73. leht 109-st

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 19:46
Postitas Dr.Sci
AndresTy kirjutas: 14 Nov, 2024 19:20
Some kirjutas: 14 Nov, 2024 19:13 Miks peaks Skandinaavia transiit Euroopasse üle Eesti käima? Taani kaudu tundub mõistlikum.
Pidasin silmas ennekõike Soomet.
Imekaunis. Äkki kirjeldad kas ära mis kaubad siis läbi meie Soome ja EL vahel liikuma hakkavad - sellised mille vedamine läbi mitme ümberlaadimise läbi on kasumlikumad kui laevadega vedamine?
Mis üldse läbi Soome liigub, vt kasvõi siis: https://oec.world/en/profile/country/fin - ok, kõige värskemate andmete saamiseks peaks maksma $75 (nädalas), aga ka toodud andmed on oluliselt värskemad kui RB tasuvusarvutusel prognoositud-esitatud.
Vihjeks - teras ... ei sobi. Puit ... ei sobi. Nafta jms - ei sobi. Autod Hiinast? Me enam ei taha neid. Pudipadi Hiinast? Midagi veel?
Lahmima pole mõtet hakata, võtame kasvõi sellesama pudipadi - suurem konteinerlaev veab korraga sama palju kui RB suudaks oma "ülikiire" transpordiühenduse vahele mahutada mitme nädala sees, ja need laevad liiguvad igatpidi, vajadusel tulevad läbi Põhja-Jäämere, vajadusle läbi Suessi, või kui kuskil läheb tuliseks siis ümber Nõelaneeme. See et me ehitame siia ühe paari rööpaid ja loodame raiuda sellega suure TRANSIIDI akna Euroopasse... unistada võib aga kuigi 90% poliitikutest oskab rohkem matemaatika asemel lobisemist (ja nende nõuandjad lobistamist), siis reaalsus on tegelikult enamusele kohale jõudnud, lihtsalt kaasnev bürokraatia, poliitika ja eneseõigustamine on selline et projekt on nagu allamäge veerev ülekaaluline kiviaegne piduriteta kaubarong, mitte paindlik energiat säästev kaasaegne säästutramm (või buss)

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 19:48
Postitas Lemet
Veidral kombel jääb Rail Balticu kaubaterminal sadamast päris kaugele. St, pärast laevast väljumist tuleb kaup kõigepealt sadama terminali toimetada, seal läheb omajagu aega komplekteerimiseks.
Eksisteerivad ka sellised kaunid asjad nagu raudteepraamid. Seawindil olid samuti rööpad kõhus, tervelt 1320 meetrit, kui mälu ei peta, alumisel tekil veeti vaguneid, järgmisel tekil treilered ja alumise kajutiteki ahtriosas sõiduautosid. Vaguni- ja autotekki laaditakse ja lossitakse samaaegselt.. Nii et mingit mitmekordset ümberlaadimist ega terminali ümbertoimetamist polekski vaja

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 19:51
Postitas Dr.Sci
AndresTy kirjutas: 14 Nov, 2024 19:40
Some kirjutas: 14 Nov, 2024 19:31 .... ja kahtlustan, et Lätti on kiirem tee ikka rekkaga.
On küll kiirem....kui me seda lubame ja soovime. Usun, et RB valmides on/tulevad/võetakse kasutusele ka mingid EL ülesed nõuded, mis võimalusel (ja RB on võimalus) sellised veod rööbastele suunavad. Olgu kasvõi rohepöörde sildi all (mis oleks isegi vist mõttekas, erinevalt paljudest teistest selle sildi all tehtavatest küsitavate väärtusega asjadest).
Mhmh. "usun" - usk on hingele küll palsam ... või kellegile lohutus. See mida praegu kirjeldasid on vaba konkurentsi piiramine millega kaasneb tegelikult mingi teise sektori monopoolne seisund ja tarbijale maksutõus.

Muide, EL ei kehtestaks selliseid asju isegi siis kui kõik olulisemad volinike kohad läheksid eestlastele

