkad ning tagumine numbrilaud koos stopptulega.

Urmas.

Postitatud: 02 Juul, 2009 19:35
Postitas von manstein
On heameel tõdeda, et sinu kolgata teekond selle projektiga on lõpusirgele jõudnud.
Kui palju vaimujõudu on kulutatud, tead ise kõige paremini.
Kurb on asja juures see, et täiuse otsinguil ei ole sinu jaoks enam "normaalseid" mudeleid. Isegi vahepalaks pakutud trumpi KV juures oli oli sul saagimist ja lihvimist üksjagu. Ometi loetakse seda parimaks omasuguste seas.

Erilist professionaalsust näitavad sinu poolt tehtavad fotod. Teravustamissügavus on lihtsalt hämmastav.
Lisaksin oletuse, et pildistad siiski kaugemalt ja kasutades ära oma kaamera kõrget resolutsiooni, lõikad pildist ära tubli kolm neljandikku?

Kui masin ükskord värvi all on, siis paluks tõega tervet fotosessiooni üksikasjadega, mitte piirduda üldplaanidega.

Muidugi võib komistuskiviks kujuneda tankist, kes on vist plaanis masinale lisada.Eriliselt soovitaks luubi all üle kontrollida lõusta näojooned, et juba eos tuvastada meditsiinilisi anomaaliaid. Ehk suudaksid veel "kirurgiliselt" vahele sekkuda, enne kui on päris hilja!

Postitatud: 03 Juul, 2009 9:35
Postitas Miramax
Tere,

Õnne uute töövõitude puhul :!:
Visadus ja järjekindlus viib tõesti sihile, sellise tankiga pole häbi Stalingradi all sõdida.

Postitatud: 03 Juul, 2009 20:36
Postitas T-62
Kui juba tankistist juttu tuli, et tal küünealuse ka natuke mudased oleks :lol:
Pildid on suurepärased, aga sooviks ja soovitaks kõigil masinat ka vaadata kui värvikambrist läbi on käinud.

Postitatud: 04 Juul, 2009 21:11
Postitas simmtann
millal esimene käivitus on?

Postitatud: 09 Juul, 2009 1:05
Postitas Panzergrenadier
Ikka edasi, ikka edasi...suure ja kuulsusrikka valmimise poole! Sul saab nii tühi tunne hinges olema, kui see kullake enam su tähelepanu ei vaja. :)

Postitatud: 09 Juul, 2009 13:13
Postitas vaoinas
Sai juba ka kokkutulekul imetletud. Töö ülikõrge kvaliteet ei lange ka suurejoonelise finiši lähenedes. Isiklikult ootan juba mõnda aega pikisilmi, millise mulje see masin värvi alt jätab. Teades Fossiili värvimis- ja kulutamistaktikat ei pea ilmselt pettuma.

Indu ja jaksu!

Postitatud: 09 Juul, 2009 15:01
Postitas fossiil
Tänan heade sõnade eest! Hetkel on seis selline, et tungraua toorik sai just pingist välja võetud ja ka labidaid-kange-kirkasid olen korra omadele kohtadele passitanud. Isegi antennimajandus on valmis, kuigi pole veel külge pandud - kõik omal ajal. Hetkel on veel täiesti puutumata tagumise numbrilaua alusplaat ja stopptuli, aga kauaks enam... Ning siis tulebki see jubedus - värvimine, tegelikult võtab see mõtegi veidi kõhedaks, aga eks ma ikka püüan kuidagi hakkama saada...

Urmas.

Postitatud: 10 Aug, 2009 16:47
Postitas fossiil
Nonii, mõni aeg tagasi sain tänu Jossile kätte Italeri L6 -e. Ja kuigi oli ränkraske puhkamise aeg, leidsin siiski veidi aega, et toda Italeri mudelit enda tehtuga võrrelda. Tulemused on nii ja naa - rõõmustavat ehk niipalju, et tundub, nagu oleksin põhiliste mõõtudega kümnesse pannud - käiguosa elemendid on praktiliselt samadel kohtadel, kõrgused ja pikkused klapivad samuti peaaegu täielikult. Nüüd siis võtsin ja lappasin kärmelt alusvanni koos porilaudadega kokku panna. Ning siis algas jama peale - päris masina kere laius on 1200 mm, 1:35 mõõtkavas teeb see ligikaudu 34,3 mm. Kuid Italeri mudel andis välja 35 mm täiega, alguses mõtlesin et olgu pealegi, see seitse kümnendikku, aga edasise passitamise käigus selgus, et ninaosa ülemisele esiplaadile jäävad kahele poole hirmsuured vahed sisse. Lõpuks ei jäänud muud üle, kui alusvann uuesti lahti lõigata ja keskkoht kitsamaks nühkida. Siin on ta nüüd juba "kultuursemaks" nüsitud kujul nii pealt kui alt - nüsida tuli kahelt poolt kuni neetide read juba täiega vastu tulid, see-eest sai kere laius paika:

Pilt

Kui nüüd veidi uurida Planetarmori foorumit, siis seal pani üks tegelane juba mõni aeg tagasi sarnase mudeli kokku: http://planetarmor.com/forums/showthread.php?t=6033 , tal tekkis probleem mootorikatte pealse plaadiga, see tundus ühelt poolt kitsas ning ta kasvatas ribakese plastikut paremasse serva juurde. Tegelikult asetsevad mootorikatte all olevad distantsribad kuidagi imelikult viltu, võtsin hoopis ja lõikasin ühe poole parasjagu kitsamaks:

Pilt

Pärast nii kardinaalset operatsiooni istus mootorikate mõõtu aetud kere peale laiuse mõttes kui valatud:

Pilt

Sama ime sündis ka ninaosa ülemise plaadiga, läks teine kohe parasjagu paika:

Pilt

Kuid tornialuse karbikuga on lood päris nutused, küljeplaadid peaksid olema ristkülikud, kuid Italeri on siin täiega puusse pannud:

Pilt

Seega on eesmised kolmnurksed tükid täiega mööda:

Pilt

Lisaks veel ka "meeldivalt äralutsutatud" nurgad, konkreetsest teravast servast võib Italeri puhul vaid unistada. Aga pretensioonid geomeetria osas pole sellega veel läbi, tornialuse karbiku küljeplaadid peaksid olema sama nurga all kaldus, nagu esiplaatki - seega siis 12 kraadi vertikaali suhtes. Kuid mudelil on küljed vaid 5 kraadise nurga alla vertikaali suhtes:

Pilt

Torn on identne Italeri Autoblinda AB-41 mudeli torniga, kuid kuigi mõlemate masinate tornid koostati samade karkasside peale, olid tanki tornil soomusplaadid paksemad. Olgu, niisama see vahe vaevalt et välja paistaks, kui esiplaat ja torni tagumine luuk ei peaks olema kaks korda paksemad, kui Autoblindal. Nii et siin on samuti isetegevuseks piisavalt ruumi.
Aga eks ma mõtlen, mis ma temaga peale hakkan, enda mudeli lõpetamise võtan nüüd tõsiselt käsile, kuid Italeri oma vist tankina kokku panema ei hakka: too Planetarmori foorumis lõpetatud mudel jätab miskipärast pärast värvimist sellise 1:72 mõõdus mänguasja mulje..

Urmas.

Postitatud: 10 Aug, 2009 23:38
Postitas Joss Metsast
See naljakas lutsukivi välimus segas mind hirmsasti 1:48 mõõtkavas autoblinda jures, huvitav kas sama firma teeb neile allhanget :)

Tegelikult huvitab et kuidas italeril roomikud on. Kaugelt vaadates jättis päris kena mulje , aga tegelikult ?
Väga hea ja õpetlik võrdlus, mis toob kenasti selle välja et ega masstoodang käsitöö vastu saa ;) Kas järmiselkokkutulekul oleks äksiti võimalus mõlemaid kõrvuti imetleda.

Tervitades
Levar

Postitatud: 11 Aug, 2009 16:27
Postitas Peeter144
Kui kõik mudelistid sellised nagu Urmas oleksid, peaksid mudelifirmad oma tehased vast seisma panema :D

Postitatud: 11 Aug, 2009 21:30
Postitas von manstein
Oi, Urmas, saaksid neid Italeri soperdajaid tümitada, et sellise saastaga on valmis saanud.
Kipub korduma stsenaarium, nagu juhtus IS2-hega, kui peale mitmeaastast pusimist lõpuks Tamia poolt mudel tuli, mis ponnistused kõik mõtetuks muutis.
Õnneks ei olnud Italeri vennikesed nii heal tasemel, kui pilukad ja võib loota , et sedakorda oma masina ikka värvi alla saad.
See et Planetarmori venna masin natuke hale välja kukkus, on kindlasti ka keskpärase värvimistöö tagajärg.

Postitatud: 13 Aug, 2009 12:11
Postitas fossiil
Joss Metsast kirjutas:Tegelikult huvitab et kuidas italeril roomikud on. Kaugelt vaadates jättis päris kena mulje , aga tegelikult ?
Ega neil tegelikult väga viga olegi, igatahes paremad, kui varasemast ajast tuttavad kummipaelad, panin siin võrdluseks enda valmistatud roomiku kõrvale:

Pilt

Pilt

Pilt

Aga eks ma järgmine kord katsun üht-teist kaasa võtta.
Peeter144 kirjutas:Kui kõik mudelistid sellised nagu Urmas oleksid, peaksid mudelifirmad oma tehased vast seisma panema
Seda nüüd kindlasti mitte, arvan et firmadel oleks sel juhul tüki maad raskem, kui mitte võimatu, lihtlabast haltuurat teha. Olen Italeri kvaliteediga varasemast ajast ikka veidi kursis olnud ka, kuid pärast ühe retsensiooni lugemist, kus võrreldi Italeri ja Bronco Staghound -e, tekkis mulje, et Italeri uued mudelid on siiski tugev samm edasi. Ent kus sa sellega - vähemalt L 6 mudelit vaadates tundub, et õigus on tüübil, kes ütles, et Italeri mudelid on siiski vaid möödunud sajandi kaheksakümnendate tehnoloogia...
von manstein kirjutas: Oi, Urmas, saaksid neid Italeri soperdajaid tümitada, et sellise saastaga on valmis saanud.
Mis ma neist niiväga tümitan, kui firma ikka tahab sellist keskpärast joont järgida - andku aga minna - lootma peab, et aeg paneb pikkamööda kõik asjad paika.
See et Planetarmori venna masin natuke hale välja kukkus, on kindlasti ka keskpärase värvimistöö tagajärg.
Mulle tundub, et värvimine on ikka üle keskmise, aga kuna mudeli detailsus ja üldilme on äralutsutatud ja vilets, siis ei ole lihtsalt võimalik märgatavalt paremat tulemust saavutada.

Urmas.