Kust selline info pärit on?Tiam kirjutas: ...
Arvestades seda, et lennuki flay-away cost + osad peaks moodustama 10a kasutustsükli hinnast ca 2/3 ...
Lennuki müügihind moodustab TCO kuludest ca. 30-40%. Mitte rohkem
Siis on minu loogikas viga. Sest 15a täishoolduse paketiga ja varuosadega Grippenid (Grippen NG), mis Rootsi Hollandile pakkus olid 83miljonit USD per tükk, mis on ca 30-40% suurem kui nende paljas fly-away cost 61 miljonit USD per tükk. Või on äkki sinu arvutustes juurde arvestatud ka operatiivgrupi jooksvad kulud (hooned, palgad, kaudsed tugiteenused), mida ma algselt kohe sisse ei arvestanud.Kilo Tango kirjutas:Kust selline info pärit on?Tiam kirjutas: ...
Arvestades seda, et lennuki flay-away cost + osad peaks moodustama 10a kasutustsükli hinnast ca 2/3 ...
Lennuki müügihind moodustab TCO kuludest ca. 30-40%. Mitte rohkem
Mina pole siin midagi arvestanud. See on sihuke rusikareegel, mida hinnangutes aluseks võtta. Need hinnangud kõiguvad siia-sinna, kuid jämedalt võttes võib alati hinnata, et maismaatehnikal on soetusmaksumus ca. 20% kogukuludest ja lennunduses 30%Tiam kirjutas:Siis on minu loogikas viga. Sest 15a täishoolduse paketiga ja varuosadega Grippenid (Grippen NG), mis Rootsi Hollandile pakkus olid 83miljonit USD per tükk, mis on ca 30-40% suurem kui nende paljas fly-away cost 61 miljonit USD per tükk. Või on äkki sinu arvutustes juurde arvestatud ka operatiivgrupi jooksvad kulud (hooned, palgad, kaudsed tugiteenused), mida ma algselt kohe sisse ei arvestanud.Kilo Tango kirjutas:Kust selline info pärit on?Tiam kirjutas: ...
Arvestades seda, et lennuki flay-away cost + osad peaks moodustama 10a kasutustsükli hinnast ca 2/3 ...
Lennuki müügihind moodustab TCO kuludest ca. 30-40%. Mitte rohkem
Tänud selgitamast.Kilo Tango kirjutas:
Mina pole siin midagi arvestanud. See on sihuke rusikareegel, mida hinnangutes aluseks võtta. Need hinnangud kõiguvad siia-sinna, kuid jämedalt võttes võib alati hinnata, et maismaatehnikal on soetusmaksumus ca. 20% kogukuludest ja lennunduses 30%
Loomulikult on siin sees ka kaudsed kulud, sest ilma nende paltvormideta neid kulusid ju ei oleks.
Uute hävitajate hankimiseks kindlasti mitte. Sellest keegi ei räägigi. Räägitakse F-16 MLU masinatest. See on jõukohane.Tiam kirjutas:Tänud selgitamast.Kilo Tango kirjutas:
Mina pole siin midagi arvestanud. See on sihuke rusikareegel, mida hinnangutes aluseks võtta. Need hinnangud kõiguvad siia-sinna, kuid jämedalt võttes võib alati hinnata, et maismaatehnikal on soetusmaksumus ca. 20% kogukuludest ja lennunduses 30%
Loomulikult on siin sees ka kaudsed kulud, sest ilma nende paltvormideta neid kulusid ju ei oleks.
Tundub siis, et minu aluseks võetud ühel näitel põhinev arvestus on vigane ning 30% rusikareeglist lähtudes SAK-is tõesti hävitajatele 10a jooksul raha ei jätku.
Ost ehk finantseeritaksegi eraldi, kuid kõik muud kulud, mida siin eelpool kõnelejad hindavad olema 70% kogumaksumusest, jääb siiski kaitseeelarve kanda. Soomlastel ilmselt jooksev-hooldus jms. ei olnud ostuhinnas, kuivõrd neil on vahendid ja teadmised nende isetegemiseks. Vastavalt on suurem ka surve jooksvale kaitseeelarvele.Kapten Trumm kirjutas:Mina olen aru saanud, et sellised suured ühekordsed investmendid nagu Hornetite ost, rahastatakse seal riigieelarvest täiendavalt. Soome kaalus alguses ka F-16't.
Märkimist väärib ka tehingu hind 3 miljardit USD 64 lennuki eest - umbes 47 miljonit USD tükist. Võib-olla on oma osa selles, et 64-st 57 lennukit pandi komponentidest kokku Patria tehases Soomes.
See ongi reaalsus...HeiniR kirjutas:Kui me Eestis hetkel sama asja üritame, et käime välja 10mld krooniga osta eskadrill hävitajaid, siis uina-muinas elavad valijad hääletavad esiteks ettepaneku teinud erakonna või ettepanekut toetava erakonna maha, seega ei võta poliitikud seda päevakorra teemaks.
Kui pööblile anda valida mingi toetuse või lennukid vahel, siis suure tõenäosusega on tulem juba ette teada.
See on juba vingerdamine teemal, miks ei saa. Samamoodi, nagu saab näidata, et tegelikuses ei ole jutt utoopilistest summadest ja et meie naabrid, kellede eelarve on vaid kümmekond korda suurem, suudavad vabalt ülal pidada kümmekond korda suuremat lennuväge, kui meie tahame, saab vastava ettevõtmise õiges kontekstis ka poliitiliselt maha müüa. Alles oli meil pronksöö, alles sadas Vene lahinglennuk keset Leedut maha, alles oli 888. Alati saab apelleerida asjaolule, et Nato tahab meilt suuremat panustamist omaenda õhuturbesse alates 2018 aastast.HeiniR kirjutas:Madis, siin tulebki mängu poliitiliste "isade" otsustamine. Nagu Trumm ütles, tehakse selliste ostude puhul eelarvest lisa ja see kõik eeldab, vähemalt Soome puhul, konsensust!
Võimalik, et ka meil oleks selline as võimalik paremini läbi suruda kui me poleks NATO-s, millel "kokkuvõttes" on olemas kõik võimekused. See on poliitikutele väga hea argument asja mitte päevakorda võtta!
1930-ndatel läks ka meil sarnane kallis ost läbi (allveelaevad), kuid see otsustamine toimus ju sisuliselt "režiimi" tingimustes.
Soomlaste tookordne lennukiost võis suuresti olla tingitud ka NSVL lagunemisest ning ebastabiilsusest. See andis soome kaitsepoliitika kujundajatele võimaluse asi rahvale maha müüa.
Kui me Eestis hetkel sama asja üritame, et käime välja 10mld krooniga osta eskadrill hävitajaid, siis uina-muinas elavad valijad hääletavad esiteks ettepaneku teinud erakonna või ettepanekut toetava erakonna maha, seega ei võta poliitikud seda päevakorra teemaks.
Kui pööblile anda valida mingi toetuse või lennukid vahel, siis suure tõenäosusega on tulem juba ette teada.
Aga naabrid Soomes:meie naabrid, kellede eelarve on vaid kümmekond korda suurem, suudavad vabalt ülal pidada kümmekond korda suuremat lennuväge, kui meie tahame, saab vastava ettevõtmise õiges kontekstis ka poliitiliselt maha müüa
Kas mulle ainult tundub nii või libiseb ka tegelikult Pakistan järjest rohkem Hiina mõjusfääri ning USA jällegi üritab Indiat üle võita oma peamiseks partneriks piirkonnas. See seletakse paljugi. Näiteks tõsiasja, et Pakistan ei ole Talibani maha surumist väga tõsiselt võtnud ning suhtub USA kohalolusse pehmelt öeldes leigelt.Lemet kirjutas:Hiina hävitajate FC-1 - JF-17 vastu on tõsisemat huvi tundmas kaheksa-üheksa riiki, nende hulgas ka Pakistan, Egiptus ja Venezuela. Kusjuures Pakistan planeerib kuni 200 masina ostu, Egiptus aga vähemalt 48 masina omandamist
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist