Eesti majandus eile, täna ja homme.
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Ega siis lp kaasfoorumlasel muud pääsu pole, kui kuulutada välja varieeruvate eeltingimustega transparentne hange:
Mõned soovitused:
Saksa auto: eeltingimuseks kaitsekulude tõstmine vähemalt 2%-ni Marsch! Marsch! Seejärel kvaliteetauto.
Rootsi: lõpetada CV90 hanke torpedeerimine.
Prantsusmaa: Euroarmee jutt jätta, seejärel vaatab...
Jaapan: Katkestada rahulepingu sobitamine venelastega, Kuriilide tagasiostmine on kui vene pätilt varastatud Lada tagasiostmine. Sai kümneid aastaid ilma rahuta elatud, saab ka edaspidi. Pealegi, venelastega ongi sõjaajaseaduste alusel õigem suhelda.
L.-Korea: K9 on muidugi argument, aga meil on neid rohkem ja kiiremini vaja.
Vene, Hiina: odav hind, kuid ootamatult lõppev elukaar. Poliitiliselt vastuvõetamatu.
Varssavi pakti riigid: arenege veel.
Ameerika: Trumpi kui meie tähtsaimat liitlast on vaja toetada. Auto ost aitaks EL-USA kaubandusbilanssi parlanksi ajada. Kaval käik pealegi, mõne auto ostmine viiks küll raha välja, kuid järgneval 4 aastal tuleks abiraha jupikaupa jupp maad rohkem sisse, selge win-win kaasus.
Mõned soovitused:
Saksa auto: eeltingimuseks kaitsekulude tõstmine vähemalt 2%-ni Marsch! Marsch! Seejärel kvaliteetauto.
Rootsi: lõpetada CV90 hanke torpedeerimine.
Prantsusmaa: Euroarmee jutt jätta, seejärel vaatab...
Jaapan: Katkestada rahulepingu sobitamine venelastega, Kuriilide tagasiostmine on kui vene pätilt varastatud Lada tagasiostmine. Sai kümneid aastaid ilma rahuta elatud, saab ka edaspidi. Pealegi, venelastega ongi sõjaajaseaduste alusel õigem suhelda.
L.-Korea: K9 on muidugi argument, aga meil on neid rohkem ja kiiremini vaja.
Vene, Hiina: odav hind, kuid ootamatult lõppev elukaar. Poliitiliselt vastuvõetamatu.
Varssavi pakti riigid: arenege veel.
Ameerika: Trumpi kui meie tähtsaimat liitlast on vaja toetada. Auto ost aitaks EL-USA kaubandusbilanssi parlanksi ajada. Kaval käik pealegi, mõne auto ostmine viiks küll raha välja, kuid järgneval 4 aastal tuleks abiraha jupikaupa jupp maad rohkem sisse, selge win-win kaasus.
-
- Liige
- Postitusi: 4513
- Liitunud: 18 Juul, 2014 20:49
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Tuleb kiita akf-st täpse ja praktilise majandus-poliitilise analüüsi eest! 

Dona nobis pacem!
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Taani suursaadik Kristina Miskowiak Beckvard: „See (Danske panga rahapesuskandaal) on piinlik lugu, kurb lugu. Ja see on seda kurvem, sest meil on nii suurepärased suhted ja oleme kaks riiki, mis on nii sarnased oma võitluses korruptsiooniga ja usus demokraatiasse, vabadusse ja läbipaistvusse. Ma ei tea täpselt, kas taanlased süüdistavad rahapesus eestlasi või taanlasi. Ma usun, et inimesed süüdistavad siiski panka.“
https://ev101.postimees.ee/6530963/taan ... vaid-panka
https://ev101.postimees.ee/6530963/taan ... vaid-panka
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Soome keskmine auto väärtus on 3600€ (https://www.autoliitto.fi/tiedote/ilmas ... -arviointi)vanahalb kirjutas:Julgeks väita, et see asi nii masendav ikka pole. Poekärudele (VW Polo klass) virutatakse ca 1500 eurikut otsa ja kui romukampaania ajal oma vana ront utiili anda saab uue ostmisel lihtsustatult öeldes 1200 hinnast alla. Ehk siis sama hind kui Eestis.AMvA kirjutas:Sa vist unustad ära, et Soome riik virutab igale uuele autole ca 40% maksu otsa. Lisaks on Soomlastel ka kadeduskoefitsent meie omadest kõvasti kõrgem ja tõenäosus, et su tore naabrimees nähes su uut autot teeb Verovirastosse vihjekõne on väga suur. Kui sa oled tähele pannud, siis Soome tänavapildis on ka väga tavaline, et premium klassi autodel puuduvad taga mudelitähised, seda just eelpool toodud põhjusel.Kapten Trumm kirjutas:Kui sa võrdled meie tänavapilti meist 3 korda jõukama Soome omaga, siis torkab ju silma, et Tallinnas liiguvad uuemad autod kui Helsinkis?
