Muidu tore asi, et palju erinevaid väljundpingeid. Aga käivitus vool võrreldes NOCO omadega väike.Kriku kirjutas: ↑31 Dets, 2023 17:50 See siis? https://akukeskus.eu/toode/kaivitusabi- ... m-booster/
Siis kui kaob vool!
Re: Siis kui kaob vool!
Re: Siis kui kaob vool!
Tuletan meelde, et jutt on ikka veel ruuteri ja läpaka käivitusvoolust
.

Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
-
- Liige
- Postitusi: 2367
- Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
- Kontakt:
Re: Siis kui kaob vool!
Aga mida siis lõpuks vaja on ? Pidevat tööd või igal pool tööd ? Esimesel juhul on UPS ja teisel juhul tassi kaasa mida või palju jaksad. UPSi puhul on igasugu laadimiste ja muude jahmerdamistega tehases juba kõik ära tehtud. Teisel juhul pead ise seda jälgima.
Re: Siis kui kaob vool!
Jah.Kriku kirjutas: ↑31 Dets, 2023 17:50 See siis? https://akukeskus.eu/toode/kaivitusabi- ... m-booster/
Kahepooses, tugevas, lukuga suletavas vutlatis on lisana erinevaid üleminekuid, elektriseadmete ühendamiseks.
Kindlasti on "õigemaid asju", aga minu vajaduste jaoks on see olnud piisav - vool ei ole otsa saanud, võtab vähe ruumi, lihtne laadida, visuaalselt näeb ka hea välja.
Reisil, kodus, autos on arvestatav plaan "B".
Hind ei ole ka eriti "kriminaalne" - vist?
Re: Siis kui kaob vool!
Ilmselt määrab valiku see, missugune aparaat esimesena ette juhtub 
Ma ostsin sihukese:
https://www.tooriistamaailm.ee/kaivitus ... olymer-12v
(küll Motonetist, aga see pole tähtis). Ausalt öeldes pani imestama, kui võimekas selline karbike poolsurnud akuga auto käivitamisel on.

Ma ostsin sihukese:
https://www.tooriistamaailm.ee/kaivitus ... olymer-12v
(küll Motonetist, aga see pole tähtis). Ausalt öeldes pani imestama, kui võimekas selline karbike poolsurnud akuga auto käivitamisel on.
Kremli troll.
Re: Siis kui kaob vool!
Kuna siin oli juttu traktori akust siis igaksjuhuks hoiatusena lisan et ntks Trusti 750W UPSil(arvatavasti on 90% säästu UPSe samamoodi) on võrgust tulev neutraal ja aku miinusjuhe koos. Kuna aga UPS läheb üle tavalise toitekaabli stepslisse siis on fifty-sixty tõenäosus et faas on hoopis neutraalis ja vastupidi. Ehk siis aku klemme puudutades võib voolu saada (kui võrguvool olemas)
Tavaolukorras pole see probleem, kuna aku(d) on UPSis sees, kuid kui soovida 7Ah "kellapatarei" 180 Ah elajaga asendada siis ilmselgelt tuleb juhtmed UPSist välja tuua.
UPSi eelis inverteri ees on automaatne ümberlülitumine akudele, kuid on ta mõeldud ajutiseks hädaabiks, et saaks asjad ära salvestada-mitte kestvaks tööks.
Tavaolukorras pole see probleem, kuna aku(d) on UPSis sees, kuid kui soovida 7Ah "kellapatarei" 180 Ah elajaga asendada siis ilmselgelt tuleb juhtmed UPSist välja tuua.
UPSi eelis inverteri ees on automaatne ümberlülitumine akudele, kuid on ta mõeldud ajutiseks hädaabiks, et saaks asjad ära salvestada-mitte kestvaks tööks.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Re: Siis kui kaob vool!
Kui UPS'i akulaadimise ahel on projekteeritud 7Ah aku laadimiseks ja kui see aku asendada 180Ah akuga, siis 180Ah aku täislaadimiseks sama UPS'iga kulub vähemalt 14 ööpäeva.
