78. leht 109-st
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 17 Nov, 2024 16:32
Postitas Some
Fucs kirjutas: ↑17 Nov, 2024 15:31
Lemet kirjutas: ↑17 Nov, 2024 14:54
Mitte et ma mingi eriline RB fänn oleksin...
Sama siin
Kui keegi on vastupidiselt aru saanud, siis on saanud aru valesti.
Leidsin veel lugemist.
Karl Erik Just
Kuidas muudab Rail Baltica merendust Eestis
Tallinn 2023
https://digikogu.taltech.ee/en/Download ... 859c095fac
Väga hea lugemine, tänud. Eriti, mis mahte puudutab. Ma tõesti ei kujutanud ette, et igal aastal saabub Eesti sadamatesse 11000 laeva.
Elektroonilise mereinfosüsteemi andmete kohaselt saabus 2019. aastal Eesti sadamatesse
välisriikide sadamatest 11 434 laeva. Kõige rohkem oli segalastilaevu: 9297 laeva (sh parvlaevad).
Sadamatesse saabus ka 991 vedellasti-, 263 konteineri-, 175 puistlastilaeva.
(Meretranspordipoliitika, 2019) Viimase kümne aasta jooksul on olnud sadamate kaubamahud
suhteliselt stabiilsel tasemel, umbes 34 kuni 44 miljonit tonni aastas.
Äkki selliste mahtude juures tõesti õnnestub RB-l paar miljonit mahtu ära näpistada. Samas Soome eksport Saksamaale on ca 2 miljonit tonni ja seegi tikub pigem meritsi liikuma.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 17 Nov, 2024 16:43
Postitas Smith
Minu arvates peaks diisel maksma tänases vääringus 3-3,5 EUR, mitte 1,5 ja kõik transpordiga seotud asjad (sh Rail Baltic) oleks automaatselt paigas.
Kallis inimene, kas oled ise mõnel RB objektil käinud? Mitte ühtki elektrilist masinat seal pole- diiselrekkad veavad pinnast, diislit neelavad buldooserid nühivad seda laiali ja kopad kuhjavad hunnikusse. Vaata mõnele pakkumisele sisse, mis osa moodustab eelmainitud masinate tunnihinnast kütuse hind juba praegu. Sellise diisli hinnaga läheks see RB miljardeid kallimaks ja samamoodi enamus muid roheprojekte.
Sama lugu on selle elektriga, kui plaan on taastuvenergia peale minna suures mahus. See tähendab seda, et rong sõidab roheliselt siis, kui tuul puhub. Logistikat õppinud inimesena julgen soovitada mahukaupade vedamiseks hoopis purjelaevu sellisel puhul.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 17 Nov, 2024 16:44
Postitas diesel
rb kaubarong jõuab berliini lõdvalt 13 tunniga. tõsi liikumist alustab ta siis näiteks varssavist. siit varssavini läeb pigem paar-kolm päeva.
praegust raudteed mööda aga väga midagi ei veeta lihtsalt seepärast, et autoga on kiirem, mugavam, odavam.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 17 Nov, 2024 16:56
Postitas Lemet
Konteineriga nii lihtne pole, topid selle täis ja pead siis terminali viima, seal see ootab järgmist laadimist ja väljasõitu. Tunnid ja tunnid kuluvad.
Rekka laadimine on vähe paindlikum kah, saab külje pealt ligi kui tarvis.
Esiteks ei näe sisulist vahet haake ja konteineri laadimisel. Ja miks peaks üleüldse konteinerisse laadima, võib ju sellesama haake vagunile tõsta, paljudel haagetel on laadimiseks aasad olemas. Ja ka vagunile saab laadimiseks vajadusel küljelt ligi. Või on labi ussi suguelundi vaja tõestada, et pole võimalik?
siit varssavini läeb pigem paar-kolm päeva.
Kelbas. Olen ise rongiga Tallinnast Varssavisse sõitnud, Tallinnast läks rong välja kella kolme paiku pärastlõunal ja Varssavis oli kuueks hommikul.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 17 Nov, 2024 17:08
Postitas Kriku
Smith kirjutas: ↑17 Nov, 2024 16:43Vaata mõnele pakkumisele sisse, mis osa moodustab eelmainitud masinate tunnihinnast kütuse hind juba praegu.
