815. leht 1281-st

Re: Viktoriin

Postitatud: 10 Nov, 2019 12:42
Postitas Kriku
OK, valdkond on siis ilmselt korduvkasutus. Mingi muu militaarobjekti puit?

Re: Viktoriin

Postitatud: 10 Nov, 2019 13:15
Postitas Sam Beaver
Kriku kirjutas:OK, valdkond on siis ilmselt korduvkasutus. Mingi muu militaarobjekti puit?
Ei, see puutükk on ikka algusest peale liiper olnud.

Re: Viktoriin

Postitatud: 10 Nov, 2019 13:42
Postitas Kriku
Noh, siis on see kitsarööpmelise liiper?

Re: Viktoriin

Postitatud: 10 Nov, 2019 13:56
Postitas Vastaja
Tammest või mis iganes kauasäilivast väärispuidust reeglina liipreid vist ei valmistatud? Siiski, kunagi oli uudis Austraaliast, kus kaader võttis üles mingi ligi 100 aastat tagasi paigaldatud mahajäetud raudtee hästisäilinud väärispuidust liiprid ja tegi head raha nendega.

Re: Viktoriin

Postitatud: 10 Nov, 2019 13:59
Postitas Vastaja
Ja termiliselt töödeldud, söestunud puit säilib ka kaua.

Re: Viktoriin

Postitatud: 10 Nov, 2019 14:01
Postitas Sam Beaver
Kriku kirjutas:Noh, siis on see kitsarööpmelise liiper?
Ei, kitsarööpalisega tegemist ei ole.
Ka mingit eripuitu või eritöötlust ei ole kasutatud.

Annan veel ühe vihje. Selle liipri juures tõepoolest on mängus olnud nii sakslase kui venelase käsi. Aga mitte ainult.

Re: Viktoriin

Postitatud: 10 Nov, 2019 17:09
Postitas Walter2
Eks sakslased tegid rööpmelaiuse endale sobivaks kui Venemaale tungisid. Esimese asjana tuleb meelde kauglaskekahuri viimine Sevastoopoli alla.

Re: Viktoriin

Postitatud: 10 Nov, 2019 18:28
Postitas Soobel
Sam Beaver kirjutas:Ikka käib "ümber augu." :)
"Mälestusliiper" ja Soome reparatsioonid ei ole küll õiged.
Vihjena olgu öeldud et kui korralikult immutada (kas selle kraami nimi ei olnud mitte kreosoot?), siis võib puit välitingimustes uskumatult kaua vastu pidada.
Kusjuures Soomes on rööpmelaius sama, mis meil :P

Re: Viktoriin

Postitatud: 10 Nov, 2019 18:54
Postitas Fucs
Kas äkki omab tähtsust see, et keskmine liiper on teistest pikem ja üks ots on viltu maha lõigatud? :roll:

Re: Viktoriin

Postitatud: 10 Nov, 2019 19:46
Postitas Sam Beaver
Fucs kirjutas:Kas äkki omab tähtsust see, et keskmine liiper on teistest pikem ja üks ots on viltu maha lõigatud? :roll:
Ei oma.

Re: Viktoriin

Postitatud: 10 Nov, 2019 20:41
Postitas Sho
See "miks on liiper selline nagu ta on?" on konksuga küsimus.
Vastus on - sest ta on liiper.

See on ainus vôimalik vastus, kuna kôik erinevused teiste liipritega on tunnistatud ebaolulisteks ning järelikult kôik liiprid pildil on samasugused ja vôrdsed.

Re: Viktoriin

Postitatud: 10 Nov, 2019 20:53
Postitas Sho
Vihjed on, et liiper on militaarne ja kreosoodiga immutatud.
Näha on teistest liipritest erinevad kulumisjäljed.
Kas sellele liiprile oli kunagi kinnitatud mingi militaarse otstarbega mehhanism?
Mis näiteks luges üle temast ülesôitvad rattad vôi raporteeris ülesôidust kuhu vaja.
Vôi lausa lükkas temast üle sôitva rongi kraavi.

Re: Viktoriin

Postitatud: 10 Nov, 2019 21:26
Postitas metsapoole
Kas liipri ja relsi vahelise plaadi puudumine omab tähtsust.

Re: Viktoriin

Postitatud: 10 Nov, 2019 21:44
Postitas Sam Beaver
metsapoole kirjutas:Kas liipri ja relsi vahelise plaadi puudumine omab tähtsust.
Ei puutu. See plaat on seal ka täiesti olemas, ainult et ta on katki läinud.

Ma siis loen vihjed uuesti üles.
1. Küsimus, kuigi ei paista niiviisi välja on ikkagi militaarne.
2. Korralikult immutatud puit võib välitingimustes uskumatult kaua vastu pidada.
3. Selle liipri juures on mängus olnud nii sakslaste kui venelaste käsi. Ja veel kellegi.

Peaks vist ära mainima ka selle et foto on minule teadaolevalt tehtud 1995 paiku Eestis.

Re: Viktoriin

Postitatud: 10 Nov, 2019 21:52
Postitas sadist
Soomusrongi "Kapten Irw" meeskonna pandud sakslaste varudest pärit liiper Tsaari-Vene ajal ehitatud ning punaste poolt lõhutud raudteele?

Täiesti hull küsimus, ma näen täna liipreid unes ka :wall: :wall: