Postitatud: 17 Mär, 2009 18:09
Tore on, et vähemalt on jõutud ka tühjast jutust ja unistustest vähemalt piltidenigi. Edasi siis juba projektid ja siis riigihanked... 

Militaarteemad minevikust kaasaega
https://militaar.net/phpBB2/
Väga terane tähelepanek, seltsimees kert122.kert122 kirjutas:seltsimees setu, viimane pilt on taas kallis masin ja ega selle labivusega kiita suurt pole vist.
Seoses sellega et olen militarihuviline metsamees, tekitas antud idee mõtteid. Antud masin oleks üsnagi võimekas. kuid kõigepealt räägiks selle miinuspoolest. suurim miinus on kiirus, kuskil 30 km/h jääb ilmselgelt lahjaks nii missioonidel karavanis sõitmiseks kui ka sissitaktika löö ja põgene jaoks. otseselt lahingumasinana muidugi põnev mõte, kuid andes miinipildujalöögi, peaks ta sealtkandist võimalikult kiirelt minema astuma, kui ei taha Graditule alla jääda. muidugi on tema suurim voorus kandevõime ja maastikuläbivus. esimesel juhul lööb ta kindlasti panwagenit. selline masin tuleks natuke militaarversioonina natuke ümber teha. esiteks on ta suht kõrge kabiiniga masin, mis sõjamasinana ei oma tähtsust. aknad tuleks killu-kuulikindlamaks teha, kabiini mõõtmeid võiks vähendada (kõrgust) kabiini katusele võiks panna turelli mingi MG või kui soovite 50cal. samas viimast kasutada selles rollis nagu alljärgnevas mõtisklen, poleks ehk mõttekas. ilmselt sobiks see masin suhteliselt rasketes oludes logistikamasinana eriti raskete maastikutingimuste korral, mis suudaks 12 tonnist laadungit mööda metsa otse kohale viia, kiirelt maha tõsta (oma tõstukiga. võimalik et panna selga multilift seade, mis lisab veel võimalusi sama masina kasutamiseks, kui nt ehitada erinevate kasutusvõimalustega konteinereid (medi, inimveo,laskemoona, kütuse.) jõudes tee äärde saab selle treileri peal viia tuua sinna kus seda parasjagu vaja on. loomulikult on selle tükihind muidugi kallis, kuid nagu tervishoiust rääkidakse, kas sul on kallis rohtu osta või oma tervisest ilma jääda. oma tootja, saades suure ja kindla tellija, on kindlasti nõus hinda langetama.
Operaator veduk-traktor Metsis 408F mod
• Koormatavus: 12 000 kg
• 4 - silindriline Sisu49EWA turbodiisel
• Nimivõimsus: 118kW/160 hj/2200 rpm
• Maks.võimsus: 129kW/175 hj/2000 rpm
• OPS, ROPS, FOPS testitud IAC kabiin
kuskil EEKudes ikka poolteist kuni paar milli. karjäärimasinate maastikuläbivus on natuke kõhklemapanev. ennem oleks mõttekas ikka metsise alusvankrile midagi mõelda.Palju see Metsis ka maksab???
Rootslased just valisid Volvo karjäärimasina selle tõttu, et see pakub parimat kompromissi läbivuse ja kandevõime vahel. Aga vb tõesti Metsis selles suhtes pehmel pinnasel parem- aga see 30km/h jääb liikursuurtüki jaoks vb lahjaks. Siin on vast kasutajad hillart ja denis23 100x kompetentsem seda küsimust hindama. Samas selle Volvo A30E uuest pest hind jääb sinna 300k € ümber, seega Metsis oleks odavam lahendus tõesti, aga ma kujutan ette, et kui need UK vähekasutatud masinad saaks Metsise hinnaga oleks see parem ost.calico kirjutas:kuskil EEKudes ikka poolteist kuni paar milli. karjäärimasinate maastikuläbivus on natuke kõhklemapanev. ennem oleks mõttekas ikka metsise alusvankrile midagi mõelda.Palju see Metsis ka maksab???