40 % juurdehindlused on pigem sisepõlemismootoriga premium klassi teema kuid siin aitab diisli asemel hübriidi valimine. Ise ma selles segmendis ei opereeri kuid pool-tuttav vaatas nukra näoga mingit 50+ tuhat maksvat uut (vist diisel) mersut mis koos automaksuga Soomes natuke üle 100 oleks läinud. Täpselt sama mudel hübriidina kukutas hinna vastuvõetavaks ja ostiski ära.
Pluss Tesla sarnased elektriautod mis kuskil riigis odavad pole. Mingist artiklist , mida hetkel ei leia, oleks nagu silma jäänud, et Soomes on müüdud 800 Teslat ja Eestis 8. Teslaga sõidetakse Helsinkis isegi taksot.
Hübriidide eelmise aasta müügiarvud on siin ja sisaldavad hübriid-Porschesid jms kallimapoolset.
https://w3.ee/vol2/openarticle.php?id=3176877&lang=est
Kokkuvõtvalt- Soomes ostetakse kalleid autosid samuti kuid riigi maksupoliitika "otse-saksast kirikupapiautosid" eriti ei soosi. Sellest hoolimata oli äsja jälle kurtmist kuulda, et Soome kipub Saksamaa autoromulaks muutuma ja maksustamist tuleks korrigeerida. Kõrval Norras on sisepõlemismootorite turg juba õite kokku kuivanud kuid elektriautosid või hübriide ostetakse isuga.
Kõig rohkem ostetakse kuni 5000 € autosid https://www.is.fi/autot/art-2000005998534.html
Ja Norraga ei ole mõtet end ei Soomel ega teistel riikidel võrrelda. Seal on elektrikad ilma maksudeta, mis tähendab seda, et Tesla on pea sama hinnaga kui tavaline golf. Kuid nagu norrakad ise ütlevad-peale elektrika peab olema ka tavaline auto. 80% elektrikaid liigub Oslos.
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Miks sa arvad, et Eesti=Tallinn? Ja vastavad päris hästi. Mine vaata natuke kaugemale kui marsuudil-Olümpia hotell-Palace-Ahtri ärikeskus. Ja kui õhtul lähed Kemppi hotelli juurde siis näed selliseid autosid, mida siin ei olegi.Kapten Trumm kirjutas:Kui sa võrdled meie tänavapilti meist 3 korda jõukama Soome omaga, siis torkab ju silma, et Tallinnas liiguvad uuemad autod kui Helsinkis?
Noh näiteks uut E-klassi mersut annab Helsinkist otsida (peamiselt näed taksona). Meil sõidab neid Pärnu mnt kesklinnas iga 10 minuti takka.
Olen Soomes käies lausa lugenud - mitu meil salongis üle 40 tuhande maksvat autot tuleb päeva jooksul vastu. Meil tuleb tunduvalt rohkem.
Sellised käärid on täiesti märgatavad nii uute rahvaautode kui ka pompöössuste kategoorias (Eesti pidi olema elanike arvu kohta müüdud Toyota Land Cruiserite arvult maailmas nr 2, mingi Saudi naftariigi järel). Kas me oleme ka üldiselt jõukuselt nr 2? Või vähemalt nr 20? Ei ole.
Lihtsalt minu arvates - meie autoostu arusaamad ja harjumused ei vasta päriselt meie maksevõimele/jõukusele.
Et inimene kulutab oma palgast 1/3 liisinguautole on ühest küljest vaba valik, aga teisest küljest näitab see ka mentaalset taset, kus elatakse nüüd ja täna, selmet tulevikule mõelda.
Muideks veel üks nüanss. Vanema autopargi puhul jääb inimeste raha riiki, uute autode puhul rändab see üldiselt riigist välja. Lukksepad, plekksepad, maalrid, elektrikud, keda on vaja vanemate masinate käigus hoidmiseks on ju töökohad antud riigis ja inimeste elatusallikas. Uued liisinguautod on põhiliselt intressitulu Rootsi pangale ja autoraha välismaal asuvale tootjale.
