74. leht 109-st

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Nov, 2024 8:32
Postitas Taaniel Tina
Minule käib enim ajudele see, et läbi soode ja rabade oli hädasti vaja täiesti uue trassiga see niigi väike Eesti veel pooleks raiuda.
Alternatiiviks oli läbi linnade, alevite, metsade ja põllumaa.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Nov, 2024 8:42
Postitas AndresTy
2korda2 kirjutas: 14 Nov, 2024 23:00
Smith kirjutas: 14 Nov, 2024 20:14 Kui see via baltika nii hambus on, teinud siis see neljarealiseks, Poolani välja.
Balti riigid on võtnud endale KOHUSTUSE (EL ees) Via Baltica neljarealiseks ehitada. Sellest aga valju häälega rääkida ei taheta, sest:
1. laualt kukuks kohe RB argument Pärnu maanteel liiklust takistavatest rekka-rongidest;
2.....
No see, et sinu arvates sellest rääkida ei taheta ja selle põhjuseks on RB on ikka väga puhtalt sinu isiklik (soov)mõttekonstruktsioon! Äkki on põhjus, miks sulle tundub, et sellest vähe räägitakse hoopis see, et kontrastina RB teemalise üldrahvaliku "laulupeoga" tundubki teema, mis sellist Türgi kireseriaali ei tekita, kuidagi vähekajastatuna?

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Nov, 2024 8:54
Postitas Kriku
AndresTy kirjutas: 15 Nov, 2024 8:00ärme kasuta ära võimalust, mis meile RB tulekuga tekib?
Siin on nüüd asjade järjekord segamini läinud.

RB ei "tule". RB ehitatakse. Suurte kuludega ja muuseas ka meie omadega.

Kui midagi hakata ehitama, võiks enne teada olla, milleks seda vaja on, mitte valmis ehitada ja siis hakata "võimalusi ära kasutama".

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Nov, 2024 9:04
Postitas maksipoiss
Kriku kirjutas: 15 Nov, 2024 8:54 Kui midagi hakata ehitama, võiks enne teada olla, milleks seda vaja on, mitte valmis ehitada ja siis hakata "võimalusi ära kasutama".
Sekkudes majandusse veel rohkemate keeldude ja piirangutega. Selline tegevus on ametnike ja poliitikute seas kahjuks väga tavaliseks muutunud :(

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Nov, 2024 9:19
Postitas olevtoom
AndresTy kirjutas: 15 Nov, 2024 8:00 ... siis ärme kasuta ära võimalust, mis meile RB tulekuga tekib? Võimalust saada Eesti teedelt see kaubavoor ära, et läbi selle väheneks teede lõhkumine, liikluse ohtlikkus, looduse saastamine.... Imelik masohhism, peaks nentima :dont_know:
...
Lp. akf AndresTy: mitu protsenti Via Baltical toimuvast veoautoliiklusest on transiit?

P.S.
Masohhismist rääkimine läheb pisut demagoogia valdkonda, aga liikluse ohtlikkust näiteks saaks kõvasti vähendada Tallinna-Ikla maantee neljarajaliseks ehitamisega ning see a) maksaks vähem kui FB, b) tekitaks ka sõiduautodele koha, kus ohutult sõita ja c) jätaks ühe (loodusvaenuliku?) trassi rajamata.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Nov, 2024 9:31
Postitas Lemet
mitu protsenti Via Baltical toimuvast veoautoliiklusest on transiit?
Vaadates veoautode hulka, mis Soomest saabuvatelt autopraamidelt Lasnamäe mäest üles lähevad, arvaks, et päris märkimisväärne kogus. Ja lisaks Tallinna sadamale tulevad ju transiitveosed ka Muugale (MS Finbo Cargo) ja Paldiskisse.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Nov, 2024 10:08
Postitas olevtoom
Lemet kirjutas: 15 Nov, 2024 9:31 ..., arvaks, et päris märkimisväärne kogus. ...
Ma küsisin protsenti, mitte arvamust. FB apologeedid peaksid seda ometi teadma, kuidas muidu saanuksid nad tasuvusarvutusi teha.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Nov, 2024 10:10
Postitas AndresTy
olevtoom kirjutas: 15 Nov, 2024 9:19 .......aga liikluse ohtlikkust näiteks saaks kõvasti vähendada Tallinna-Ikla maantee neljarajaliseks ehitamisega ning see a) maksaks vähem kui FB, b) tekitaks ka sõiduautodele koha, kus ohutult sõita ja c) jätaks ühe (loodusvaenuliku?) trassi rajamata.
Ka neljarealise Via Baltica puhul jääb meile ikkagi teede koormamine, müra ja õhu saastamine kaupa läbi Eesti vedavate rekade poolt. Loodusvaenuliku? Neljarealise maantee trassikoridori laius, müra ja õhusaaste?

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Nov, 2024 10:27
Postitas AndresTy
olevtoom kirjutas: 15 Nov, 2024 9:19
AndresTy kirjutas: 15 Nov, 2024 8:00 ... siis ärme kasuta ära võimalust, mis meile RB tulekuga tekib? Võimalust saada Eesti teedelt see kaubavoor ära, et läbi selle väheneks teede lõhkumine, liikluse ohtlikkus, looduse saastamine.... Imelik masohhism, peaks nentima :dont_know:
...
Lp. akf AndresTy: mitu protsenti Via Baltical toimuvast veoautoliiklusest on transiit?

Statistikaameti 2023 aasta andmed ütlevad sedasi. See ei käi muidugi ainult Tallinn-Pärnu kohta, aga näitab ilmselgelt, et rahvusvaheline vedu triigib meie maanteedelt tublisti rohkem tonne üle kui riigisisene.
Hõiva.JPG
Hõiva.JPG (11.38 KiB) Vaadatud 581 korda

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Nov, 2024 10:51
Postitas olevtoom
AndresTy kirjutas: 15 Nov, 2024 10:27 ...Statistikaameti 2023 aasta andmed ütlevad sedasi. ...
Aitäh! Ehk siis riigisisesed veod moodustavad kogumahust 37 % ja rahvusvahelised 63 %.
Nüüd oleks veel huvitav teada, kui suur osa rahvusvahelistest vedudest on transiit. Sest niipalju kui mina aru saan, on näituseks Hispaaniast Luunja kurgi toomine küll rahvusvaheline, aga mitte transiitvedu.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Nov, 2024 11:04
Postitas Taaniel Tina
Sest niipalju kui mina aru saan, on näituseks Hispaaniast Luunja kurgi toomine küll rahvusvaheline, aga mitte transiitvedu.
Rahvusvaheline vedu võib ju ka rongiga teha, ei pea ju olema ainult transiit.
Sest numbrid on ikka päris suured, minu arust.
2'657'422 tuhat tonn x km jagatuna päevade peale teeb kuskil 1200 kuni 1500 rekkat päevas.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Nov, 2024 11:14
Postitas Lemet
Kes siin käsi murdsid teemal, kuidas Eestis RB tõttu kõik ehitusmaterjal otsa pidavat saama, võiksid tutvuda sellega siin...

https://kliimaministeerium.ee/sites/def ... nisson.pdf

Juba sissejuhatuses mainitakse, et laevateede süvendamisedt tekkivat märkimisväärset kogust liiva võiks kasutada ehituseks, selmet seda lihtsalt merre tagasi kaadata.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Nov, 2024 11:23
Postitas AndresTy
Kriku kirjutas: 15 Nov, 2024 8:54
AndresTy kirjutas: 15 Nov, 2024 8:00ärme kasuta ära võimalust, mis meile RB tulekuga tekib?
Siin on nüüd asjade järjekord segamini läinud.

RB ei "tule". RB ehitatakse. Suurte kuludega ja muuseas ka meie omadega.

Kui midagi hakata ehitama, võiks enne teada olla, milleks seda vaja on, mitte valmis ehitada ja siis hakata "võimalusi ära kasutama".
Noh, ma vaatan ikka tulevikku ja tegelen juba ette selle maailmalõpu sarnase - kui RB valmis ehitatatakse - katastroofi mõjude leevendamisega 8)

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Nov, 2024 11:28
Postitas rockrapdude
Lemet kirjutas: 15 Nov, 2024 11:14 Kes siin käsi murdsid teemal, kuidas Eestis RB tõttu kõik ehitusmaterjal otsa pidavat saama, võiksid tutvuda sellega siin...

https://kliimaministeerium.ee/sites/def ... nisson.pdf

Juba sissejuhatuses mainitakse, et laevateede süvendamisedt tekkivat märkimisväärset kogust liiva võiks kasutada ehituseks, selmet seda lihtsalt merre tagasi kaadata.
Mereliiva ei saa mu teada kasutada ehituses, liiga ümmargune, ei lukustu nagu maapõue liiv. Kas maailmast saab liiv otsa?

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Nov, 2024 11:30
Postitas diesel
Lemet kirjutas: 15 Nov, 2024 11:14 Kes siin käsi murdsid teemal, kuidas Eestis RB tõttu kõik ehitusmaterjal otsa pidavat saama, võiksid tutvuda sellega siin...
idee on jumekas, kui materjal sobima peaks. mitu versta rb trassi selle mahuga tehtud saaks?
mõne üksiku vist heal juhul.

ja mille kohta käib eelpool viidatud statistikaameti jutt? kas ainult maanteeliikluse?