85. leht 106-st
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 02 Apr, 2025 12:36
Postitas Sults
Blancolirio kajastab ka Vilniuse DHL 737 lennuõnnetuse esialgset raportit:
https://www.youtube.com/watch?v=WLWcNoSqwvY
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 06 Apr, 2025 13:59
Postitas Peeter
Et siis Vilniuse lennuõnnetusest: Sideprobleemid ja sellest tulenenud "Actual Flaps 0" kuni allakukkumiseni. Kapteni eksimus.
https://maailm.postimees.ee/8224642/vil ... opusirgele
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 11 Apr, 2025 1:46
Postitas pwn13
Kopter kukkus Hudsoni jõkke.
https://www.airnavradar.com/blog/helico ... klmURvBdnw

- 15192274155558185955.jpg (14.68 KiB) Vaadatud 1746 korda
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 12 Apr, 2025 7:24
Postitas Erureamees
Osa "eksperte" on veebis pookinud Robinsoni tõved Bellile. Vaevalt küll ta ise saba ära lõikas. Seal ei toimunud mingit äkilist manöövrit- horisontaalne lend ilma mingeid parameetreid muutmata ja momentaalne purunemine, ülekande ja tiiviku eraldumine ja kivina allatulek. Peatiivik lõi saba küljest ilmselt just sel hetkel kui ta kerest eraldus.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 12 Apr, 2025 8:17
Postitas pwn13
seal tuli ikka rohkem küljest ära kui paljas "jeesus nut "
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 12 Apr, 2025 9:17
Postitas Erureamees
Eks me näe, nagu pime ütles. Kui jupid kokku korjatakse ja raport välja tuleb. Ja ülekanne aka reduktor ja tiivik on rohkem kui "jesus nut"
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 14 Apr, 2025 20:05
Postitas Sults
Siemensi Hispaania bossi pere hukuga lõppenud New Yorki kopteriõnnetuse puhul on kummaline, et kopter viskas vahetult enne alla kukkumist väga järsult külje ette. Nagu oleks pearootor järsult kinni kiilunud ja tiiviku inertsiga järsult pööranud kogu kopterit. Sabarootori rike nii järsku pööret minu teada ei suuda korraldada. Vähemalt nendel juhtudel, mida ma video vahendusel olen näinud, on sabarootori rike pannud kopteri algul üsna aeglaselt, kuid üha kiirenevalt pöörlema, aga mitte tekitanud järsku 90 kraadist pööret, nagu New Yorki hiljutise õnnetuse puhul.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 14 Apr, 2025 20:45
Postitas wk2
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 14 Apr, 2025 21:41
Postitas lennumudelist
See tükkide pilv, mis kopteri järel mõnda aega õhus allapoole parvleb, need on ilmselt pearootori labade tükid. :(
Mina pole sellist sorti õnnetust enne näinud. Reduktori (käigukasti) purunemine ja kinni jooksmine tundub tõesti mõeldav.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 14 Apr, 2025 21:55
Postitas otsija86
lennumudelist kirjutas: ↑14 Apr, 2025 21:41
See tükkide pilv, mis kopteri järel mõnda aega õhus allapoole parvleb, need on ilmselt pearootori labade tükid.
Mina pole sellist sorti õnnetust enne näinud. Reduktori (käigukasti) purunemine ja kinni jooksmine tundub tõesti mõeldav.
https://www.youtube.com/shorts/gJk-DuyHoVE SIin mingi video, kus pearootor ühes tükis seal pööreldes alla tuleb veidi hiljem peale kopterit.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 14 Apr, 2025 22:30
Postitas slider
Sabarootori rike nii järsku pööret minu teada ei suuda korraldada
Nii ta on, olenevat kopterist ja koormusest kannatab isegi mootori jõul pisut edasi lennata, saba hoiab tuulelipuna asja enamvähem kontrolli all kui kiirust on a üldiselt on kohe minek autorotatsiooni. Sattusin lugema juhustest kus sabarootor erinevate riketega on ka pea pool kopterit ära lõhkunud, tjah vb seal ka... õnnetu juhusega oli tulemuseks terve saba lagunemine. Redditis oli pilt kus see pearootor oma reduktoriga tõsteti juba veest välja.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 15 Apr, 2025 8:03
Postitas Walter2
Sellise õnnetuse puhul tekib kohe esimene mõte kas kopteril ei võiks olla miskine langevari/varjud, mis vähemalt aeglustaks allakukkumist ning annaks elulootust? Tegu on ju piisavalt väikese ja suht kerge objektiga lennunduse mõistes.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 15 Apr, 2025 8:07
Postitas pwn13
See eeldab et rootor peab eralduma. Mida juhtub ikka üsna harva.
Lennukitel seda lihtsam kasutada ja eks kasutatakse ka
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 15 Apr, 2025 11:02
Postitas Lemet
Walter2 kirjutas: ↑15 Apr, 2025 8:03
Sellise õnnetuse puhul tekib kohe esimene mõte kas kopteril ei võiks olla miskine langevari/varjud, mis vähemalt aeglustaks allakukkumist ning annaks elulootust? Tegu on ju piisavalt väikese ja suht kerge objektiga lennunduse mõistes.
Venelaste Ka-52 on pilootidel katapulteerumisvõimalus täiesti olemas. Esmalt tulistatakse pearootorite labad minema ja seejärel veetakse piloodid nattipidi õue.
https://youtu.be/r5fV2m5hNMU?si=U9GlOEXwixcnDqns
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 15 Apr, 2025 15:04
Postitas gooligan
Lemet kirjutas: ↑15 Apr, 2025 11:02
Walter2 kirjutas: ↑15 Apr, 2025 8:03
Sellise õnnetuse puhul tekib kohe esimene mõte kas kopteril ei võiks olla miskine langevari/varjud, mis vähemalt aeglustaks allakukkumist ning annaks elulootust? Tegu on ju piisavalt väikese ja suht kerge objektiga lennunduse mõistes.
Venelaste Ka-52 on pilootidel katapulteerumisvõimalus täiesti olemas. Esmalt tulistatakse pearootorite labad minema ja seejärel veetakse piloodid nattipidi õue.
https://youtu.be/r5fV2m5hNMU?si=U9GlOEXwixcnDqns
Neid Ka-52 on Ukraina allatulistanud suurel kiirusel ja hulgakaupa ning paljud neist on jäänud ka kaadrisse. Miskipärast neid analooge mitteomavaid katapulte väga kasutatud pole.