Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 01 Okt, 2020 14:06
Ilmselt pole nii ammu sõda olnud, et mägilased on unustanud, milleks õhuväge vaja on, kui sellise elementaarse asja hääletus napilt läheb.
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://militaar.net/phpBB2/
Viimati oli jah ca 200 aastat tagasi.Leo kirjutas:Ilmselt pole nii ammu sõda olnud, et mägilased on unustanud, milleks õhuväge vaja on, kui sellise elementaarse asja hääletus napilt läheb.
Aga mis seal imelikku, kui F-35 on hetkel ainus saritoodangus olev hävitaja. Kõik muud on sisuliselt väikeseeria käsitöö.nimetu kirjutas:...
Äärmiselt huvitav, et F-35 pakkumine tuleb pea miljardi võrra väiksem kui eelmise põlvkonna Hornet.![]()
...
Seda muidugi. Point on igatahes selles, et see annab F-35-le igasugustes hangetes väga tugeva eelise. Tegu on mitte ainult tänapäevaseima tehnoloogiaga, kuid ka (ostu)hind mängib selle kasuks. Sellega on väga keeruline konkureerida.Aga mis seal imelikku, kui F-35 on hetkel ainus saritoodangus olev hävitaja. Kõik muud on sisuliselt väikeseeria käsitöö.
Lennukiostudel on alati VÄGA palju muid tegureid. Ühelt poolt näiteks räägib F-35 kahjuks lennutunni suhteliselt kõrge hind. Ka asjaolu, et Boeing paistab lobistamisel olema edukam kui LMTAS. Teisalt räägib F-35 kasuks asjaolu, et otsust odavama ja parema platvormi asemel osta kallim ja viletsam on valijale väga keeruline põhjendada nii, et valija seda usuks ka.nimetu kirjutas:...
Seda muidugi. Point on igatahes selles, et see annab F-35-le igasugustes hangetes väga tugeva eelise. Tegu on mitte ainult tänapäevaseima tehnoloogiaga, kuid ka (ostu)hind mängib selle kasuks. Sellega on väga keeruline konkureerida.
Peaaegu, aga mitte päris.Lobo kirjutas:Kas mitte ei olnud Šveitsil oma osa Grippen E arenduses ja see tõttu oleks nad saanud suht soodsalt Grippeneid aga rahvahääletusel kukkus see läbi?
https://twitter.com/Obs_IL/status/1314600634352644100Quite a deal for #Finland replacement of its F/A-18 C/D Hornets. @StateDept proposes 64 #F35 CTOL and a lot of sweets such as 200 x JASSM-ER, 100 x AGM-154 C1 (JSOW C1), 120 x BLU-17, 150 x BLU-11 etc... for US$ 12.5 billion.
Boeingu pakkumises on ka Growlerid, mis annavad teatavaid võimekusi mida konkurentidel pole, sellegipoolest pakkumine ikka kõvasti üle hinnapiiiri.nimetu kirjutas:Lisan FA-18 pakkumise ka siis:
https://www.dsca.mil/major-arms-sales/f ... nd-weapons
Maksumus on 2,2 miljardit dollarit suurem kui F-35 puhul, kuid selle eest saadakse lisaks 8 kahekohalist lennukit (peamiselt väljaõppeks), rohkem varumootoreid ning paistab et ka rohkem teatud relvastust.
F-35 pakkumine vist napilt ületab soomlaste poolt planeeritud maksumust, samas kui FA-18 pakkumine ületab seda juba päris korralikult, kuigi saadakse ka rohkem. Eks läbirääkimistel selgub lõplik tõde. Praegu on niikuinii hankeprogramm veidi edasi lükkunud.
Ja uuem artikkel:Anticipating these growing demands on the propulsion system, Pratt has since 2017 proposed a series of upgrades—known as Growth Options (GO) 1 and 2—to support Block 4 requirements, with GO-1 offering either a 6% fuel burn reduction or 10% thrust improvement. Pratt has previously said the GO-2 package reduced fuel consumption by as much as 20%, with a 15% overall thrust improvement. In 2018, Pratt also proposed another two-step upgrade package tailored for the F-35B variant, increasing the vertical thrust generated by the Rolls-Royce LiftFan by 2.5-5%.
https://aviationweek.com/aerospace/prog ... n-road-map
Ehk siis tundub et pikaajalisemas plaanis (2030+) on endiselt plaanis uus adaptivise-tsükli mootor. Lähemal ajal (ennem 2030) tuleb viidatud P&W F135 uuendus ära, mis peaks võimaldama kuni 15% rohkem veojõudu või 20% kütusesäästu (sõltuvalt ilmselt lennuprofiilist9. B-versiooni "ventilaatorile" lubatakse samuti 2.5-5% jõudu juurde (varasemates artiklites väideti, et vastasel korral ei saa võimsamat mootorit sinna hästi paigaldada, tekivad tehnilised probleemid)Pratt & Whitney, a division of Raytheon Technologies Corp., has been awarded a $1.5M contract to conduct an F135 modernization study and operational assessment by the F-35 Joint Program Office to determine specific propulsion system growth requirements for Block 4.2 F-35 aircraft and beyond, the company said in an Oct. 20 release. The study is expected to conclude in March 2021.
Under this award, Pratt & Whitney will assess F135 engine enhancements required to support future F-35 weapon system capability requirements across all F-35 variants beginning with Block 4.2 aircraft. The scope of the assessment focuses on enhancements addressing improvements to up and away thrust, powered lift thrust, power and thermal management capacity, and fuel burn reduction.
https://seapowermagazine.org/pratt-whit ... ion-study/