Ehk aku asendamise lahendus oluliselt suurema akuga ei toimi, kui on ettenäha tihedamaid elektrikatkestusi kui aku taastuslaadimiseks vajalik aeg.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Siis kui kaob vool!
Ärge nüüd üleliia sellesse traktori akusse kinni jääge. See on mul lihtsalt suurim aku majapidamises, mida on samas ka kõige vähem vaja. Lisaks sellele on mul 60ah akusid veel ca 5tk. Tühjaks ma neist ühtki ei plaani lõpuni ajada ja elekter käib ikkagi ära maksimum kolm päeva järjest. Selle ajaga ei suuda 180ah akut poole peale tühjaks laadida. Ja täislaadiliseks on mul toekam laadija ka olemas.
Head uut aastat!
Head uut aastat!
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Siis kui kaob vool!
Kui mitmeks tunniks vajad et töötaks. Oletame 12h.Kriku kirjutas: ↑29 Dets, 2023 22:25 Oleneb ruuterist, mul on see: https://itprice.com/cisco/c1111-8p.html
Power Consumption Operational 66 Watt
Siis 12hx66 W= 792 Wh (0,79 kWh)
Vajalik Aku mahtuvus =792(A*V*h)/12 V = 66 Ah.
100 Ah 12 V aku maksab poes 100€
Enamus UPS mis tavapoes müüakse on kahjuks kiivalt varjatud saladused nende kiiksude kohta. Näiteks peidetud kiiks on minimaalne koormus. Töötab aga lükkab varsti lambist välja.
Ise eelistaksin akuinverterit - maksavad oomipoes ja ehk mujalgi üsna vähe. Inverteri puhul peab arvestama - max võimsust (voolu) ei tohi ületada.
Sel juhul vajab aku mingit laadijat. Vot see on kohati veel hullem raketiteadus. Lihtne asi - parim akulaadija on see mis annab välja täpselt püsipinget 13,2 V akule, hea oleks kui oleks voolupiiramine max 10 A. Kahjuks poed on täis hiina laadijaid, neil on voolupiiramine aga pingega panevad rohkem kui 13,2 V ja küpsetavad aku ära. On ka mõned hiina laadijad, kus on tõesti 13,2 v lõpeeb laadimine aga need on hoopis voolukaitsega - tühja akut taha ei võta. Nokk kinni saba lahti.
Ruuteril ei ole löökvoolu ja tarbimisvool on 66 W korral väga väike.
Re: Siis kui kaob vool!
Kriku,
sul on PoE vajalik (ja kasutusel ka voolukatkestuse korral) seal switchi juures? Kui PoE-d ei kasuta, on tegelik voolutarve kohe märksa väiksem. Kui ka "managed" tegelikult ei kasuta, siis võid "õhtusöök väljas" hinna eest leida asenduse, passiivjahutusega. Konkreetseid mudeleid pole pakkuda aga tõenäoliselt saaksid Hinnavaatluse foorumis appi hüüdes vastuse.
sul on PoE vajalik (ja kasutusel ka voolukatkestuse korral) seal switchi juures? Kui PoE-d ei kasuta, on tegelik voolutarve kohe märksa väiksem. Kui ka "managed" tegelikult ei kasuta, siis võid "õhtusöök väljas" hinna eest leida asenduse, passiivjahutusega. Konkreetseid mudeleid pole pakkuda aga tõenäoliselt saaksid Hinnavaatluse foorumis appi hüüdes vastuse.
Re: Siis kui kaob vool!
Vaevalt küll - ruuteri taga on üks kaabel, mis läheb minu lauaarvuti võrgukaarti.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Siis kui kaob vool!
Üks tähelepanek - selliseks tarbeks on vaja süvatühjenemisakut (sellist kasutavad nt veesõidukid ja karavanid siseste elektritarbijate toitmiseks).Vajalik Aku mahtuvus =792(A*V*h)/12 V = 66 Ah.
100 Ah 12 V aku maksab poes 100€
Poes on enamasti müüa (sõidukte) käivitusaku, mis ei ole mõeldud korduvaks tühjaks laskmiseks ja täis laadimiseks - eluiga saab sellisel kasutusel olema väike. Hädakorral saab kasutada ka käivitusakut, aga selline tühi-täis tsükkel rikub selle ruttu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- paadikapten
- Liige
- Postitusi: 462
- Liitunud: 06 Juul, 2005 14:34
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Re: Siis kui kaob vool!
Mõni ups ei kannata sellist asja, põleb maha. Osavnäpud on selle jaoks upsidel võimsustransse vahetanud.OLAVI kirjutas: ↑01 Jaan, 2024 22:44Kui UPS'i akulaadimise ahel on projekteeritud 7Ah aku laadimiseks ja kui see aku asendada 180Ah akuga, siis 180Ah aku täislaadimiseks sama UPS'iga kulub vähemalt 14 ööpäeva.
Ehk aku asendamise lahendus oluliselt suurema akuga ei toimi, kui on ettenäha tihedamaid elektrikatkestusi kui aku taastuslaadimiseks vajalik aeg.
Vaatame siis, mis siin toimub...
Re: Siis kui kaob vool!
Mul pikaajaline kogemus ühe vanema APC 600 upsiga - see vähemalt ei lase akusid täiesti tühjaks joosta ja tavalised auto akud kestavad väga hästi seal küljes. Muidugi kui nullist sellist süsteemi koju aretama hakata, oleks jah mõistlik süvatühjenemisakud kohe osta, hinnavahe tavalisega on väike.Kapten Trumm kirjutas: ↑03 Jaan, 2024 17:59 Üks tähelepanek - selliseks tarbeks on vaja süvatühjenemisakut (sellist kasutavad nt veesõidukid ja karavanid siseste elektritarbijate toitmiseks).
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Siis kui kaob vool!
No vähemalt seal, kus aku tühjenemine suures ulatuses on rutiin, neid kasutatakse.
Käivitusaku eeldab pika eluea jaoks seda, et teda hoitakse maksimaalselt täis ja tühjendatakse natuke (pidev laadimine genekast on peal).
Meil on majas üks veoauto, mis sõidab väga harva - ja kui unustatakse akusid laadida, siis võib juhtuda, et aasta-teisega tuleb uued akud osta.
Piisab juba 2-3 korrast täitsa tühjaks tegemisest ja siis täis laadimisest (kui vaja siis on kiire ka ja laetakse täie rauaga) kuni avastad, et ongi nõrgaks jäänud.
Näiteks väikelaevadel on mootori käivitamiseks ja mugavusseadmete (nt salongi valgustus ja vent) kasutusel eraldi akud, mootori jaoks on käivitusaku ja sealt liigselt voolu ei võeta (merel on see veel kriitiline, paati ei saa käima lükata), mõnedel on isegi pardatuled ja armatuurlaua valgustus selle "tarbeaku" pealt. Ja see aku ei ole käivitusaku, vaid just süvatühjenemisauku.
Käivitusaku eeldab pika eluea jaoks seda, et teda hoitakse maksimaalselt täis ja tühjendatakse natuke (pidev laadimine genekast on peal).
Meil on majas üks veoauto, mis sõidab väga harva - ja kui unustatakse akusid laadida, siis võib juhtuda, et aasta-teisega tuleb uued akud osta.
Piisab juba 2-3 korrast täitsa tühjaks tegemisest ja siis täis laadimisest (kui vaja siis on kiire ka ja laetakse täie rauaga) kuni avastad, et ongi nõrgaks jäänud.
Näiteks väikelaevadel on mootori käivitamiseks ja mugavusseadmete (nt salongi valgustus ja vent) kasutusel eraldi akud, mootori jaoks on käivitusaku ja sealt liigselt voolu ei võeta (merel on see veel kriitiline, paati ei saa käima lükata), mõnedel on isegi pardatuled ja armatuurlaua valgustus selle "tarbeaku" pealt. Ja see aku ei ole käivitusaku, vaid just süvatühjenemisauku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: HotelVictor ja 1 külaline