78. leht 95-st

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitatud: 09 Veebr, 2019 10:03
Postitas Kriku
Jah, see jutt, et IB-s konto avamine on hirmus keeruline, see ei vasta lihtsalt tõele. Mitte keerulisem kui Eestis pangakonto avamine, võttes arvesse, et kõik käib distantsilt.

Üldiselt aga teen ettepaneku siin teemas finantsnõu mitte anda.

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitatud: 10 Veebr, 2019 5:55
Postitas kaugeltuuriv
Lugesin Postimehest huvitava uudise,kus Eesti firma sai laenu kütteelemendi tehase tegemiseks.
Eelmine aasta nägin BBC pealt juttu kütteelementidest.Niipalju ma sain sealt jutust aru,et hetkel käib rally selle nimel,kes esimesena suudab korraliku mudeli toota ning asja tehases käivitada.
Peeti seda seal väga perspektiivikaks.
Kiitus igatahes meestele,pealegi lubasid nad tootmised tulevikus Eestisse jätta.
?https://majandus24.postimees.ee/6518989 ... massidesse

Igati tubli asi,kiitus meestele.

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitatud: 10 Veebr, 2019 8:41
Postitas teeline35
Kiitus igatahes meestele,pealegi lubasid nad tootmised tulevikus Eestisse jätta.
Kiitusega nõus, aga lubadusega tehas eestisse jätta!?
Minu mäletamist mööda tavaliselt kui eesti omanikega firma millegi potensiaalselt edukaga hakkama saab. Tuleb Saksamaalt või mõnelt teisest eestist tunduvalt suuremast riigist firma, mis mõnesaja miljoniga eesti omanike jalad nõrgaks lööb ja kogu kupatuse ära ostab. Mõne aja pärast kolitakse tootmine ära kas Hiinasse või paremal juhul uute omanike asukohariiki "tootmise peamistele turgudele lähemale viimise eesmärgil". Kui veab, siis arendusest jääb mingi osa veel eestisse.
Nii palju peab küll Elcogeni omanikele au andma, et oma tehase üldse eestisse ehitavad. Veel mõni aasta tagasi lugesin mingite eesti idufirmade kohta, kes olid mingi potensiaalselt eduka toote välja töödanud, kuidas vaimustunud firma omanikud rääkisid suurest huvist oma toote vastu ja Hiinas mitme ettevõttega läbirääkimised käivad tootmise osas ning neil kõik patentidega kaitstud ja midagi karta pole! :evil:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitatud: 10 Veebr, 2019 9:40
Postitas Lemet
Tehas Eestisse jätta? Vaesed mehed, see plaan on eos määratud ebaõnnestumisele, sest ehitada seda kusagile armsad rahvuskaaslased vaevalt et lasevad...

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitatud: 10 Veebr, 2019 9:57
Postitas Some
Tehase asukohas ei näe probleemi, nimelt kolis Eesti vinge superkondensaatorite arendaja Skeleton Technologies oma tootmise Viimsist Saksamaale ja aastal 2016 avatud tehas peaks hetkel uuteks väljakutseteks täitsa vaba olema.

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitatud: 11 Veebr, 2019 10:21
Postitas Kapten Trumm
2korda2 kirjutas:Trumm,
siin pröökad vale puu all. Pole KOV asi teha liiklusjärelvalvet (neil pole selleks õigust ega pädevust). "Sõiduk peab vastama LS nõuetele" pole samuti hankes vajalik - EV-s tuleb tegutseda EV seaduste järgi ja LS määrab liikluses osalemise tingimused. Nahkistmed, kliimaseade jms võib olla hanketingimuseks.
Kokkuvõttes - PPA rida on eemaldada liiklusest mittevastavad sõidukid. PPA liiklusjärelvalve on meil aga tagasihoidlik rahapuuduse tõttu. Vähemalt mingis osas on tegemist prioriteetide seadmisega.
Ma olen siiski seda meelt, et valges ilmas on seaduse täitmise peamine tagatis inimese sisemine kompass, mitte tihe politseikontroll. Kes on ringi sõitnud, see ju teab, et mujal on politseid ka üsna hõredalt näha, ometigi kõik (või valdav enamus) täidab mõistlikkuse piires kokkulepitud reegleid. "Mõistlikkuse piires" tähendab vähemalt seda, et sõidab ohutult - Soome kiirteel hea ilmaga kuni +20 kmh sõitmist ei peeta ohuks ja politsei sellega ka end ei vaeva seal.

Muidugi tuleb öelda, et meil on teatud asjad (kas äkki rekka- või bussifirmade lobi tulemusena) "lahendatud" nii, et sõiduki korrashoiu eest tehakse vastutavaks sõiduki juht. Paraku juht ei kontrolli ettevõtte rahade kasutamist. Igasugu logudega ringi sõitmine on eelkõige rahaline probleem - firmal kas pole remondiraha või ei raatsita seda kulutada. Skandinaavias nt on praktika, et kommertsõiduki korrasoleku eest vastutab sõiduki omanik(firma) ja kui sama firma masinad jäävad korduvalt vahele, siis tuleb firmale trahvi mis koliseb kuni tegevusloa ära võtmiseni. Ja see on firma probleem kontrollida sõiduk üle.

Näiteks Taanis olen näinud, kuidas rekkafirma väravas oli midagi tehnoülevaatuse punkti taolist. Enne kui rekka sõitis oma tööd tegema, pidi ta sealse ülevaatuse läbima. Kui ei läbinud, siis saadeti kõrval olevasse remonditöökotta (kuulus samuti rekkafirmale) ja võeti platsilt järgmine auto. Sestap 1300 eurose brutopalgaga ATKO bussijuht on vilets garant sõiduki korrasolekule - ta ei saa seda kuidagi korda teha, isegi kui tahaks väga.

Aga rahadest. Senikaua, kui meil toimib "rahaliste vahendite sihipärane kasutamine" läbi selle, et ostetakse võimalikult odavat asja, ongi selline kruvide alt seibide varastamine süsteemi sisse kirjutatud. Siin pole eriti vahet, kas tegu on reisijateveo, ehitamise või mingi asja tarnimisega. Olukorras, kus "turuhind" tähendab, et esimesed 2-3 pakkujat pakkusid kindlalt alla omahinna, tähendab kasumi saamine tellija petmist. Ma siiski arvan, et enamik ettevõtjaid unistavad pommi otsas elamise asemel siiski olukorrast, kus nad liisivad uue bussi, võtavad tööturult kõige siledama poisi bussjuhiks ja siis jääks neile mingi 10% veel katteks kah. See, et sõidetakse sisuliselt pommi otsas, tuleneb ikka sellest, et turuseis on selline, et "võitjad" sõidavadki meil sedasi. Kui su 2-3 konkurenti sõidavad samamoodi, siis sa oma uue bussi ja kõrgemapalgalise juhiga lihtsalt ei püsi hinnakonkurentsis.

Ja veel selle KOV teemal. Hankes pakuvad kõik reeglina uusi või häid busse. Sellised raiped tekivad liinile tegeliku teenuse osutamise juurde enamasti lepingu täitmise käigus, kui algab "kruvide alt seibide varastamine" (eesmärgiga venitada teadlikult alla omahinna pakutud projekt vähemalt nulli) ja see konkreetselt, et ATKO sõidab mingite rontidega lubatud korralike busside asemel, pole mitte niivõrd PPA, vaid justnimelt ühistranspordikeskuse/KOV probleem kontrollida, mis tegelikult teenuse osutamisega toimub.

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitatud: 11 Veebr, 2019 10:59
Postitas teeline35
https://www.err.ee/909489/farm-in-leidi ... ue-ehitaja
Edu ettevõtmises. Loodame, et üleharitud aktivistid selles asjas mingit ohtu ühiskonnale või keskkonnale ei näe!

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitatud: 11 Veebr, 2019 11:04
Postitas AMvA
teeline35 kirjutas:https://www.err.ee/909489/farm-in-leidi ... ue-ehitaja
Edu ettevõtmises. Loodame, et üleharitud aktivistid selles asjas mingit ohtu ühiskonnale või keskkonnale ei näe!
See on juba suht valmis, igatahes nii paistab kui Imavere ristist mööda sõita, siis ehk ikka õnnestub lõpuni ehitada :)

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitatud: 11 Veebr, 2019 18:06
Postitas tuhajuhan
Seal ainult hoiustamispunkrid valmis, tehase ja laohooned ootavad oma järge.

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitatud: 14 Veebr, 2019 9:33
Postitas Fucs
Tööturu näitajad mullu paranesid
2018. aastal oli pikaajalisi töötuid (tööd otsinud 12 kuud või rohkem) 9400, mis on viimase 20 aasta väikseim. Viimati oli pikaajaliste töötute arv rekordiliselt madalal 2008. aastal. Võrreldes 2017. aastaga vähenes mullu pikaajaliste töötute arv 4100 võrra. Pikaajalisi töötuid loetakse suurima vaesusriskiga töötuteks. Seda seetõttu, et pikaajaline tööturult eemalolek võib mõjutada inimese tööoskusi ja harjumust tööd teha.
https://www.err.ee/910418/tooturu-naita ... -paranesid

Kutsekoda: teenindajate töökoormus tõuseb, kuid palgad mitte
Uuringu ühe autori, OSKA analüütiku Anneli Leemeti sõnul ei ole müügitulu kaupluse ruutmeetri kohta kasvanud müügipinna lisandumisega samas tempos.
Aastani 2028 väheneb kaubanduses, rentimises ja paranduses hõive kaks protsenti. Eelkõige jääb vähemaks teenindajate ja tarbeesemete parandusega seotud töökohti, samuti ametikohti hulgikaubanduses. Kaubanduses ei jagu tulevikus väljapanekute spetsialiste ning tootejuhte.
https://majandus24.postimees.ee/6522866 ... lgad-mitte

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitatud: 14 Veebr, 2019 15:05
Postitas Martin Peeter
Pankurite sigatsemisest uus raamat ilmunud:

https://ekspress.delfi.ee/lisalood/hann ... d=85324703

Ausalt öeldes vääriks see asi laialdaste volitustega parlamendikomisjoni, sest erinevalt VEB-fondist, kus kannatasid firmad, kannatasid siin väga paljud eraisikud. Võimalik kriminaalkuritegu on ilmselt aegunud.

Kuid samas oleks ülim ignorantsus mängida lolli ja väita, et kõik oli kõige paremas korras, nagu pensionifondidegi puhul, ja et pangasaladus ei tähenda siinmail mitte midagi. Selles mõttes on autoril õigus, et sellise ignoreerimisega sünnivad Trumpid, kollavestid jm-d ühiskonna lõhestajad, kellele idavaenlane ainult hagu alla annab.

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitatud: 14 Veebr, 2019 18:27
Postitas Fucs
Martin Peeter kirjutas:Pankurite sigatsemisest uus raamat ilmunud..

Ausalt öeldes vääriks see asi .....
Mitte midagi ei juhtu ega hakka toimuma.
Eks neid igasuguseid raamatuid ole ilmunud ennegi.
https://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?17991
või
https://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?169706
jne

Raffas loeb, teeb nädal aega haput nägu ja hiljemalt kuus kuud hiljem enam ei mäleta keegi midagi...

*******
Rahandusminister Toomas Tõniste sõnul on riigikogu õiguskomisjoni otsus rahapesu tõkestamise paketi menetlemine katkestada pettumust valmistav, arusaamatu ning suurendab ohtu, et Eesti rahvusvahelist mainet kahjustavaid finantsskandaale võib tekkida ka edaspidi.
https://www.err.ee/910577/toniste-rahap ... uusi-riske

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitatud: 14 Veebr, 2019 18:31
Postitas Martin Peeter
Ja siis imestatakse, kui valija teeb tigedusest kantud otsuseid.

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitatud: 14 Veebr, 2019 19:05
Postitas Kriku
2009. aasta sügiseks lõi Swedbank Grupp ettevõtte Ektornet AB ehk „keha“, mis pidi üles ostma enamuse kinnisvaratagatisi, mille Swedbank Baltikumis kiirmüüki paiskab. Kuna kinnisvara ost on tugevalt mõjutatud rahastamise kättesaadavusest, siis peale pankade endi, kes olid kriisi tekitanud, polnud turul palju tegijaid, kes suutnuks enampakkumistel varasid osta.
No ei ole ma nõus selle väitega. 2008. aasta ülemaailmse kriisi võisid küll pangad tekitada, aga Swedbank vaevalt küll nende hulgas oli. Kohalikus vaates, laenu käisid pankades taotlemas ikka inimesed ise.

Oleks mul kapi taga kapitali, ma ostaks ka kriisi ajal ja müüks hiljem. Money talks, bullshit walks.

Siseinfo liigutamine on muidugi sigadus küll, sellega ma olen nõus.

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitatud: 14 Veebr, 2019 19:29
Postitas Avatar
No siin peetakse vast silmas seda, et kohalikul turul figureerinud pangad ilmselt oleks võinud rahapakkumist vähendada juba varem ja mull oleks väiksem tulnud. Ja jääb õhku, et kas raha köeti juurde puhtast ahnusest, rumalusest, või oli kirjeldatud skeem juba varem ühe rahateenimise stsenaariumina soolas...