Mis osa ta siis moodustab?
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 17 Nov, 2024 17:16
Postitas Some
Huvitav, miks kullerfirmad lennu- ja maanteetransporti kasutavad kui raudteega lihtsam ja kiirem on? Ei mõtle konkreetselt Rail Balticat vaid juba eksisteerivaid Euroopa raudteeühendusi. Nuh, tahaks mõned euroalused Berliinist Pariisi mööda raudteed saata, kas saab järgmiseks päevaks ja odavalt?
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 17 Nov, 2024 17:23
Postitas Lemet
Some kirjutas: ↑17 Nov, 2024 17:16
Huvitav, miks kullerfirmad lennu- ja maanteetransporti kasutavad kui raudteega lihtsam ja kiirem on? Ei mõtle konkreetselt Rail Balticat vaid juba eksisteerivaid Euroopa raudteeühendusi. Nuh, tahaks mõned euroalused Berliinist Pariisi mööda raudteed saata, kas saab järgmiseks päevaks ja odavalt?
Loomulikult kasutavad raudteed ja mitte vähe. Paneme otsingusse sisse DHL ja railways...
https://www.alamy.com/04-october-2021-b ... archtype=0
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 17 Nov, 2024 17:34
Postitas Some
See ju DHL Freight, ehk klassikaline transporditeenus. Kindlasti veavad mu alused ära, küsimus kui kiiresti ja mis hinna eest? Kas nad topivad raudteekonteinerisse kolmekümne erineva kliendi pakid või pean terve konteineri eest maksma?
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 17 Nov, 2024 17:39
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: ↑17 Nov, 2024 17:23
Some kirjutas: ↑17 Nov, 2024 17:16
Huvitav, miks kullerfirmad lennu- ja maanteetransporti kasutavad kui raudteega lihtsam ja kiirem on? Ei mõtle konkreetselt Rail Balticat vaid juba eksisteerivaid Euroopa raudteeühendusi. Nuh, tahaks mõned euroalused Berliinist Pariisi mööda raudteed saata, kas saab järgmiseks päevaks ja odavalt?
Loomulikult kasutavad raudteed ja mitte vähe. Paneme otsingusse sisse DHL ja railways...
https://www.alamy.com/04-october-2021-b ... archtype=0
Lihtsalt mingi foto
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 17 Nov, 2024 17:41
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: ↑17 Nov, 2024 17:23
Some kirjutas: ↑17 Nov, 2024 17:16
Huvitav, miks kullerfirmad lennu- ja maanteetransporti kasutavad kui raudteega lihtsam ja kiirem on? Ei mõtle konkreetselt Rail Balticat vaid juba eksisteerivaid Euroopa raudteeühendusi. Nuh, tahaks mõned euroalused Berliinist Pariisi mööda raudteed saata, kas saab järgmiseks päevaks ja odavalt?
Loomulikult kasutavad raudteed ja mitte vähe. Paneme otsingusse sisse DHL ja railways...
https://www.alamy.com/04-october-2021-b ... archtype=0
Ma olen viimased 25 aastat Euroopast kaupa tellinud, nii täis kui osakoormaid. Mitte kunagi ei ole mitte midagi isegi paari kilomeetrit raudteel liikunud.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 17 Nov, 2024 17:55
Postitas Lemet
Lihtsalt mingi foto
Mingi foto tervest rongikoosseisust DHLi markeeringuga konteineritega.
Mitte kunagi ei ole mitte midagi isegi paari kilomeetrit raudteel liikunud.
Siinkohal oleks paslik küsida et kas lugupeetav on paarigi kilomeetrit Antarktikas liikunud? Ei ole??? Aga siis on ju igati paslik kahelda, kas see jäine manner ülepea eksisteerib? Või on need lugematud jäädvustused sealt samuti "lihtsalt mingid fotod"? Millel tegeliku eluga vähimatki pistmist pole.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 17 Nov, 2024 18:10
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: ↑17 Nov, 2024 17:55
Lihtsalt mingi foto
Mingi foto tervest rongikoosseisust DHLi markeeringuga konteineritega.
Mitte kunagi ei ole mitte midagi isegi paari kilomeetrit raudteel liikunud.