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 19:58
Postitas Dr.Sci
Lemet kirjutas: 14 Nov, 2024 19:48
Veidral kombel jääb Rail Balticu kaubaterminal sadamast päris kaugele. St, pärast laevast väljumist tuleb kaup kõigepealt sadama terminali toimetada, seal läheb omajagu aega komplekteerimiseks.
Eksisteerivad ka sellised kaunid asjad nagu raudteepraamid. Seawindil olid samuti rööpad kõhus, tervelt 1320 meetrit, kui mälu ei peta, alumisel tekil veeti vaguneid, järgmisel tekil treilered ja alumise kajutiteki ahtriosas sõiduautosid. Vaguni- ja autotekki laaditakse ja lossitakse samaaegselt.. Nii et mingit mitmekordset ümberlaadimist ega terminali ümbertoimetamist polekski vaja
Nii et ümberlaadimise asemel vahetame vagunitel rattad alt ära? (esimene pähe tulnud vastuväide, ma tõesti ei jaksa kõike raudteepraamindusega seonduvat RB osas meelde tuletada ega otsida - tänane päev algas 14 tundi tagasi, ja pidanud päev otsa seletama/õpetama, aga ma kindlasti olen selles teemas sees ja tahan näha lõpuks realistlikku tasuvusanalüüsi mitte sellist kus numbrid on võetud laest toas millel lage polegi.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 20:01
Postitas Lemet
Nii et ümberlaadimise asemel vahetame vagunitel rattad alt ära?
Soomel on meiega üks laius...

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 20:14
Postitas Smith
Kui see via baltika nii hambus on, teinud siis see neljarealiseks, Poolani välja. Kindlasti odavam kui see rail baltika. Kindlasti ka hulka suurem poolehoid, väiksem mõju keskkonnale jne. Varsti saaks elektrirekkad sõitma panna jne.

Või äärmisel juhul kasutanud ära täies pikkuses Tallinn-Viljandi raudteed või muud olemasolevat trassi.

Minule käib enim ajudele see, et läbi soode ja rabade oli hädasti vaja täiesti uue trassiga see niigi väike Eesti veel pooleks raiuda. Sellele pole tegelikukt selgitust antud.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 20:25
Postitas diesel
Lemet kirjutas: 14 Nov, 2024 20:01 Soomel on meiega üks laius...
aga rb-ga mitte

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 20:49
Postitas Lemet
diesel kirjutas: 14 Nov, 2024 20:25
Lemet kirjutas: 14 Nov, 2024 20:01 Soomel on meiega üks laius...
aga rb-ga mitte
https://www.err.ee/1608673945/euroopa-l ... ardi-jargi

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 21:24
Postitas diesel
euroliidu soovitus on kahtlemata tore.
mis sa arvad, kui kähku soomlased rööpad ringi tõstavad, et saaks iga päe paar rongitäit vaguneid praamiga otse rb peale saata ja iklasse sõita?
:)

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 22:34
Postitas Lemet
Kui Saksa väed vallutasid 1941. aastal Eesti, naelutati sama aasta sügisel umbes kolme kuu jooksul KÕIK laiarööpmelised raudteed ümber standardrööpmeliseks.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 22:46
Postitas AndresTy
Eks sa proovi betoonliipritel raudteed ringi naelutada....

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 23:00
Postitas 2korda2
Smith kirjutas: 14 Nov, 2024 20:14 Kui see via baltika nii hambus on, teinud siis see neljarealiseks, Poolani välja.
Balti riigid on võtnud endale KOHUSTUSE (EL ees) Via Baltica neljarealiseks ehitada. Sellest aga valju häälega rääkida ei taheta, sest:
1. laualt kukuks kohe RB argument Pärnu maanteel liiklust takistavatest rekka-rongidest;
2. raha ju pole...

Reaalsus on see, et neljarealine Via Baltica omaks meie majandusele oluliselt positiivsemat mõju kui RB-l kunagi olla saab. VB suureks plussiks on oluliselt parem ühenduvus kogu muu Baltikumi teedevõrguga (selmet 1 niidike RB-d).

Ma tuletan igaks juhuks meelde - meil on Euroopaga olemas raudtee ühendus. Oluliselt odavam kui planeeritav RB. Kaubaronge aga seal ei liigu, sest kaupa pole. Mõned aastad tagasi panid mitu logistikafirmat seljad kokku ja punnitasid Merevaigu-nimelise rongi teele. Vist 1 koosseis läks ja oligi kõik.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 23:13
Postitas Peeter
Lemet kirjutas: 14 Nov, 2024 22:34 Kui Saksa väed vallutasid 1941. aastal Eesti, naelutati sama aasta sügisel umbes kolme kuu jooksul KÕIK laiarööpmelised raudteed ümber standardrööpmeliseks.
AndresTy kirjutas: 14 Nov, 2024 22:46 Eks sa proovi betoonliipritel raudteed ringi naelutada....
Kui sakslased 1944.ndal Eestist lahkusid sõitis viimase koosseisu viimase vaguni küljes üks "räme konks", mis kõik liiprid pooleks ja raudtee segamini tõmbas. Sellest konksuga vagunist Eestimaa pinnal on ka fotomaterial olemas. Lisaks lasti veel õhku sildu ja truupe ja sekka lihtsalt lõhati kohti ja jaamahooneid-sõlmi ribadeks. Paari kuu jooksul taastati olukord, pandi (veel sõjaajal) uued liiprid maha ja taastati 1524-raudteeliiklus. Pelgast ümbernaelutamisest oli asi ikka väga kaugel... (vaata pilte)

