huvitun kirjutas:Midagi on teoskil
Täna öösel peatas Ukraina nafta transiidi Venemaalt. Põhjuseks nafta madal kvaliteet...
https://lenta.ru/news/2019/04/26/ukr_drugba/
Ka Valgeven on tatanud vene nafta kvaliteedi langusest 19. aprillil
Toornaftas leidus suur hulk kloororgaanilisi ühendeid, mis põhjustasid kulukate seadmete purunemise Mozyri naftatöötlemisettevõttes.
Huvitav uudis.
Kes rohkem naftaga seotud ja teab midagi rohkem naftakeemiast(parem isegi,kui keemiahariduse taustaga) võiks teistele kaasfoorumlastele asja ära seletada.
Minu küsimused oleks talle,sellised.
1.Kas kloororgaanilised ühendid on normaalne nähtus toornaftas,mida ammutatakse Venemaal?
2.Kas ekspordiks mõeldud toornafta eelnevalt puhastatakse sellest(kui on) ning kas puhastamise võimekuse vähenemine on seotud osade tootmisvõimsuste lagunemise(puhastusseadmete seiskumine) või kas seda tehakse tahtlikult,saates nendesse kahte riiki naftat,mida ei puhastata eelnevalt?
3.Küsimus transiidispetsidele.Millisesse seisu see paneb Valgevene tootja ning millisesse Ukraina?Gaasi piirangute ajal sai Ukraina ka kasutada Euroopast tulenevat gaasi,kas samamoodi saab seda teha nafta puhul?Valgevene pakun on sandimas olukorras,sest Ukrainal on juba piisav kogemus Vene majandussõdadega aga ikkagi tahaks teada,millisel suurusel ise Ukraina toodab endale bensiini ja muid naftatooteid?
Ning lõpuks minu isiklikud tähelepanekud.
Et Valgevene vastu otsustati kasutada nn.naftarelva räägib opositsiooniline meedia netis Venemaal juba mõnda aega.
Eesmärgiks olevat õõnestada Batkat majanduslikult,et viimane ei saaks kasutada kõva valuutat,mis tuli naftaproduktide ekspordist Poola ja Leetu.Leedu otsus ajutiselt lõpetada Valgevene bensiini sisseost seoses kvaliteediprobleemidega oli juba nädalake tagasi Postimehes.
Küll aga ei ole ma kuulnud,et Ukraina ekspordiks näiteks bensiini,seega Ukrainale mõeldud laks oleks puht poliitiline,lisaks sellele Vene passide kampaania algusega,mille Putin just ise avalikult välja kuulutas.
PS.Vaadates Lenta .Ru kommentaare,siis joonistub välja kaks asja.
Esiteks võimalus,et torudesse saadetakse mingit sodi,mis tehnoloogiliselt on seal naftakihi ja selle kihi piiripeal,mis võib a)olla märk sellest,et mingi maardla on tühjenemas ja põhjast võetakse viimast,b)tegemist on tehnoloogilise apaskuga.Kas tehnoloogiline viga on seotud seadmete kuluga või saadetakse sodi meelega,vot see on väga huvitav asi.
Teiseks tundub,et Ukraina pani asja kinni teiste riikide palvel,sest nii Slovakkia,kui Ungari pool hakkas tõstma hädakisa(sellise arengu selgitaks asjaolu,kui Ukraina ise naftaproukte ei toodaks ning allus Sloveenia ja Ungari palvetele kraan sulgeda,kuni Venemaa garanteeriks kvaliteedi).Ka Poola on Vene naftakraani kinni pannud,viidates halvale kvaliteedile.
Valgevene aga vist proovis s....saia teha ja sai laksu kätte,kui tehases sellise kvaliteediga toorainest tekkis õnnetus.
Seega otseselt tundub tahtliku saatmisega pole tegu,mis jällegi viib mind nende küsimuste juurde,mida enne esitasin.