FW Anton kirjutas:Hr. Castellum võib olla küll hea PSM ekspert aga mitte raudteede ekspert. Tuleks ikka vahet teha, mis on raudtee ja mis on raudteeharu. Raamat on ikka raudteedest mitte raudteeharudest, ehkki ka nendest on lõpus paar lauset kirjutatud.
Oijah...eks see meenuta lugu koolipoisist, kellelt ema küsib, kas tema viskas kiviga akna sisse. Poiss vastab, et ei. Pärast selgus, et poiss viskas akna sisse malmitükiga...
No mida keerutamist? "Raamat on raudteest, mitte raudteeharudest"...Tehnilist on ka harutee raudtee. Ja kui raamat on militaarraudteedest Eestis, siis lugeja eeldab, et ongi Eesti sõjalised raudteed kõik kirjas. Ja kui pole, võiks olla selgitus, miks pole (nt "alla 1 km pikkusi haruteid ei käsitleta" vms). Ja kui ei tea teisi teid, võiks nii üteldagi.
FW Anton kirjutas:Narva-Pihkva raudtee ei puutu üldse asjasse, see jäi võõra riigi territooriumile.
Minu jaoks on Narva-Pihkva raudtee osaliselt ikkagi minu riigi territooriumil, seda enam, et üks algjaam samuti...ja isegi kui see varsti ehk enam pole minu riigi territoorium, siis vähemalt oli...
Minu jaoks on märgiline, et nt 1974. aastal kirjutas Vladimir Berens suure töö õigeusu kogudustest Eestis. Täiesti läbivalt käsitleb see venestunud sakslane võrdsetena kõiki Eesti Vabariigi territooriumil asuvaid õigeusu kogudusi ja kirikuid, vahe Narva-taguses ja Petserimaal on ainult kogudusi pidi. Käsikirjaks tema töö paraku Nõuka-ajal jäigi...praegu saab TLÜ AR Balticas vaadata, kes tahab...
Ja nüüd, kui võib sellest rääkida, ütleb keegi, et Narva jõe taga on "võõras riik"...
FW Anton kirjutas:Kindlasti peaks hr. Castellum vaatama ka milliste allikate põhjal on see raamat on kirjutatud, sest kõik andmed pärinevad just nendest allikatest.
Paraku raamatus puuduvad allikviited. On ainult illustratsioonidel ja raamatu lõpus on üks lühike nimekiri kasutatud materjalist. Selle põhjal paraku ei saa teha mingeid järeldusi kasutatud info usaldusväärsusest.
FW Anton kirjutas:Samuti tekib mulje, et hr. Castellum teab kindlalt, kus kohast autor lk 15, 17, 28 kaardid saanud (vist seisis kõrval või kasutas musta maagiat jälgimiseks). Autor kinnitab, et ei tea Maksim Trutsist midagi ega pole ka temalt midagi saanud. Kõik on saadud ammustel aegadel materjalide vahetamise käigus teistelt isikutelt ja raamatu jaoks kasutas autor oma kogus olevat.
Lk 15 on pärit siit:
http://www.battal.ee/suhfront/karty/pervyi.html
http://www.battal.ee/suhfront/karty/vtoroi.html
Lk 17 on pärit siit:
http://www.battal.ee/suhfront/karty/treti.html
Lk 28 on pärit Maa-ameti ajalooliselt kihilt (1:25000; 1946) või siis vastavalt paberkaardilt.
Aluskaartidele on viisakas viidata.
FW Anton kirjutas:Autor kinnitab, et lk. 125, 158 olevad skeemid on tema enda joonistatud. Autor ja Jüri Loog (mitte Looga) on omavahel head tuttavad ja Jüri küsis luba autorilt algmaterjali kasutamiseks oma kirjatükkides, aga see oli juba ammu.
Veelkord, viisakas on viidata. Kui skeem oli Sinu ja Loog kasutas seda oma raamatus viitamata, siis on tema viga. Lugeja näeb trükis paraku seda skeemi esimest korda Jüri Lool ning seega tekib õigustatud küsimus, kes kellelt midagi laenas.
FW Anton kirjutas:Jüri Loog (mitte Looga)
Minu viga, käänasin nime valesti. Peaks olema - nom: Loog; gen: Loo. Seega autori nimi õigesti käänatuna Jüri Loo.
FW Anton kirjutas:Paljassaare aluskaart on pärit aastast 1925. Raudteevõrk sellel on pärit üksjagu varasemast ajast aga ei hakka algmaterjali välja kaevama, pole selleks lihtsalt aega ja ei pea ka vajalikuks. Sõnad "ilmselt" ja "ehk" viitavad sellele, et hr. Castellum ei tea isegi ja kas siis maksab teisi kritiseerida?
Selline raudteevõrk tekkis 1926. Nii et sel kujul ei saa see kaart olla varasem, paraku...
FW Anton kirjutas:Sõnad "ilmselt" ja "ehk" viitavad sellele, et hr. Castellum ei tea isegi ja kas siis maksab teisi kritiseerida?
Castellum kirjutas:Suur-Paljassaarel ilmselt oli sadamast patarei ehituseks rdt, midagi 200 m ehk?
Sõna ilmselt ja ehk ongi ainult ühe korra, Suur-Paljassaare hüpoteetilise patareiraudtee kontekstis. Mina sain selle idee Mati Õunalt; võimalik, et tema jälle kelleltki teiselt. Tegelik olukord kinnitab Õuna hüpoteesi, sellepärast olen seda ise ka kasutanud. Arhiivist kinnistust sellele pole paraku veel leidnud...
Lootsingi saada teavet Eesti militaarraudteede raamatust, paraku pole seal sellist teed üldse sees. Autorile tundmatu raudtee ilmselt...
Pikkus 200 m ongi minu pakutud. Kõige tõenäolisem umbkaudne pikkus, arvestades sadamat ja ehitatavat patareid. Kui nt arhiivist tuleb välja teistsugune teave, pean oma eksimust tunnistama. Raamatust paraku midagi sellist ei leidnud...