Teiseks: paljud soomlased ostavad aga registreerivad ja hoiavad neid välismaal. Soome müüdi alles üks 250_st pariist GFord GT mudel. Hind oleks Soomes koos maksudega olnud 1 milj €. Ilma maksudeta 500000 €. Mis sa arvad kas soomlasest omanik registreeris auto Soomes või Hispaanias.
Kallima otsa masinatest-näiteks G klass mille hind meil 120000€ siis Soomes 200000€.
P.S 40000€ ei ole enam ammu kallis auto. Isegi Superbi hinna saad 40000+€ peale venitada. Eesti kesmine autopargi vanus 15 aastat. Soome oma 12,1
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Põhilise osa autodest registreerivad soomlased ikkagi Soomes ja maksavad ära ka kohaliku autovero. Selles, et VW Golfi või Skoda Octavia osas võetakse ette taolisi trikke, on väheusutav. Eesti ärikad peavad (veel) oma pompoossusi Eestis, sest see on suhteliselt odav (eriti enne nn firmaautode paketi jõustumist), kus Porsche 911 õnnestus tuimalt kirjutada äritegevusega seotud põhivahendiks ja küsida tagasi sealt 20 000 eurot käibemaksu kah. Said endale Porsche lihtsalt 20% soodukaga.
Eestis on selle põhjuseks enamasti ostjaskonna rõhuva enamiku väike maksejõud, Soomes pole uue auto ost maksutehniliselt kuigi soositud ja seepärast sõidetakse seal uue autoga mitte 3, vaid ikka rohkem aastaid. Ja eestlaste pompöössusekultus koos vähese maksejõuga avaldub ka automaitses - no kasutatud autode topis ilma tegev hõbehall 10a vana VW Passat diisel universaal pole ja just pisike rahvaauto. Rääkimata Audi A6-dest.
Skandinaavias mõjutab autovalikuid palju avalik arvamus, palju rohkem kui siin. Kui sa oled oskustööline, siis ei peeta sobivaks, et sa käid tööl 7 seeria BMW-ga (olgu, et 15a vanune), vaid sinu staatusele sobiv auto on maksimaalselt VW Golf. Ka pole Skandinaavias kuigi levinud vaatepilt, et kahe kopaga toruehituse firma juht/omanik sõidab tuliuue X5-ga (mille liisingumaksete pärast laseb kopafirma tihti oma hankijaid rahaga üle).
Siin on väga erinevad põhjused.Eesti kesmine autopargi vanus 15 aastat. Soome oma 12,1
Eestis on selle põhjuseks enamasti ostjaskonna rõhuva enamiku väike maksejõud, Soomes pole uue auto ost maksutehniliselt kuigi soositud ja seepärast sõidetakse seal uue autoga mitte 3, vaid ikka rohkem aastaid. Ja eestlaste pompöössusekultus koos vähese maksejõuga avaldub ka automaitses - no kasutatud autode topis ilma tegev hõbehall 10a vana VW Passat diisel universaal pole ja just pisike rahvaauto. Rääkimata Audi A6-dest.
Skandinaavias mõjutab autovalikuid palju avalik arvamus, palju rohkem kui siin. Kui sa oled oskustööline, siis ei peeta sobivaks, et sa käid tööl 7 seeria BMW-ga (olgu, et 15a vanune), vaid sinu staatusele sobiv auto on maksimaalselt VW Golf. Ka pole Skandinaavias kuigi levinud vaatepilt, et kahe kopaga toruehituse firma juht/omanik sõidab tuliuue X5-ga (mille liisingumaksete pärast laseb kopafirma tihti oma hankijaid rahaga üle).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Kaks Narva ettevõttet keerutas viie aastaga ligi 14 miljonit dollarit. Ligi pool nendest tehingutest laekus firmadelt, mis on otseselt seotud Sergei Magnitski paljastatud suure Vene maksupettuse «vererahaga».
https://radar.postimees.ee/6531996/rada ... neid-pesti
https://radar.postimees.ee/6531996/rada ... neid-pesti
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Soome TOP kasutatud autode eelistuse korras. Autod mida soovitakse osta kasutatuna. Kuid maksud panevd piiriKapten Trumm kirjutas:Põhilise osa autodest registreerivad soomlased ikkagi Soomes ja maksavad ära ka kohaliku autovero. Selles, et VW Golfi või Skoda Octavia osas võetakse ette taolisi trikke, on väheusutav. Eesti ärikad peavad (veel) oma pompoossusi Eestis, sest see on suhteliselt odav (eriti enne nn firmaautode paketi jõustumist), kus Porsche 911 õnnestus tuimalt kirjutada äritegevusega seotud põhivahendiks ja küsida tagasi sealt 20 000 eurot käibemaksu kah. Said endale Porsche lihtsalt 20% soodukaga.
Siin on väga erinevad põhjused.Eesti kesmine autopargi vanus 15 aastat. Soome oma 12,1
Eestis on selle põhjuseks enamasti ostjaskonna rõhuva enamiku väike maksejõud, Soomes pole uue auto ost maksutehniliselt kuigi soositud ja seepärast sõidetakse seal uue autoga mitte 3, vaid ikka rohkem aastaid. Ja eestlaste pompöössusekultus koos vähese maksejõuga avaldub ka automaitses - no kasutatud autode topis ilma tegev hõbehall 10a vana VW Passat diisel universaal pole ja just pisike rahvaauto. Rääkimata Audi A6-dest.
Skandinaavias mõjutab autovalikuid palju avalik arvamus, palju rohkem kui siin. Kui sa oled oskustööline, siis ei peeta sobivaks, et sa käid tööl 7 seeria BMW-ga (olgu, et 15a vanune), vaid sinu staatusele sobiv auto on maksimaalselt VW Golf. Ka pole Skandinaavias kuigi levinud vaatepilt, et kahe kopaga toruehituse firma juht/omanik sõidab tuliuue X5-ga (mille liisingumaksete pärast laseb kopafirma tihti oma hankijaid rahaga üle).
https://www.autotalli.com/artikkeli/Him ... nen-Karjen
1. Mercedes-Benz C
2. Mercedes-Benz E
3. Volkswagen Golf
4. Skoda Octavia
5. Audi A4
6. Volvo V70
7. Volkswagen Passat
8. Toyota Avensis
9. Ford Focus
10. Audi A6
10 aastat vana passat ongi odav rahvaauto. Ning ei sõida nad ainult maksude tõttu. Kui sa loeksid IT ja IS kommnetaare autode teemas siis nad vihkavad seda süsteemi ja kõik nad tahaksid paremaid autosid kuid maksud kägistavad. Soome riik koorib 1 aastas autode omanikelt 8-9 miljardit makse!!
Siin enimostetud kasutatud margid. Top 5-st 4 premium margid
1.Volkswagen
2. Mercedes-Benz
3. BMW
4. Audi
5. Volvo
6. Ford
7. Toyota
8. Škoda
9. Nissan
10. Opel
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Oh, herr Trumm, ära levita müüte.Kapten Trumm kirjutas:Siin on väga erinevad põhjused.Eesti kesmine autopargi vanus 15 aastat. Soome oma 12,1
Eestis on selle põhjuseks enamasti ostjaskonna rõhuva enamiku väike maksejõud, Soomes pole uue auto ost maksutehniliselt kuigi soositud ja seepärast sõidetakse seal uue autoga mitte 3, vaid ikka rohkem aastaid. Ja eestlaste pompöössusekultus koos vähese maksejõuga avaldub ka automaitses - no kasutatud autode topis ilma tegev hõbehall 10a vana VW Passat diisel universaal pole ja just pisike rahvaauto. Rääkimata Audi A6-dest.
Skandinaavias mõjutab autovalikuid palju avalik arvamus, palju rohkem kui siin. Kui sa oled oskustööline, siis ei peeta sobivaks, et sa käid tööl 7 seeria BMW-ga (olgu, et 15a vanune), vaid sinu staatusele sobiv auto on maksimaalselt VW Golf. Ka pole Skandinaavias kuigi levinud vaatepilt, et kahe kopaga toruehituse firma juht/omanik sõidab tuliuue X5-ga (mille liisingumaksete pärast laseb kopafirma tihti oma hankijaid rahaga üle).
