78. leht 122-st
Re: Siis kui kaob vool!
Postitatud: 11 Mai, 2024 13:28
Postitas Fucs
OLAVI kirjutas: ↑11 Mai, 2024 12:20
Jah, mitte sama firma toodang aga analoogne seade, mille eelmisel aastal ostsin ja katsetasin ning mõõtsin erinevaid parameetreid (saatmisega Poolast 4 päevaga ja koguhind ca 300eur).
Hetkel seisab võrguinverterite kõrval ja elektrikatkestuse puhul saan tõsta paneelidest tulevad juhtmed ringi.
Toodab elektrit ilma akudeta ja vajadusel saab 2 suvalist autoakut (öötarbeks) külge ühendada.
Mitu KW inverter see on?
Ma siin mõtisklen ja otsin oma kahe eraldiseisva 15kWp paikesepargiga võimalikke (odavamaid) lahendusi (võimalusel mingisusegi elektritoite säilitamiseks päevasel ajal, kui paneelid toodavad) juhtumiteks, kui võrguvoolu ei ole ja akupanka ning genekat samuti ei soovi süsteemi installida/lahendusena kasutada. Ma pole veel süvitsi sellega tegeleda jõudnud ja kokku arvutanud minimaalset vajalikku toitevõimsust, et vähemalt soojasõle automaatikat ja kütte ringluspumpa saaks ööpäevas mingi aja töös hoida, kui võrguvooluga täiesti PuPu on, aga peaks olema tehtav.
Re: Siis kui kaob vool!
Postitatud: 11 Mai, 2024 13:32
Postitas lennumudelist
Fucs kirjutas: ↑11 Mai, 2024 11:24
Kellegi on kogemusi sellise või analoogse asjaga?
Kogemused puuduvad, aga oma seadmeid hankides märkasin, et firma Maximum Solar, millelt olen laadimiskontrollerid ja hübriid-inverteri soetanud, toodab vee pumpamiseks mõeldud ilma akuta invertereid, mida Taiwani hiinlased kutsuvad nimega "solar pump inverter".
Aiman, et need pole sinu mõeldud rakenduse jaoks sobivad, kuna vaatasin juhendit ja selline inverter püüab jälgida, et veetav mootor "elus oleks" ja katkestab töö, kui arvab et mootor katki on (veakoodid "Current unbalance" ning "The motor is abnormal"). Tõenäoliselt ta ei salli olukorda, kus tarbimine on juhuslik ja koormus suvaline, vaid läheb vearežiimi - seda küsida saaks tootjalt. Tema sisendpinge taluvus on väike, ainult 450 V, tavaline päikesepark on kõrgemal pingel.
Mainida tuleb: ettevaatust, sellise inverteri AC väljund on programmeeritav vahemikus, mis ulatub väljapoole võrgustandardit. Ta suudab töötada alasagedusel (isegi nii madalal kui 10 Hz, aga selle saab ära keelata) ja kui öeldakse, annab kõrgemat pinget (kolmefaasiline kuni 500 V). Tal on muudki omadused "kiiksuga" kuna ta on mõeldud mootorite käitamiseks. Näiteks suudab ta tõsta pinget (programmeeritav 0-10%) kasvanud väändemomendi kompenseerimiseks ja tal on kontaktid kaevus hulpiva anduri jaoks (ei pea kasutama).
Näide tootest:
https://maximumsolar.online/product/sol ... -ls-2-2kw/
Põllumehele mõeldud süsteemi
joonis ning
juhend.
Re: Siis kui kaob vool!
Postitatud: 11 Mai, 2024 16:43
Postitas OLAVI
lennumudelist kirjutas: ↑11 Mai, 2024 13:32
... Maximum Solar, millelt olen laadimiskontrollerid ja hübriid-inverteri soetanud, toodab vee pumpamiseks mõeldud ilma akuta invertereid, mida Taiwani hiinlased kutsuvad nimega "solar pump inverter".
Aiman, et need pole sinu mõeldud rakenduse jaoks sobivad, ...
Pumba inverterid on mõeldud ainult elektrimootorite toitmiseks nagu tavalised sagedusmuundurid ja nendelt mingit muud koormust toita ei tohiks ega õieti ei saagi.
Re: Siis kui kaob vool!
Postitatud: 11 Mai, 2024 17:08
Postitas OLAVI
Fucs kirjutas: ↑11 Mai, 2024 13:28
Mitu KW inverter see on?
Ma siin mõtisklen ja otsin oma kahe eraldiseisva 15kWp paikesepargiga võimalikke (odavamaid) lahendusi (võimalusel mingisusegi elektritoite säilitamiseks päevasel ajal, kui paneelid toodavad) juhtumiteks, kui võrguvoolu ei ole ja akupanka ning genekat samuti ei soovi süsteemi installida/lahendusena kasutada. ...