Siinkohal oleks paslik küsida et kas lugupeetav on paarigi kilomeetrit Antarktikas liikunud? Ei ole??? Aga siis on ju igati paslik kahelda, kas see jäine manner ülepea eksisteerib? Või on need lugematud jäädvustused sealt samuti "lihtsalt mingid fotod"? Millel tegeliku eluga vähimatki pistmist pole.
Jah, on küll rongi koosseis DHL konteineritega.
Aga puudub info, mis kaubaga on tegemist, kust-kuhu liigub (võib-olla vabalt näiteks Hamburgi või Rotterdami sadam, kuhu tulevad Hiinast hiiglaslikud konteiner laevad.) ja kaua kaup liigub.
Või tahad öelda, et ehitame raudtee ja Muugale hakkavad Hongkongist laevad tulema?
Isegi Saksamaal, kus on väga arenenud raudteevõrk moodustab raudteetransport ca 10% kaubavedude mahust
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 17 Nov, 2024 18:11
Postitas Some
Pisut uurimistööd. Konteineri saatmine mööda raudteed Berliinist Pariisi (distants 1050k, ehk siis märksa vähem kui Tallinn-Berliin) võtab 3-5 tööpäeva. Hind €1500-€2500 konteineri terminalist terminali, või kui osakonteiner siis ca €300 kuupmeetri eest. Üks euroalus umbes 2 kuupmeetrit. lisandub siis kauba transport kohapeal - kliendilt terminali ja terminalist kliendini. Ei oskagi kokku lüüa, peaks miskid konkreetsed hinnapakkumised võtma aga ei viitsi.
Maanteetransport rekkaga samal trassil - osakoormas hind aluse kohta €150-300, täiskoorma veo Berlin-Paris saab tellida €1200-€1800.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 17 Nov, 2024 18:13
Postitas Dr.Sci
Lemet kirjutas: ↑17 Nov, 2024 17:55
Lihtsalt mingi foto
Mingi foto tervest rongikoosseisust DHLi markeeringuga konteineritega.
Mitte kunagi ei ole mitte midagi isegi paari kilomeetrit raudteel liikunud.
Siinkohal oleks paslik küsida et kas lugupeetav on paarigi kilomeetrit Antarktikas liikunud? Ei ole??? Aga siis on ju igati paslik kahelda, kas see jäine manner ülepea eksisteerib? Või on need lugematud jäädvustused sealt samuti "lihtsalt mingid fotod"? Millel tegeliku eluga vähimatki pistmist pole.
Asi on lahmimiseks ära läinud. Aga loodetavasti see lõim püsib veel 6 aastat ja 2030 saan tagasi viidata .... ma ju ütlesin ... (tõenäolielt juba varem) - ja siis siinsed RB toetajad moka otsast nagu ka poliitikud kinnitavad et tolleaegses (2024) sotsiaal-majanduslikus-sõjalises-poliitilises olukorras me pidime tegema selliseid olulisi ja valusaid otsuseid.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 17 Nov, 2024 18:18
Postitas AMvA
Dr.Sci kirjutas: ↑17 Nov, 2024 18:13
Lemet kirjutas: ↑17 Nov, 2024 17:55
Lihtsalt mingi foto
Mingi foto tervest rongikoosseisust DHLi markeeringuga konteineritega.
Mitte kunagi ei ole mitte midagi isegi paari kilomeetrit raudteel liikunud.
Siinkohal oleks paslik küsida et kas lugupeetav on paarigi kilomeetrit Antarktikas liikunud? Ei ole??? Aga siis on ju igati paslik kahelda, kas see jäine manner ülepea eksisteerib? Või on need lugematud jäädvustused sealt samuti "lihtsalt mingid fotod"? Millel tegeliku eluga vähimatki pistmist pole.
Asi on lahmimiseks ära läinud. Aga loodetavasti see lõim püsib veel 6 aastat ja 2030 saan tagasi viidata .... ma ju ütlesin ... (tõenäolielt juba varem) - ja siis siinsed RB toetajad moka otsast nagu ka poliitikud kinnitavad et tolleaegses (2024) sotsiaal-majanduslikus-sõjalises-poliitilises olukorras me pidime tegema selliseid olulisi ja valusaid otsuseid.
No ma arvan, et pärnakad saavad pealinna ja koju tagasi sõitmiseks maailma kõige uhkema raudteejaama 120 km sõitmiseks.