10 aastat vana hõbehall diiselpassat maksab Soomes alates 1500 . Mana nüüd Soome keskmine kuupalk silme ette. Veel vanemate, 81 KW Passatitega sõitsin ma ise alguses. Ülevaatusega auto oli 500 eurikut ja kui ülevaatus läbi tõin eesti registrisse ja ostsin Soomes uue samasuguse. Eestis maksis selline 1000 kanti ja lõunapoolsemad vennad rabasid käest nagu sooja saia. Tänaseks olen oma A6 eesti registrist soome omasse toonud ja maksuamet (Vero) hindas ta maksustamisväärtuseks 3600 eurot mille pealt tuli siis ca 800 EUR rondi soome toomise eest riigile maksta. . Auto on ikka noorem kui 15 aastat

Üleüldine reegel on, et täiesti uus A6 on Soomes hulka kallim kui Eestis. Selline 2011-2012 aastakäik on mõlemis riigis enam-vähem sama hinnaga ja vanemad diislid on Soomes odavamad.
Vanemad on odavamad aastamaksu pärast. Aastamaksu arvutamisel arvestataks auto võimsust ja CO määra. Sellise 1998 a ja 81 KW Passati aastamaks on ca 700 eur. 2012 aasta 180 KW Audi A6 aastamaks on umbes sama suur, sest hoolimata suuremast võimsusest on CO ainult kuskil 150-160 g/km. Sõidumugavuses on ikka vahe sees. Eelmise põlvkonna 3-liitrisel A6-l on KW vähem. CO 220-230 ja aastamaks pea 900. Soomlased ise armastavad 2.4 -2,5 liitriste bensiini- Volvodega sõita ja nende aastamaks olla 400 kanti.
Staatuse koha pealt niipalju, et kahe kopaga torufirma juhile pole X5 liisimine rahaliselt küsimus, sest töö eest makstakse rohkem kui Eestis. X5 hind jääb ekskavaatori hinnale lausa kordades alla. Kasutamist ei leia nad eelkõige sellepärast, et enamasti on firmaomanik ise kopajuht ja selle X5 salongi ei jõuaks nädala lõpus keegi porist puhtaks rookida. Pole mõtet pidada ja levinum on selline skeem, et premiummargiga sõidab naine/elukaaslane ja vanamees ise laseb tunked seljas kaubiku roolis.
Ja-jah, ma olen Eestis ka tööd teinud ja seal oli analoogses firmas tööjõudu kolmandiku jagu rohkem. Kaks kopameest ja omanik, kes länkaris istudes käsipõsakil vaatas , et kuidas töö käib.
-
- Liige
- Postitusi: 7854
- Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
- Kontakt:
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Kui see lugu Swedpangaga,mis seotud Janukovitši raha keerutamisega ka tõele vastab,siis ollakse tõsise probleemi ees.Üks endine kõrge Geenuse abi läks just türmi Janukovitši musta kassa raha kasutamise eest ning igasugu selline info äratab kindlasti USA Keskpanga kõrgendatud huvi.Mis omakorda peale Danskit heidab ikka väga suure varju ka Eesti pangandusele üldiselt.
-
- Site Admin
- Postitusi: 5706
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Janukovitsi raha liikus väidetavalt ikka läbi SwedBanki Leedu haru. Swedbank aga ei ole veel Eesti pank.
-
- Liige
- Postitusi: 7854
- Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
- Kontakt:
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Hetkel tõesti vist on läbi Leedu kontori aga ma pole kindel,et sealt osa raha ei ole maandunud Eestisse.toomas tyrk kirjutas:Janukovitsi raha liikus väidetavalt ikka läbi SwedBanki Leedu haru. Swedbank aga ei ole veel Eesti pank.
Viimati muutis kaugeltuuriv, 04 Mär, 2019 4:50, muudetud 1 kord kokku.
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder: „Samuti on Ukraina, Valgevene ja Venemaa keerulise majandusliku ja poliitilise olukorra tõttu sealsetel turgudel Baltika frantsiisipartnerite müügimahud ning maksevõime oluliselt vähenenud, mistõttu olime sunnitud lõpetama ennetähtaegselt frantsiisilepingud Valgevene ja Ukraina partneritega. Koostööd Venemaa partneriga jätkame vähendatud mahus.“
https://majandus24.postimees.ee/6534279 ... re-kahjumi
https://majandus24.postimees.ee/6534279 ... re-kahjumi
-
- Liige
- Postitusi: 4513
- Liitunud: 18 Juul, 2014 20:49
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Neivelt. Tööjõu osaga ma ei nõustu, aga muidu väga mõistlik jutt. Tal pole mingit minule arusaadavat põhjust midagi trollida. Aga meie enesega rahulolevale establishmendile see muidugi peale ei lähe.
https://www.postimees.ee/6534898/indrek ... roovitakse
https://www.postimees.ee/6534898/indrek ... roovitakse
Dona nobis pacem!
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist