Eesti lennundusest mujalt maailmast
Postitatud: 07 Dets, 2009 18:07
Antud lennuki üleandmis tseremoonia on siis ära toodud http://www.af.mil/news/story.asp?id=123158947 ja http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... 33&page=25
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://militaar.net/phpBB2/
Eesti päästemeeskonna peamist võimekust – otsingu- ja päästetööd ning välimeditsiin – otsustati aga mitte kasutada.
Ilmselt sai saatuslikuks kõige problemaatilisem kuluartikkel – transpordikulu. Üldjuhul erilennu tellimine. Osaliselt mõistan seda otsust. Selguse huvides – see kulu on kõigil suur. Ka rahvusvaheliste organisatsioonide kiired rahastamispalved riikidele on esimeses etapis seotud just transpordikuludega
http://www.postimees.ee/?id=214168Eelmisel aastal edasi lükkunud Eesti päästemeeskonna otsingu- ja päästerühma rahvusvahelise testimise ja sertifitseerimise võib nüüd mitmeteks aastateks unustada.
Haiti maavärinast suurema ohvrite arvu või transpordikulude osas kergemas kohas järgmist väljakutset ootama jääda on perspektiivitu.
Nii tulebki kellelgi süda rindu võtta ja midagi tõsiselt ümber mõelda või Eesti päästemeeskonna matusepäev välja öelda.
Eesti vedas kaks 45-ruutmeetrist telki koos põranda, mööbli ja valgustusega ning 3-liikmelise logistikameeskonna.
Kood: Vali kõik
Muuhulgas tehti jaanuaris ja veebruaris SAC-i transpordilennukitega Rootsi tellimusel ka kolm lendu Haiiti maavärinaohvrite abistamiseks. Eesti vedas nende lendudega Haiitile kaks 45-ruutmeetrist telki koos põranda, mööbli ja valgustusega ning 3-liikmelise logistikameeskonna.http://www.epl.ee/artikkel/575158...
•• Ajakirjandusest on jäänud mulje, et kohalesaamisega on tõesti igavene häda. On nii?
Pahatihti on see tõesti nii. Muidugi väga pikalt suudab sellest rääkida ÜRO rahvas ja UNDAC (United Nations Disaster Assessment and Coordination Team – ÜRO alalises valmisolekus olev kriiside ja katastroofide hindamise ja koordineerimisega tegelev meeskond – toim), sest nemad on seal kaoses esimesena kohal. Kui meeskonnaga minna, siis on meil omad probleemid, sest Eesti riigil ei ole oma suurt kaubalennukite väge. Kõige raskem moment kriisikoldesse minekul ongi transport. Sul on oma kindel hulk inimesi, kindel hunnik kaupa ja ka elamiseks vajalikku kraami. Sa pead kõige sellega ennast kuhugi sisse pigistama. Tavaliselt nii palju, kui on soovi, sinna kunagi sisse ei mahu. Hakkadki logistikute etteantud arvude järgi siit ja sealt lõikama, et mida vaja ei ole. Ühel hetkel muutub minek täiesti mõttetuks – kui sa lähed nii-öelda, käterätik rinnataskus.
•• Mis te kaasa võtate?
Selleks on oma nimekirjad olemas, need on nii pikad ja põhjalikud... Tavaliselt antakse ette mass, maht ja transpordi liik...
http://www.postimees.ee/571114/nato-len ... ise-hinda/Tänu C-17 programmis osalemisele peaks praegu Afganistanis teeniv kompanii tavapärase Küproselt või Inglismaalt Brize Nortoni baasist tsiviillennukile ümberistumise asemel saama otse Tallinnasse. Samas maksab see reis Postimehe andmeil Eesti riigile aga tavapärase kuni 40 000 euro asemel üle 200 000 euro.
Tavapärane my ass....Samas maksab see reis Postimehe andmeil Eesti riigile aga tavapärase kuni 40 000 euro asemel üle 200 000 euro.