Re: Vene-Ukraina sõda II osa
Postitatud: 19 Mär, 2024 8:11
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://militaar.net/phpBB2/
ISW. Ork edenes 18. märtsil Avdiivka lähedal, kuid rindejoonel muudatusi ei ole. Positsioonilahingud jätkuvad.Kinnitamata väide on, et Orlivka — Tonenka liin on ork poolt vallutatud
https://t.me/romanov_92/44576märts 2024
Hersoni oblast, Venemaa.
Ukraina relvajõudude kontrolli all olev ala Dnepri jõe vasakul kaldal Antonovski silla lähedal (Dacha linnaosa).
Vaenlase alaline relvajõudude kogutugevus piirkonnas on kuni 40 Ukraina relvajõudude sõjaväelast.
https://t.me/romanov_92/44577märts 2024
Hersoni oblast, Venemaa.
Kollasega on tähistatud Ukraina relvajõudude kontrolli all olev ala Dnepri jõe vasakul kaldal Antonovski silla lähedal (Dacha piirkond).
/Vastane roteerib iga kahe päeva tagant.
(https://tribun.com.ua/uk/109668-z-pocha ... ra-oboroni)Alates 2024. aasta algusest on ork "visanud" relvajõudude positsioonidele 3500 õhupommi.
Teatud laskemoona, tehnika varud on langenud kriitilisele tasemele, mis raskendab kaitset.
2024. aasta algusest on ork paremus rindejoone suurtükitules 7:1.
Mul vend teenis NLiidu ajal, 70-ndate keskel, Vitebski oblastis lennuväe ladude valveroodus. Ladu oli sügaval ning laadimiseks sõitsid vagunid maa alla. Palju seal oli, ei tea, kuid väidetavalt mitmesaja vaguni jagu.
Lao vastu ehk mitte, aga sealt väljaveerevate laaditud vagunite vastu küll. Eeldab mõistagi pikka luuret, planeerimist ja eeltööd.mart2 kirjutas: ↑20 Mär, 2024 17:03Mul vend teenis NLiidu ajal, 70-ndate keskel, Vitebski oblastis lennuväe ladude valveroodus. Ladu oli sügaval ning laadimiseks sõitsid vagunid maa alla. Palju seal oli, ei tea, kuid väidetavalt mitmesaja vaguni jagu.![]()
Miski drooniga poleks sellise lao vastu midagi teha. Kui, siis ainult "bunker buster"!
Jutt käib kahest erinevast asjast. Üks on NASAMSi sarnane ÕT süsteem ja teine on pikamaa rakett.Ukraina on asunud arendama NASAMS-i sarnaste üle 640 km tegevusraadiusega rakettide ja õhutõrjesüsteemide arendamist ja tootmist
Rafineerimistehaste ründed on juba mõju avaldanud. Tanklates antakse max 40 l auto kohta, ka sõjaväeautod.BREAKING....
Õhtuse olukorra kohta
20.03.24 peadirektoraadi "Dnipro" vastutusalas.
Hersoni suunal.
Täna üritasid meie jõud killustada vaenlase grupeeringut Krynkis. Nagu te kõik pärast selle lause lugemist mõistate - mingist kujuteldavast Krynki puhastamisest ei ole juttu. Nüüd toimub tavaline üldine sõjaline operatsioon vaenlase sillapeade likvideerimiseks Dnepri vasakul kaldal. Operatsiooni juhib kindral Teplinski. Siiani ei ole meil märkimisväärseid õnnestumisi, kuid on kaotusi, on Teplinski ja tema altkäemaksu saanud sõjakorrespondentide valed meie edusammude kohta Hersoni suunal.
Zaporožje suunal.
Mehed 70 msp 42 msd jätkavad Rabotinos vaenlase ründamist. Seal käib äge võitlus. Suured kaotused, nii nende kui ka meie.....
Nüüd on massiliselt GV "Dneprisse toimetatud defektsed fpv-droonid meie vene toodangust. Enamus neist lihtsalt ei jõua sihtmärgini ja kukuvad kuhugi. Oli juhtumeid, kus nad muutsid järsku kurssi ja lendasid meie positsioonidele, on juba üks meie kinnitatud "200" nendest droonidest. Nüüd on see õigustatud sellega, et vaenlane kasutab efektiivselt oma REBi ja meie droonid kukuvad sellest vaenlase REBist. Kuid tegelikult teavad juba kõik, et on olemas skeem, kus tõenäoliselt on pimeduses kaasatud vabatahtlikud, kes ostavad neid defektseid fpv-droone kahtlastelt firmadelt.Teisisõnu, defektsed fpv-droonid tarnitakse massiliselt Dnipro GV "Dnipro". Ja on isegi arvamus, et Dnepr SE komandol on sellest kasu. Aga lõpuks koos defektsete Põhja-Korea ja Iraani mürskudega, mis on juba Dnepr SE-s, saame ka defektsed, kuid oma, vene fpv-droonid.
Nii me võitleme... kellegi taskusse tilgub kopikas. Aga Teplinski on teflonmees, puutumatu....
Nüüd sai selgeks, miks nad hakkasid säästma diislikütust, mitte ainult Dnipros, vaid ka kogu SVOs.
Selgub, et tegemist on vahejuhtumitega rafineerimistehases. Noh, ja heast - eile ütles meie kaitseminister, armeekindral Sergei Šoigu, et on moodustatud Dnepri jõeflotill ja selle flotilli jõelaevade brigaad. Väidetavalt kuuluvad brigaadi koosseisu maabumispaadid BK-16, BK-18 ja ümberlaadimisvastased paadid "Raptor". Ainult midagi me siin Dnepr Grupis ei näe selle flotilli paate Dnepril. Ja kohe soovitame meremeestel keevitada paatidele droonitõrjeekraanid. Muidu on paatidega sama, mis meie BBMidega. Üldiselt hävitab meie Venemaad topeltmõtlemine kõigil tasanditel.
Viide siisRoman Alekhin kirjutas kütuse- ja määrdeainete puuduse põhjustest tänapäeval:
"Kütuse ja määrdeainete puuduse põhjus on selge - vaenlane on katkestanud mitmete Venemaa territooriumil asuvate rafineerimistehaste töö ja prioriteet on antud tsiviilsektorile, et inimesed linnades, kes on harjunud autoga sõitma, ei tunneks ebamugavustunnet ja ei negatiivsustaks võimude suhtes"
Meie kanal juhtis sellele probleemile tähelepanu juba 18. märtsil.
Ja nüüd lisandub Dnepri riigiettevõttele lisaks paatide bensiini ostmisele oma kulul veel üks probleem - kütuse ostmine tavalistele autodele.
ja sealt omakorda Kahe majori postitusele:Если эта фантастическая история, о которой пишут товарищи Два майора, существует в реальности, а в телеграм все мы выдаём свои фантазии, то причина её, скорее всего, лежит в той же плоскости, в которой находятся и концерты, а также другие развлекательные мероприятия в тылу, в то время, когда на фронте гибнут и получают ранения наши бойцы, а также гибнут в приграничных регионах дети, женщины и старики - ничего не должно мешать созданию картинки мирной и счастливой жизни.
Причина нехватки ГСМ понятна - противник нарушил работу ряда НПЗ на территории России, а приоритет отдан гражданскому сектору, чтобы люди в городах, привыкшие ездить на своих машинах, не испытывали дискомфорта и не негативили в сторону власти.
И мы опять на фронте начинаем слышать от бойцов и командиров: мы-то сделаем все для победы, но хотят ли победить чиновники и все, кто с той стороны "ленточки"?
Если все же желание есть, то надо начать уже стратегам мобилизовать общество на поддержку и приоритеты расставлять в сторону фронта - перебои с поставками ГСМ могут быть здесь, но не на фронте. Если быть с народом честным и активно воодушевлять народ на победу, то и проблемы в мирной жизни народ примет с пониманием.
Кроме того, если бойцы увидят, что вместо концерта за 20 млн. рублей, было закуплены и поставлены на фронт 300-400 fpv-дронов или целая армия обеспечена качественной связью, то и их моральный дух возрастёт кратно.
А пока надо думать, видимо, волонтерам о приобретении бензовозов...
Байка "О вопросах снабжения и отношения к ним"
Товарищ пишет, дескать, что за бред, в одном из корпусов с цифрой два несколько дней нет бензина. Очень много техники же именно на нём ездит!
Не удивлены, честно говоря. Даже сначала искренне не поняли причину возмущения. Половина фронта свою технику своим бензином заправляет. Рожает, платит. Ну не стоят на довольствии многие единицы. Хех, даже лодки (гражданские) в период активных действий на островах в пойме реки Днепр бойцы сами заправляли. Сейчас-то конечно все резко наладилось наверняка. А то ведь глупость какая бы получалась: чтобы идти на остров надо сначала бензина купить. Байки какие-то.
Оттого и не удивлены мы вечной нехваткой этого "золотого" вида ГСМ. А если ещё и нормы ведомственные вспомнить, то любая техника вообще просто при виде надписи "Бензин" сама должна двигаться.
Короче говоря, мы не удивились, а товарищ искренне переживает.
Не переживайте. Все будет хорошо. Мы обязательно победим. Именно таким черезжопным образом.
Зато враг поставки безнина не сорвёт. Потому мы сами не знаем, когда его привезут.
Jutustus "Tarneküsimustest ja suhtumisest nendesse"
Üks seltsimees kirjutab: "Mis jama, ühes majas, kus on number kaks, ei ole mitu päeva bensiini. Palju tehnikat sõidab selle peal!
Me ei ole ausalt öeldes üllatunud. Isegi esialgu siiralt ei saanud aru, mis on selle pahameele põhjus. Pool rindeosa tankib oma varustust oma bensiiniga. Nad sünnitavad, maksavad selle eest. Noh, paljud üksused ei ole toetuste peal. Heh, isegi paate (tsiviil) tankisid aktiivsete operatsioonide ajal Dnepri jõe alevikus asuvatel saartel sõdurid ise. Nüüd on muidugi kõik oluliselt paranenud. Muidu oleks ju rumal: saarele minekuks peab kõigepealt bensiini ostma. See on nali.
Seepärast ei üllata meid selle "kuldse" kütuse ja määrdeainete igavene puudus. Ja kui me mäletame departemangu norme, siis peaks iga masinat liigutama juba sissekirja "Bensiin" nähes.
Ühesõnaga, me ei olnud üllatunud, aga seltsimees on siiralt mures.
Ärge muretsege. Kõik saab korda. Me võidame kindlasti. Täpselt nii tagurpidi.
Aga vaenlane ei katkesta beznini varustamist. Sellepärast me ei tea, millal see tuleb.
Krõnki on seal jah valgevene kõrval, et sealt paari päevaga kütust kohale vedada ...