15kW paneelipaigaldisest saab
pilves ilmaga 1-3kW energiat.
Kõige optimaalsem elektrivarustuse hädalahenduseks (2,5)3,5kW 24V akuga ja 500V paneelipingega inverter ning sellele oleks lisaks vaja kahe aku
ühte balanseerijat (ca 50eur), et saaks vajadusel
suvalisi autoakusid kasutada.
Võimsamal 5kW 48V inverteri omatarve on ca 2x suurem ja ei saa (odavalt) suvalisi akusid kasutada.
48V akudega inverteri jaoks on vaja 3 balanseerijat:
https://www.victronenergy.com/batteries ... y-balancer
https://www.google.com/search?q=victron ... UTF-8#ip=1
Re: Siis kui kaob vool!
Postitatud: 14 Mai, 2024 11:15
Postitas OLAVI
Praegu pakutakse 330eur hinnaga, Poolast tasuta saatmisega, (uuemat) 2 väljundinverteriga akuvaba hübriidinverterit.
Selliste seadmete lisaväärtuseks on, et koos akudega saab kasutada väikest (1-2kW) generaatorit ja kasutada seda kütusesäästlikumalt, sest võimaldab vähenda generaatori töötamist tühikäigul ilma koormuseta.
https://daxtromn-power.com/products/dax ... 4164342841
Seda (mõõdetud eksemplari omatarbega ca 28W), müüdi varem alla 300eur aga nüüdseks on hind 70e tõusnud:
https://daxtromn-power.com/products/dax ... a-batteria
Re: Siis kui kaob vool!
Postitatud: 21 Juun, 2024 20:26
Postitas lennumudelist
Balkani poolsaarel kadus vool mitmes riigis korraga, või pigem kaskaadina. Põhjus: +40 C ilm.
https://www.err.ee/1609378616/balkani-r ... ikatkestus
Reedel tabas suur elektrikatkestus Montenegrot, Bosniat, Albaaniat ja enamikku Horvaatia rannikust, häirides ettevõtteid, lülitades välja liiklusfoorid ja jättes inimesed kuumalaine ajal konditsioneerideta.
Montenegro energiaminister ütles, et elektrikatkestuse põhjustas äkiline elektritarbimise suurenemine, mida põhjustasid kõrged temperatuurid ja kuumus ise. Elektrienergia jaotussüsteemid on Balkani riikides ühendatud, võimaldades ülekandeid ja kauplemist.
Re: Siis kui kaob vool!
Postitatud: 21 Juun, 2024 23:42
Postitas OLAVI
lennumudelist kirjutas: ↑21 Juun, 2024 20:26
Balkani poolsaarel kadus vool mitmes riigis korraga, või pigem kaskaadina. Põhjus: +40 C ilm.
https://www.err.ee/1609378616/balkani-r ... ikatkestus
Reedel tabas suur elektrikatkestus Montenegrot, Bosniat, Albaaniat ja enamikku Horvaatia rannikust, häirides ettevõtteid, lülitades välja liiklusfoorid ja jättes inimesed kuumalaine ajal konditsioneerideta.
Montenegro energiaminister ütles, et elektrikatkestuse põhjustas äkiline elektritarbimise suurenemine, mida põhjustasid kõrged temperatuurid ja kuumus ise. Elektrienergia jaotussüsteemid on Balkani riikides ühendatud, võimaldades ülekandeid ja kauplemist.
Nõuka aja 9 kordsete majade liftidest oskasid osavamad mehed (ülemiste korruste elanikud) elektrikatkestuse puhul ise väljuda ja väljast liftiuksi avada.
Huvitav, et kui paljud tänapäeval oskavad kaasaegsetest liftidest elektrikatkestuse puhul väljuda või teisi inimesi päästa.
Re: Siis kui kaob vool!
Postitatud: 22 Juun, 2024 12:39
Postitas Madis Reivik
Küsimus on pigem selles et stalini sigalas polnud teist võimalustki.
Iga normaalne täiskasvanud eesti mees saaks selle krdi liftiukse lahti aga noh, ma ikka ootaks enne natuke kuni profid kohale jõuavad.
Re: Siis kui kaob vool!
Postitatud: 22 Juun, 2024 15:32
Postitas taara
OLAVI kirjutas: ↑21 Juun, 2024 23:42
Nõuka aja 9 kordsete majade liftidest oskasid osavamad mehed (ülemiste korruste elanikud) elektrikatkestuse puhul ise väljuda ja väljast liftiuksi avada.
Huvitav, et kui paljud tänapäeval oskavad kaasaegsetest liftidest elektrikatkestuse puhul väljuda või teisi inimesi päästa.
Valgusta sel ajal mitte elanud inimesi.
Re: Siis kui kaob vool!
Postitatud: 22 Juun, 2024 23:39
Postitas lennumudelist
Huvitav, et kui paljud tänapäeval oskavad kaasaegsetest liftidest elektrikatkestuse puhul väljuda või teisi inimesi päästa.
Sugulase pool, kus lift pidevalt ja kaua jukerdas, tuli olude sunnil ära õppida, kus vänt on ja mispidi korrus allapoole langetada kabiini. Pakun, et vähemalt üks viiekümnest ikka mingeid vihjeid teab - ja suures hädas helistatakse liftifirmadesse, kust teave üsna ruttu levima hakkab. Seda siis eeldusel, et helistamine võimalik on. Aga mobiilside tugijaamad pidavat natuke kestma oma UPS-ide peal.
Re: Siis kui kaob vool!
Postitatud: 23 Juun, 2024 13:35
Postitas OLAVI
taara kirjutas: ↑22 Juun, 2024 15:32
OLAVI kirjutas: ↑21 Juun, 2024 23:42
Nõuka aja 9 kordsete majade liftidest oskasid osavamad mehed (ülemiste korruste elanikud) elektrikatkestuse puhul ise väljuda ja väljast liftiuksi avada.
Huvitav, et kui paljud tänapäeval oskavad kaasaegsetest liftidest elektrikatkestuse puhul väljuda või teisi inimesi päästa.
Valgusta sel ajal mitte elanud inimesi.
Nõukaaegsete liftide laevalgusti toimis luugina, läbi mille sai ronida lifti peale ja juba kabiini peal olles sai mõningat tehnilist taipu omades kätega seestpoolt avada järgmise korruse uksed.
Trepikoja poolt sai uksi avada plekiriba abil ja laskudes kabiini peale sai inimesed välja aidata.
Mul sõber elas 9 korrusel liftišahti kõrval ja temal oli selline päästmine suht tavaline tegevus, kui liftis olijad öösel magada ei lasknud.
Re: Siis kui kaob vool!
Postitatud: 23 Juun, 2024 15:02
Postitas Aspelund
Ühes väikeses Eesti linnas ehitati uus linnaosa. Kips ja pappmajad. Elanikud panustasid elektrile. Kellel elektriküte, kellel õhksoojus.
Paar viimast talve on aga veidi karmid olnud ja nüüd tuli kellelgi päästev mõte: veame sisse keskkütte! Kuna kohalik omavalitsus ehitas kogu teedevõrgu, siis mindi uurima nende seisukohta. Seisukoht oli lihtne: niikaua, kuni kehtib teedele antud garantii (nii aastat 5) ei kaeva keegi mitte ühtegi trassi.
Nagu öeldakse: palju õnne!
Re: Siis kui kaob vool!
Postitatud: 24 Juun, 2024 10:43
Postitas Väino
Mingid puurimisvärgid on nende meeste jaoks ka olemas, kes enam püsti ei püsi.
Re: Siis kui kaob vool!
Postitatud: 25 Juun, 2024 9:28
Postitas lennumudelist
Eesti Pank hakkab välja töötama süsteemi, mis võimaldaks kaardimakseid olukorras, kus makseterminal on kaotanud netiühenduse. Selle üks võimalik põhjus on, et kuskil mujal on vool läinud (või infra saanud roti-, kopa-, ankru- või raketikahjustuse).
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12030 ... uhenduseta
„Selle muudatuse põhjuseks on soov olla valmis kaardimaksete süsteemis esineda võivateks katkestusteks, et inimesed saaksid teha enda kaardimaksed sellel hetkel ära. See toimiks tulevikus kriitiliste ostude jaoks,“ selgitas Eesti Panga makse- ja arveldussüsteemide osakonna juhataja Rainer Olt.
Minu hinnangul tänuväärne algatus. Muidu peab katkestuse või kriisi korral hakkama paber-võlakirjades saia ostma (seda, kui sujuvalt võlakirjadega kütuse ostmine automaat-tanklas sujuks, võime kõik kujutleda).
Re: Siis kui kaob vool!
Postitatud: 25 Juun, 2024 10:00
Postitas Zwyx
Nõuka aja 9 kordsete majade liftidest oskasid osavamad mehed (ülemiste korruste elanikud) elektrikatkestuse puhul ise väljuda ja väljast liftiuksi avada.
Huvitav, et kui paljud tänapäeval oskavad kaasaegsetest liftidest elektrikatkestuse puhul väljuda või teisi inimesi päästa.
Aastal 2006 valminud kortermajas elav kodanik väitis, et sealse Kone liftiga elektrikatkestuse puhul häda pole - lift jääb seisma sobivalt korruse tasapinnas ning seestpoolt veidi ust sikutades avanevad nii liftikabiini kui šahtiuksed. Isiklik kogemus puudub.