Toon Eesti jaoks kõige mõistlikuma "upgrade" versiooni, juhul kui meil oleks 155 mm haubitsaid kuskil 100-150 ühikut. Selleks võtsin appi lastetoa sisustusesetu kirjutas:saab veel paremini, meie jaoks.
see kuradi mürsk tuleb mingi kuradi 2,5 meetri kõrgusele upitada, et torusse lükata. mis see mürsk on, mingi 40kg., tea kas Mürka saaks hüppelt selle riistapuu laetud ....vetewana kirjutas:Konkreetne näide Soome, Greeka, Singapuri näol on olemas kus 120 mm miinipilduja bandwagen kasti on pandud. Eriti andeks on see Ukrainlaste Urali variant.
http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... -the-world
Muuseas panid iraanlased äsja oma 155/39 suurtüki sarnaselt meie kaitseväes kasutuses olevale 3 sillalisele MAN veokile. Ei paista see just eriline kosmoseteadus olevat, elementaarne hüdraulikasüsteem kahe keskmisest jämedama hüdosilindri näol, nende tootmisega saaks ka meie Nuia PMT hiilgavalt hakkama.
![]()
http://www.irandefence.net/showthread.php?t=65783
M113 on 120MP versioon täitsa olemas, enne seda oli veel 107mm. variantsetu kirjutas:Toon Eesti jaoks kõige mõistlikuma "upgrade" versiooni, juhul kui meil oleks 155 mm haubitsaid kuskil 100-150 ühikut. Selleks võtsin appi lastetoa sisustusesetu kirjutas:saab veel paremini, meie jaoks.![]()
Elik, tsiviilkasutuses olev (ARKi senitundmatu nimekiri) või näiteks soomustatud MANi veok transportimas laskesuunas positsioonile 155 mm haubitsat soomustatud lahtises konteineris. Positsioon võib olla pehme, kõva, jne, mitte väga kaldus (millise leiab hea tahtmise juures), kui vaja toob eelnevalt tsiviilkasutuses olev kallur ka killustiku sobivasse kohta. Point on selles, et paar lasku ja edasi liikumine, veok ei haagi ennast lahti vaid jääb toetama tagasilööki. Positsioonivõtt ja lahkumine paari minuti töö ilma maskeerimisteta, seadistamiseta, eriväljaõppe jne (pikk nimekiri). Seega transportiv veok vahetatakse välja vaid rikke, tabamuse, või mingi võimaliku meeskonna vahetuse, kütuse toimetamise erijuhul.
lastetoa näide järgnevalt:
parimat,
P.S. Mis muutused see kaasa toob:
- veokitele paigaldatud 155 mm vajab eritehnilist lahendust, seotuna kindla veokiga, tähendab see erinõudeid, suuremat hinda ja jne
- veokitel oleva 155 mm meeskond on ka liialt avatud, liialt kõrgel asub haubits. Töötingimused on kesised ja raskendatud.
- kui veokil on väiksem rike, on kogu süsteemi võimekus kahtluse all jne;
Seevastu konteinerversioonil on see selgemini ja odavamalt planeeritav. Konteineri põhjas võib olla ka nn "tagasilöögi auk" ja tegemist pole kõrge ja kipaka süsteemiga. Buldoožer võib isegi vallid kuhjata laskepositsioonile, või teeb seda sama veok, kui tal on ees vastav "teehöövel". Kokkuvõtvalt usaldusväärsem, säästvam.
P.P.S. Soome 120 mm MP on siiski Sisu Nasul, ehk suuremal loomal kui Bandvagn. Holland jne riike on kasutanud Bandvagn'il vaid 81 mm MPd ja ka M113nel on kasutatud vaid 81 mm MPd. Leian, et 81mm MP kasutamine on õigustatud kelgul, soome kelgul vms kelgul näiteks eeltoodud Hiluxi kastis, mille kastist väljatõmbamine sarnaneks kohati kiirabi kanderaam-käru konstruktsiooniga. 120 mm MPd saab kasutada eeltoodud 155 mm konteinerplatvormil niisamuti, kuid konteineri põhjas oleks 3 ringrelssi kolmele 120 mm miinipildujale. Leian, et see on kõige mobiilsem, säästvam ja vajalikum lahendus.
Meelega lööd lati alla v?paharet kirjutas:Praegu on Hollandist uued Pasid tulemas osa annaks nendest ümber ehitada 81mm miinipilduja jaoks.