87. leht 106-st

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 26 Apr, 2025 16:47
Postitas manjabes
davidsoniharald kirjutas: 26 Apr, 2025 16:38
OLAVI kirjutas: 26 Apr, 2025 12:59
davidsoniharald kirjutas: 25 Apr, 2025 18:51

Mismoodi? Täpsusta palun.
See kohver ja kohvri omanik olid just läbinud lennujaama turvakontrolli ning suundusid lennule.
Ja siis? Akupank ei ole käsipagasis keelatud.

Loe siit täpsemalt: https://airport.ee/baggage/
https://www.err.ee/1609673720/video-tallinna-lennujaama-turvakontrollis-plahvatas-reisija-kohvris-akupank kirjutas:"See on hea näide sellest, miks akupankasid ei tohi pakkida registreeritud pagasisse – mõelgem, kui selline plahvatus toimuks lennu ajal lennuki pagasiruumis, kus ei ole kedagi, kes tulekahjule kiirelt reageerida jõuaks," märkis lennujaam.
(rõhuasetus minu)


Samal ajal nühitakse tähtsa näoga paberilipikuid käsipagasi kottide vastu

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 26 Apr, 2025 17:05
Postitas davidsoniharald
Näita siis see koht, kus on kirjas, et see oli registreeritud pagas, palun. Mina seda artiklist välja ei loe ja vaadates videot , jääb mulle mulje, et tegemist on reisijate turvakontrolli alaga.

Postimehe artiklis mainitakse, et tegemist oli käsipagasiga julgestuskontrolli alal: https://elu24.postimees.ee/8236260/vide ... eisikohver

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 26 Apr, 2025 17:14
Postitas manjabes
Ok, minu viga. Järeldasin lennujaama avaldusest liiga palju. Ninakas kommentaar paberilipakate hõõrumisest jääb aga kehtima :)

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 26 Apr, 2025 17:42
Postitas davidsoniharald
Ja milleks küll neid paberilipakaid nühitakse?

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 26 Apr, 2025 19:37
Postitas klaasmees
manjabes kirjutas: 26 Apr, 2025 17:14 Ok, minu viga. Järeldasin lennujaama avaldusest liiga palju. Ninakas kommentaar paberilipakate hõõrumisest jääb aga kehtima :)
Sama hästi võiks metalliotsijad, kaamerad ja narkokoerad ka mõttetuks kuulutada. Mõttetud, üks aku plahvatas ikka kotis ju. Seda on muidu kontrollitud ka, kui inimene teab väga täpselt, mida ja kuidas teha, pääseb läbi ikka. Kõik need asjad muudavad läbi pääsemise vaid keerulisemaks. Küsimus on, kui keeruline peab see olema, nii õigete kui valede jaoks.

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 27 Apr, 2025 23:28
Postitas OLAVI
davidsoniharald kirjutas: 26 Apr, 2025 16:38
OLAVI kirjutas: 26 Apr, 2025 12:59
davidsoniharald kirjutas: 25 Apr, 2025 18:51

Mismoodi? Täpsusta palun.
See kohver ja kohvri omanik olid just läbinud lennujaama turvakontrolli ning suundusid lennule.
Ja siis? Akupank ei ole käsipagasis keelatud. ...
Aku pidi juba enne lõhkemist olema kuum ja turvaseadme IR kaamera oleks pidanud nägema kohvris olevat kuuma akut.
Oletuslikult inimene laadis enne lennule minekut või ootealal aku "täitsa täis" ja see kuumenes üle.
Kas ja kui kuumi asju tohib pagasis olla?

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 27 Apr, 2025 23:50
Postitas davidsoniharald
Bla-bla-bla.

Aku süttimisel võib ka sada muud põhjust olla, mitte ainult ülekuumenemine.

Mis krdi IR kaamera turvakontrollis? Pagasi temperatuuri küll turvakontrollis ei monitoorita. Vähemasti ei ole ma kunagi näinud ühtki eeskirja, mis seda reguleeriks.