P.S. Mälu värskendamiseks: Kui Ukrainas 10 aastat tagasi sõjaks läks, siis mingi järjekordse sõjaväeõppuse käigus oma õppusena rajasid vene raudteeväelased oli vist kahe nädala jooksul venemaal piki piiri mingi ca 500 km-se raudtee otse liini, kuna piirkonna senist lahendust Ukraina kaudu ei saanud enam kasutada.
raudtee Eestis 1944 1.jpg
raudtee Eestis 1944 1.jpg (142.19 KiB) Vaadatud 620 korda
raudtee Eestis 1944 2.jpg
raudtee Eestis 1944 2.jpg (144.65 KiB) Vaadatud 620 korda

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Nov, 2024 7:42
Postitas diesel
eks ta ole. sõja ajal tehakse palju asju ja kiiresti, sest on suur vajadus.
soomlastel pole mitte mingit erilist vajadust oma riigis raudteid ümber ehitada.
neil pole kaupu, mida peaks euroopa suunal liigutama kallil raudteel.
laevaga oled järgmisel päeaval saksas ja odavalt.
rb ainus majanduslikult pädev idee on ehitamiseks kuluva rahaga otsustajate
näpud rasvaseks saada.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Nov, 2024 8:00
Postitas AndresTy
Dr.Sci kirjutas: 14 Nov, 2024 19:46 Imekaunis. Äkki kirjeldad kas ära mis kaubad siis läbi meie Soome ja EL vahel liikuma hakkavad - sellised mille vedamine läbi mitme ümberlaadimise läbi on kasumlikumad kui laevadega vedamine?
Mis üldse läbi Soome liigub, vt kasvõi siis: https://oec.world/en/profile/country/fin - ok, kõige värskemate andmete saamiseks peaks maksma $75 (nädalas), aga ka toodud andmed on oluliselt värskemad kui RB tasuvusarvutusel prognoositud-esitatud.
Vihjeks - teras ... ei sobi. Puit ... ei sobi. Nafta jms - ei sobi. Autod Hiinast? Me enam ei taha neid. Pudipadi Hiinast? Midagi veel?
Lahmima pole mõtet hakata, võtame kasvõi sellesama pudipadi - suurem konteinerlaev veab korraga sama palju kui RB suudaks oma "ülikiire" transpordiühenduse vahele mahutada mitme nädala sees, ja need laevad liiguvad igatpidi, vajadusel tulevad läbi Põhja-Jäämere, vajadusle läbi Suessi, või kui kuskil läheb tuliseks siis ümber Nõelaneeme. See et me ehitame siia ühe paari rööpaid ja loodame raiuda sellega suure TRANSIIDI akna Euroopasse... unistada võib aga kuigi 90% poliitikutest oskab rohkem matemaatika asemel lobisemist (ja nende nõuandjad lobistamist), siis reaalsus on tegelikult enamusele kohale jõudnud, lihtsalt kaasnev bürokraatia, poliitika ja eneseõigustamine on selline et projekt on nagu allamäge veerev ülekaaluline kiviaegne piduriteta kaubarong, mitte paindlik energiat säästev kaasaegne säästutramm (või buss)
Et kui nagu põhja-lõuna suunalise kaubatransiidi paigutamine rööbastele ei tekita mingit hiigelsuurt kaubavoogu ja megakasumeid - ja üldse laevaga on lihtsam - siis ärme kasuta ära võimalust, mis meile RB tulekuga tekib? Võimalust saada Eesti teedelt see kaubavoor ära, et läbi selle väheneks teede lõhkumine, liikluse ohtlikkus, looduse saastamine.... Imelik masohhism, peaks nentima :dont_know:

Ma ei õigusta sellega RB vajalikkust või mittevajalikkus kui sellist. Samuti ei väida ma seda, et see lüke kuidagi RB- kasumlikuks muudaks. Ma lihtsalt leian, et kui RB tuleb, siis tuleks mõelda, et kuidas see meile kõigile kasulik liigutus ära teha. Saan aru ka sellest, et RB vastased fundamentalistid satuvad raevu kui nende must-valgesse maailmapilti veidi halle varjundeid sisse tuua...