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 28 Apr, 2025 4:57
Postitas klaasmees
OLAVI kirjutas: 27 Apr, 2025 23:28 ...
Aku pidi juba enne lõhkemist olema kuum ja turvaseadme IR kaamera oleks pidanud nägema kohvris olevat kuuma akut.
Oletuslikult inimene laadis enne lennule minekut või ootealal aku "täitsa täis" ja see kuumenes üle.
Kas ja kui kuumi asju tohib pagasis olla?
Kui selline piirang pagasi soojusele oleks ja oleks ka vastav IR-kaamerate süsteem, siis oleks seal üsna kindlasti ka jälgimistarkvara, mis annaks alarmi, et vaata seda, selle kotiga on midagi lahti. Kui inimesel käib silmade alt päevas läbi sadu, halvemal päeval ehk isegi tuhandeid kotte, siis lihtsalt ei jaksaks.
Kuna infrapuna on üsna kehva läbimisvõimega, peaks kaameraid ümber lindi olema mitu, võib-olla isegi 3 või rohkem, sest kui ainult ühelt poolt vaadata, võib teise külje kasvõi välistaskus akupank mis iganes teha. Profi kaamerad 3x+ ja tarkvara, vaatame lakke 10 tuhat komplekti hind.
Kui akupank või muu asi on sügavamal suuremas kotis/kohvris, ei jõua see soojus ilmselt kuhugi, leek ja suits on esimesed märku andjad.
ja siis on kogu kirju olukordade kari, mis sealt infrakaamerate alt läbi käib ja tähelepanu nõuab: 2 tundi konditsioneerita autos olnud kott, talvel külmal päeval läbi linna kohale tulnud kott, tund aega seljas või küljel vastu nahka soojenenud kott, kott, kuhu vanaema viimasel hetkel hoolitsevalt paki värskelt valminud kotlette poetas, ... Ja siis läheb 10 aastat seda mudru, kui jälle üks akupank just selle 5 minuti jooksul süttida kavatseb. Ehk kui infrapunakaamera panna, siis peaks sellel mingi teine eesmärk ka olema, palju olulisem, kui 10 aasta jooksul seda ühte akupanka tabada, kui õnnestub kohvri sügavustest tabada. Ehk läheks asjalikuma teema juurde.

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 28 Apr, 2025 9:35
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: 26 Apr, 2025 12:59
davidsoniharald kirjutas: 25 Apr, 2025 18:51
Lemet kirjutas: 25 Apr, 2025 12:46 Ja näitab ühtlasi lennujaama turvateenistuse taset.
Mismoodi? Täpsusta palun.
See kohver ja kohvri omanik olid just läbinud lennujaama turvakontrolli ning suundusid lennule.
So what? Kui akupank vastab kehtestatud nõuetele, siis ei tee turvakontroll midagi.

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 28 Apr, 2025 10:23
Postitas Lemet
davidsoniharald kirjutas:
Ja siis? Akupank ei ole käsipagasis keelatud.
Tsiteeritud uudises polnud sõnagi sellest et tegu oli käsipagasiga. Küll aga mainiti sõnaselgelt, et...

...mõelgem, kui selline plahvatus toimuks lennu ajal lennuki pagasiruumis, kus ei ole kedagi, kes tulekahjule kiirelt reageerida jõuaks," märkis lennujaam..
Kui selline piirang pagasi soojusele oleks ja oleks ka vastav IR-kaamerate süsteem,
Koroona päevil tuli paaril korral sellise kaamera alt läbi jalutada...vist isegi Tallinnas korra.

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 28 Apr, 2025 12:44
Postitas Peeter
No suure tõenäosusega pidi siiski see aku juba enne plahvatamist olma ikka kuumenenud, vist oleks kohasem öelda ikka väga kuumenenud. Kas koormamisest või laadimisest, see on juba isejutt. Aga minu jaoks on küll arusaamatu kuulda ja/või lugeda ka siit foorumist, et kuigi on turvakontrollis (millest olen ka ise läbi käinud ja pistelisse täiendavasse kontrolligi on trehvanud sattuda) ei-tea-mis-hüper-super uue põlvkonna tehnika kasutusele võetud ja pagasit biiditakse ja analüüsitakse küll nii ja naa ja selle tulemusena ei saavat kontrollist läbi näiteks "Merevaik" (sulatatud juust) ja martsipan kuna signatuurid kattuv mõnede lubamatute ainetega, siis nüüd selgub, et kogu selle läbivaatluse seire- ja analüüsitehnika juures ei toimugi mingisugust temperatuurikontrolli.

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 28 Apr, 2025 12:56
Postitas lennumudelist
Liitiumaku süttimine väljapool laadimise aega tuleneb enamasti kas mehhaanilisest vigastusest (lapik LiPo painutatakse puruks, kihid puutuvad kokku, laeb ennast sisemiselt tühjaks räigelt kuumenedes või süttides) või liitiumist dendriidi kasvamisest läbi isoleeriva kihi (enamasti ei ole voolud süttimiseks piisavad, aku läheb soojaks ning kaotab paari tunni jooksul pinge).

Protsessi seletavad akude ala inimesed sedasi:
If dendrites accumulate and grow long enough, they penetrate the internal separator and touch the opposite positive electrode, causing short circuits and leading to catastrophic failures, and even fires.
Põhimõtteliselt võib päästikuks olla pakkide loopimine.

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 28 Apr, 2025 19:48
Postitas Erureamees
Koroona päevil tuli paaril korral sellise kaamera alt läbi jalutada...vist isegi Tallinnas korra
Eestist ei mäleta aga Itaalias oli umbes igas kolmandas firmas eelduseks, et sa nendega rääkida saaksid.

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 28 Apr, 2025 22:50
Postitas ruger
Punases meres olevalt USA lennukikandjalt Harry Truman kukkus üle ääre merre hävituslennuk F/A-18 Super Hornet koos seda transportiva masinaga. Lennukikandja suunas lasti houthide poolt mingi rakett, mille tõttu tehti kiire kursimuutus, mis tõttu lennuk ja seda vedanud traktor üle parda lendasid.
A F/A-18 aboard USS Harry S. Truman in the Red Sea has fallen overboard, taking a tow tractor with it. One sailor was slightly injured. - Reuters
https://x.com/FaytuksNetwork/status/1916921246203175260
Natasha Bertrand of CNN says the Truman was maneuvering to avoid incoming fire at the time the F/A-18 went overboard.
https://x.com/FaytuksNetwork/status/1916945203509842381
A US official said that initial reports from the scene indicated that the Truman made a hard turn to evade Houthi fire, which contributed to the fighter jet falling overboard.
Pilt
https://x.com/NatashaBertrand/status/19 ... 3026150862
A US Navy F/A-18 Super Hornet fighter jet has been “lost” at sea after it fell overboard from the USS Harry S. Truman aircraft carrier while it was being towed on board, the Navy said in a statement on Monday.
https://edition.cnn.com/2025/04/28/poli ... index.html

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 28 Apr, 2025 22:56
Postitas Tegelane5
Peeter kirjutas: 28 Apr, 2025 12:44 No suure tõenäosusega pidi siiski see aku juba enne plahvatamist olma ikka kuumenenud, vist oleks kohasem öelda ikka väga kuumenenud. Kas koormamisest või laadimisest, see on juba isejutt. /---/
Ma arvan et temperatuuri järgi polnud seal midagi leida. Millegipärast läks mõni element lühisesse ning järgnev toimus pea silmapilkselt. Kui akupanga pinge sees üle 4V, siis saanuks ntks patarei kujulised 18650 elemendid omavahel kokku hõõrudes isoleeriva ümbriskile katki teha ja lühisesse minna. Samuti on + poole otsad suht õrnad kus + ja - vahel õhuke plast seib vbolla sai sinna kuidagi pihta? Elektroonika minestas ära? Variante on palju. Ilma sama akupanka nägemata on raske rohkem öelda. Tõenäoliselt ei saagi teada mis tegelt oli.